Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jønsson er ikke den skarpeste kniven i skuffen for å si det forsiktig. Og disiplin er en viktig forutsetning for noen som har ambisjoner om å drive toppidrett.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Jønsson er ikke den skarpeste kniven i skuffen for å si det forsiktig. Og disiplin er en viktig forutsetning for noen som har ambisjoner om å drive toppidrett.
    Jønsson er den eneste som nevner fryktkultur og hvordan spillerne kanskje opplever dette. Brann burde for lengst laget ett tydelig skille mellom de som sliter med toppidrettsidealet og de som sliter med Norges lover. Nå sauses alt sammen og alle ligger som skyteskiver med svært alvorlige anklager rundt seg. En ung spiller som uttaler seg, som ikke opplevde noe annet enn fest, ikke får med seg verken narko eller voldtekt, som forlater festen klokken ett, er han som henges ut og straffes. Prat om at han må forlate klubben. Opp i all tragedien burde Brann kunne gjøre dette bedre.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen har sett det intervjuet som ble stoppet og som var årsaken til reaksjonen. Hvor vanskelig er det å holde munn når man blir bedt om det og i tillegg har fått flere advarsler? Dette var faktisk tredje brudd på oppfordringen om ikke å uttale seg til media. Joda, det kan godt hende at folk blir skremt når ting får konsekvenser. Men det forteller vel kanskje litt om hvor gale ting har vært tidligere. Se for øvrig mine tidligere poster om hvordan kultur i spillergrupper tradisjonelt har vært under Kåre. Dette vet vi som har fulgt RBK tett en del om.

    Som tidligere nevnt, spillergruppen støtter alltid Kåre når han får fyken. Det er en grunn til det.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Det er utbredt festkultur rundt om i hele landet. Ikke lenge siden det var ett oppslag i den lokale avisa her i Bodø om ett idrettsmiljø hvor det nå festes hardere enn noen gang. Også med ulovlige, narkotiske stoffer. Glimts ungdomsavdeling, NTG, BHK, Grand og de fleste klubbene innen flere idretter i området var nevnt. Dette er ett samfunnsproblem som idretten må være klar over finnes i hele landet. En tydelig kultur i toppfotballen tror jeg er ett viktig våpen mot dette. Men det Brann driver med nå gjelder lovbrudd av en annen art og jeg liker ikke måten spillerne som ikke var med på det må leve med dette på. Skal Brann la Horneland jobbe med holdninger i laget etter kanonprinsippet.

    I Bodø har den gamle helten vår, Ørjan Berg tatt tak i dette sammen med de lokale klubbene. Det er ingen som roper på Kjetil Knutsen i denne saken, men støtten og initiativet kommer likevel fra toppen i klubben.

    Konsekvenser er ett ord styre og ledelse i Brann burde smake litt på.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.517
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke uenig i det du skriver her i det hele tatt. Men verken vi eller Jønsson kjenner garderoben i Brann godt nok til å vurdere hva som er nødvendig for å rydde opp.

    Horneland var feil person i RBK men jeg har uhyre stor respekt for ham som person. Jeg velger å stole mer på hans enn på Jønssons vurderinger.

    Det er lett å sitte på utsiden og mene. Bare sjekk Corona tråden om du vil se lettvintheter. Å stå i krigen er noe helt annet.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Ja, det er lett å sitte på utsiden.

    Glimt skal møte Tromsø på Alfheim i dag. RBK drar til Stavanger og Molde tar den korte turen til Kristiansund. Blir vell en fin dag foran kassa dette tenker jeg,
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Serieleder Glimt fosser videre mot nye triumfer i inn- og utland.

    glimt fosser videre.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.659
    Antall liker
    21.467
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg blir alltid blid nå Rosenborg taper. Når Viking besørger tapene blir jeg rent fram lykkelig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Vi takker våre samarbeidspartnere i Stavanger og Kristiansund og vil rette en spesiell takk til Koteng for hans respekt for Glimt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Godt å se RBK tilbake i 4-2-3-1 igjen, som de aldri har fått til. Men man kan ikke gi opp av den grunn.
    Vel fortjent seier til Viking.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    20 mill for en forsvarsspiller som aldri har holdt nullen. Vikingledelsen bør kjøpe seg nye dresser for litt av pengene.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Kunne fått Hovland for 20 kroner i stedet....
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Hadde Haaland hatt normal uttelling i går hadde vi vært øverst.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    929
    Nei, herre Gud, det så jeg ikke , f-n. Vel unt, de har gjort det godt før også i EM og WM og Gøteborg i gamle CL.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Først ABBAs gjenforening etter 40 år, så slår de Spania i fotball. Spania sitt første tap i en VM-kvalik siden 1993. Men hvem hører vell på ABBA?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.659
    Antall liker
    21.467
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slipping Trough My Fingers sitter fast i hodet mitt. Flott låt, relevant tekst.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Er det Van Dijk og Håland du tenker på?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Høres mer ut som en målvakt som ikke har dagen....
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Jeg er for fotballdemokrati i Norge.

    Nå foregår det noen spede forsøk på å la toppfotballen slippe å bli styrt av bredden.

    – Vi må ta grep som gjør at toppfotballen har mer styring på sin egen virksomhet. Beslutningene i hverdagen må legges mer over til de som har skoen på, sier Norsk Toppfotball.

    Som eksempel på beslutningene i hverdagen nevnes å bestemme hvor mange lag det skal være i Eliteserien og i Obosligaen. Boikott av VM i Qatar er vell også hverdagsbeslutninger antar jeg.

    Norsk Toppfotball svarer Liverød etter totalslakten – VG
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Fotballagenter bør definitivt ikke ha stort de skulle ha sagt.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.829
    Antall liker
    16.020
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel 10-12 lag i den øverste divisjonen i Norge på 70 og 80 tallet. Og som kjent så var jo landslaget fantastisk på den tiden..
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det var vel 10-12 lag i den øverste divisjonen i Norge på 70 og 80 tallet. Og som kjent så var jo landslaget fantastisk på den tiden..
    Slo vi ikke england på slutten av 80-tallet da?

    og vi husker alle VM-kvalikken som startet i 1992.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Legendarisk kamp, men ser ikke hva antall lag i dagens eliteserie har med den å gjøre. Eliteserien er ett springbrett for talenter, men først og fremst er den en serie for alle landets mange fotballinteresserte. Å ha ett eliteserielag er stor stas for hele landsdeler.


    1982.jpg
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Vi som satt og hørte/så på (TV med lyden av..) vil aldri i livet glemme Bjørge Lillelien den gangen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.909
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Sortland
    Landskamp mot Latvia i kveld, 15 minutter ut i andre omgang gjøres et dobbeltbytte; ut med Normann og Thorstvedt -
    inn med Berg og Sørloth :LOL:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn