Ny CD/SACD/DVD?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.702
Sted
Holmestrand
Startet med en billig Philips CD-spiller omtrent da CD-en kom. Denne har vært helt grei, men da jeg oppgraderte med ny forsterker og nye høytalere før jul, og begynte å lytte ordentlig igjen, skjønte jeg fort at dette ikke gikk. Fant derfor fram en Pioneer DV-350 (DVD-spiller, ca 3-4 år) som levde uvirksomt liv på en hylle. O hildrande du for en forskjell. Har brukt denne ca 3 måneder nå, og blir mere og mer sikker på at den ikke holder mål.... Torsdag kveld hadde jeg besøk av 8x12_TOM. Vi koste oss med kaffe, "hjemmebakst", hyggelig prat og masse musikk til de små timer (for en kvardag). I løpet av kvelden blir dommen over DV-350 avsagt, veiet og funnet for lett. Fungerer OK, men overbeviser ikke på noen områder.
Så nå ærede forsamling; Hvilke anbefalinger har dere til en jordnær musikkelsker som tenker seg et budsjett i området 5-10?

Tre alternativer finnes allerede:
  • Marantz SA-8400
  • DENON DCD-1500AE
  • Oppgradere med ny DAC, gjerne selvbygg
Ved siden kommer selvsagt formatspørsmålene:
  • DVD
  • SACD
  • CD

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Startet med en billig Philips CD-spiller omtrent da CD-en kom. Denne har vært helt grei, men da jeg oppgraderte med ny forsterker og nye høytalere før jul, og begynte å lytte ordentlig igjen, skjønte jeg fort at dette ikke gikk. Fant derfor fram en Pioneer DV-350 (DVD-spiller, ca 3-4 år) som levde uvirksomt liv på en hylle. O hildrande du for en forskjell. Har brukt denne ca 3 måneder nå, og blir mere og mer sikker på at den ikke holder mål.... Torsdag kveld hadde jeg besøk av 8x12_TOM. Vi koste oss med kaffe, "hjemmebakst", hyggelig prat og masse musikk til de små timer (for en kvardag). I løpet av kvelden blir dommen over DV-350 avsagt, veiet og funnet for lett. Fungerer OK, men overbeviser ikke på noen områder.
Så nå ærede forsamling; Hvilke anbefalinger har dere til en jordnær musikkelsker som tenker seg et budsjett i området 5-10?

• Marantz SA-8400
  • DENON DCD-1500AE
  • DVD
  • SACD
  • CD

Hei,

Hvis det ikke blir for dyrt så stod det vel nettopp en denon dvd3910 ts på bruktbørsen som vel tilfredstiller "alle formatene".
Kunne det ha vert noe?

Mvh
Geir :)

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
hei,

jeg selger en strøken (1 år) Pioneer DV668 sonefri, sølv finish for 3900,- som gjør alt, annonsen ser slik ut:

Som ny med original emballasje, kan sendes i postoppkrav. Kun 1 år og perfekt stand.

Veil pris 6998,-

Selges 3900 kroner eller høyestbydende.

Eisa vinner 2004-2005, spiller alle formater.
Testvinner verden over.
Vekt: 5.4 kilo. (dempet trippelchassis)

Link med bilde og info:
http://www.pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=6048&taxonomy _id=428-434

-HDMI digital Video utgang
-216MHz/12bit Video DA konverter  
-192kHz/24bit Burr-Brown PCM1738 DA-konvertere på alle seks kanaler
-Twin Wave laser med to laserdioder leser mer presist informasjonen på plata uansett format, en av grunnene til vår gode CD-lyd, leser også CD-R og CD-RW

link med stor test:
http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv668av.shtml

Selges grunnet oppgradering.

mvh
Dag Johnsen
95777715
Asker

S

slowmotion

Gjest
Jeg bruker ( utgått modell ) Pioneeeeeer DV656 ,
som spiller alle formater, og har ingen planer om å oppgradere,
så da er kanskje den ovenstående  DV668,
eller en tilsvarende spiller et ok alternativ?

Har følelsen av at i våre moderne tiden er ikke akkurat spillerne
det som er det svakeste ledd. Men det er IMHO viktig at de spiller
alle formater. Det er veldig greit å kunne la musikken bestemme,
uansett hvilket format det er snakk om.

;)

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Hi-Fi Center kjeden har hatt restsalg på SA8400 til 4995,-!!!!

Til den prisen er den en "no-brainer"

Ta kontakt med en av butikkene!

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0

• Marantz SA-8400
  • DENON DCD-1500AE
  • DVD
  • SACD
  • CD

Ville styrt unna en ren DVD spiller , og heller satset på sep. enheter . Som CD spiller anbefales det Cayin 251 el. 252 . Som DVD spiller en Pioneer et. el. annet .

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
313
Sted
Tranby
Har selv kjøpt Sony DVP-NS9100ES, er meget godt fornøyd.
Se forøvrig test i siste Fidelity på aktuell spiller.
Hadde jeg hatt dobbelt så mye å bruke hadde jeg kansje tatt DVD-1XVA fra Denon.
Ellers er Pioneer 989 et bra valg hvis man vil ha DVD-Audio i tillegg. Hadde en Pioneer 668 før, og den hadde et overstyrings problem på RGB signalet på min TV, derfor turte jeg ikke å satse på Pioneer.

kW

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
DENON DCD-1500AE

er en flott spiller som tar både CD og SACD. Stor, tung og solid, med et flott design.
Jeg har hatt min i 5 mnd nå og er svært fornøyd. Overgangen fra min gamle cd-spiller (technics) var stor, og jeg går bare rundt og smiler.

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Prøv å finn en Yamaha S2300 på bruktbørsen.

Den har stålkontroll, og kom best ut i en uoffisiell "blindtest" hjemme hos meg, mot Meridian G07.

Bildemessig er den ikke utstyrt med component eller digitale utganger, kun kompositt, s-video og scart, så på vanlig TV vil den fungere suverent.

Du bør kunne finne den til 4-5k, ny så kostet den vel 15k i begynnelsen, så det finnes ikke mange av den i omløp.

Topp Bunn