Norum`s lille Hifi
Moro å lese, dette. Jeg bet meg spesielt merke i hva slags musikk du og broren din spilte. Dere virker å være adskillig yngre enn meg men musikksmaken ser likevel ut til å være mye den samme. Skal jeg teste et nytt tweak, setter jeg gjerne på de samme artistene som du nevnte. Særlig Diana Krall og Dire Straits. Ja, også Rammsteins CD Herzeleid som jeg har blitt eier av takket være yngstemanns intravenøse overføring fra sin harddisk til min får spilletid når jeg skal sjekke ut hvordan anleggene mine låter på litt tyngre saker.
Bare et lite tips oss hifivenner i mellom. Takket være subwoofer, har jeg greid å få t.o.m. Rammstein - og alt annet også, for så vidt - til å låte aldeles fortreffelig på begge de små stativhøyttaleranleggene mine. De står i ganske små rom - h.h.v. 8 kvm og 17 kvm. Gulvstående høyttalere jeg har prøvd i disse små rommene, har vært fiasko. For mye romling i bassen. Med lavt justerte subwoofere - derimot er det blitt noe helt annet. Til tross for dystre spådommer fra alle ekspertene om det motsatte, har jeg fått en stor touch av det store anleggets klang i mine anlegg nr. 2 og 3.