Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    Noe Hareide vel har understreket de siste dagene, sjøl om jeg ikke klarer å hisse meg opp over hans uttalelser angående Pride.
    Litt gammeldags og ute av takt må da være lov?
    Dette er jeg enig i, hva en gammal fordomsfull gubbe med elendig timing mener er vel rimelig uinteressant, det eneste vi oppnår når vi roper etter beklagelse og har meninger om hvilke klær han skal ha på seg ved neste kamp er at fokuset flyttes fra det som egentlig er saken. For den er mye viktigere enn hva Hareide mener. Men vi har vel våre behov vi også der vi står ferdig indignert på vegne av andre.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Molde har hatt de samme nøkkelspillerne over langt tid.

    Hussain, 243 kamper.
    Hestad, 214 kamper.
    Wolff Eikrem, 187 kamper.
    Aursnes, 184 kamper.
    Ohi, 82 kamper.

    Hvor mye lengre klarer de å beholde denne gullrekka? Nærmer vi oss slutten på en æra, eller vil Molde vise seg som en av landets beste utviklingsarenaer? Vil de gå bananas når det norske vinduet åpner i august? Jeg kjenner ikke godt nok til Molde FK for å spå noe her.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nederland-Tsjekkia blir utendørs på radio, for varmt og fint til å sitte inne.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Nå kan vell snart Stabæk sette inn en ekstra mann.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Er ikke det bare å ta straffekonk med en gang? #forgodtvantmedglimt

    Edit: En ekkel skru lurte meg der ja.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Får vi Sverige - Danmark i semifinalen, tro?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Europas territorium fordeler seg på 46 suverene stater. Det er 24 lag med til sluttspill i Euro 2020. Det interessante er at selv om Europa bare har 10% av verdens innbyggere er vi en supermakt innafor verdenssporten fotball. Norge utgjør en svært liten del av Europas 700 mill innbyggere. Hva kan vi forvente. Skulle vi ha toppspillere ala Harry Kane liksom.....eh vent litt.
    Sveits er heller ikke så mange. Men de er fryktelig mye bedre enn Norge.

    Det er også litt rart å ca 100 ganger gjøre et poeng av at Sveits er et alpeland når de spiller mot Frankrike. Sist jeg sjekket er det ganske mye alper i Frankrike også. Jeg har i alle fall stått på ski i de opptil flere ganger og antar at de ikke er borte siden da.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Frankrike skuffer. Forsvaret hang ikke sammen og var direkte klønete. Deres største stjerne går målløs ut av EM selv etter straffespark. På en sånn dag kan flere land slå dem. Tror ikke Sveits vil være favoritt til å vinne EM.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.530
    Torget vurderinger
    4
    Deilig med Frankrike ute. De parkerte bussen mot Tyskland og burde tapt mot Ungarn og imponerte ikke mot Portugal heller
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Frankrike skuffer. Forsvaret hang ikke sammen og var direkte klønete. Deres største stjerne går målløs ut av EM selv etter straffespark. På en sånn dag kan flere land slå dem. Tror ikke Sveits vil være favoritt til å vinne EM.
    Men Sveitserene ser i det minste ut som et lag som kan å spille fotball. Det lille jeg har sett av Norge svikter selv der. Jeg har i det hele vanskelig for å skjønne at noen kan ha spillt fotball omtrent hele livet og like vel være såpas dårlige som Norge faktisk er.

    At de slår ut Frankrike etter straffer er en ting, resultatet i kampen kunne ha svingt begge veier og det er kun en enkelt kamp. Men uansett om Frankrike hadde vunnt på den ene eller andre måten ville ikke Sveits fremstått som ubrukelige. Noe det norske landslaget gjør omtrent hele tiden. De er rett og slett skikkelig ordentlig dårlige og trenger store mengder flaks for å oppnå noe som helst.

    Jeg gjentar meg selv: Legg ned landslaget. Dette får vi ikke til. Vi er for dårlige.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Har ståltro på Solbakken og landslaget. Vi har minst likegodt forsvar som den regjerende verdensmesteren Frankrike.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Ståltro på Ståle? Tja, jeg synes norsk fotball har lang veg å gå for å nå nivået til lagene i EM.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Ståltro på Ståle? Tja, jeg synes norsk fotball har lang veg å gå for å nå nivået til lagene i EM.
    Norsk fotball har ikke lang vei å gå men jeg er enig i at landslaget har ett stykke vei å gå. Det er lenge siden Norsk fotball hadde spillere i de aller beste ligaene, spisser og midtbanespillere i klubber i Tyskland, England, Spania, Frankrike og Italia. Det blomstrer som aldri før og potensialet må være på all time high. Jeg får meg ikke til å se det på noen annen måte.

    Solbakken må ikke skytes ned på grunn av en ubetydelig samling på hjemmebane i Spania med spillere i feriemodus og troppen full av eliteseriespillere med potensial. Han vil få dem til å spille sitt system, til å skjønne hva de skal gjøre i situasjoner og ikke bryte ut av hva de skal gjøre å falle tilbake til instinkter. Han har forutsetninger for å bygge ett lag. La oss følge med på hvordan han forsøker, det er jo halve morroa. Tipper han vill lykkes bra.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Ruben Gabrielsen ( Toulouse FC ) og Andreas Hanche Olsen (Gent) sto for en midtstopperbragd når nødlandslaget tapte mot Østerrike. Det skjer ikke ofte at norske midtstoppere er børsvinnere etter en landskamp i fotball. Vi har hatt krise på stopperplass i mange år allerede, kanskje helt siden Brede Hangeland selv spilte på denne krevende plassen. Solbakken var veldig klar over denne situasjonen når han takket ja til jobben som norsk landslagssjef og måten han vil løse dette på fremover vil avgjøre om vi kan forvente noen grad av suksess. Her er det bare å følge med på norske eliteserielag og på aktuelle spillere i utlandet og ha sine egne meninger om hva som bør prøves og gjøres. Så kan man korsfeste de som ikke gjør jobben sin enten det er Solbakken, spillerne selv, de norske klubbene eller NFF.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Legg ned Sverige. Dette får de ikke til. De er for dårlige.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Legg ned Sverige. Dette får de ikke til. De er for dårlige.
    Tja, jeg synes forsåvidt at å holde i 119 og et halvt minutt av åttendedelsfinalen i EM er noen hakk opp fra ikke å klare å kvalifisere seg til det samme mesterskapet, men det er kanskje bare meg?

    Har ikke finregnet på det, men tror Sverige har vært i EM og VM noe flere ganger enn hva Norge har de siste 20 årene i alle fall.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Det var flott innsats. Ingenting å si på at de tapte for ett veldig bra lag lag som har slått Nord Makedonia. Uflaks.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ståltro på Ståle? Tja, jeg synes norsk fotball har lang veg å gå for å nå nivået til lagene i EM.
    Dette er jeg enig i. Vet ikke om S.S er «problemet» , han snakker i det minste med store ord og det er da vel noe. Problemet er spillermaterialet, vi har rett og slett ikke nok spillere som holder internasjonalt nivå og som kan omsette teoriene til praksis, det er ikke lett å lage gull ut av gråstein, kanskje drillo klarte det men siden det har det vært grått. Man kan sikkert ramse opp navn fra favoritt laget sitt og mene annet men det må omsettes til praksis på landslaget for at det skal være en realitet. Man kan ikke snakke seg god i fotball.

    Jeg skulle mer enn gjerne benket meg foran tv`en og sett på Norge i et sluttspill igjen men er redd for at det blir med ønsket. Men jeg tar mer enn gjerne feil.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tja, jeg synes forsåvidt at å holde i 119 og et halvt minutt av åttendedelsfinalen i EM er noen hakk opp fra ikke å klare å kvalifisere seg til det samme mesterskapet, men det er kanskje bare meg?

    Har ikke finregnet på det, men tror Sverige har vært i EM og VM noe flere ganger enn hva Norge har de siste 20 årene i alle fall.
    Mener det ble nevnt på TV i går at svenskene er med i sitt sjette EM på rad, vi har vel ett på rad tidlig 2000?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Kristoffer Ajer må komme seg til en tøffere liga enn den skotske. Så bør Solbakken gi ham kapteinsbindet og en eller to fast makkere i midtforsvaret. Da vil det bli mye morro fremover. Det eneste som teller er å komme til ett mesterskap og spille fotball som inspirerer. Da er ikke Sverige mitt forbilde.

    Edit: Rykter sier ar Ajer nærmer seg Norwich som er tilbake i PL.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Et av de dårligste lagene i EM, Tyrkia, tapte alle 3 kampene sine, scora 1 mål og slapp inn 8. For 3 mnd. siden så slo de Norge rimelig enkelt 3-0 i VM kval. Norge var sjanseløse i den kampen Bare en liten digresjon.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Lurer på om RBK kan skape en målsjanse igjen i dag. Det er noen kamper siden sist. Nå har Åge i det minste skjønt at Zacha er indreløper. Lurer også på om Hoff klarer å gjemme seg hele kampen igjen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jeg lurer mest på om Brann klarer en 3 poenger mot LSK i kveld. Det må de bare ha.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    934
    Et av de dårligste lagene i EM, Tyrkia, tapte alle 3 kampene sine, scora 1 mål og slapp inn 8. For 3 mnd. siden så slo de Norge rimelig enkelt 3-0 i VM kval. Norge var sjanseløse i den kampen Bare en liten digresjon.
    Det er en god digresjon og på sin plass, til ettertanke
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Berg sier Glimt er slitne; håper inderlig at det er riktig for dette var dårlige greier. Snart 1 time spilt og smått med sjanser.
    Rytmen stemmer ikke og presisjonen uteblir.
    Holder de på sånn i neste uka blir det slakt mot polakkene. :eek:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Rosenborg gikk på en smell på Lerkendal i kveld, tamt og kjedelig, 0-0 og ikke en målsjans de første 70 minuttene. Nå ser Rosenborg ut som et lag som må slåss for å unngå å havne på den nedre delen av tabellen. Hva skjer med Åge mon tro?

    Og Brann slapp som vanlig inn et mål på slutten slik at det ble 1-1 mot Lillestrøm. Brann er dermed sikret en plass i OBOS ligaen neste år hvis det ikke skjer et mirakel der borte i Bergen. Sitter Kåre trygt?

    Bodø-Glimt var ikke seg selv i kveld og tapte mot Sandefjord. Var det en enkeltstående hendelse eller er lufta gått ut av nordlendingene?

    Eliteserien har blitt veldig uforutsigbar...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Det er opp til Åge selv å bestemme om han vil fortsette, sier vanstyreleder Koteng.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Rosenborg gikk på en smell på Lerkendal i kveld, tamt og kjedelig .......
    Hadde det vært en smell så hadde det ikke vært noe problem.
    Det har vært regelen denne sesongen dessverre - gamlegutta hangler med skader og det er ingen som evner å ta tak når de er borte.
    Trist, men leit.

    Glimt trenger en solid trenings uke med kvalitets hvile for å være klar for Legia om en uke!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Bodø/Glimt har skader og ser seg nødt til å trene inn nye relasjoner. Når man har bestemt at Europa er viktig så blir dette resultatet, slitne spillere uten energi i kampen mot Sandefjord. Glimt kommer tilbake med sitt spill.

    Åge fortsetter. Kommentarene hans og intervjuet med Koteng kan ikke tolkes på annen måte. Han forlater ikke jobben på en slik måte.

    Kåre sitter hele veien opp fra Obos til neste år. Blir gode tider i Bergen før det blir gode gamle tider i Trondheim.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.755
    Antall liker
    13.243
    Så lett som fotballspillere faller og får au er det kanskje ikke tilfeldig at såpass mange stadion ser ut til å ligge nærme sykehus.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Fotballspillere har som kjent ekstremt lav smerteterskel. Så hva det har seg at de har så mye tatoveringer er en gåte.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Det er Neymar og det var Trond Henriksen.

    rambo.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.011
    Antall liker
    6.246
    Neste år er Hareide like gammel som Eggen var da sistenevnte ble sparket av vanstyret fordi han var for gammel.
    RBK har tapt 8 av 25 kamper siden Hareide returnerte. Det er 8 flere enn Eggen hadde i siste periode.

    Antar man bruker samme logikk som da Reginiussen ble sparket ut for så å hente inn Tettey.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.680
    Antall liker
    3.377
    Lurer på hva de snakker om på disse møtene på brakka. Skulle gjerne vært flue på veggen.

    Humoren har heller ikke forlatt nordlendingen etter tapet i går:
    – Til og med Rosenborg vant i Sandefjord, sies det.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn