|
Kjøp det du har lyst på. Funker hver gang for meg!Grumpy skrev:Når det gjelder bil er det én ting som gjelder:
Kjøp bil med hodet og ikke hjertet!
Hilsen eier av
MB 200cdi (2007) og 318i Touring (2000) :-X
Trådstarter heter jo (fra)FallenA, så en kan jo tenke seg.Komponenten skrev:Skal man kjøpe BMW er det vel viktig å ha klart for seg hvilken gjeng man er med i... :![]()
Klart jeg har lyst på BMWTrondmeg skrev:Slik jeg leser denne tråden skriver du egentlig hele tiden at du har lyst til kjøpe deg en BMW, men prøver å finne andre såkalt fornuftige kandidater. Kjøp det du har lyst på. Besserwisserne vet ikke hva som passer for deg.
Jeg synes ikke ordene Peugeot og fornuftig har noe i samme setning å gjøre. Særlig ikke når ordet BMW er nevnt i foregående setning.FallenA skrev:BMW 318i, 70000km, 2004 modell første gang registrert november 2004. Pris rundt 170000,- (noe over budsjett)
Alternativet er igjen noe fornuftig, en Peugeot 406 stasjonsvogn. 2002 modell 60000km, 120000,-
Liksom-BMW (4 syl) mer sikker å krasje i enn flerbruksbil ala Zafira og Touran? Pøh!Vidar P skrev:Hva er så mye mer "fornuftig" enn å kjøpe en fin 318i.... da har man "tatt av" på misfoorstått fornuft spør du meg. Det eneste fornuftig er å kjøpe noe man har lyst på; å kjøpe noe man tror er fornuftig fordi det er kjedelig og kjipt er ikke fornuftig anvendelse av sekssifrede beløp i mine øyne. Kona får forresten plass til både hundebur (schæfer) OG barnevogn, riktignok sammenklappet, i sin 325i Touring.
Når det smeller og en eller annen rusa idiot meier deg ned, da kan du spørre deg om hva som var "fornuftig".. takke meg til å da sitte i solid bygd ekte bil istedet for en "fornuftig" blikkboks. Noe mitt yrke dessverre har vist i praksis gjentatte ganger.
Mvh Vidar P
Skiposer er ekstra på 3-serien, men mange har kjøpt disse pakkene hvor de er inkludert. Mao, varierer fra bil til bil.toref skrev:Beklager litt OT, men er det noen som vet om 3-serien Touring har disse geniale skiposene igjennom baksetet som 520-n har? Er i markedet etter bruktbil og synes det er digg å kunne dra på skitur uten takstativ innimellom selv om en har folk i baksetet.
Mvh
Barnslig utspill, svar på spørsmåletVidar P skrev:Du er hjertelig velkommen til å prøve, og avgi rapport.
Takk for info!Vidar P skrev:Skiposer er ekstra på 3-serien, men mange har kjøpt disse pakkene hvor de er inkludert. Mao, varierer fra bil til bil.toref skrev:Beklager litt OT, men er det noen som vet om 3-serien Touring har disse geniale skiposene igjennom baksetet som 520-n har? Er i markedet etter bruktbil og synes det er digg å kunne dra på skitur uten takstativ innimellom selv om en har folk i baksetet.
Mvh
De er forresten ikke standard på 520i heller.
Mvh Vidar P
Jeg svarer ikke på argumenter som "Pøh". Finn deg en annen å krangle med.Arne_Belinda skrev:Barnslig utspill, svar på spørsmåletVidar P skrev:Du er hjertelig velkommen til å prøve, og avgi rapport.
Påstår du at du sitter sikrere i en BMW 318 enn i en Zafira eller en Touran er spørsmålet?Vidar P skrev:Jeg svarer ikke på argumenter som "Pøh". Finn deg en annen å krangle med.Arne_Belinda skrev:Barnslig utspill, svar på spørsmåletVidar P skrev:Du er hjertelig velkommen til å prøve, og avgi rapport.
Ønsker du lite problemer er nok Toyota et godt valg, statistikkene viser det.FallenA skrev:Klart jeg har lyst på BMWTrondmeg skrev:Slik jeg leser denne tråden skriver du egentlig hele tiden at du har lyst til kjøpe deg en BMW, men prøver å finne andre såkalt fornuftige kandidater. Kjøp det du har lyst på. Besserwisserne vet ikke hva som passer for deg.
Men jeg må vurdere hva som gir meg mest for pengene, og minst problemer.
Ja.. så får du mye for Renault'n når du selger den ;DTrondmeg skrev:Hvis det er sikkerhet som er viktigst så er det Renault som gjelder. Seriøst sikre biler, men ikke siste ord i kjøreglede. De har også slitt litt med elproblemer de siste årene, noe som er på bedringens vei, men det har dessverre de fleste slitt med utenom italienerne og japsene.
BMW har ikke hatt spesielt god score i NCAP før i det siste, men nå har snart alle 5 stjerner der også. Og Renault var faktisk aller først med 5 ekte stjerner (ikke gratispoeng pga beltevarsler som ikke betyr noe for den passive skkerheten hvis man likevel bruker belte).Arne_Belinda skrev:Påstår du at du sitter sikrere i en BMW 318 enn i en Zafira eller en Touran er spørsmålet?Vidar P skrev:Jeg svarer ikke på argumenter som "Pøh". Finn deg en annen å krangle med.Arne_Belinda skrev:Barnslig utspill, svar på spørsmåletVidar P skrev:Du er hjertelig velkommen til å prøve, og avgi rapport.
Du får kjøpe deg hva enn du vil for meg. Svaret på spørsmålet ditt er at jeg vet hva jeg helst ville ha sittet i om de smalt. Så får du sitte hvor enn du vil for meg. Jeg har sett mange biler som er "skreddersydd" for salgsargumentative sikkerhetstester kræsje, det er en del av yrket mitt som akuttmedisinsk utrykningslege. Og jeg har sett resultatet av de bilene som bare simpelthen er virkelig godt bygd. Jeg står fritt til å ta mitt valg hva jeg vil ha.Arne_Belinda skrev:Påstår du at du sitter sikrere i en BMW 318 enn i en Zafira eller en Touran er spørsmålet?Vidar P skrev:Jeg svarer ikke på argumenter som "Pøh". Finn deg en annen å krangle med.Arne_Belinda skrev:Barnslig utspill, svar på spørsmåletVidar P skrev:Du er hjertelig velkommen til å prøve, og avgi rapport.
Dermed er det et godt bruktbilkjøp også og man binder lite kapital i bilen.HoJ skrev:Ja.. så får du mye for Renault'n når du selger den ;DTrondmeg skrev:Hvis det er sikkerhet som er viktigst så er det Renault som gjelder. Seriøst sikre biler, men ikke siste ord i kjøreglede. De har også slitt litt med elproblemer de siste årene, noe som er på bedringens vei, men det har dessverre de fleste slitt med utenom italienerne og japsene.
Særiøs, mener du at det er like lite feil på Renault som andre merker?Trondmeg skrev:Dermed er det et godt bruktbilkjøp også og man binder lite kapital i bilen.HoJ skrev:Ja.. så får du mye for Renault'n når du selger den ;DTrondmeg skrev:Hvis det er sikkerhet som er viktigst så er det Renault som gjelder. Seriøst sikre biler, men ikke siste ord i kjøreglede. De har også slitt litt med elproblemer de siste årene, noe som er på bedringens vei, men det har dessverre de fleste slitt med utenom italienerne og japsene.
Det er vi veldig enig i. Det var du som spilte safetykortet.Vidar P skrev:Det er ikke tema; det jeg sa var at; om man ikke vet hva man vil ha av en Opel Zafira og en BMW Touring så må man ta en ny runde med seg selv, fordi dette er veldig forskjellige biler.
Jeg har ikke sagt et ord om feil på Renault kontra andre biler, men om Renaults høye sikkerhetsnivå både i NCAP og virkelige ulykker (statistikk fra virkelige svenske ulykker, var det Folksam?). Min eks har forresten en Renault som har vært nesten feilfri i de 5 årene hun har hatt bilen (som nå er 9 år gammel). Det mest irriterende har vært en brent baklyskontakt merket "Germany" som har laget harehjerte-blinklys et par ganger, men det har jeg fikset med litt sølvpapir. Ellers bare starter den og går som den skal. Stor, behagelig og fleksibel er den også.HoJ skrev:Særiøs, mener du at det er like lite feil på Renault som andre merker?Trondmeg skrev:Dermed er det et godt bruktbilkjøp også og man binder lite kapital i bilen.HoJ skrev:Ja.. så får du mye for Renault'n når du selger den ;DTrondmeg skrev:Hvis det er sikkerhet som er viktigst så er det Renault som gjelder. Seriøst sikre biler, men ikke siste ord i kjøreglede. De har også slitt litt med elproblemer de siste årene, noe som er på bedringens vei, men det har dessverre de fleste slitt med utenom italienerne og japsene.
Dette var et relativt usaklig innlegg, og jeg synes f.eks. ikke det norske markedet er spesielt representativt for hva som er bra eller dårlig.LydMekk skrev:Er sikkert den gode kvaliteten på Renault som gjør at de har solgt så mye i Norge de siste 7-8 årene...byttet vel nylig importør igjen også...
HAH! ;D
Ironi kalles det - men synspunktet står IMO. Renault har jeg ikke villet kjøpt hvis jeg fikk det kastet etter meg. Og bil har jeg litt peiling på. Har bl.a. selv hatt 44 stk. gjennom årene av ulike merker.Trondmeg skrev:Dette var et relativt usaklig innlegg, og jeg synes f.eks. ikke det norske markedet er spesielt representativt for hva som er bra eller dårlig.LydMekk skrev:Er sikkert den gode kvaliteten på Renault som gjør at de har solgt så mye i Norge de siste 7-8 årene...byttet vel nylig importør igjen også...
HAH! ;D