Ny bil - max 200K - Se nye krav s.4!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.085
Torget vurderinger
1
...får man alt det med på kjøpet i baksetet på en Skoda..? ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Dessverre får man verdens styggeste logo også. Alene grunn god nok til ikke å velge den. Skoda var mye kulere før med hekkmotor. Nå er det bare en tjekkisk tysker. ZZZZZZZZZZZZZZZZZ

C

Cyber

Gjest
Problemet mitt er at Audi A4 koster omtrent det samme som Skoda Octavia og da er valget nokså lett.

Dog ser jeg er Mazda 6 også av forrige gen holder høy kvalitet. Audi a4 og vw passat skal jeg og sjekke ut. Er usikker på om 1.6 bensin dog er fornuftig valg? Virker litt liten NM-messig.

En annen ting jeg ser er at "premium-light"-biler som Avensis, Passat, A4 osv... koster jo omtrent det samme som klassen under med omtrent samme årsmodell og likn. motor så det er jo ikke noe å spare på å kjøpe mindre bil i grunn.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Jeg kjenner flere som har gått skoa av seg på servicer på Passat og A4. De er ikke akkurat gratis. Ta med det i betraktningen. Og ikke særlig spennende heller, men det er kanskje ikke noe krav.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.770
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Dessverre får man verdens styggeste logo også. Alene grunn god nok til ikke å velge den. Skoda var mye kulere før med hekkmotor. Nå er det bare en tjekkisk tysker. ZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Jøss. Jeg trodde du kjente igjen stil når du så det. Hver gang. Men 99/100 er bedre enn hva jeg klarer. ;)

En ting til: I motsetning til VW og Audi er Skodaene velbygde biler.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Valentino skrev:
Trondmeg skrev:
Jøss. Jeg trodde du kjente igjen stil når du så det. Hver gang. Men 99/100 er bedre enn hva jeg klarer. ;)

En ting til: I motsetning til VW og Audi er Skodaene velbygde biler.
He he, jeg synes bare ikke biler med gartnerhanskelogo er så ekstremt stilige. Men, det er helt sikkert nuftige biler. Og tjekkerne er flinke ingeniører så de er helt sikkert også velbygde. Men kule?

PS: Ikke hør på meg når det gjelder forslag til bilvalg da. Jeg velger kanskje anderledes 99/100. Det blir lite Grandiosa. Er ikke sikker på om du bommer så mye på den brøken da, noe falsk beskjedenhet i vestbygda?

PPS:
Fordelen med plattformdeling er at man kan alltid ringargumentere fordi:
- Audi er bare en dyr VW
- VW er bare en billig Audi evt en dyr Skoda
- Skoda er bare en billig VW / Audi
etc etc. Saklig? Nei. Moro? Nei.

Det dreier seg nok bare om smak/pris/image dette også.

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
cybervision_ skrev:
Dog ser jeg er Mazda 6 også av forrige gen holder høy kvalitet. Audi a4 og vw passat skal jeg og sjekke ut. Er usikker på om 1.6 bensin dog er fornuftig valg? Virker litt liten NM-messig.
Maxda 6 kom nest dårligst ut av en omfattende test på rustbeskyttelse.

http://www.dinside.no/813142/disse-bilene-ruster-mest

A4 kom best ut av alle!!!

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Mitt ankepunkt mot Mazda 6 er det at det er litt vel mye hjulstøy til å være en så moderne og dyr bil.
Forøvrig har de en fin dieselmotor.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
bjornh skrev:
...får man alt det med på kjøpet i baksetet på en Skoda..? ;D
Søren at du ikke ble med ut og tittet på bilen Bjørn, da hadde du sett de pene damene som spiller i strykekvartettene som følger med i baksetet på Superben. ;D

Største ulempen er kanskje at bilen blir minst like knyttet til eieren som omvendt, da jeg parkerte utenfor Bjørns butikk begynte den å gråte, separasjonsangst skulle jeg tro. :eek: ( Glemte å slå av kupesensoren mens kjøleskapet surret og gikk, så tyverialarmen pep i ett sett. ::) )

Opplevd kvalitet/luksus er ikke noe dårligere enn i Audi, teknisk byggekvalitet er bedre. Anonym, begynner å endre seg dessverre, og totalt blottet for status. Slik jeg ser det er dette bare positivt.

Når det gjelder logoen så er det faktisk et meget etablert varemerke. Russerne tok over og reduserte Skoda til en dårlig sosialistbil som ikke engang hadde tvilsomt rykte. Det var rett og slett ingen tvil om at det var en råttent dårlig bil! Men det var først etter krigen det skjedde. Før krigen produserte Skoda dyre luksusbiler som var teknisk avanserte og med et uklanderlig ry. Slike som denne:

Skodas logo er slett ingen gummihanske! :p Autofilt ignorante nerd! :mad:
Skoda grunnleggere var Laurin og Klement og om jeg husker riktig var det en av disse som var hekta på amerikanske indianerfilmer i så stor grad at han utformet logoen som en pil og en indianer fjær hodepryd. Så langt fra gummihanske som det går å komme!

Fra Skodas hjemmeside kommer denne forklaringen på hva logoen står for:
Usual interpretation of the logo’s symbolism

* Large circle (circular ring) – universality of production, perfection of products, the globe, the world
* Pinion (wing) – technical progress, span of production programme and sales of products in the world
* Arrow – progressive production methods, high productivity
* Circle (eye) – precision of production, technical brightness, range of vision
* Black colour – hundred-year tradition
* Green colour – environmental production, protection of the environment, recycling of materials use

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Spiralis skrev:
Skodas logo er slett ingen gummihanske! :p Autofilt ignorante nerd! :mad:
Skoda grunnleggere var Laurin og Klement og om jeg husker riktig var det en av disse som var hekta på amerikanske indianerfilmer i så stor grad at han utformet logoen som en pil og en indianer fjær hodepryd. Så langt fra gummihanske som det går å komme!
Did I hurt your feelings? He-he, jeg vet hva Skodalogoen skal forestille, men jeg tenker kun gartnerhanske når jeg ser den likevel. Det var ikke veldig vondt ment da. Autofilt ignorante nerd var forresten morsomt skrevet. Spesielt siden jeg ikke forstår at vanlige biler med lite emosjonelt innhold greier å frembringe sterke følelser. :). Men jeg tar det ikke til meg, for det er selvfølgelig helt feil karakteristikk* ;).

Og jeg både kjenner til og er enig i at Skoda en gang i tiden var vesentlig flottere enn de senere ble. Det betyr likevel ikke at dette har blitt en bil for meg. Den har dessverre blitt for tysk. Og så var det dette med logoen. Men løp gjerne og kjøp Skoda i bøtter og spann. Jeg erfarer at det som selger godt i Norge viser seg å være de bilene jeg ikke forstår hensikten med. Litt som Grandiosa. Min konklusjon på det er bare at jeg vektlegger andre verdier og egenskaper enn en såkalt vanlig bilkjøper.

*Nerd [n?d] is a term often bearing a derogatory connotation or stereotype, that refers to a person who passionately pursues intellectual activities, esoteric knowledge, or other obscure interests rather than engaging in more social or popular activities. Therefore, a nerd is often excluded from physical activity and considered a loner by peers, or will tend to associate with like-minded people.
Kilde: Wikipedia

C

Cyber

Gjest
Da har jeg hatt nok en runde og kikket, ting begynner å krystallisere seg litt....

Mazda: Endel Mazda 6, god plass og pene biler, litt dyre - synes 230 - 260 er ganske stivt for 3 år gamle biler når ny kommer på ca 320...

VW: Endel ok biler, passat med 1.9 TDi til 199K, Audi med 130 Diesel til 249, men når det etter 10 min ikke er kommet noen som er interessert å svare på spm tøffet jeg videre. Skal jeg legge igjen 200 lakser så skal se jobbe litt for dem også.

Toyota: MASSE Avensis har dukket opp bare siden jeg var der for 1 uke siden. Alle med 1.6 110 hk bensin. Strøkne stasjonsvogner med all service med ca 25 - 70 K på telleren. Pris rett over 200,- Litt skeptisk til motor.

Skoda: Setter meg inn i Superb. Gud bedre for en bil - og all den plassen. I baksetet må det da være 175% av plassen i en A4. En gedigen bil, 299K med 1.4 TFSI helt ny.... Tenke, Tenke.... Skoda Octavia, 1.4 TFSI for 238000 i sedan versjon, ca 250 i stasjonvogn ny, Da snakker vi 12000 ekstra for metalliclakk og Xenon, men 50 lapper ekstra og så HELT NY bil? Ikke fæle er de heller....

Litt mye blir det dog for meg som ønsker å ligge rundt 150 K helst....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
Trondmeg skrev:
Did I hurt your feelings? He-he,....
Neida slett ikke. Greit nok at noen liker mora og andre dattra. ;)

Trondmeg skrev:
Autofilt ignorante nerd var forresten morsomt skrevet. Spesielt siden jeg ikke forstår at vanlige biler med lite emosjonelt innhold greier å frembringe sterke følelser. :). Men jeg tar det ikke til meg, for det er selvfølgelig helt feil karakteristikk* ;).
Takker og bukker. :D Slet litt med den der. Man må prøve, i allefall av og til, å bidra til gjøre dette forumet lesverdig. Hadde et par andre som det var mye mer "swung" over, men dessverre så var de ganske uten mening. :-\

Trondmeg skrev:
Og jeg både kjenner til og er enig i at Skoda en gang i tiden var vesentlig flottere enn de senere ble. Det betyr likevel ikke at dette har blitt en bil for meg. Den har dessverre blitt for tysk. Og så var det dette med logoen. Men løp gjerne og kjøp Skoda i bøtter og spann. Jeg erfarer at det som selger godt i Norge viser seg å være de bilene jeg ikke forstår hensikten med. Litt som Grandiosa. Min konklusjon på det er bare at jeg vektlegger andre verdier og egenskaper enn en såkalt vanlig bilkjøper.
Jo er enig i at det er en helt annen mektig stil over bilen fra 29 enn dagens Superb, og jo det er et tysk innslag i bilen, men jeg synes ikke det er så mye tysk at det plager meg. Er selv ubehjelpelig anglofil og ville jo selvsagt helst sett at det var Albions sønner som hadde bragt Skoda fram fra glemselen, men som eier av en slik bil må jeg med tåre i øyekroken konstatere at det faktisk er bedre at tsjekkerne har foredlet tysk grundighet, enn at de hadde tatt utgangspunkt i engelsk særhet og middelmådig kvalitet. Dessverre! :-[

Vi ( fruen og "yours truly" ) startet bilsøket hos Jaguar Norge i Sofienberggaten 35. Kravet var greit, minimum automat, hvit eller lys grått skinninteriør og ellers max utstyr. Farge BRG ( Britsh Racing Green ) eller Burgunder. XJ og den utgående S typen var begge aktuelle. Fruen falt for XK Cab, men den egner seg ikke for en familie som må frakte barn til og fra aktiviteter. Dessverre. :-\ :'( Men da vi kom til Møller på Etterstad fant vi en bil som kunne levere alle MÅ krav, samt mye bedre plass i baksetet og nesten dobbelt så mye bagsjeplass og det til rundt regnet 1 mill mindre enn Jaguar. 8) Da var det egentlig ikke så mye mer å lure på. Her må kanskje tillegges at Skoda med skinn, treinnredning og allt mulig av utstyr ikke ligger plagsomt tilbake for Jaguar i opplevd luksusfølekse. Har vi snakket om teknisk kvalitet og driftssikkerhet på biler fra øen i vest? Ikke det nei! Men erfaring med Range Rover tilsier at engelske biler er for de spesiellt interesserte, med stor tolmodighet og evne/vilje til å skru. Men det klør jo ennå i "bilkjøpenerven" etter å kjøpe en Morgan Sport som sommerbil, vi får se? ;)

Grandiosa?? Nei jø og fyse! :eek: Sådant kommer ikke over dørterskelen her i gården! Vi er kanskje ikke så ulike likevel??
[/quote]

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.345
Torget vurderinger
1
Trondmeg skrev:
Jeg kjenner flere som har gått skoa av seg på servicer på Passat og A4. De er ikke akkurat gratis. Ta med det i betraktningen. Og ikke særlig spennende heller, men det er kanskje ikke noe krav.
Servicen er da "billig" på Audi; betaler 3200kr for storservice. Når det gjelder motor og drivverk og sånn så er det stort sett det samme over all VAG plattformene for sammenlignbare biler....

C

Cyber

Gjest
En bil som jeg ser er ok priset er Opel Astra stasjonsvogn med 1.7 diesel. Er det noe å satse på? De ligger jo ned mot 110 tusen for 2005-2006 modeller. Jeg kjenner ikke nyere Opel så godt, men?

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
cybervision_ skrev:
Skoda Octavia, 1.4 TFSI for 238000 i sedan versjon,
Når du har HiFi som interesse er sedan versjon uaktuelt :eek:

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Og dersom du skal ha stasjonsvogn finnes det kun én kandidat
Kjørekomfort ut av en annen verden. Maseratimotor. + følelsen av å sitte i noe kun romvesener eller franskmenn på syre kunne kokt sammen.
Citroen SM
Du bør få en bra en til 170.000-190.000

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
cybervision_ skrev:
Da har jeg hatt nok en runde og kikket, ting begynner å krystallisere seg litt....

Skoda: Setter meg inn i Superb. Gud bedre for en bil - og all den plassen. I baksetet må det da være 175% av plassen i en A4. En gedigen bil, 299K med 1.4 TFSI helt ny.... Tenke, Tenke.... Skoda Octavia, 1.4 TFSI for 238000 i sedan versjon, ca 250 i stasjonvogn ny, Da snakker vi 12000 ekstra for metalliclakk og Xenon, men 50 lapper ekstra og så HELT NY bil? Ikke fæle er de heller....
Skoda Superb er nok et kjempe fornuftig valg. Tror nok den stasjonsvognen er større en A6 Avant

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.345
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Kjørekomfort ut av en annen verden. Maseratimotor. + følelsen av å sitte i noe kun romvesener eller franskmenn på syre kunne kokt sammen.
Citroen SM

Den der drømte jeg om i barndommen. Tror den er primært for de som har skruing på biler som hobby! Sikkert kostbare deler også....

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.345
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
En bil som jeg ser er ok priset er Opel Astra stasjonsvogn med 1.7 diesel. Er det noe å satse på? De ligger jo ned mot 110 tusen for 2005-2006 modeller. Jeg kjenner ikke nyere Opel så godt, men?
Motoren blir regnet som grov og umoderne. Dessuten er kvaliteten varierende.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.770
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Roberten skrev:
Citroen SM

Den der drømte jeg om i barndommen. Tror den er primært for de som har skruing på biler som hobby! Sikkert kostbare deler også....
Husker jeg leste en skikkelig bad road trip historie i Gentleman's Quarterly en gang. Gutta på tur til SM-treff i Frankrike:

- Jeg har ikke styring.
- Brems.
- Jeg har ikke bremser heller.

SM hadde ett hydraulikkretsløp til alt. Og plastpanseret hadde en lei tendens til å brette seg over frontruta i 200+. Men fyttegrisen så kul. En bil for Trondmeg det der.

C

Cyber

Gjest
Hmm, men de er jo 2002 da, gamle biler igrunn...

Jeg innser at det er neimen ikke enkelt å kjøpe biler i dagens marked. Finnes det noen biler i fornuftig prisklasse som det ikke er mye feil eller annet tull med? Fant Mazda 6 idag, men så så jeg at de ruster som bare hekkan...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Voff skrev:
cybervision_ skrev:
Motoren blir regnet som grov og umoderne. Dessuten er kvaliteten varierende.
Grov og umoderne....prater vi om pumpedysesystemet på turbodieselen til vag eller om commonrail systemet til Opel tro?
Kvaliteten her er ikke noe mer varierende enn andre biler i samme pris/kvalitetsleie.

C

Cyber

Gjest
;) Jeg skjønner at det er litt av hvert av meninger rundt. En 1.7 på rundt 100 hk hørtes nokså ok for 130 lapper i mitt hodet, men jeg tenkte jeg skulle ta den i nærmere øyesyn i morgen eller torsdag.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Biler jeg har sansen for med litt størrelse er:
Subaru Legacy - kjempebil
Saab 9-5 - også kjempebil men firmaet vakler litt om dagen
Bmw 3 serie i siste utgave - ordentlig drivers car men ikke så romslig som de to andre kandidatetene
Mazda 6 kjører jeg også noe og det er også en veldig god bil men hjulstøyen overrasket meg og den mangler det siste i å ha et sete tilpasset kroppen min.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Valentino skrev:
Voff skrev:
Roberten skrev:
Citroen SM

Husker jeg leste en skikkelig bad road trip historie i Gentleman's Quarterly en gang. Gutta på tur til SM-treff i Frankrike:

- Jeg har ikke styring.
- Brems.
- Jeg har ikke bremser heller.

SM hadde ett hydraulikkretsløp til alt. Og plastpanseret hadde en lei tendens til å brette seg over frontruta i 200+. Men fyttegrisen så kul. En bil for Trondmeg det der.

Oh yes. Maseratimotor og uovertruffen stil og særhet. Kunne levd med den. En annen gang, en annen inntekt, en egen mekaniker.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Voff skrev:
Trondmeg skrev:
Servicen er da "billig" på Audi; betaler 3200kr for storservice. Når det gjelder motor og drivverk og sånn så er det stort sett det samme over all VAG plattformene for sammenlignbare biler....
Det var sluttfakturaen jeg refererte til. Bl.a. kr 17000 og kr 32000 og tilsvarende størrelser for ikke alt for gamle biler når alle nødvendige reparasjoner for å komme i orden igjen var gjort. Dog mulig at utgangspunktet var lavt.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.612
Torget vurderinger
12
Spiralis skrev:
Grandiosa?? Nei jø og fyse! :eek: Sådant kommer ikke over dørterskelen her i gården! Vi er kanskje ikke så ulike likevel??
Nei, det tror jeg da ikke :) Du virker kanskje noe mere rasjonell ved valg av image-produkt . . .

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
Vi hentet ut Passaten fra EU kontroll / service forleden og det kostet "litt". 24.000,- kom det seg på. 1999 modell som har gått snart 200K kilometer. Nå har vi hatt bilen i 5-6 år og det er vel den første store regningen vi har fått på den som ikke skyldes annet enn slitasje. Småbulker og knust bunnpanne mot fartsdump er knapt bilen sin feil. Selv om det koster noe så er det en romslig og behagelig bil, pupedüsemotoren bråker merkbart mer enn CR motoren i Skodaen, men det merkes mest når den er kald. Så et par år til vil vi nok beholde Passaten før den byttes i en Superb STV eller noe tilsvarende. Små stasjonsvogner føles på en måte noe bortkastet.

C

Cyber

Gjest
Ok, jeg får se. Jeg synes det er utrolig vanskelig å velge bil i prisklassen, alle er det jo noe heft med.

Dog er jeg enig Spiralis, Superben var utrolig flott.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.613
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bremser, oppheng, styresystem er vanlige problemer med VAG biler. Dette vet også Møller å ta seg betalt for. De siste årene er dette blitt bra.

C

Cyber

Gjest
bambadoo skrev:
Bremser, oppheng, styresystem er vanlige problemer med VAG biler. Dette vet også Møller å ta seg betalt for. De siste årene er dette blitt bra.
Jeg vurderer sånn halvveis enda nye Passat, men er litt skeptisk pga mye feil...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.613
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Men når en går til "uavhengige" verksteder blir regningene mye lavere samt at reparasjonene holder lenger.
Når jeg med min forrige 10 år gamle a4 sa at dette var jo dyrt så var svaret:
Vær glad du ikke har BMW...

Knutn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.01.2005
Antall liker
51
Uansett hvordan en snur og vender på det er bilkjøp alt for dyrt. Sist gang jeg kjøpte bil tok jeg hensyn til en undersøkelse om bilkjøp, det var en som sa at i gjennomsnitt bruker folk 70-80 % følelser når de kjøper, og resten fornuft. Jeg fant ut at jeg kan bare bruke følelsene. Da ble alt mye lettere. ;D

Du sier du skal ha en stasjonsvogn for å plass til alt, har du vurdert tilhenger? Min er faring er at det er veldig sjeldent du trenger all lastekapasiteten i bilen, så du drar med mye mer plass enn nødvendig. Når du på den anne side skal bruke all plassen, ferier og liknende, er det likevel for lite.

Siden du er 193 cm synes jeg du skal prøve en mercedes, de har god plass til lange mennesker.

Mvh Knutn

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
bambadoo skrev:
Men når en går til "uavhengige" verksteder blir regningene mye lavere samt at reparasjonene holder lenger.
Når jeg med min forrige 10 år gamle a4 sa at dette var jo dyrt så var svaret:
Vær glad du ikke har BMW...
Stor sannhet i det du skriver der ja. Da jeg kjøpte min Range Rover var det BMW som var forhandler i Norge. Fikk feil på vannpumpen rett etter at bilen var kjøpt og måtte sette den på merkeverksted. Regningen ble astronomisk!! 36 skruer som satt lett tilgjengelig, av med et lokk, ut med dings, inn med ny dings og skru det hele sammen. Nesten 6000,- for 8-9 år siden. Etter at jeg ble kjent med bilen og LandRover miljøet fant jeg ut at den var utrolig lettskrudd, og at delene var, etter norske forhold, grisebillige om man kjøpte fra UK. Men BMW selger jo dyre biler til folk som enten har mye penger eller i allefall tror de har mye penger, og som tydeligvis ikke spør om hva saker koster og som uansett ikke vil si at noe er dyrt. Man kan jo risikere å tape ansikt gjør man noe slikt!! Derfor tok jo BMW det hvite ut av øya for selv de enkleste reperasjoner.

Nå skal det tillegges at den eldre herren jeg kjøpte bilen av var en riktig gentleman. Han ringte meg noen dager etter at jeg hadde hentet bilen for å forsikre seg om at jeg hadde kommet helskinnet hjem. Da han hørte at vannpumpen hadde takket for seg tilbød han seg med en gang å betale for hele reperasjonen. Han ønsket ikke å selge en bil med feil. Jeg hadde dog kjøpt bilen "as is" og hadde ikke tenkt å klage. Slik sett ble det et hyggelig møte med en type menneske det dessverre finnes så alt for få av i dag.

C

Cyber

Gjest
Jeg bruker ofte fornuften, dessverre :)

Jeg er enig i at sedan med hengerfeste er aktuelt, stasjonsvogn er aktuelt da jeg ser markedet flommer over av modeller og da sier min kapitalistiske hjernehalvdel at stor tilbud og kanskje litt lavere etterspørsel gir lavere pris?

Skulle jeg valgt med hjertet hadde jeg nok landet på en V50 1.6D, da jeg satte meg inn i den tenkte jeg: "En slik hadde vært deilig å hatt", men så ser jeg jo alle feilene med dem....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.711
Torget vurderinger
0
cybervision_ skrev:
Skulle jeg valgt med hjertet hadde jeg nok landet på en V50 1.6D, da jeg satte meg inn i den tenkte jeg: "En slik hadde vært deilig å hatt", men så ser jeg jo alle feilene med dem....
Nå må du huske at noe slikt som en "feilfri bil" kun er en urban myte. Det eksisterer ikke noe slikt! ;D

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Er selv fornøyd med en nyinnkjøpt BMW 520i stv.
Skal du vurdere en BMW 5-serie, så lønner det seg å gå for en 2001 eller nyere.
Skal være gjort en del forbedringer i 2001 modellen, bla ny motor på 2.2L og 170hk (520).

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det ikke fortsatt sånn at man kan importere biler som er minst 30 år gammel som veteranbilder og dermed spare masse avgifter? F.eks. en 1979 Porche 911 er kanskje ikke å forakte?

Topp Bunn