På tur og reise Norwegian Air Shuttle

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Man er vel egentlig litt tøff i trynet når man starter et nytt flyselskap midt i en pandemi med alt det som fulgte med da.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Gammelt jungelord:

    "Den enkleste måten å bli millonær på er å begynne med en milliard og så starte flyselskap!"
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Siste Flyr-turen min var i September; Oslo-Paris t/r med kabinkoffert og liten sekk under setet. Den flyreisen kostet til sammenn kr 1050,- med gratis kaffe og vann.

    Skjønner ikke at dem har håp om få butikk ut av det. Til sammenligning kostet ei natt på et bortimot selvbejent hotell i Oslo u/frokost kr 1550,-.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Da er så langt i dag Flyr ned 30%. Aksjen som ble notert med kurs 5 kroner koster nå 8.5 øre. Det er i beste fall 7.5 øre for høyt så det er godt med plass nedover - i alle fall målt i prosenter.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har selv fått to turer med Flyr kansellert i november og pengene tilbakebetalt. Tyder jo på at det er billigere å kansellere enn å faktisk fly. Dårlig butikk med andre ord.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.064
    Antall liker
    1.055
    Sted
    '
    Jeg har bestilt en tur med Flyr neste år ned til Roma, men jeg stoler ikke helt på om de greier å levere. Vanligvis reiser jeg med SAS/Lufthansa-mafiaen når jeg drar dit, men siden Flyr hadde direktefly fra Oslo og jeg absolutt ikke ønsker noe bagasjetrøbbel, som det ofte blir med kort mellomlanding i CPH, så valgte jeg Flyr. En backupløsning kan være å kjøpe full-flex med Norwegian i tillegg, som også flyr direkte.
    Det som fristet med Flyr var at flex-billettene hadde ledig midtsete og mye bagasje inkludert (3x32kg+10kg+bag under setet).
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Om man panter tre ølbokser kan man få 1000 aksjer i Flyr for panten.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Det viktigste å få med seg i den artikkelen var vel...

    Aksjonærlistene har noen dager etterslep, og det er ikke sikkert Spetalen eller noen av de andre deltagerne i emisjonen, fortsatt er aksjonærer i Flyr.
    ...det var som kjent trangt i døra etter emmisjonen. Så trangt at endel tjuvstartet.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Gammelt jungelord sier at den enkleste måten å bli millonær på er å begynne med en milliard og så starte flyselskap!
    Mange rike mennesker har mister mye penger på denne måten.

    Har selv investert ganske saftig i flyaksjer og komanditselskaper som drev med fly. Jævlig dårlig avkastning, men jeg berget faktisk pengene mine takket være en endring av skattesystemet som gjorde at negativ saldo brått ikke skulle beskattes! Tusen takk, Gro H. Bruntland!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    13.384
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Det blir ikke mindre sant om det sies ofte! 😂 😂 😂
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Da er Flyr konk, til ingens overraskelse gitt hva som har skjedd de siste par dagene.

    Var chatter i dag om at minst et av flyene deres var vingene for å fraktes tilbake til leasingselskapet som faktisk eier det - det er et sikkert tegn på at det er game over.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Da er Flyr konk, til ingens overraskelse gitt hva som har skjedd de siste par dagene.

    Var chatter i dag om at minst et av flyene deres var vingene for å fraktes tilbake til leasingselskapet som faktisk eier det - det er et sikkert tegn på at det er game over.
    Jeg er medskyldig i konkursen, har betalt alt for lite for billettene mine. Sist år hadde jeg tre reiser med Flyr; Tromsø-Oslo t/r, Oslo-Zadar t/r og Oslo-Paris t/r, tilsammens betalte jeg 3350,- for reisene mine.
    Som en analytiker sa i går: å krige på pris for et nytt selskap på ruter som andre flyselskaper dumper i pris for å bli kvitt en kommende brysom konkurrent, det er nesten håpløst.
    Norwegian kan i kveld skåle i glasset og si at strategien virket.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.064
    Antall liker
    1.055
    Sted
    '
    Kansellerte billetter med flyr i går kveld, fikk pengene tilbakeført til kortet i dag. Det vil jeg si var imponerende!
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Forstår det sådan att det er umuligt at købe aktier i Norwegian for tiden?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Forstår det sådan att det er umuligt at købe aktier i Norwegian for tiden?
    Nei, det er det ingen grunn til at skulle være umulig. Det ser ut til å ha blitt omsatt ca 14 millioner aksjer i dag for eksempel. Siste handel klokka 16:29:39, altså 21 sekunder før børsen stenger for dagen.

    1675287947573.png
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Hmm jeg prøver igen i morgen. Tak for svar.
    Det er ytterst sjelden at det innføres handelsstopp i aksjer. Det skjer som regel kun når det er varslet ekstraordinære medlinger eller noe i den retning eller at børsen finner grunn til å undersøke mistenksomme handler nøyere, det er grunnen til at stort sett alt som er planlagt av sorten kommer enten før børsen har åpnet eller etter at den har stengt. Det vanligste eksempelet er resultatframleggelser som i Norge kommer tidlig om morgenen (kl 8 som regel, børsen åpner klokken 9)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva er grunnen til at du er så besatt av Norwegian? Du har gått på en smell en gang allerede, er det ikke på tide å la det være nok med den ene gangen?
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Hva er grunnen til at du er så besatt av Norwegian? Du har gått på en smell en gang allerede, er det ikke på tide å la det være nok med den ene gangen?
    Sunk cost fallacy?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Tror det er anderledes nu. Corona er stort set slut. Sas er stort set udslettet. Der blæser nye vinde over Midgaard.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn