Bladet het jo Audio tidligere. Men før det? Var ikke det Lyd og Bilde? Noen som husker?
|
Det tror Steinar også. Og, som JCP nevner, Stig Arne Skilbrei var medTror Steinar mente et blad mye lenger tilbake i tid enn det Lyd&Bilde som vi er vant med i dag...
Jens Tryti var vel med på starten av Audio. Hadde hele samlingen av Audio og nesten hele fidelity. Hadde det ikke vært for at bladene nå er resirkulert til annet papir kunne jeg sjekket dette . Husker ikke så mye fra tiden før dette, når det kommer til norske blader. Da gikk det i dansk High fidelityTakk for svar, Håkon. Men jeg mener å huske at det i tidenes morgen var et blad som het Lyd og Bilde, der en person ved navn Tryti var redaktør.![]()
Ah, Puls Hifi, ja... Foreldrene mine hadde et sett av de Puls Monitorene, som ble lansert som et byggeprosjekt i det bladet.Så hadde vi "Puls Hifi", som eg skreiv litt for, heilt til eg vart tvangsomsett til bokmål... det gjekk inn i musikkavisa "Puls" etter at dei fann ut at hifi vart for ressurskrevjande.
Steinar har rett -det var eit blad som heitte "Lyd og bilde", lenge før det noverande. Faktisk før Jens Tryti erklærte Audio for uavhengig frå Audioscan. Det var også eit som heitte "Hifi og Elektronikk". Så hadde vi "Puls Hifi", som eg skreiv litt for, heilt til eg vart tvangsomsett til bokmål... det gjekk inn i musikkavisa "Puls" etter at dei fann ut at hifi vart for ressurskrevjande. Audio Video kom deretter (Tore Holter var redaktør, og var ikkje klar over at det gamle namnet "Lyd og Bilde" i mellomtida hadde vorte ledig. Så noverande L&B dukka raskt opp som ein konkurrent. Audio heldt det gåande ganske lenge, til det vart kjøpt opp, og Knut Vadseth starta Fidelity. Resten av soga kjenner de.
Steinar har rett -det var eit blad som heitte "Lyd og bilde", lenge før det noverande. Faktisk før Jens Tryti erklærte Audio for uavhengig frå Audioscan. Det var også eit som heitte "Hifi og Elektronikk". Så hadde vi "Puls Hifi", som eg skreiv litt for, heilt til eg vart tvangsomsett til bokmål... det gjekk inn i musikkavisa "Puls" etter at dei fann ut at hifi vart for ressurskrevjande. Audio Video kom deretter (Tore Holter var redaktør, og var ikkje klar over at det gamle namnet "Lyd og Bilde" i mellomtida hadde vorte ledig. Så noverande L&B dukka raskt opp som ein konkurrent. Audio heldt det gåande ganske lenge, til det vart kjøpt opp, og Knut Vadseth starta Fidelity. Resten av soga kjenner de.
Hehe. Ja jeg husker ham også godt, fra den gangen han overtok magasinet "fotografi" etter entusiasten Knut Førsund. Sistnevnte gapte kanskje over litt for mye, da han lanserte reisemagasinet "Reiseglede", trykket på fint papir og med flotte bilder. Og medarbeiderne ble sendt på reise til mange spennende steder. Det magasinet kan ikke ha vært billig å produsere.Steinar har rett -det var eit blad som heitte "Lyd og bilde", lenge før det noverande. Faktisk før Jens Tryti erklærte Audio for uavhengig frå Audioscan. Det var også eit som heitte "Hifi og Elektronikk". Så hadde vi "Puls Hifi", som eg skreiv litt for, heilt til eg vart tvangsomsett til bokmål... det gjekk inn i musikkavisa "Puls" etter at dei fann ut at hifi vart for ressurskrevjande. Audio Video kom deretter (Tore Holter var redaktør, og var ikkje klar over at det gamle namnet "Lyd og Bilde" i mellomtida hadde vorte ledig. Så noverande L&B dukka raskt opp som ein konkurrent. Audio heldt det gåande ganske lenge, til det vart kjøpt opp, og Knut Vadseth starta Fidelity. Resten av soga kjenner de.
Husker godt Tore Holter, han var vel ikke akkurat i sin egen drømme-sandkasse med lydutstyr som lekeapparater. Men desto bedre på foto, om han måtte føle seg negativt omtalt![]()