Norsk fjernsynsteater er tilbake.....

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.056
Torget vurderinger
2
"Halvbroren" på NRK er lasert med stor ståhei. Og forhåndsomtale og forhåndskritikken er visstnok rosende.
Er det noe galt med meg? Jeg synes det er som norsk fjernsynsteater fra 70-tallet , og gav opp å se på etter 23 minutter. Total uinteressant og ufengende...

Er jeg ødelagt av revolver serier med ustø kameraføring?

Jeg leser en dokumentarbok om Påskeøya istedet..

God fornøyelse
Balle

EDIT_: Trådtittelen mangler et ?

Sist redigert:

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.457
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Fruen lurte på om jeg hadde lyst til å se serien med henne...
Jeg har sittet i sweetspot og hørt på Calexico siden kl 20....:cool:

mvh
Proffen

S

sorgenfri

Gjest
Fruen ba meg å se på dette med henne, og all den tid jeg fant romanen god, ville jeg bli med på dette.

Ga meg etter ca 20 min. Sorry, NRK noe dere lager er uovertruffent ( Himmelblå ) men, dette sendte meg bort i godstolen, og LCD-2 i perfekt samspill med Norah Jones, og en god Vin. Kun en dag til før jeg mønstrer på nå..Kjenner det knyter seg.

Ølen neste, og viftestøy, lite søvn - alt det som må til for at jeg skal sette pris på Musikken!

Chr. Sjømann

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Andre enn meg som syntes det er mye uklar lyd og dårlig diksjon? Hvorfor i alle dager tekster de Ghita Nørby, når hun er den eneste med diksjon som gjør at vi skjønner hva hun sier? Hun snakker pinadø mer forståelig dansk enn enkelte av de andre snakker forståelig norsk. Jeg synes dette er et gjennomgående problem med enkelte norske serier og filmer.

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.259
Torget vurderinger
4
Snøvling og mumlig er en greie for endel yngre norske skudiser for å distansere seg fra nettopp fjernsynsteaterfølelsen...altså når alle har lært på teateret at det er viktig å snake t y d e l i g. Det kan seff tippe over i det samme dusteriet. Skal ikke uttale meg for sikker for jeg mistet fokus etter 20 minutter og skrudde av. Fikser ikke Nicolai Cleve Broch i roller ute av samtiden. Da er vi på teaterhøysolen igjen. Og Agnes Kittelsen er så jævla inderlig i hver eneste rolle at jeg får fnatt.

Les boka.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
Da var jeg kanskje en av de få som likte det jeg så og hørte da. Til dere som hører dårlig: Prøv tekst-tv side 777, teksting for hørselhemmede.

Y

ymir

Gjest
Hei

Fjernsynsteateret satte jeg STOR pris på.Gledet meg mere til tirsdags kvelden en filmen på mandagen.

Halvbroren lover svært godt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Det snør oppover i helvete før jeg begynner å se på såpeopera.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.853
Sted
Nøtterøy
Må si meg enig med folket her. Hørte ikke hva de sa jeg! :(

Virket litt rotete og litt kjedelig. Litt dumt at en må lese boka først for å forstå.

Og så den vanlige stereotype framstillingen fra norske forfattere på venstresiden. Folk som er rike og prester er "slemme". :rolleyes:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg leste selvsagt boken da den kom. I bokform er den et litterært mesterverk på høyde med de beste norske som har blitt utgitt de siste 30 årene. . Hadde planer om å følge med på serien, men glemte den og det er vel muligens et tegn..

Y

ymir

Gjest
[QUOTE

Og så den vanlige stereotype framstillingen fra norske forfattere på venstresiden. Folk som er rike og prester er "slemme". :rolleyes:[/QUOTE]

Er det ikke det de er da?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.001
Torget vurderinger
28
Jeg likte det jeg så jeg, men er enig i at lyden var dårlig, eller diksjonen elendig.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Lydane var vanskelege å forstå. For det fyrste måtte eg skru opp volumet ganske radikalt. For det andre var det sikkert noko med diksjonen, ja.
Er det norsk dramatradisjon som er sånn? Ofte har eg sett amatørteater som har helde nivå som eg har opplevd som betre enn nokre nasjonale produksjonar. Men det er massevis av glitrande unntak. Må seie meg strålande fornøgd med "Fanny og Aleksander" som gjekk i Bergen før jul. Utruleg bra på alle måtar, spesielt desse ungane som spelte.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.853
Sted
Nøtterøy
Kan nok være en fordel å ha lest boka. Har vel ikke tall på hvor mange ganger jeg tenkte og sa: Hva sa han?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.365
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Lydane var vanskelege å forstå. For det fyrste måtte eg skru opp volumet ganske radikalt. For det andre var det sikkert noko med diksjonen, ja.
Er det norsk dramatradisjon som er sånn?
Lyden på norske produksjoner er ofte elendig. Siden det var lett å høre hva Ghita Nørbye sa, tror jeg det er diksjon som er problemet - selv om jeg synes at i enkelte scener var lyden mer "ullen" (etterklang?) enn i andre. Har 2 ganger måttet gi opp å se "den siste revejakta" pga mumling og sus. Og nei, jeg er ikke tunghørt, og har feks ingen problemer med å forstå BBC eller DR produksjoner uten teksting, så jeg er redd for at dette er nok et område der vi henger etter når det gjelder film og TV produksjon.

Boka er forøvrig glitrende, og jeg kjenner Lars Saabye Christensens halvbror rent personlig (!); men ikke en bok som jeg skulle tro var et opplagt valg for dramatisering. Der har nok noen sett seg blind på salgstallene frykter jeg....

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.188
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jepp.
Jeg har sluttet å bli overrasket over rollebesetningen i norske spillefilmer. Det virker ikke som de går etter hvem som vil kle rollen, men hvem som vil trekke flest publikum.

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
2.426
Torget vurderinger
29
Fruen ba meg å se på dette med henne, og all den tid jeg fant romanen god, ville jeg bli med på dette.

Ga meg etter ca 20 min. Sorry, NRK noe dere lager er uovertruffent ( Himmelblå ) men, dette sendte meg bort i godstolen, og LCD-2 i perfekt samspill med Norah Jones, og en god Vin. Kun en dag til før jeg mønstrer på nå..Kjenner det knyter seg.

Ølen neste, og viftestøy, lite søvn - alt det som må til for at jeg skal sette pris på Musikken!

Chr. Sjømann
Mønstrer på i Ølen????? Ikke West Hercules vel??

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.498
Sted
Trondheim
Har de lese boka?
Boka er ganske trasig. Mørk og dyster. Merkelig at så mange likte den.
Har vi lest samme boka?
Kanskje ikke. Den boka jeg leste starta med en katastrofe som prega handlinga i de neste 200 sidene. Så, idet man aner håp om at hovedpersonene skal slippe å dra fortiden med seg videre, skjer det en ny katastrofe. Jeg leste boka ferdig i håp om at det skulle gå bra til slutt. Noe det ikke gjorde.

Sist redigert:
Topp Bunn