Politikk, religion og samfunn Nrk...en tragedie.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy
Fatter ikke hvordan nrk med sine milliard budsjett kan greie å tulle så mye med tekniske problemer som de gjør.

Er det bare amatører i den kanalen?

Sitter og ser på Telemarkskanalen minutt for minutt. Dette er jo bare ett surr fra ende til annen med tekniske problem.

Vi har kommet til 2012 og ikke 1961.

Lær av SVT, Tv2 eller kanskje Idefagskolen.

Dette er flaut.:mad:

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Direktesending, digital overføring til forskjellige linkstasjoner med vekslende siktforhold er utfordrende!

U

utgatt60135

Gjest
Tror neppe at noe slik er blitt gjort før. Dette er mange av de samme folka som jobbet med hurtigruten minutt for minutt. Det ble sendt over satelitt fra båten, men det kan ikke gjøres her. Det er langt, langt mer utfordrende å bruke linkbiler i kjede som hele tiden forflytter seg på bilveier.

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.561
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Her, innenfor slowTV, er det faktisk resten av verden som vil lære av NRK.
De få seriøse kringkasterne som fortsatt fins.
Tekniske problemer til tross.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.715
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
NRK, ingen tragedie, tvert imot.

Enig med siste her, syns dette er flott av NRK.
Jeg ser bare et problem:
Linselus i båt var plagsomt i Hurtigruta, her er det mye verre.
Jeg reiste kanalen i sommer, og nøt det i fulle drag. Stille vann, fredelige omgivelser og nydelig natur, i lavt tempo.
På TV er det folk og båter og vinking og flagg og bråk over alt, folk er jo helt sprø. Da blir det helt umulig å vise et stille vannspeil, og det særegne som gjør denne reisen så spesiell.
Og jeg som er ivrig korpsmann ergrer meg fælt over alle de dårlige korpsene som på død og liv skal vise seg fram for enhver pris.
Jeg ville bedt folk om å pelle seg vekk, så TVseerne fikk se det som er verd å se, og få et inntrykk av hvordan en reise på kanalen kan oppleves.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.093
Sted
Hades
Torget vurderinger
0

Helt enig! NRK er et stort lyspunkt med sin seriøsitet. En buffer mot alle reklamekanalene, som kun tenker kortsiktig profitt.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
NRK-avgiften er den eneste skatten jeg betaler med glede. Reklame i radio og TV er en pest og en plage - et stort drawback for reklamekanalene, som får helt minimalt med seertid her hjemme.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy

Helt enig! NRK er et stort lyspunkt med sin seriøsitet. En buffer mot alle reklamekanalene, som kun tenker kortsiktig profitt.
Nrk er seriøst nok. Det er ikke det diskusjonen her går ut på. Hvorfor sette i gang et slikt prosjekt hvis de er i tvil om det vil fungere?

Irriterer meg meget ofte over alle disse tekniske problemene som nrk sliter med. Her har de mye å lære av bl.a SVT som heller ikke har reklame i sine sendinger.

Kortsiktig profitt? Sosialist vrøvl.

C

Cyber

Gjest
NRK-avgiften er den eneste skatten jeg betaler med glede. Reklame i radio og TV er en pest og en plage - et stort drawback for reklamekanalene, som får helt minimalt med seertid her hjemme.
Amen, jeg pleier å si at NRK er den eneste kanalen som snart er verd å se på og holder et skyhøyt nivå i forhold til hva som helst av andre kanaler i Norge. Avgiften betaler jeg uten å blunke. Fantastisk nett-tv har de også med et hav av interessante dokumentarer og serier.

S

sorgenfri

Gjest
Må få lov til å minne om at dette er en kanal, som sender uten "pauser" som forteller deg hvilket bind du burde bruke - fordi du fortjener det! Har ALDRI følt at kringkastings avgiften var en hemsko!

Det finnes bare en kanal! NRK- det sier min mor:)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg og kona lyster veldig til å ta turen fra Skien til Dalen med påfølgende overnatting på Dalen hotell - på rom 17...

N

nb

Gjest
Av tingene man kan kritisere NRK for er neppe det å slite med direktesendinger en av de.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy
Må få lov til å minne om at dette er en kanal, som sender uten "pauser" som forteller deg hvilket bind du burde bruke - fordi du fortjener det! Har ALDRI følt at kringkastings avgiften var en hemsko!

Det finnes bare en kanal! NRK- det sier min mor:)
Nrk er vel den kanalen som har mest reklame av alle? For seg selv og sine programmer. Om igjen og om igjen til det kjedsommelige.:p

U

utgatt60135

Gjest
Hva er egentlig problemet ditt, Andy?

Jeg så litt på programmet og det var synd de slet med forbindelene, men etter min mening et meget kjedelig konsept fra en elv med skogkledde åser som ikke holder mot åpent hav, fjorder og byer. Jeg trengte ikke å se, verre er det ikke. Noe lykkes, annet ikke. Noe passer, noe passer andre.

Å reklamere for seg selv er en god og smart ting.

Lydersen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.08.2010
Antall liker
9
Neil Armstrong døde nettopp. Han måtte ta kontrollen over den første månelandingen da autopiloten ledet fartøyet inn over farlig område. De siste 60 sekundene var hele månelandingen overlatt til ham. Tenker han var svett...

Klaget han til NASA over dårlig teknisk planlegging? Neppe. Kalkulert risiko heter dette, og det finnes alltid og spesielt når noe nytt skal gjennomføres.

Det er vel vanskelig for noen at en statskanal er såpass nyskapende som NRK. Det passer visst ikke etter boka for alle her...

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy
Ehhh? Apollo 11 landet på månen 24. juli 1969. Filmingen fra Telemarkskanalen foregikk altså i august 2012. Begynner å nærme seg 50 år siden.

Teknikken burde vel være bedre? Når jeg så bildene fra kanalen kunne jeg ikke registrere noen forskjell.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Ehhh? Apollo 11 landet på månen 24. juli 1969. Filmingen fra Telemarkskanalen foregikk altså i august 2012. Begynner å nærme seg 50 år siden.

Teknikken burde vel være bedre? Når jeg så bildene fra kanalen kunne jeg ikke registrere noen forskjell.
Har det noen gang hendt deg, Andy, at du midt i en samtale med mobiltelefon, oppdager at samtalen blir brutt? HVA? I 2012!??!? Har ikke ETT ENESTE av verdens mobilselskaper kommet lengre enn dette?!??! I 20faenmeg12!!

Kanskje er det fortsatt en del teknologi i verden som ikke er 100% ferdig enda? Kan det være så, tror du?

Honkey

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.563
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
2 innlegg er fjernet grunnet dårlige netikette og stygt/unødig ordbruk.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy

Har det noen gang hendt deg, Andy, at du midt i en samtale med mobiltelefon, oppdager at samtalen blir brutt? HVA? I 2012!??!? Har ikke ETT ENESTE av verdens mobilselskaper kommet lengre enn dette?!??! I 20faenmeg12!!

Kanskje er det fortsatt en del teknologi i verden som ikke er 100% ferdig enda? Kan det være så, tror du?

Honkey
Burde ikke Nrk da la være å sende slikt? Eller var de kanskje ikke klar over at dette kunne bli et problem???? Amatørmessig!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
910
Seerene flokker seg rundt TV når slikt sendes. Hurtigruta hadde stor pågang etter sendingen i fjor, mye fra Tyskland. Amatørmessig? - tydeligvis ikke.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.819
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Amen, jeg pleier å si at NRK er den eneste kanalen som snart er verd å se på og holder et skyhøyt nivå i forhold til hva som helst av andre kanaler i Norge. Avgiften betaler jeg uten å blunke. Fantastisk nett-tv har de også med et hav av interessante dokumentarer og serier.
Jeg har gitt opp all TV unntatt NRKs tre kanaler. Trenger jeg noe mer finnes det noe reklamefritt som heter DVD/Blu-Ray.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.306
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7

HeHe - ikke så rart, da opptakene av landingen ble gjort i en ørken i USA.....

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.575
Torget vurderinger
2
Jeg hadde planlagt å ta en tur på kanalen. Etter Minutt for minutt er jeg enda mer klar for det. Dessuten vet jeg nå hvilken del jeg skal konsentrere meg om.
TaKK NRK. Surt med dårlig forbindelse,men forutseende ha video i bakhånd:eek:

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.715
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg hadde planlagt å ta en tur på kanalen. Etter Minutt for minutt er jeg enda mer klar for det. Dessuten vet jeg nå hvilken del jeg skal konsentrere meg om. ......
Vakkert hele veien, og jo lengre strekning jo bedre, men hvis du er interessert i store sluser er vel strekningen Ulefoss-Lunde kremen. Kanalen "in a nutshell".
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/863073/
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/863076/

Men neste gang jeg reiser tar jeg hele strekket.

Sist redigert:

Cminor

Medlem
Ble medlem
18.06.2008
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Og det har du heilt sikkert kompetanse til og utale deg om:)

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
200
Sted
Trondheim

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy
Før trådstarter gikk så hardt ut mot NRK, så hadde det kanskje vært en ide å lese litt om de tekniske utfordringene en slik sending innebar.

Telemarkskanalen minutt for minutt – NRK legger inn krabbegearet på langsom-TV

Hvis det er så store utfordringer som dette så burde de ikke sette i gang noe som ble Telemarkskanalen hakk for hakk! :confused:

Og for dere som så dette på nettet så la dere sikkert merke til hva folk skrev i kommentarfeltet. Folk var rett og slett forbannet.

Sist redigert:

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.715
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kommentarfelt og åpne internett-fora generelt har en tendens til å domineres av misfornøyde halvtomsinger uansett, så det ville jeg ikke tatt så tungt.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
Det er godt man har noe å klage på. Det er jo en del som ikke føler seg vel om ikke noe er galt. Angående direktesendingen til NRK, så ville det selvsagt vært strålende om alt fungerte hundre prosent, men det er neppe alle eventualiteter som NRK har kontroll på heller. Hva vet vel vi om det plutselig stod en traktor på tvers der linkbilen skulle kjøre?

Jeg synes dessuten det er prisverdig at det finnes folk som tør der andre bare kjører på det trygge. Som faktisk våger å sende flere dager med direkte slow-tv, mens andre sender M.A.S.H. i reprise for femte gang. Det er jo nettopp de som tør å våge seg ut på det man ikke er sikker på om kommer til å fungere hundre prosent som bringer verden videre. Hvis man skal gå i strupen på alle som feiler litt når de faktisk prøver, så er jo det en effektiv stopper for alt som er innovativt.

Derfor er jeg glad for at NRK våger å feile i stedet for å høre på deg, Andy. Da hadde vi heller ikke fått sett Bergensbanen eller Hurtigruta minutt-for-minutt, for sjansen var jo til stede for at det kunne gått galt der også.

Roy

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Så det er faktisk noen som ser på disse Telemarkgreiene? Ser dere på damefotball også?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
Ser dere på damefotball også?
Gjør ikke du? Da går du jo glipp av mye vakkert der også.

laisa-andrioli-1.jpg
Dette er den brasilianske spissen Laisa Andrioli.

Roy

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.225
Sted
Nøtterøy
Det er godt man har noe å klage på. Det er jo en del som ikke føler seg vel om ikke noe er galt. Angående direktesendingen til NRK, så ville det selvsagt vært strålende om alt fungerte hundre prosent, men det er neppe alle eventualiteter som NRK har kontroll på heller. Hva vet vel vi om det plutselig stod en traktor på tvers der linkbilen skulle kjøre?

Jeg synes dessuten det er prisverdig at det finnes folk som tør der andre bare kjører på det trygge. Som faktisk våger å sende flere dager med direkte slow-tv, mens andre sender M.A.S.H. i reprise for femte gang. Det er jo nettopp de som tør å våge seg ut på det man ikke er sikker på om kommer til å fungere hundre prosent som bringer verden videre. Hvis man skal gå i strupen på alle som feiler litt når de faktisk prøver, så er jo det en effektiv stopper for alt som er innovativt.

Derfor er jeg glad for at NRK våger å feile i stedet for å høre på deg, Andy. Da hadde vi heller ikke fått sett Bergensbanen eller Hurtigruta minutt-for-minutt, for sjansen var jo til stede for at det kunne gått galt der også.

Roy
Du blander inn en masse rør i argumentene dine for virkelig å understreke hvor rett du har og hvor dumme andres argumenter er.

Saklig og nedlatende.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34

Roy
Du blander inn en masse rør i argumentene dine for virkelig å understreke hvor rett du har og hvor dumme andres argumenter er.

Saklig og nedlatende.
Hvis jeg forstår deg rett er det bedre å argumentere med at dette er amatørmessig og at de aldri burde forsøkt seg på noe sånt i det hele tatt? Det er en type kritikk som jeg mener verken er konstruktiv eller saklig. At jeg er nedlatende i argumentasjonen min er ikke bevisst, men jeg står for at å kritisere alt som går galt når man forsøker noe nytt, kun vil være negativt på de som prøver å skape noe nytt.

Jeg har derimot ikke sagt noen ting om at det ikke er irriterende at det blir hakk og forstyrrelser i sendingen fra Telemarkskanalen. Det jeg derimot er uenig med deg i, er at man ikke skal prøve når man ikke vet om man er garantert en prikkfri sending. Poenget mitt som jeg forsøkte å understreke er at man må våge å feile dersom man vil skape noe som ingen har gjort før. Direktesending fra hele turen opp Telemarkskanalen har aldri vært gjort før. Derfor tar jeg det for gitt at NRK har gått gjennom hele "løypa" på forhånd for å sjekke at det lar seg gjøre å sende direkte hele turen. Hvis ikke det var blitt gjort, så har du nok rett i at det var et "amatørmessig" prosjekt, men all erfaring med NRK i forhold til sine direktesendinger skulle tilsi at her har de prøvet og feilet i lang tid før man gikk på lufta med programmet. Det er også grunnen til at jeg tror årsaken til at det ble hakk i sendingen lå utenfor det NRK kunne ha kontroll på. Men jeg kan selvsagt ta feil.

Roy

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
Topp Bunn