Northug dopa ?

C

CAP

Gjest
Dopa på Red Bull altså, eller var det Krill.... han sier i reklamen at han føler seg så bra etter at han har tatt krill... hvordan kan han vite det ettersom han døtter i seg RedBull hele tiden ? Om han hadde drukket 1 liter tran så hadde han ikke merket noen forskjell da heller. Prøv og drikk 2 bokser RedBull på kjappen og se om du klarer og sitte helt stille i en time etterpå. Selv sofabonden jeg må ut og gå en tur etter inntak av 2 bokser RedBull, hvis ikke det er i grenseland til doping så vet ikke jeg ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Det er begrenset hvor mye koffein sportsutøvere kan innta, før de kommer over tillatt grense.
Vi husker vel Monica Valen?

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.753
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Starter dagen med to store krus sterkt kaffe og holder det gjerne gående med 8-9 til i løpet av dagen så jeg tror ikke koffeinen vil sendt meg på dør. Bruker normalt ikke å innta store doser sukker samtidig(bortsett fra mørk sjokolade, men det er vel mindre sukker i 100g sjokolade enn i 100g Redbull). Taurin har visst i følge wikipedia ingen oppkvikkende effekt.
Men hvis du ikke drikker kaffe, eller bare i små mengder, tror jeg at man kan bli litt urolig i kroppen.
Northaug er jo trønder og de drikker jo som kjent kaffe med 96% i, så jeg tror ikke 'Redbull bitter på han.
Alle som har prøvd denne trønderske spesialiteten vet at to kopper karsk funker faen så mye bedre enn to bokser Redbull

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.753
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Men for å være litt seriøs. Tror ikke der er mange, om noen, toppidrettsutøvere som drikker de sports-drikkene de reklamerer for. Tror ernæring er en alt for viktig del av det å drive med toppidrett til at man kan gå rundt og tylle i seg slikt skvip.

Har lagt merke til at det alltid blir drukket fra "drikke-flasker" og jeg tror ikke de inneholder det som står på utsiden.
har ikke sett at noen som reklamerer for feks Redbull får stukket en boks i neven når de kommer i mål.
Må samtidig få sagt at jeg ikke skjønner alt oppstyret rundt Redbull og norske idrettsutøvere.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.618
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trondheim-Oslo 1999. Vi fikk Red Bull et sted mellom Hamar og Minnesund. Jeg sto over (magen min kranglet allerede), men jeg husker en av gutta som tok en. Det kom opp igjen som en geysir.

A Boy Named Sue skrev:
Må samtidig få sagt at jeg ikke skjønner alt oppstyret rundt Redbull og norske idrettsutøvere.
Ikke du heller? Da er vi i det minste to om den saken.

G

Gjestemedlem

Gjest
Prøv 4 turkish delight og en dobbel espresso på tom mage en gang, det kickstarter systemet så det greier seg.

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Gjestemedlem skrev:
Prøv 4 turkish delight og en dobbel espresso på tom mage en gang, det kickstarter systemet så det greier seg.
I retning nærmeste avtrede, vil jeg tro ;D Med en steglengde på rundt 10 cm, og en helvetes fotfrekvens ;D

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.753
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
donnerwetter skrev:
Gjestemedlem skrev:
I retning nærmeste avtrede, vil jeg tro ;D Med en steglengde på rundt 10 cm, og en helvetes fotfrekvens ;D
Greit å få renset ryggen før man går på jobb. Mange nok der som er full av det.

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
58
Torget vurderinger
0
A Boy Named Sue skrev:
Men for å være litt seriøs. Tror ikke der er mange, om noen, toppidrettsutøvere som drikker de sports-drikkene de reklamerer for. Tror ernæring er en alt for viktig del av det å drive med toppidrett til at man kan gå rundt og tylle i seg slikt skvip.

Har lagt merke til at det alltid blir drukket fra "drikke-flasker" og jeg tror ikke de inneholder det som står på utsiden.
har ikke sett at noen som reklamerer for feks Redbull får stukket en boks i neven når de kommer i mål.
Jeg har vært toppidrettsutøver, og jeg og resten av gutta på laget var sponset av Maxim, som produserer sportsdrikk, energybars o.l. Vi var veldig glade for dette 'samarbeidet', produktene brukte vi ihvertfall flittig, både under trening, rett etter, og i mellom økter, og vi var godt fornøyd med merket.

Jeg tror det er praktisk å skille mellom energi- og koffeindrikker på den ene siden, og sportsdrikker på den andre. Sistnevnte, ihvertfall dagens modeller, er gjerne mye mer 'sammensatte', har god effekt på treningskvalitet, hvor mye trening man orker, og rekuperasjon, og nesten like viktig, de er lettfordøyelige. Red Bull, brukt som sportsdrikk (noe den ikke er), vil nok lett gi sure oppstøt fordi den er såpass søt. Den inneholder jo også kullsyre, noe som i treningssammenheng kan skape trøbbel for maven. I tillegg, siden den inneholder koffein, som virker dehydrerende, vil den etter hvert gjøre at musklene stivner og man opparbeider mer og mer melkesyre i musklene slik at man orker mindre og mindre. Derfor tror jeg at å drikke Red Bull rett etter en konkurranse eller hard treningsøkt vil ha en ganske så negativ effekt.

Nå er ikke jeg kjent med den faktiske årsaken til oppstyret rundt Red Bull og norske toppidrettsutøvere, men dersom det har noe med det jeg har skrevet ovenfor, så skjønner jeg godt kritikken. Red Bull er ikke sunt, men sportsdrikker er det.

R

Ronny_D

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Red Bull er ikke egnet som annet enn blandevann til Jägermeister.
Tenk å ødelegge to vær for seg gode ting på en slik måte!

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ja, det vil naturligvis ikke være noen bombe om noen av de norske er dopet.

N

nb

Gjest
blekansikt skrev:
Nå er ikke jeg kjent med den faktiske årsaken til oppstyret rundt Red Bull og norske toppidrettsutøvere, men dersom det har noe med det jeg har skrevet ovenfor, så skjønner jeg godt kritikken. Red Bull er ikke sunt, men sportsdrikker er det.
Grunnen til oppstyret er at drikkens primærbruk her til lands er å bli blandet med Vodka slik at ungdommen kan drikke seg stupfulle på den, RedBull er fin til å ta bort spritpreget, så da kan småpikene helle nedpå. Det er visstnok også noe større risiko for at det vil gå deg ille om du blander sprit og RedBull kontra om du konsumerer de hver for seg.

De ble solgt 3 millarder bokser RedBull i verden i 2006, siden det er begrenset med ramaskrik er neppe helserisken allverden.

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
5.220
Torget vurderinger
4
Det eneste Nortug er dopa på er en uffattelig stor og utømmelig dose selvtilitt! ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
kasol skrev:
Det eneste Nortug er dopa på er en uffattelig stor og utømmelig dose selvtilitt! ;D
Og det er ikke den værste egenskapen en eliteidrettsutøver kan besitte.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Lurer på om Bauer har tatt en Red Bull de siste par dagene...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tror koffein er tatt av lista. Er det ikke?

Ellers kan selvsagt ikke en nordmann være dopa. Denslags uhumskheter er det bare utlendinger som driver med! :mad:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.723
Torget vurderinger
12
Zomby_Woof skrev:

Ellers kan selvsagt ikke en nordmann være dopa. Denslags uhumskheter er det bare utlendinger som driver med! :mad:
Men, vi ER jo utlendinger i nesten hele verden!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Trondmeg skrev:
Zomby_Woof skrev:

Men, vi ER jo utlendinger i nesten hele verden!
Vi er jo den moralske eliten her på kloden, kun en liten - bitteliten minoritet, men dog eliten og vi driver ikke med doping!!

Ha også i bakhodet at det største landet i verden er "Utlandet", det nest største, for de som er interessert er "Syden". At utlendingene som er så mange kanskje har noen dopede utøvere kan man jo ikke se bort fra, mengden tatt i betraktning. Men ikke noen av våre! ;D

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Northug har så godt av og få juling innimellom att det finnes nesten ikke ord for det ;)

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.546
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
decibelius skrev:
Northug har så godt av og få juling innimellom att det finnes nesten ikke ord for det ;)
Mener du at han har godt av å få det eller at du har godt av å se på?

Var det forresten bare jeg som fikk Mühlegg-assosiasjoner av Bauer i går?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.883
Torget vurderinger
35
coolbiz skrev:
decibelius skrev:
Mener du at han har godt av å få det eller at du har godt av å se på?

Var det forresten bare jeg som fikk Mühlegg-assosiasjoner av Bauer i går?
Bauer slo Marchus Hellner med 2,4 sekunder på den etappen og en franskmann med 3,5 sekunder. Northug har aldri vært noen racer i sånne stigninger, så derfor så det mer brutalt ut siden det var ham Bauer gikk fra.

Roy

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.546
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det hadde jeg ikke fått med meg, RES. Da blir det jo noe annet. Jeg fikk inntrykk av at Northug holdt omtrent samme fart som de som kom bak.

U

utgatt60135

Gjest
BT skrev:
Han virket misstenkelig sprek. Også med tanke på at han ikke konkurererer i ukene i forkant. Kjent måte av syklister foran TdF for å være litt ute av syne.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
BT skrev:
Han virket misstenkelig sprek. Også med tanke på at han ikke konkurererer i ukene i forkant. Kjent måte av syklister foran TdF for å være litt ute av syne.
Bauer går jo veldig pent og effektivt på ski da. Jeg blir ikke overrasket over at han går fort. Da var det noe helt annet med Mühlegg som man kunne se brukte uforholdsvis mye krefter og allikevel gikk fortere enn alle andre.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Northug hadde bare 16. beste etappetid på sisteetappen - han tapte 1 min 25 sek til Bauer, som gikk raskest. Men etter Bauer var det et lite kobbel av bakkeklyvere som alle lå i intervallet 2 sek etter på etappen - Hellner fra Sverige - til 32 sek etter - Sommerfeldt fra Tyskland, som hadde 7.beste etappetid.

Det var helst Northug som ikke hadde dagen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Så da er vel konklusjonen at Northug må være dopa......? ;D ;)

U

utgatt60135

Gjest
Wergeland skrev:
Bauer går jo veldig pent og effektivt på ski da.
Veldig mye lettere å gå teknisk godt på ski når man har overskudd og ikke kjenner så mye til smertene fra syra. Petter går bare keitete når han er sliten.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Lyngen skrev:
Wergeland skrev:
Bauer går jo veldig pent og effektivt på ski da.
Veldig mye lettere å gå teknisk godt på ski når man har overskudd og ikke kjenner så mye til smertene fra syra. Petter går bare keitete når han er sliten.
Enig. Og Petter gikk jævlig keitete i går.

Når det er sagt så går Northug på en litt "ny" måte. Bruker armer og overkropp veldig mye, og han legger veldig mye kraft idèt stavene treffer snøen. Mer et hurtig "hogg" med staven enn en jevn kraftoverføring. Og det er tydelig at det er effektivt.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg syns vi kan innføre Nasjonal sørgedag hver gang Norge ikke vinner på ski. Makan til sutrete dritt og suspekt holding til andre nasjoner som vinner har jeg ikke sett makan til. Heia Harald Grønningen, som var en ekte helt ;)

Topp Bunn