Ny bil

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Er så utrolig lei av å skru bil at jeg kjøpt meg en ny en.
Jeg har hatt en (dette blir for invidde:)) '97 945 trimma turbo på gassdrift, med 965 skinnnteriør m/minne-el-stol, Lesjøfors senk, Sachs sportsfjør, grove krengestag (25/21 mm), Vikingchip, 0,8 bar wastgateklokke, nytt AC, Alpine med tidskorreksjon, Focal front, Audison forsterkning og Focal sub. Med andre ord en morsom bil 8)

Kravet nå var sikkerhet, lyd og driftssikkerhet i uprioritert rekkefølge.

Tok da utgangspunkt i Volvo sitt HU-850 high performance stereo med dolby surround:)
Neste steg var å finne en bil som kunne sitte rundt denne stereoen, og jeg falt da ned på en
...trommehvirvel...
V70 fra 2005.
Det er jo helt okey med litt motor også, så jeg slengte med en 2,4 liters D5 og 163 hester og høyt partikkelutslipp...
Alt i alt ble dette en grei pakke, og når man på kjøpet får helskinn, cruise, tlf, regn- og ryggesensor, el-stoler, mye elektronikk jeg har glemt og fin farge må jo en Volvo-fan bli fornøyd ;D

Er jeg litt harry?

Ja, definitivt, og trives med det 8)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Får gratulere med bil & utstyr, kan bare forestille meg tilfredstillelsen :) Selv har jeg "vindus-shoppet" litt på finn og sett meg ut noen fine SAAB 2.3t (med sportsunderstell, selvsagt) som jeg får lyst til å chiptrimme. Egentlig litt synd at SAAB ikke har bakhjulsdrift.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Høres ut som en lekker bil, gratulerer.

Var 945'n så håpløs altså?

Har ikke så mye til overs for blomsterfinn, men han skal ha ros for dette utsagnet han kom med for et par år siden:

Det som er mest harry av alt, er å være redd for å være harry.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Det er fint å være harry. Jeg har hatt V70 i 8 dager nå. 126hk D motor (2.4) som til våren skal skremmes opp med PPC til 220hk. Du får vel 'bare' 197hk, men det er jo morro det også.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg har for tiden en eldre merce diesel.
Går ikke fort, men duverden så god å kjøre da!
Trenger ikke så mange hester vøtt, bare salen er bra! ;D
mvh

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
el_mariachi skrev:
Høres ut som en lekker bil, gratulerer.

Var 945'n så håpløs altså?
På ingen måte, men det er måte på hvor mye tid man gidder å bruke på å ligge under bilen, særlig med småttis som forlanger mye tid:)
945'en skal aldri selges (noe samboer ser med skrekk på...). Den bilen fikk jeg før kjerringa:)

Har ikke så mye til overs for blomsterfinn, men han skal ha ros for dette utsagnet han kom med for et par år siden:
Det som er mest harry av alt, er å være redd for å være harry.
Man er liksom litt dømt til å være harry når man liker 940 og 240.

Rhesus skrev:
Det er fint å være harry. Jeg har hatt V70 i 8 dager nå. 126hk D motor (2.4) som til våren skal skremmes opp med PPC til 220hk. Du får vel 'bare' 197hk, men det er jo morro det også.
Nå har jeg tunet og styrt med 945'en såpass mye at den ikke er til å kjenne igjen i forhold til original. Volvo med RWD er nesten for halvfabrikat å regne...
Har tenkt på PPC fra www.bsrab.se for å få de gampene du nevner over, men som familiebil holder det i lange baner slik den er original. Forøvrig litt rart at 126hk-versjonen skal kunne trimmes mer, ettersom all hardware er lik (tror jeg). Ser du på effektkurvene til BSR måler de også original høyere enn Volvo gjør selv.
Hvilken modell har du kjøpt?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
Jeg har for tiden en eldre merce diesel.
Går ikke fort, men duverden så god å kjøre da!
Trenger ikke så mange hester vøtt, bare salen er bra! ;D
mvh
Hadde en MB 200D for noen år siden. 1,5 tonn, 72 HK. Ble påkjørt bakfra 3x på 3 år. Den bilen trengte en stoooor luke i trafikken for å komme ut på en sterkt trafikkert vei!
mvh

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Nåja. jeg har en W124D da. Den er ikke rask, du sier noe der. Men jeg kommer meg da ut i trafikken!
Jeg er litt forrundret over gode de er å kjøre jeg! Har kjørt nyere mercedeser også i mange år, men de var ikke så gode!

mvh

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
MB er MB. Oste forbi en Camaro med '84 300TD for noen år siden. Han skjønte aldri hva som foregikk. ;D
Satt godt gjorde jeg også. Gjorde mitt beste for å ta livet av den bilen, men den ville aldri knele. Firehjulssleng på gyngehest.

Utrolig nok forsvant den sporløst etter en bagatellmessig og meget ubetimelig avskiltning. :p

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.690
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Imperial skrev:
Nåja. jeg har en W124D da. Den er ikke rask, du sier noe der. Men jeg kommer meg da ut i trafikken!
Jeg er litt forrundret over gode de er å kjøre jeg! Har kjørt nyere mercedeser også i mange år, men de var ikke så gode!

mvh
Det var en 124 serie jeg hadde! Jeg er enig med deg, den bilen hadde en fantastisk kjørekomfort. Ble aldri trøtt av å sitte i den.
Ellers var det en jævlig slådde, tung som bare det. (Eks)kona, som var 157 cm høy, måtte navigere etter stjerna på panseret. Hun så knapt over rattet. ;D
mvh

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
belia skrev:
Har tenkt på PPC fra www.bsrab.se for å få de gampene du nevner over, men som familiebil holder det i lange baner slik den er original. Forøvrig litt rart at 126hk-versjonen skal kunne trimmes mer, ettersom all hardware er lik (tror jeg). Ser du på effektkurvene til BSR måler de også original høyere enn Volvo gjør selv.
Fra 2006 er D og D5 så og si lik. D kan programmeres til D5, som igjen kan skremmes opp til 220.
Min er 2008 modell :p. BSR PPC var også en medvirkende årsak til at jeg valgte akkurat denne bilen.

Mener å huske at 163hk får høyere maks dreiemoment enn 126hk og 185hk

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
belia skrev:
Det er bare syke jævlerTM som ikke liker 240! ;D

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
belia skrev:
Er så utrolig lei av å skru bil at jeg kjøpt meg en ny en.
Jeg har hatt en (dette blir for invidde:)) '97 945 trimma turbo på gassdrift, med 965 skinnnteriør m/minne-el-stol, Lesjøfors senk, Sachs sportsfjør, grove krengestag (25/21 mm), Vikingchip, 0,8 bar wastgateklokke, nytt AC, Alpine med tidskorreksjon, Focal front, Audison forsterkning og Focal sub. Med andre ord en morsom bil 8)

Kravet nå var sikkerhet, lyd og driftssikkerhet i uprioritert rekkefølge.

Tok da utgangspunkt i Volvo sitt HU-850 high performance stereo med dolby surround:)
Neste steg var å finne en bil som kunne sitte rundt denne stereoen, og jeg falt da ned på en
...trommehvirvel...
V70 fra 2005.
Det er jo helt okey med litt motor også, så jeg slengte med en 2,4 liters D5 og 163 hester og høyt partikkelutslipp...
Alt i alt ble dette en grei pakke, og når man på kjøpet får helskinn, cruise, tlf, regn- og ryggesensor, el-stoler, mye elektronikk jeg har glemt og fin farge må jo en Volvo-fan bli fornøyd ;D

Er jeg litt harry?

Ja, definitivt, og trives med det 8)

Du har valgt helt riktig! ;D
Her er min D5 fra 2005. 8)

Edit:
Med dårlig mobilkamera og automatisk reduksjon av bilde,så ble det virkelig dårlig kvalitet på dette... :-\

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Rhesus skrev:
belia skrev:
Det er bare syke jævlerTM som ikke liker 240! ;D
Hehe.
Ser man på det som er "moderne" møbler så er jo de designet på 20-30-tallet, og da fortrinnsvis utformet med linjal.
Venter man noen tiår så vil altså 240 og 940 være superhipt med sine rette linjer. Hvem vil vel ha runde biler? ;D

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Rhesus skrev:
belia skrev:
Fra 2006 er D og D5 så og si lik. D kan programmeres til D5, som igjen kan skremmes opp til 220.
Min er 2008 modell :p. BSR PPC var også en medvirkende årsak til at jeg valgte akkurat denne bilen.

Mener å huske at 163hk får høyere maks dreiemoment enn 126hk og 185hk
Ok. Alt folk vet:)
Kommer nok til å kjøre en tid med original effekt. Har uansett 945-sleden som går bra, og er en skikkelig lyskryss-sleeper:)
Maks originalt moment er vel på 340nm. Er forsåvidt ikke imponerende med så mye motor...

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.762
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
jowil skrev:
MB er MB. Oste forbi en Camaro med '84 300TD for noen år siden. Han skjønte aldri hva som foregikk. ;D
Satt godt gjorde jeg også. Gjorde mitt beste for å ta livet av den bilen, men den ville aldri knele. Firehjulssleng på gyngehest.

Utrolig nok forsvant den sporløst etter en bagatellmessig og meget ubetimelig avskiltning. :p
Komfortable å kjøre og uslitelige motorer. Det er rusten som tar disse...

Jeg kjører en 20 år gammel 300GD, og skulle gjerne hanka tak i motoren fra 300TDen din ;D 2,4 tonn, 88 hk og automatgir er ikke av det raskeste her i verden ;D

Kjøre litt en '86modell E260. Denne gikk godt, og var fin på sommerføre, men en forferdelig slede på vinterstid...

Johan-Kr

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kjører en Skoda Fabia 2001 mod, 1,4 MPI med 65 slitne ponnier. Kjører ca 6000 km i året. På blandet kjøring (stort sett by) bruker den ca. 0,55 l/mil. En kjekk bil for meg som ikke er interessert i bil og ikke kan skru, og så bruker jeg bare ca en tank i måneden :)

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
[/quote]

Hadde en MB 200D for noen år siden. 1,5 tonn, 72 HK. Ble påkjørt bakfra 3x på 3 år. Den bilen trengte en stoooor luke i trafikken for å komme ut på en sterkt trafikkert vei!
mvh
[/quote]

Ver det ikke 66HK i den.... ;D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Sharpeye skrev:
mvh
---------------------------
Hehe. Hvis vi skræmmern opp i 76hk kan vi være enig... ;D

66hk... hm da er det isåfall en W123 da!

mvh

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.762
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Har en W124 250D selv, automatgir med 113 godt temmede hester. :)

Utrolig praktisk med det store bagasjerommet, får jo inn det meste i den. Slår man ned setene også får man jo inn høyttalere opp til 180 cm, og fortsatt ha bakluken igjen. ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg har en Mazda 626 fra 1986 som har gått 156000 km. Fungerer fint for meg, kona tør ikke kjøre den etter at rotoren i fordeleren gikk fløyten, så hun kjører en 9 år gammel toyota istedet...
Når Mazden bli 25 år byttes den kanskje ut..

Ellers så har jeg nok av annet å bruke penger på...
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
mvh
[/quote]

[/quote]

Sannsynligvis er det ikke bilen som har et problem, men den trenger en bedre sjåfør...
Fattern og svoger hadde mercedes 200 og 200td stasjonsvogn eller noe slikt, makan til drittbil skal en lete lenge etter

Sleiven

Topp Bunn