Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Lode på landslaget er gull nok for i kveld.

    Vår hemmelige plan: Bodø/Glimt med Braut på topp, røde drakter med flagg på brystet. Hysj....
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Det kan vel bli gull allerede i kveld ser det ut til..
    Hepp hepp hepp, stopp en halv! Ikke så fort i svingene!

    Rudy Giuliani har gransket tabellen og det viser seg at det er noen graverende feil her. Poengene skal telles på nytt (ikke alle, men der Glimt har vunnet) og da viser det seg at Ålesund foreløpig leder ganske klart, og blir sannsynligvis seriemestere.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    ^Den der kryssklippinga så jeg faktisk komme.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Start med sterk seier i dag. Brannalarmen går.

    brann.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Hauge med 10 minutter for Milan i kveld, men rakk ikke å markere seg. Skulle gjerne sett han i Glimt ut sesongen, men denne sjansen måtte han selvfølgelig ta. Og den svensken da, han er ikke pensjonist ennå!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Savnet ikke Jens Petter i dag. Milan har Zlatan, vi har Ulrik. Kan han spille ti år til tro?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dette blir spennende både i Oslo, Skien og Trondheim. Og nervepirrende i Kristiansand og Bergen.
    Slik ser de siste rundene ut;
    R25:
    Ålesund - Vålerenga
    Rosenborg - Brann
    Odd - Start
    R26:
    Viking - Start
    Brann - Ålesund
    B/G - Rosenborg
    Sandefjord - Odd
    Vålerenga - Sarpsborg
    R27:
    Viking - Brann
    Odd - Strømsgodset
    Rosenborg - Molde
    Stabæk - Vålerenga
    Start - B/G
    R28:
    Brann - Sarpsborg
    Kristiansund - Odd
    Mjøndalen - Start
    Vålerenga - Rosenborg
    R29:
    Odd - Molde
    Rosenborg - Mjøndalen
    Start - Brann
    Viking - Vålerenga
    R30:
    Brann - Odd
    Sandefjord - Rosenborg
    Vålerenga - Start

    Dette blir en herlig avslutning av serien. Bodø/Glimt vinner, Molde blir nummer 2, men så blir det et rotterace om 3. Og 4. Plassen.
    Jeg håper VIF tar 3. plassen. 4. Plassen gir jo også spill i Europa i 2021, men det hadde vært deilig å slå laget fra bartebyen.
    I sumpa er Ålesund på sikker sisteplass. Hvem som havner på nedrykk og kvalik blir ulidelig spennende.
    Det er et par kamper som skiller seg ut. Vålerenga mot Rosenborg og Start mot Brann er som hentet ut av en Hitchcock roman.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Også spennende i OBOS ligaen, det ser ut som at Tromsø bør klare dette, LSK fortjener å få rykke opp nesten alene grunnet måten de behandlet spillerne på i Mars under nedstengingen. Sagt tidligere her så hadde det vært kjekt med et skikkelig lokal oppgjør i OBOS i Bergen neste år. :cool:

    Kanskje det blir Sogndal som får spille kvalik mot Brann eller Start?

    Det blir uansett spennende så får vi håpe at det ikke blir mer issues i forb. med dette viruset slik at de får spilt ferdig sesongen før nissen etter den foreløpige planen skal komme.
     
    Sist redigert av en moderator:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    RBK var utrolig tannløse i går. Jeg er ikke blant de som pleier å klage på dommeren, men hvordan er det mulig for et dommerteam på 4 dommere å dømme straffe på en forseelse som skjer 3 m utenfor 16-meteren? (En annen sak er at Berisha var i offside da pasningen gikk, så han burde vært avblåst for det, men offside er ofte så vanskelig å vurdere at det kan man ikke klage på dommeren på her.)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Målet til DeLanlay var rævva.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Men ikke så rævva (i en annen betydning...) som keeperspillet
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Nei, det var håpløst. Hvem skulle tro André Hansen kunne gjøre sånt.
    Men dommerprestasjonen i den kampen var under enhver kritikk. Jeg skjønner at det ikke er lett å være dommer, men at det går an å bomme sånn. Utrolig.
    Jeg legger ellers merke til at det er dørgende stille i pressen om det. Tro hvordan det hadde sett ut hvis det var RBK som fikk straffe i en slik situasjon?
    Noen mener at det 3. målet til VIking også var offside. Har ikke sett det, så det skal jeg ikke uttale meg om.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    3. målet til Viking var 5 cm offside. Helt greit at det ikke dømmes, for cm-hysteriet som foregår i fotball for tiden er forkastelig. blir det ikke dømt offside og VAR viser at det er under 10 cm la målet stå, mener nå jeg. mm-offsider på mål er håpløst.

    Se til England og Bamford-scoringen som ble VAR-annulert fordi han pekte med armen og skjorteermen var i offside.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    Det er jo 2 situasjoner som er håpløse for dommeren, offside og hands innenfor 16-meteren. Jeg reagerer sjelden på offside-avgjørelser med mindre de er åpenbart feil og vi ikke snakker om cm. Straffereglementet nå, der man omtrent kan skyte ballen i hånda på en spiller som står 1 m unna og få straffe, er håpløs og sikkert fryktelig vanskelig for en dommer å forholde seg til. Han må dømme straffe på noe som åpenbart er urimelig.
    Den i går derimot, er noe av det verste jeg har sett.

    PS. Har nå sett den siste scoringen igjen. Når ballen kommer til han som header i stanga er det 4 viking-spillere som står off-side (noen få cm, så det er greit at den ikke tas - det er marginalt, og det kan være at han som header faktisk ikke står i off-side). Han header i stanga, og den Viking-spilleren som da tar returen står definitivt i off-side. Men det er litt tilfeldigheter og liten vits i å klage på. Noen ganger går slikt mot en, noen ganger for, så det jevner seg ut.

    Grunnen til at RBK tapte var at de var utrolig tafatte, og ikke dommerens feil. Men den straffesituasjonen var uansett håpløst dømt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Så Viking burde bare vunnet 1-0? (og alle er enige om at prestasjonen var for dårlig).
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.169
    Sted
    Trondheim
    De burde ikke fått det straffesparket. Ut over det har jeg ingen sterke meninger annet enn at RBK hadde en særdeles dårlig dag på jobben.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tror Viking fikk seg en liten set back når de måtte ut i karantene og fikk kamper utsatt, de var i en skikkelig flyt før det og de har vært en positiv overraskelse i år. Jeg tippet før sesongen at de måtte sloss for å unngå nedrykk.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Var JPH på benken og litt i kamp for Milan? Han er jo corona syk, leste jeg. Helt frisk igjen?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Jeg tror ikke Jens Petter var syk, men han testet positivt. Han var på banen de siste 10-15 min etter hva jeg hørte. Da lå de under. Zlatan scora selvsagt på hodet. Den mannen gir seg ikke.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Landslagspause - hot or not?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Hot - Godset, vår neste motstander, er i karantene. Da er det greit med ett alternativ, selv om det innebærer Lagerback sin fotball.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hører rykter om at Glimt skal bruke resten av kampene til å trene på hvordan snitte på å score over 10 mål per kamp

    Imponerende lag altså. Så ikke hele Milan-Glimt kampen,men det jeg så var et norsk lag som virkelig yppet seg og turte spille sin egen offensive fotball. Milan leder serie A nå. Ikke noen smågutter Glimt spillte mot.
    Veldig dumt at Glimt ikke fekk gruppespill i Europa-League for jeg tror faktisk de allerede har blitt såpass gode at de kunne gått videre fra et gruppespill.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Var JPH på benken og litt i kamp for Milan? Han er jo corona syk, leste jeg. Helt frisk igjen?
    Jeg tror ikke Jens Petter var syk, men han testet positivt. Han var på banen de siste 10-15 min etter hva jeg hørte. Da lå de under. Zlatan scora selvsagt på hodet. Den mannen gir seg ikke.
    Jeg så Milankampen på tv. Så ut som at Milan hadde undervurdert Verona. Litt nonchalant forsvarspill bl.a., men berget uavgjort.

    Hauge skulle inn etter 78 minutter, men måtte vente til det 95. minutt (5 min + 6 min overtid). Akkurat da han skulle inn hadde Milan begynt å få et overtak og mange målsjanser. Zlatan var konge i lufta og hadde en heading i stolpen i sluttminuttene + scora med en heading på overtid. 2 - 3 mann på Zlatan hele tiden når han nærma seg 16-meteren og Milan burde ha utnyttet "nedfallsfruktene" bedre. Zlatan som vanlig sur og gestikulerende til medspillerene.
    Har ikke så mye til overs for personen Zlatan, men du verden for en fotballspiller!

    Hauge rakk ikke å komme ordentlig inn i kampen, men gjorde seg hele tiden spillbar. Synes han utstråler selvtillit og positive takter, men tror det kan ta tid å spille seg inn i første-elleveren.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Hører rykter om at Glimt skal bruke resten av kampene til å trene på hvordan snitte på å score over 10 mål per kamp
    Knutsen er en streng mann selv i en slik situasjon. Han får gutta til å fokusere på prestasjon, kamp for kamp, ut sesongen, frem mot neste sesong og når neste sesong er i gang. De som skal slå Glimt de neste årene må stå på. Andre (eller var det tredje) bølge er i gang. Solbakken og Vetlesen viser seg frem og til og med Bjørkan scorer. Glimt klarer noen salg til.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Eliteseriens toppscorer Amahl Pellegrino melder dette:
    Jeg spiller for Kristiansund og ligger på førsteplassen, og det er en stor prestasjon, synes jeg. Hadde jeg spilt for Bodø/Glimt så hadde jeg hatt 47 mål allerede.

    Helt greit, han er god denne karen. Now, prove it!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Åssen går det i 2021?

    På Hareidetabellen (fra runde 17) ligger Glimt fire poeng foran Rosenborg akkurat nå. Glimt har satt ballen i nettet hele 27 ganger og fått ni mål mot seg. Hareides gutter har scora 14 og sluppet inn 10 i samme tidsrom.

    Andre konkurrenter til gull i 2021 finnes ikke.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Åssen går det i 2021?

    På Hareidetabellen (fra runde 17) ligger Glimt fire poeng foran Rosenborg akkurat nå. Glimt har satt ballen i nettet hele 27 ganger og fått ni mål mot seg. Hareides gutter har scora 14 og sluppet inn 10 i samme tidsrom.

    Andre konkurrenter til gull i 2021 finnes ikke.
    Det siste kan man aldri være for sikker på. Det dukker som regel opp lag som finner fram surfebrettet og finner en medgangsbølge.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tror vi serien blir ferdigspilt eller blir hele greia stoppa?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Stryke sesongen, tømme gullpilsen i sluken, la Molde spille CL et år til, Aalesund dumme seg enda mer ut, Brann beholde Kåre. Vell de må bare beholde Kåre for min del. Det vil være synd om ikke Glimt fikk sitt gull, men alle vet jo hvor gode de er nå. Men dersom det blir bingo i nedrykksstriden så er nok det langt viktigere for de det angår. Håper det lar seg gjøre å avgjøre på en ordentlig måte og at Glimt kommer til Europa neste år som det beste norske laget. Noe annet er en vits.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Helgefylla har vist startet allerede. Kan vi ikke bare trekke laget og tapt på walkover. Smitte til Noreg vil vi ikke ha, det er fornuftig. Smitte til masse andre land med Norske spillere er greit? Vi kunne jo sagt nei.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Hvor lang tid tar det nå før NFF krever økonomisk kompensasjon ?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Landskampene avlyst. Bra, det øker muligheten for at eliteserien blir fullført i løpet av et par måneder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn