Ny Bugge box fra Jazzland Rec. inkl. DVD

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Hei!

Boksen er også tilgjengelig på cdon.com. Her til en litt hyggeligere pris 299 inkl. frakt. Den er selvsagt bestilt.

Elektron

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.841
Torget vurderinger
4
Noen som har gått til innkjøp av boksen og kan gi noen tilbakemeldinger basert på egne erfaringer ?

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.702
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Har tenkt å kjøpe boksen, men den er nok ikke 1 pri når julegavene til meg selv skal kjøpes inn....

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Trane skrev:
Noen som har gått til innkjøp av boksen og kan gi noen tilbakemeldinger basert på egne erfaringer ?
Det tar litt tid hos cdon.com men den er lovet levert om ikke all for lang tid. Kommer tilbake med inntrykk.

Elektron

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Trane skrev:
Da var Bugge endelig på plass.

For å ta konklusjonen først. Denne samlingen kommer til å stå som en bauta over Bugge på sitt aller beste. For de av dere som liker Bugge og perioden med New Conseption of jazz er denne boksen obligatorisk. Den inneholder kjente og ukjente låter. De kjente fremføres i nye spennende variasjoner.

Jeg tok boksen med til min gode venn Hsobstad tidlig i kveld. Her var det tomt hus, varme rør, Avantgarde Trio og doble basshorn. Lydbilde på cd'ene er enormt. Her får anlegget jobbe og heldig er de som har gode basser.

Gjør imidlertid Bugge en tjeneste. Dra på konsert i din egen stue. Ingen forstyrrelser, dempet belysning, bra volum og et raust glass rød. Vi startet med cd 3. Du blir etter kort tid dradd inn i en sentrifuge av lyd og rytmer og kastet ut igjen etter 7 magiske låter, nesten litt wow hva skjedde.

Dette høres kanskje litt farget ut men du verden for en samling!

Elektron

Vedlegg

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.702
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Elektron skrev:
Trane skrev:
Da var Bugge endelig på plass.

For å ta konklusjonen først. Denne samlingen kommer til å stå som en bauta over Bugge på sitt aller beste. For de av dere som liker Bugge og perioden med New Conseption of jazz er denne boksen obligatorisk. Den inneholder kjente og ukjente låter. De kjente fremføres i nye spennende variasjoner.

Jeg tok boksen med til min gode venn Hsobstad tidlig i kveld. Her var det tomt hus, varme rør, Avantgarde Trio og doble basshorn. Lydbilde på cd'ene er enormt. Her får anlegget jobbe og heldig er de som har gode basser.

Gjør imidlertid Bugge en tjeneste. Dra på konsert i din egen stue. Ingen forstyrrelser, dempet belysning, bra volum og et raust glass rød. Vi startet med cd 3. Du blir etter kort tid dradd inn i en sentrifuge av lyd og rytmer og kastet ut igjen etter 7 magiske låter, nesten litt wow hva skjedde.

Dette høres kanskje litt farget ut men du verden for en samling!

Elektron
Fine tilbakemeldinger Elektron. Denne boksen har steget en del hakk i prioriteringslista ;D
Jeg bor jo i Skien og Bugge er jo en av byen store sønner, så da er det vel bare å bestille ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.841
Torget vurderinger
4
[youtube=650,450]http://www.youtube.com/watch?v=kK4NgWaHuqY&eurl=http://www.buggesroom.com/pub/newsandevents.shtml[/video]

Bugges video fra hans høstreiser...soundtrack er "Poem" fra boxen.

..og gledelige nyheter: Playing er nytt soloalbum som kommer tidlig neste år !

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Vinylutgave ???

Espen

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.841
Torget vurderinger
4
HIFI+ har et intervju med Bugge over 3 sider i siste nummer (63).
Tydeligvis gjort omtrent når boksen kom ut. Paying omtales bare såvidt uten navn.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.841
Torget vurderinger
4
Bugges soloutspill
Bugge Wesseltoft er allerede på salgslistene med sitt kritikerroste nye album «Playing». Hans selskap Jazzland selger omtrent like mange plater som de alltid har gjort. Den forvirrende tilstanden i platebransjen ble satt på spissen før jul, da Bugge Wesseltofts 12 år gamle julealbum solgte dobbelt så mye som de helt nye utgivelsene til de noe mer omtalte Britney Spears og Madcon i Oslo.

– De store plateselskapene har satset på feil artister. Fjortisene kjøper ikke plater. Vi som er interessert i musikk er blitt glemt. Alt ble bare business, forsøk på å selge millioner av ett produkt i stedet for å satse på mangfoldet. Jeg satt der på Spellemannprisen og lurte på om det kom til å bli noen fest neste år, sier Bugge Wesseltoft.

– Er dette en fordel for de mindre aktørene?

– Kanskje. Vårt publikum stjeler ikke musikk. Men de er jo også ofte over 30, og sliter med å kjøpe ting digitalt. Jeg har ingen løsning på alle problemene. Men musikkinteressen er fantastisk stor, gjentar han.

Litt forsinket releasekonsert på Victoria i morgen, torsdag 5.februar.

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
511
Torget vurderinger
6
Gleder meg til konserten i morgen, hvordan var plata? Har ikke fått kjøpt den enda…

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
511
Torget vurderinger
6
Da kan det meldes at konserten var meget bra. Oppvarmingsbandet overrasket stort… K Trio, en energisk trio fra Island, anbefales en lytt.

Mvh

Topp Bunn