NRK nett TV fra utlandet via Ipad og Apple TV

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Har havnet på Island, og utrolig men sant savner jeg til tider NRK.
Har fått VPN for Ios på ipad, og kan da se på nett tv, men det er ikke mulig å sende til Apple TV via airplay.
Hvorfor? Trenger jeg norsk IP også på Apple TV for å gjöre dette?
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.784
Antall liker
11.272
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Kan du spille av NRK nett tv direkte på pc/mac?
 

oddped

Fersking
Ble medlem
20.09.2016
Innlegg
3
Antall liker
1
Jeg har vært bosatt i utlandet i perioder og da brukte jeg overplay VPN, der kan du sette opp dynamisk VPN som automatisk ruter deg etter hvilke app / side du bruker slik at den viser Norge når du er på NRK og feks USA når du bruker Netflix.

Mener å huske at man gjør oppsettet via routeren slik at den alltid går via VPN'en til overplay. Koster 10 usd i måneden.

Finnes sikkert andre og like bra om ikke bedre løsninger der ute, men funket bra for meg som har 17 tommeltotter når det gjelder data
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Jeg satt opp Freedome som er en VPN abonnementstjeneste for IOS dingser. Når VPN er aktivisert funker ikke like skjermer mot apple TV, men fint når jeg ser på padda.
En mulig sperre? Er nok routeren som må til pers ja...


Oks: Har ikke prövd å koble Apple tv til PC. Kun til TV.
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Jada, ikke noe problem å se på padda, men kræsj når jeg skal sende til Apple TV som er koblet til hjemmenettverket. Tydeligvis en IP konflikt som detekteres igjennom AppleTV
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.784
Antall liker
11.272
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Aha! Som sagt har rusten tatt meg ;)
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.312
Antall liker
63.008
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg har bodd i Nederland noen år og sliter med det samme som deg. Går fint på IPad, men kræsjer når jeg forsøker å streame med AppleTV til TVen. Er ganske sikker på at det er appen til NRK som er problemet, det går nemlig helt fint med TVSumo.....dessverre.
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Karmana: Har du prövd å sende Nrk nett tv fra ipad til tv over hdmi kabel?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Regner med du må legge inn DNS adresse på AppleTV? Prøv med unblock-us som har en uke gratis uten registrering og veldig greie howto på Ipad og AppleTV. https://www.unblock-us.com/
 

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Karmana: Har du prövd å sende Nrk nett tv fra ipad til tv over hdmi kabel?
Nei, men er definitivt interessert å høre hvis du får det til.
Kan melde at NRK nett TV funker i utlandet med VPN på ipad over HDMI adapter og kabel. Litt funky med Nett TV appen, men funker prikkfritt over nettleseren
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg er ofte i Spania. Bruker Unlocator. Dette er Smart DNS. Dvs ikke VPN som stjeler linjekapasitet.
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Så vidt jeg har forstått vil en med streaming over airplay bare sende en link til mottakeren (i dette tilfelle AppleTV), dermed må du som nevnt overfor også få inn VPN/DNS løsning også på AppleTV, evt legge det inn på routeren slik at hele nettet ditt går via VPN/DNS.
 
Topp Bunn