Ny billig-klokke maks 2k!

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Min Candino klokke fra år 2000, har tatt kvelden. Urverket gikk i stykker i 2005 så da byttet jeg mekanikk, det kostet 750,- Nå har det hent igjen, og jeg gidder ikke bytte mekanikk hvert femte år. Den kostet ny 1500,- så å bruke 750,- igjen har jeg ikke lyst på.

Det jeg likte med den var : Titan lenke, meget lett klokke og safirglass - ennå ikke fått en ripe på den.

Hvor mye må jeg ut med for å få en ny klokke jeg kan bli glad i ?

- Og er det dumt å prøve å finne noe brukt på f.eks. finndottno ?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.697
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Seiko lager gode klokker til en rimlig penge. Ligger mange til salgs på finn.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Alle klokker til over tusenlappen er gode, og mange er fine også. Jeg liker de sveitsiske jernbaneurene (Mondaine), eller hva de kalles.

Jeg vet ikke hvem som selger dem i Norge, men fant tilfeldigvis et godt tilbud i avisen The Guardian (89£).
Burde nok befinne seg godt innenfor prisrammen du har satt.
http://www.guardianoffers.co.uk/mall/productpage.cfm/GuardianOffers/_1752.1.1/-/Mondaine-Swiss-Railway-Watch---leather-strap-

De er nok like presise som den sveitsiske jernbanen, for de inneholder sikkert et standard quartz-verk av god kvalitet.
Det finnes gode tips til kule ebay-ur i klokketråden. Jeg har sett et par klokker i linker jeg har funnet der. Det er mye tøft og billig der ute. Her er bilde til av Mondaine.

Med datovisning i tillegg. Og så finnes det en variant med mesh-lenke (finmasket) og rød skinnrem.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
C. Alshus skrev:
Seiko lager gode klokker til en rimlig penge. Ligger mange til salgs på finn.
Jeg har en Seiko som snart er 35 år gammel. Den har vært i daglig bruk det meste av tiden, også i jobbsammenheng. Kun byttet batterier og et par lenker.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HoJ skrev:
Flott klokke, uten tvil.
Kjekt at du også synes det. For meg er denne litt spesiell mtp valuta for pengene for den er definitivt noe for seg selv, nesten litt ikonisk. Og til den prisen så får du ikke mye med en lignende aura.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
HoJ skrev:
Flott klokke, uten tvil.
Kjekt at du også synes det. For meg er denne litt spesiell mtp valuta for pengene for den er definitivt noe for seg selv, nesten litt ikonisk. Og til den prisen så får du ikke mye med en lignende aura.
Jepp, denne var lekker..

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
HoJ skrev:
baluba skrev:
HoJ skrev:
Flott klokke, uten tvil.
Jepp, denne var lekker..
Jeg begynner å få lyst på den selv. Kunne godt tenke meg ny dagligklokke. Husk å bestille riktig størrelse hvis du går for denne.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
HoJ skrev:
baluba skrev:
HoJ skrev:
Flott klokke, uten tvil.
Jepp, denne var lekker..
Jeg begynner å få lyst på den selv. Kunne godt tenke meg ny dagligklokke. Husk å bestille riktig størrelse hvis du går for denne.
Norsk impotør http://www.heyday.no/

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
43.594
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Jeg kjøpte meg en CITIZEN på eBay. Mener den kom på et par tusen inkl. frakt moms og hele pakka. Veil pris på tilsvarende i Norge rundt 5k.
Klokken var ny fra forhandler i USA.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
soundscape skrev:
Jeg kjøpte meg en CITIZEN på eBay. Mener den kom på et par tusen inkl. frakt moms og hele pakka. Veil pris på tilsvarende i Norge rundt 5k.
Klokken var ny fra forhandler i USA.
Er det en av disse moderne automat-klokkene deres? Min bror kjøpte en slik for rundt 2000 i Spania, og den lå på rundt 5k i Norge. Ganske pen og enkel klokke som virker ganske gjennomført.

Jernbaneklokkene er det faktisk litt å spare på å kjøpe fra The Guardian, selv med moms. Det kommer på 1125 + frakt, mens tilsvarende modeller koster 13-1400 i Norge. Denne modellen med stoppeklokke synes jeg er ganske stilig, men den koster ca 3500. Dette skal jeg ha i bakhodet når jeg kjøper meg ny klokke.

Når jeg tenker meg så er det ikke så mange kronene å spare at jeg ville brydd meg, hvis ikke den norske importøren har syke fraktpriser.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
HoJ skrev:
C. Alshus skrev:
radiated skrev:

Tror denne funker førbainna dårlig for trådstarter.
Kona sier ho har nok med en Big Ben i huset ;)
Sikkert nok med en pose om dagen ja.

Veldig svak for de sveitsiske togurene vist til lengre opp. Laget etter sveitsernes krav til tydelighet og lesbarhet på plattformen (sent 40-tall er det ikke??). Forteller deg akkurat hva du trenger å vite om klokka, that's it. Har faktisk vurdert et slikt et, selv om jeg ikke har brukt armbåndsur siden fjortisalderen. Stilig.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Har vært å sett litt i dag, og det jeg "svermer for" er "titanium og sapphire" uten tvil, slik jeg hadde på min gamle..

Det var en Pulsar jeg likte godt - er det greit, eller må jeg holde meg unna det merket ?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
HoJ skrev:
C. Alshus skrev:
radiated skrev:

Tror denne funker førbainna dårlig for trådstarter.
Kona sier ho har nok med en Big Ben i huset ;)
Sikkert nok med en pose om dagen ja.

Veldig svak for de sveitsiske togurene vist til lengre opp. Laget etter sveitsernes krav til tydelighet og lesbarhet på plattformen (sent 40-tall er det ikke??). Forteller deg akkurat hva du trenger å vite om klokka, that's it. Har faktisk vurdert et slikt et, selv om jeg ikke har brukt armbåndsur siden fjortisalderen. Stilig.
Det er den helt enkle med hvit skive og sort reim jeg vurderer. Ikke på grunn av prisen, men på grunn av at den er så rendyrket. No nonsense to the extreme. Jeg vet stort sett hvilken dato det er.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
HoJ skrev:
Har vært å sett litt i dag, og det jeg "svermer for" er "titanium og sapphire" uten tvil, slik jeg hadde på min gamle..

Det var en Pulsar jeg likte godt - er det greit, eller må jeg holde meg unna det merket ?
Pulsar, ja eller nei ?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.263
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Alle klokker til over tusenlappen er gode, og mange er fine også. Jeg liker de sveitsiske jernbaneurene (Mondaine), eller hva de kalles.

Jeg vet ikke hvem som selger dem i Norge, men fant tilfeldigvis et godt tilbud i avisen The Guardian (89£).
Burde nok befinne seg godt innenfor prisrammen du har satt.
http://www.guardianoffers.co.uk/mall/productpage.cfm/GuardianOffers/_1752.1.1/-/Mondaine-Swiss-Railway-Watch---leather-strap-

De er nok like presise som den sveitsiske jernbanen, for de inneholder sikkert et standard quartz-verk av god kvalitet.
Det finnes gode tips til kule ebay-ur i klokketråden. Jeg har sett et par klokker i linker jeg har funnet der. Det er mye tøft og billig der ute. Her er bilde til av Mondaine.

Med datovisning i tillegg. Og så finnes det en variant med mesh-lenke (finmasket) og rød skinnrem.
Pene de der!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Certina kjøpte på femtitallet opp endel små og uavhengige klokkemerker. Flere av dem fortsatte som merkevare, og var ofte basert på dette urverket. Jeg har en Ciny med det urverket. Jeg har også solgt flere andre klokker med samme verk fra tiden 195x til 196x, som jeg kjøpte hos urmakere på småsteder som Os. Det var i studiedagene mine på åttitallet, og jeg tjente meg litt ølpenger på å selge ur mens jeg drakk. Med kvittering og hele pakken. Det må da i alle fall ha vært fire forskjellige merker med dette urverket som jeg har vært borti. Ciny-en er den eneste jeg har igjen, og den var arv etter min morfar. Han fikk den på sekstiårsdagen sin av mormor i 1961.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.549
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Vær obs. på at Certina har to serier som heter DS Podium. Den ene er "standard"; den andre heter Big Size. Noen av dem kan leveres i titan, men da er prisen en snau tusenlapp høyere enn for stål.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Kona var innom jobben i dag. Og med seg hadde ho en Pulsar til meg.

Bare med "sølvplate" isteden for blå.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
HoJ skrev:
Kona var innom jobben i dag. Og med seg hadde ho en Pulsar til meg.

Bare med "sølvplate" isteden for blå.
Fin klokke det der. :D
Og gratulerer med valget,- av kone!! ;D ;D Ta vare på henne. ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hun er en keeper. Det er klokken også. Enkel og funksjonell, slik en hverdagsklokke bør være. Fint at hun valgte den lyse til deg. Mørke skiver kan fort bli vanskelige å lese når du har dårlig tid.

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
29.941
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Takker folkens, jeg har hatt den på i hele dag, og er godt fornøyd med den (og kona). Den største grunnen til at jeg (hun) ville ha en lys (sølv) farge - var at jeg har hatt blå i ti år, det er godt med litt forandring.

Topp Bunn