Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Eggen utviklet og brukte systemet, Ingebrigtsen brukte det systemet, det ble gull hver gang, og så fungerte det ikke?

    Det er jo det hele godfotteorien handler om, motsatte bevegelser og at ballen går hurtig i lengderetningen. Da må nødvendigvis noen starte høyt og andre starte lavt, og etter boka skal indreløperne og midtspiss starte høyt og møte mens resten starter lavt og går framover, man spiller etter hvert opp på ving og backene dobler for å skape ubalanse, og når man kommer foran mål så kommer indreløperne framover igjen på dype løp, for å skape ny ubalanse. Man kan selvfølgelig velge andre måter å spille på, og det gjør de fleste, og da ser man ut som et ordinært eliteserielag, og ikke som RBK. Og RBK har sett ut som et ordinært eliteserielag igjen, som de har gjort når de har hatt andre trenere.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Men ballen gikk jo ikke hurtig i lengderetningen under Ingebrigtsen i RBK. I hvert fall ikke etter at han hadde vært der en stund. Så kan du godt si at han ville at de skulle spille slik, men han fikk ikke spillerne til å gjøre det. På slutten ble ballen ført opp til midtstreken og så ble det sendt en støttepasning bakover. Hvis det var hurtig spill i lengderetningen han ville ha, hvorfor fikk han dem da ikke til å gjøre det?

    PS: Jeg hadde sesongkort på Lerkendal i den perioden, men sluttet å gå på kamp da jeg var lei av å se et lag uten fremdrift med masse tversoverpasninger på midten.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det skal godt gjøres å hevde at godfotteorien fungerte noe særlig de siste 18 mnd under Kåre.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg kan godt gjenta det; de mistet sine beste spillere og klarte ikke å erstatte dem. Men selv da vant de serien med god margin, noe de ikke har vært i nærheten av verken før eller etter, siden Eggen fikk sparken. Lundemo og Trondsen ble aldri det helt store og Bendtner kom seg aldri i form etter skaden som satte ham utenfor VM-troppen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Nå gleder jeg meg bare til en ny gullsesong her oppe i nord. Den beste treneren, beste midtbanen, beste forsvaret og den beste samhandlinger. Angrepsrekken vil bli bedre og bedre, etter hvert som samhandlingen blir bedre. Vi blir nok ikke like suveren som i fjor, men det holder. Så mye bedre er ikke de andre topplagene blitt....eller.

    Bak Molde får bare kranglefantene sloss om den siste pallplassen. Tror VIF tar den.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hedde, nå høres du ut som en bergenser.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    En del eksperter snakker om å "ta igjen forspranget" til andre lag, før sesongen starter.



    Noen burde fortalt dem at alle starter på 0 poeng, uansett hvordan det gikk i fjor....
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jeg ser bare at Bodø/Glimt allerede ligger øverst på tabellen. Det må være det de tenker på.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og Brann nyter plasseringen enn så lenge. Før Glimt rykket opp hadde de gullet på denne tida.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Jeg har ikke hørt om mange som snakker om å "ta igjen forspranget" til Brann nei.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Solbakken sitt år i år. Han er valgt av ufattelige 2,9% på Fantasy. Sky is the limit.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Vålerenga sine spillere er desidert mest populær på Fantasy. De må være rimelig store favoritter i år.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lagde en Hifisentralen liga - håper det blir en liten gjeng der :)

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Genialt. Har du en kode? Edit: Det var jo bare å trykke.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Boikott skal stoppes for en hver pris.

    Forbundets økonomisjef konstaterer at ingen vil være forskånet, og kaster ut tapstall på både 100 og muligens 200 millioner kroner om tinget går for boikott. Fotballforbund har visst bare bestemt at en eventuell boikott også innebærer kvalikkamper og snakker om konsekvenser på sponsorsiden og mulige erstatningskrav.

    Nå ønsker de altså fysisk oppmøte hvor klubbene på grasroten i norsk fotball ikke i samme grad blir representert.

    Norges Fotballforbund ønsker fysisk oppmøte på Qatar-avgjørelsen – VG
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Fortsatt plass i fantasyligaen - foreløpig er alle deltagere garantert pallplass.

    Avspark klokka 1800 idag, så antageligvis må lag registreres ett par timer før dette skal første runde være poenggivende. Men erfaringsmessig, får man ikke med alle rundene så er man nødvendigvis ikke ute av dansen :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Nok en gang spås det at Molde tar årets gullmedalje på grunn av sin store stall. Spørsmålet som da melder seg er jo hvorfor de ikke gjorde det bedre i fjor med like stor bred stall. Kan det være sånn at mye rotasjon roter til samhandlingen og ødelegger mer enn det gagner? Om nå Molde tar konsekvensen av fjorårets erfaringer og spiller med en fast 11er. Hvor fornøyde tror vi at de gamle gutta på benken da blir og hvor godt er da argumentet om stor bred stall? Min inngang til dette er at det må være bedre å ha unge spillere på benken som vet at mulighetene vil komme før eller senere og som er motiverte selv om de sliter en benketilværelse akkurat nå.

    Glimt, Vålerenga og Rosenborg ser ut til å styre mot fast 11er.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Håper Molde lenger ned, men Enga på topp hadde vært gøy. Blir forhåpentligvis spennende

    FB_IMG_1620554002709.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TOH
    R

    rr30629

    Gjest
    1, 3 og 5 var «interessante» tips. :). 15 og 16 må jo gå inn, alt annet ville vært en stor overraskelse.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Vålerenga er det av topplagene som er vanskeligst å tippe plassering på. Det kan gå litt begge veier innen plass 1-5. Moldes stall gjør de robuste og de er sikre innen pallplass, Rosenborg har en svært drevet ringrev av en trener. Glimt har det beste grunnspillet nesten uavhengig av hvilke 11er de spiller med og de har trenere og publikum som er flinke å fokusere på presentasjon og ikke på resultat. Vålerenga er mest sårbar for eventuelt manglende resultat. Tror jeg ;)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Legger merke til at Vålerenga setter 2 mann foran keeper ved corner, en bevisst plan om å stenge keeper inne.
    I mine øyne en usympatisk fotballhandling.

    Scoringen til Vålerenga skulle ha vært annulert for armbruk, samt angrep på motspiller (n)

    :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Og der så vi også hvor håpløs strafferegelen er. RBK skulle ha hatt straffe for en hands i feltet fordi armen til spilleren sto litt ut fra kroppen. Ballen ble skutt rett i armen hans fra 50 cm avstand. Spilleren var i bevegelse og det er helt naturlig å ha armen slik han hadde den da den ble truffet. Armen søkte ikke ballen. Alle "eksperter" i media mener at det skulle vært straffe. De synes ikke jeg (til tross for at RBK er "mitt" lag), men så er jeg ikke "fotballekspert" da.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å sikte på en motstanderhånd inne i feltet ser etter hvert ut som en sikrere scoringsmulighet enn sikte på mål i mange tilfeller ja.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Glimt, Vålerenga og Rosenborg ser ut til å styre mot fast 11er.
    Det var jo Eggens oppskrift i RBK, men det er jo synd for nye talenter som dermed får begrensede muligheter til å slippe til. De som gjør det er imidlertid gode.

    PS: "Alle" skryter av Botheim. Vi får se om han klarer å score mål mot andre enn Tromsø. Det har han foreløpig ikke gjort. :D ;)
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Botheim gjorde jobben sin ved alle tre målene og han gjorde det bra ellers også. Blir helt sikkert å gjøre en fin sesong for serievinnerne. Han virker i det hele tatt særdeles opptatt av å lære av Knutsen og de andre Glimtfolka og ser ut til å ha det bra for tida.

    En annen som ikke har det så bra spiller på kant i Enga. Snakker om....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Uansett hvor god Botheim er/blir i B/G har han foreløpig ikke scoret mot noe annet lag enn Tromsø ;)
    I RBK var han en sutrepave ("Hvorfor får ikke jeg spille? Jeg som er så god!!" - han fikk faktisk ganske mye spilletid i en periode i RBK uten å bevise noe som helst).

    PS: I VIF er mer opptatt av å stå fram i avisene og fortelle at de bruker masse penger på overprisede moteklær og at alle sammen har Rolex-klokker. I en klubb som kommer fra det gamle arbeiderstrøket på Oslos østkant :D
    Litt "umusikalsk" kanskje?
    PPS: Og så er de ute i avisene og sier at de ikke var imponerte over RBK. I en kamp der de fikk sitt ene mål på et selvmål som burde vært avblåst for frispark og i tillegg slapp å få straffe imot på noe som etter regelboken skulle være en klar straffe.

    VIF er seg selv i år også. :D
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Synd at Botheim ikke kan spille mot TIL hver helg.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    Gruer dere til 16.mai skjønner jeg ;)

    Edit: Tror jeg kjører Botheim som kaptein og Zack må ut på Fantasy.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Og der så vi også hvor håpløs strafferegelen er. RBK skulle ha hatt straffe for en hands i feltet fordi armen til spilleren sto litt ut fra kroppen. Ballen ble skutt rett i armen hans fra 50 cm avstand. Spilleren var i bevegelse og det er helt naturlig å ha armen slik han hadde den da den ble truffet. Armen søkte ikke ballen. Alle "eksperter" i media mener at det skulle vært straffe. De synes ikke jeg (til tross for at RBK er "mitt" lag), men så er jeg ikke "fotballekspert" da.
    Enig i at handsregelen er helt håpløs, men dommere bør vel følge regelboka likvel. Nå er det jo helt bingo. Men at han tillot VIF professional fault gjennom hele kampen uten å slå ned på det var helt håpløst. Så klager VIF-spillerne etterpå over at RBK kun var farlig på dødball, etter å ha laget frispark hver gang de var på veg framover.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.589
    Antall liker
    3.282
    PPS: Og så er de ute i avisene og sier at de ikke var imponerte over RBK. I en kamp der de fikk sitt ene mål på et selvmål som burde vært avblåst for frispark og i tillegg slapp å få straffe imot på noe som etter regelboken skulle være en klar straffe.

    VIF er seg selv i år også. :D
    Nå sant skal sies burde VIF avgjort kampen tidlig. 1000% sjansene må settes.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TOH

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Gruer dere til 16.mai skjønner jeg ;)
    Ikke spesielt.
    Jeg er vel egentlig mer oppgitt over VIF enn noe annet. Jeg trodde de skulle bli et skikkelig lag i år. RBK blir solide i år, men oppbyggingen er nettopp begynt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn