Norum`s lille hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

draapen skrev:
    Bare hyggelig vetu ;)

Håper på noen linjer når forsterker er kommet i hus,virker lovende denne saken...

Og ikke minst bilder hehe...
    Skal bli full rapport uansett hva jeg ender opp med hehe, men dette er vel egentlig et ganske naturlig valg da jeg har en vincent(shengya) effektforsterker. Men først må jeg begynne å spare litt :D

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.648
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Norum`s lille Hifi

tror nok du gjør et bra valg med SA-T1 norum,passer meget bra sammen med powerampen din.

mvh

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

motoren skrev:
    tror nok du gjør et bra valg med SA-T1 norum,passer meget bra sammen med powerampen din.

mvh
    Etter å lest gjennom div tester om den så ser det ut til det blir SA-T1 ja. Under spareaksjonen min så får beresforden duge som pre. Fungerer utmerket godt faktisk :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Jeg trenger råd folkens. Det har oppstått en UTROLIG irriterende brumming fra forsterkern min, denne brummingen høres også i høytalerene. Har prøvd å sette forsterkern på en annen kurs, men den brummer like mye så det er nok et eller annet galt med den vil jeg tro. Spurte på avforum og ble tipset om å prøve med en ujordet ledning, det er verdt et forsøk. Noen som har andre tips til problemet mitt?

mvh.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Bumper denne, trenger noen gode råd :)

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    196
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Prøv å holde strømkablene for seg og signalkablene for seg. Er signalkablene dine skjermet?
    På strømnettet vårt er det en vekselstrøm med frekvens på 50Hz. Dette kan påvirke nærliggende signalkabler med en sinustone på 50Hz som kommer ut av høyttalernes basselementer.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Tviler på at de billigste fra xindak er skjermet, men de ligger hvertfall for seg selv. Som jeg har skrevet tidligere så har dette nettopp kommet, eller så har ikke jeg merket det før nå, merkelige greier uansett.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Ryddet litt mer i kabelsalaten og det fjernet faktisk litt av denne brummingen i høytralerene. Kan skjermet kabler være løsningen her? Det at det kommer litt støy fra effekten tror jeg bare er normal, har vel bare ikke lagt merke til det før nå :)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Norum`s lille Hifi

Hei Norum

Ser ut som du er i gang med å få deg et anlegg etter min smak. Tenkte bare å gi deg litt å tenke på rundt det utstyret du har og har tenkt å skaffe deg. Power ampen og den preen du venter på tror jeg er en god oppgradering.

Men, har du i mellomtiden prøvd å høre Beresforden som pre? Mener dette skulle gå da du har volum på "1 coaxial" utgangen. Da vil du nok fort høre hva Densen ikke tilførte anlegget ditt.

Når det gjelder kabler, så gå heller for et godt kjent merke i den rimligere prisklassen. Da er det lettere å få hjelp her på forumet. De billige til Xindac har jeg selv liggende. De ser fete ut, men var ellers ikke noe å skryte av mener nå jeg. Prøv feks Chord eller noe annet.

Hvis du skulle finne på å prøve en sub, vil jeg anbefale 10 tommeren til XTZ. Denne har fått mye skryt også til musikk. Gutta på AVforum kjenner godt til denne. Den tar liten plass, koster vel rundt 2k på brukten, og er lett å bli kvitt igjen hvis du skulle angre uten å tape noe.

Ellers, lykke til!

Torsen

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Norum`s lille Hifi

Torsen skrev:
    Hei Norum

Ser ut som du er i gang med å få deg et anlegg etter min smak. Tenkte bare å gi deg litt å tenke på rundt det utstyret du har og har tenkt å skaffe deg. Power ampen og den preen du venter på tror jeg er en god oppgradering.

Men, har du i mellomtiden prøvd å høre Beresforden som pre? Mener dette skulle gå da du har volum på "1 coaxial" utgangen. Da vil du nok fort høre hva Densen ikke tilførte anlegget ditt.

Når det gjelder kabler, så gå heller for et godt kjent merke i den rimligere prisklassen. Da er det lettere å få hjelp her på forumet. De billige til Xindac har jeg selv liggende. De ser fete ut, men var ellers ikke noe å skryte av mener nå jeg. Prøv feks Chord eller noe annet.

Hvis du skulle finne på å prøve en sub, vil jeg anbefale 10 tommeren til XTZ. Denne har fått mye skryt også til musikk. Gutta på AVforum kjenner godt til denne. Den tar liten plass, koster vel rundt 2k på brukten, og er lett å bli kvitt igjen hvis du skulle angre uten å tape noe.

Sqeezebox er bra det, god lyd, hvis du får den til å spille trådløst uten å hakke. Det gjorde ikke jeg, og det er flere som har dette problemet. Min forsvant på bruktbørsen. Selv har jeg tenkt å bruke en Mac-mini med ekstern HD som kilde, koble den rett i dac, og bruke trådløst tastatur og tven som skjerm. Tror dette vil funke bra. Har all musikk på iTunes.

Ellers, lykke til!

Torsen

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Torsen skrev:
    Hei Norum

Ellers, lykke til!

Torsen
    Hei Torsen.

Nå om dagen så kjører jeg Beresforden som pre. Og jeg synes den gjør jobben veldig bra, vil vel si at den gjør en bedre jobb enn Densen faktisk.. Volumjustering har jeg på alle kanaler så den er helt genial egentlig. Kablene vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med, tror jeg venter litt med det, har funnet en ok løsning enn så lenge. Men chord skal jeg ha i tankene når jeg skal ha nye :)

XTZ har jeg hørt et par ganger i hjemmekino og det låt veldig bra, så det skal jeg også ha i tankene hvis jeg skulle finne på å prøve med tiden, har ikke så mye plass så jeg får se hvordan jeg løser det :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

motoren skrev:
    blitt kvitt støyen nå norum???

mvh
    Njaa, er fortsatt litt hørbar, men ikke så plagsom som det var. tok en skikkelig ryddings bak benken og det hjalp en del heldigvis :)

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Norum`s lille Hifi

Norum, kan du fortelle litt om hva du gjorde med beresforden? Hva som ble bedre osv. Gjerne hva du betalte for det også, og om det var verdt oppgraderingen. Send meg gjerne en PM om han som gjorde oppgraderingen. Så kunne jeg kontaktet han.

Torsen

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Har lekt meg litt med plassering av anlegget i dag, mistet en del bass, men moro å utforske litt :)

Vedlegg

N

norumno25

Gjest
    Norum`s lille Hifi

Kan jeg tolke det dithen at din tilkommende bedre halvdel ikke er hjemme ;D

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

norumno25 skrev:
    Hehe W var i las palmas den helgen ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    norumno25 skrev:
    Ahaa!
    Så det er slik du sørger for å få lov til drive på med denne hobbyen? ;D
    Hmmm...kanskje en slik bestikkelsestur hadde vært noe for madammen også..... 8)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

emotikon skrev:
    Norum skrev:
    norumno25 skrev:
    Ahaa!
    Hehe, hun er flyvertinne så det er en del av jobben hennes ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    emotikon skrev:
    Norum skrev:
    norumno25 skrev:
    Ahaa!
    Hehe, hun er flyvertinne så det er en del av jobben hennes ;D
    Så da er det DU som får en "smøretur" av og til da? ;)
    (broderns eks.kone er flyvertinne)

LydKarl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Heisann Norum

Har skulka tråden siste tre-fire mnd. Bladde meg fort gjennom her no.

Nye leiligheten ser virkelig lekker ut no, godt jobba!

Gratulerer med godt høyttalervalg, forresten. Equinox er fantastiske! Nydelige stativer også, er sjølv svak for solid-tech.

Mvh. Karl :)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

LydKarl skrev:
    Heisann Norum

Har skulka tråden siste tre-fire mnd. Bladde meg fort gjennom her no.

Nye leiligheten ser virkelig lekker ut no, godt jobba!

Gratulerer med godt høyttalervalg, forresten. Equinox er fantastiske! Nydelige stativer også, er sjølv svak for solid-tech.

Mvh. Karl :)
    Takker for hyggelige ord :)

Er utrolig godt fornøyd med leiligheten og krixene, neste på planen nå er ny pre :D

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Har hatt en Electrocompaniet AW100 på test hos meg nå, Det fungerte IKKE i det hele tatt. Ble utrolig skarpt i toppen, Shengyaen er da en mye bedre match.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.648
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    Har hatt en Electrocompaniet AW100 på test hos meg nå, Det fungerte IKKE i det hele tatt. Ble utrolig skarpt i toppen, Shengyaen er da en mye bedre match.
    flott å høre norum,chengyaen er mange klasser over companiet ;)

mvh

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

motoren skrev:
    Norum skrev:
    flott å høre norum,chengyaen er mange klasser over companiet ;)

mvh
    Hehe helt enig ;)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Ny kabel på plass til forsterkeren, lydmessig ingen forskjell, men den fjernet hvertfall en del støy og så ser den 100 ganger bedre ut enn den andre jeg hadde :)

Vedlegg

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Har seriøse problemer med forsterkeren min nå, av og til så slår den seg helt av uten videre og etter 10 -15 min så slår den seg på igjen av seg selv. Tenkte først at det kanskje er rørene som begynner og bli gående, men hvis et rør ryker så fungerer vel ikke forsterkeren? Noen som har et tips til hva som kan være galt?

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    155
    Norum`s lille Hifi

Norum skrev:
    Har seriøse problemer med forsterkeren min nå, av og til så slår den seg helt av uten videre og etter 10 -15 min så slår den seg på igjen av seg selv. Tenkte først at det kanskje er rørene som begynner og bli gående, men hvis et rør ryker så fungerer vel ikke forsterkeren? Noen som har et tips til hva som kan være galt?
    Det der kan ikke ha noe med røra å gjøre. Kan være et eller annet med nettbryteren eller der omkring. Har du prøvd å rikle litt på nettkabelen rett ved kontakten i forsterkeren.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Andreas skrev:
    Norum skrev:
    Det der kan ikke ha noe med røra å gjøre. Kan være et eller annet med nettbryteren eller der omkring. Har du prøvd å rikle litt på nettkabelen rett ved kontakten i forsterkeren.
    sjekket om kabelen satt løst, noe den ikke gjorde, skal la den stå på en god stund nå og se om det skjer igjen. Totalt har dette skjedd 3 ganger så vidt jeg vet.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Har begynt letingen etter en ny Preamp. Nå om dagen bruker jeg beresford dacen som pre, noe som i og for seg fungerer bra, men jeg trenger flere innganger. Eneste kriteriet jeg har er at den må ha fjernkontrol. Tenkte jeg ikke skulle bruke mer enn 5000 kr. Noen som har tips til ok pre i den prisklassen? Kjøper helst brukt.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Har det mye å si på lyden hvis pre og effekt ikke er av samme produsent?

mystago

Medlem
    Ble medlem
    06.11.2006
    Antall liker
    0
    Norum`s lille Hifi

Har sett at det har ligget et par Adyton Modus forforsterkere på bruktbørsen for litt siden, det er en glimrende og nøytral pre. som du får for en fornuftig pris. Den har ikke fjernkontroll, men den er såpass god at den bør vurderes uansett ;)

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

mystago skrev:
    Har sett at det har ligget et par Adyton Modus forforsterkere på bruktbørsen for litt siden, det er en glimrende og nøytral pre. som du får for en fornuftig pris. Den har ikke fjernkontroll, men den er såpass god at den bør vurderes uansett ;)
    Hei takk for tips :) Ligger enda til salgs ser jeg. Skal vurdere denne ja.

JonArne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Antall liker
    1
    Norum`s lille Hifi

Hei Norum!!

Flott tråd og flott anlegg!!
    Spennande å følge med på kva du får til!!
    Har stativ høgtalarar sjølv og sub må du sjå om du får plass til !!!

mvh jap

Akapaz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Antall liker
    196
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Norum`s lille Hifi

Ligger en Arcam C31 på AVforum til 8000,- noe som er en veldig god pris... Er du god å prute får du den kanskje enda litt billigere.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Norum`s lille Hifi

Arcam C31 er definitivt verdt å prøve seg på. Sub har jeg forlengst foreslått for Norum - skjønner ikke at man kan klare seg uten. Men det er ikke noe tvang, bare helt nødvendig. Spør dere meg - hehe.

Norum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Antall liker
    5
    Norum`s lille Hifi

Ulf-B skrev:
    Arcam C31 er definitivt verdt å prøve seg på. Sub har jeg forlengst foreslått for Norum - skjønner ikke at man kan klare seg uten. Men det er ikke noe tvang, bare helt nødvendig. Spør dere meg - hehe.
    Hehe ja det var dette med sub da Ulf-B, Har jo litt plass, så det skal jo være mulig å få til. Hvis jeg skal prøve sub så skal jeg teste en av de minste til Velodyne. Skal ta en nærmere titt på den C31.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn