Norsk Audiofilt Revolusjonsråd (Gradient)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    JAE

    Gjest
    Hei

    Har selv et ganske vanskelig rom,som bidrar til at basseksjonene er vendt/snudd.Fungerer glimrende,men kan legge til at Paul,den godeste ikke fikk Gradientene til å spille med bassene fremover.

    Karl,du er inne på noe vesentlig ang.prøving/justering av "the ladies".har mang en gang flyttet,kanskje 1cm til høyre/venstre,og opplever vel at det skal ikke mye til,før det er hørbart.

    Har liksom sikret meg,med tape på gulvet,etter oppsett av Paul.

    Det er og en annen ting,som er viktig,Gradientene må stå pinlig likt/vinklet,samme avstand høyre/venstre---bakover fremover,oppå granitt underlaget med P.M. Coner.

    Bruker faktisk en del coner under elektronikk,og er av det tweaks jeg har prøvd(har prøvd en del ;D)som jeg er strålende fornøyd.

    10 cm opp fra gulvet....JEPP,JEPP
     

    Vedlegg

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Det der med å prøve dem 10 cm opp fra gulvet må jeg sjekke ut. Har fått enda mer trøkk i bass etter å ha lagt in BM signalkabler og testet en annen forsterker - Nå er bassen veldig punchy og definert i tone. I dag bruker jeg Soundcare under bass-seksjonen. Vet disse har vært diskutert her før... og jeg kan hverken si for eller mot for jeg har aldri forsøkt noe annet...
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    JAE (active) skrev:
    Det er og en annen ting,som er viktig,Gradientene må stå pinlig likt/vinklet,samme avstand høyre/venstre (...)
    Akkurat dette har eg opplevd også, her er dei ganske kilne faktisk. Samtidig speler det bra også utanfor det søte punkt. Er det rart eg berre blir meir og meir glad i mine kinderegg?

    Nokon som har testa Soundcare vs BM cones under seksjonane på Revolution?

    Hadde forøvrig vore hyggelig om eigarar av andre modellar frå Gradient hadde gitt lyd frå seg i denne tråden. Har dog inntrykk av at dei fleste som handler Gradient, går for Revolution.

    Mvh. Karl :)
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Heisan!

    De var fine de hellene der, hvor har du kjøpt dem?

    Hører stadig vekk at mine skjærefjøler fra Ikea ikke er direkte lekre.... skal vel si meg noe enig :)
     

    Vedlegg

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    JAE har nok henta sine hjå Paul himself ja, vil eg tippe.

    Enig med deg, både mhp JAEs og IKEAs heller. Dog kan gjerne sistnevnte sjå ok ut under Revolution i kirsebærfinish om du har på litt mørkeraud bistrotlakk på skjærefjølene? Eg veit ikkje. Uansett har dei betydelige ulikheter mhp materialegenskaper desse to variantane, men om dette er (særlig) utslagsgivande lydmessig sett, det veit eg rett og slett ikkje.

    Mvh. Karl :)
     
    J

    JAE

    Gjest
    LydKarl skrev:
    JAE har nok henta sine hjå Paul himself ja, vil eg tippe.

    Enig med deg, både mhp JAEs og IKEAs heller. Dog kan gjerne sistnevnte sjå ok ut under Revolution i kirsebærfinish om du har på litt mørkeraud bistrotlakk på skjærefjølene? Eg veit ikkje. Uansett har dei betydelige ulikheter mhp materialegenskaper desse to variantane, men om dette er (særlig) utslagsgivande lydmessig sett, det veit eg rett og slett ikkje.

    Mvh. Karl :)

    Hei

    Jada,Karl,det tippet du helt rett i.Er faktisk det aller siste variant,som lages til Gradientene,materiale er GRANITT.La det være sagt,disse er ikke til pynt.

    Du vil oppnå mere spredning med ca. 10cm opp fra gulvet.(som det ikke var nok fra før),du får en HØRBAR og bedre definert bass,hjelper på Gradientenes litt svake punkt,basseksjonene,og så lenge det er hørbart,ja da er vel litt av målet oppnådd.

    Har prøvd Soundcare,uten særlig hell,kontra B.M. Conene,så vil ikke lure så mye mer på dette området.Syns De gjør vondt verre,enn bra....ikke ille ment dette,men har brukt endel timer/dager/feilet/riktig,og det er et veldig skjørt område dette,med bassene,og det hadde vært gøy og hørt litt hva andres Gradienter formidler,helt der ned i bunnen,for vi er alle så forskjellig ang. hva vi definerer som bra og stram bass,er ikke dette sikkert du/vi liker det samme,og sist,men ikke minst,gi dine Gradienter topp elektronikk,så er du garantert "Glisetryne) ;D
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Forer mine MkII med meir strøm om dagen (2kVA). Lover godt så langt.







    Herskar ingen tvil om at Revolution liker strøm. Dei gir også tydelig tilbakemelding ved endringer i signalveien og gir på den måten god valuta for kronasjene ved oppgradering.

    Mvh. Karl :)
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har inntrykk av at eindel eigarar, og tidl eigarar, av (passive versjonen av) Revolution, savner dynamikk, trøkk og råskap.

    Må innrømme at eg har nikka gjenkjennande på slike uttalelsar hjå meg. Til no.

    Siste to vekene har eg definitivt ikkje savna dette frå damene mine. Slik oppsettet no leverer, kan det til tider vere vanskelig å sitte stille og lytte til (skikkelige produksjoner av) prog-/rock/metal o.l. genrer. Må ta meg sjøl i å nærmest hoppe rundt og rådigge villskapen, gjerne tilogmed utenfor svitspått :)o ;D) Ved moderat volum setter eg rom og møblement i bevegelse her. Då er det vanskelig å ikkje la seg rive med.

    Viktig å påpeike at dette ikkje er snakk om brumlebass, men om ei veldefinert, gjennomsiktig bassgjengivelse, der ulike instrumenter/vokal kommer tydelig fram og er lette å følge.

    Rått? Javisst. Sålenge låtprodusenten har gjort jobben sin, that is. Høres nok litt naivt ut, men eg føler oppsettet mitt preserverer desse egenskapane ganske bra; det hverken tilfører eller trekker frå i særleg grad. Mindre gode opptak (mhp dynamikk) høres dermed temmeleg kjedelege og livlause ut. Det er forsåvidt baksida av medaljen. Det fine er at realistiske opptak blir gjengitt med tilsynelatande bra grad av realisme.

    Eg får meg ikkje til å (ut frå mine egne erfaringer med desse ht) legge skylda på Gradient mhp manko på desse egenskapane. Dei gir klar tilbakemelding på endringar i elektronikken, og gir det dei får. For å spele optimalt er det forøvrig, som alle Gradient-eigarar her inne er klar over, også eindel å hente på plassering. Dei spelar forøvrig slik eg ser det ikkje den eine eller den andre genren godt eller dårleg. Dei gjengir produsentens arbeide, uavhengig av genre, med bra grad av realisme.

    Imo, så det er sagt (puh).

    Vive le Revolution!

    Mvh. Karl :)
     
    J

    JAE

    Gjest
    Ser man det ;D....

    Er vel noen uttalelser her som er veldig kjent,selv om jeg har det aktive systemet,og gledelig er det når du får det til å klaffe.

    du har vel ikke så aller verst forhold i rommet ditt Karl,så viss jeg går litt tilbake i tråden hvor jeg har påpekt dette med litt strømsterke effekter,ja da kommer smilet frem,og foten er litt vanskelig å få kontroll over.

    Godt du har fått skikkelig sving på 12" ;D

    Skal nå ikke sette noen griller i hodet på deg,du skal få fred og kose deg med musikken,men joda,det fins tiltak som igjen vil klart løfte dette videre.

    En fortreffelig kveld hilses fra vestlandet,fikk du hjemlengsel nå.... ;D
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Er smerteleg klar over at det fremdeles finst lydforbedrande tiltak. Dvs, godt er det. Vil nødig komme i havn, nokonsinne. Eller? ;) Anyhow; inntil vidare kjem eg ikkje til å svi av meir gryn på utstyr, kan fort bli dyr, denne hobbyen.

    Btw; kunne gjerne virke litt ovapå i forrige innlegget mitt hehe. Det er viktig for meg å presisere at eg sjølvsagt har hørt mange andre systemer som lydmessig går mitt ein god gang (skulle berre mangle), men eg føler for å berømme desse ht for jobben dei gjer altså. Syns dette slettes ikkje høres så aller verst ut, til budsjettoppsett å vere.

    Heimlengsel? Mjo hehe. Har gjort sørlending av meg, men er muligens å finne på strilelandet, nærmare bestemt norom brunæ, i slutten av mnd. Om det skjer, og eg får tid, kjem eg gjerne innom!

    Mvh. reisende Karl :)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hva synes dere om de nye stativhøyttalerne fra Gradient da?
    Samme coaxelementet som sitter i Revolution. I tillegg sitter det passiv radiator fra Peerless på baksiden. Pris ca 1500 euro.

    Gradient Laura:
     

    Vedlegg

    J

    JAE

    Gjest
    Hei

    Ser utifra uttalelser fra Stereophile,at disse skal/kan samkjøres med Helsinki,men og som reint stativ par.

    Er jo ganske dyktig på å få dette til Gradient,med stadig utbyggingspotensiale....spennende,og nok en gang,så er det ikke spart på kvaliteten ang. elementer
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Sjå der ja!

    I mine auger vakre ht. Penaste frå Gradient til no? Fruen likar dei også. Fint navn forresten, Laura.

    Litt snodig dog, at dei er tenkt brukt sammen med Helsinki. Dei vil nok passe meget godt sammen lydmessig sett, men visuelt sett er det litt krasj imo.

    Oppbyggingen av kassa skiller seg nok drastisk frå monitoren på Revolution (som er ventilert, uten slave-elementer). Og det ser, som Hagto antyder, jammen ut til Mr Salmi fortsatt benytter coax-elementet som bl.a. står i Revolution i nye konstruksjoner ja. Dette elementet har jo gjennomgått eit par revisjoner, mulig Gradient har finjustert litt også denne gang?

    Ser fram til å få hørt desse hjå Paul etterkvart.


    Henta får Hifimaailma:







     

    Theo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Morsomt med nye Gradient modeller ja.
    Er det noen av dere Gradient eiere som kjører med flere bass seksjoner i sitt oppsett?

    Mvh Theo
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Laura, ja. Fint navn!

    Laura is the face in the misty lights
    Footsteps that you hear down the hall
    The laugh that floats on a summer night
    That you can never quite recall

    And you see laura on the train that is passing through
    Those eyes how familiar they seem
    She gave your very first kiss to you
    That was laura but she's only a dream

    And you see laura on the train that is passing through
    Those eyes how familiar they seem
    She gave your very first kiss to you
    That was laura but she's only a dream
    Ellers ser det ut som Gradient har kommet opp med en høyttaler som kan brukes som senterkanal. liggende MTM-konfigurerte senterkanaler er og blir feil, med mindre de er ekte D'appolito. Dvs. at delefrekvensen må være så lav at spredningen blir homogen. For en typisk liggende MTM snakker vi om delefrekvenser ned mot 1 kHz....
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har igjen testa Tema Isolator mellom seksjonane. Forrige gang var for tre år sidan, på Revolution MkI. Den gangen med nedslåande resultat, sammenligna med biltema bling-bling spikes (brrr). Hadde då litt annerledes underlag under bunnseksjon, og litt anna elektronikk, enn idag.

    Mine MkII er i dag dempa slik (frå gulvet og opp: ) tema isolator -> 50mm granitthelle -> originale spikes -> bunnseksjon -> tema isolator (har no erstatta originale spikes) -> toppseksjon

    Du kan, om du gidder, lese meir her.

    Konklusjonen min er uansett: Råbillige Tema Isolator fungerer ganske bra mellom seksjonane hjå meg sammen med mine øvrige dempemidler og elektronikk.

    Mvh. Karl :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen av de revolusjonære som har prøvd ut en såkalt superdiskant på revoene sine? Husker Tore Dag Nilsen bygde noen i en tidlig utgave av fidelity men..
    Jeg har et sett Tannoy prestige st200 i heimen nå. De skal visstnok være spesiallagd for Tannoy sine egne ht, men jeg finner ikke ut hva som skiller de fra st100. Men tannoy er jo selv glade i koaks elementer, så det kan jo hende de passer hos meg også tenkte jeg.
    Utfra det jeg har lest meg til (bl.a Snickers-is har skrevet om dette temaet) er det ikke om en slik ekstra tweeter lager lyd opp til 40khz eller 80khz som er poenget, men spredningen til elementet. Diskanten i et element a la gradient tenderer mot å "beame" oppover i frekvensene, mens en slik supertweeter har andre spredningskarakteristika.

    Revo II som jeg har er litt tilbakeholden i de øverste oktavene sammenlignet med mye annet jeg har lyttet til. De lager ingen problemer, og resultatet er svært musikkvennlig, men det mangler litt "luft" og krisphet. Mod 05 er annerledes i delefilteret og har noe mer fremhevet diskant (på nivå med mellomtonen kanskje?).

    Det er tre ulike parametre og eksperimentere med. Plassering, nivå, og høypass filter. Plassering dreier seg vel om at avstanden fra dette elementet og frem til øret skal være identisk med resten. Tatt på øyemål etter senter på bassene. De to andre eksperimenterer jeg med.

    I første omgang virker det som om dette er en god ide. Hele lydbildet kom litt høyere opp. Selv basser og andre ting som masserer 12" har komponenter i lyden som ligger mye høyere i frekvens, og opplevelsen av å høre "ekte" instrumenter er bedre enn før. Stemmer høres også mer naturtro ut, ditto blås og stryk. Lovende eksperiment så langt, men for tidlig å si om supertweeterne blir boende.
     

    Theo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2006
    Innlegg
    116
    Antall liker
    0
    Hei!

    Har tenkt samme tanke etter at jeg har lest en del om evnet, både Tore Dags modifisering mfl. Selv har jeg ikke anskaffet noen supertweeter ennå og testet ut, men hører gjerne om hva du finner ut etterhvert! Gradientene spiller bra uten superdiskant synes jeg. Effekten du fikk av din supertweeter synes jeg å kjenne igjen etter at jeg fikk ny stømforsyning og ebw modifisering av min pre amp. Slik at Gradientene responderer på bedre elektronikk også!

    Mvh Theo
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hei Theo (og dere andre)

    Ikke helt den samme effekten som jeg opplevde når jeg fx testa en dpa1s ebw, ei heller den samme effekten som når jeg fikk på plass power plant premier og LMC Fat. Begge deler senket støygulvet, slik at jeg pga fravær av støy og forvrengning kunne lytte lengre inn i opptaket, forsterkeren hadde i tillegg bedre kontroll over ht elementene, noe som gjorde denne effekten tydligere. Hva jeg hørte? Økt klarhet og presisjon. Som om musikken får en høyere grad av orden (og organisering) Som om bandet har en god dag, og spiller hakket mer samspilt. Tilfører låta et gram hensikt og struktur- det "groover" mere.

    Hva gjør så supertweeteren? Den fremhever de øverste oktavene noe, der hvor gradient sitt element er noe dempet opprinnelig. Dermed får jeg høyere grad av luft(detaljering), transparens og fokus. Om jeg får til å integrere de perfekt med hovedhøyttaler vil jeg få dette, uten å miste noe av den sammenhengen jeg skrev om i forrige avsnitt, men tvert imot- å forsterke denne effekten. Det er imidlertid vanskelig.
    De må ikke ligge for høyt/ lavt i nivå, må ikke peake/dippe i crossområdet, og spredningen må henge sammen med det jeg opplever fra hovedht. Har dessuten funnet ut at graden av toe-in jfr hovedht også er lett hørbar.

    Det virker som om Tannoy sine supertweetere kan passe godt til andre produsenters koaks elementer også, men for øyeblikket er jeg ikke helt i mål. Kanskje savner jeg muligheten til å justere i flere trinn, og i hvertfall måleutstyr for å hjelpe meg til å tolke/ finjustere det jeg hører.
     
    T

    timc

    Gjest
    Ligger diskanten flatt opp toppene Burnt?

    Prøv å vinkle de likt som coaxene.

    Det er heller ikke noe spesielt med ST-200 så vidt jeg vet. Det er en ST-100 med "Prestige" kabinett.

    -Tim
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hei

    virker ikke som så mange synes supertweetere er så spennende lengre, men jeg har hørt positive bidrag i flere ulike oppsett.
    Timc- ditt forslag er godt, for å integrere st200 best mulig måtte jeg sikte de langs samme linje som hovedht, og over mine egne ører. Fikk da en positiv gevinst med st200, men følte ikke de var helt integrert med gradientene.
    Etter tips fra snickers-is snudde jeg de så de spiller bakover i rommet, som en fill-in diskant. Nå ble det lettere å sy de sammen med gradientene, og jeg fikk etterhvert litt martin-logan feel når jeg lyttet til de øverste oktavene. Økt grad av detaljering som jobber på lag med musikken. Slik det er nå opplever jeg bidraget fra st200 som om det kommer fra revolusjonens røst (hovedht altså). Skulle likevel hatt mulighet til litt eq, da bidraget ikke er helt jevnt. Slik det er nå høres det ut som om det er koblet inn en tonekontroll i preen.(veldig god riktignok, men læll)
    Anbefaler andre revolusjonære å eksperimentere med fill-in selv, det har vært en lærerik prosess, bortsett fra prisen så virker Elac sin superdiskant veldig spennende. (neby distribusjon tror jeg)

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei folkens.....!!! For de av dere som går med et oppgraderingsspøkelse i magen.
    Dere er klar over at den fantastiske aktive utgaven av Revolution nærmest blir gitt bort på brukten nå om dagen?! :eek:

    Og for de av dere som alltid har ønsket å bli venner.... LØP OG KJØP! ;)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Etter å ha lest hele tråden opp og ned minst 5 ganger de siste månedene prøver jeg meg jeg også. Er egentlig mest aktiv på Avforum under nicket Joni men ser ikke ut som jeg får noe respons der, så da prøver jeg meg her istedet. Etter å ha hatt Gradient Revolutin mk2 en stund må jeg si at jeg ikke angrer på kjøpet i det hele tatt! Sjekk gjerne ut profilen min på avforum http://avforum.no/minhifi/show.php/Joni Annleget er under forandringer så bildene viser ikke helt sånn det står nå. Slenger med et raskt bilde for morro skyld som viser annlegget i skrivende stund. En litt provosorisk plassering av forsterker men.. Kablene er ikke lange nok.

    Kopierer like gjerne inn et innlegg jeg skrev i tråden min på Avforum 22 Mars.

    Hegel H1 gjør en grei jobb da gradient ikke er så kravstor, strømsterk og fin hegelen, men den kan bli litt tam og kjedelig på moderat volum.
    Det begynner først å engasjere når lyden er temmlig høy, samtidig får jeg ikke spilt så høyt jeg ønsker uten ulyder (som jeg kanskje bare tror jeg hører?). Når det begyner å engasjere tør jeg ikke presse den mer.
    H1 syntes jeg også blir litt klinisk.

    Tanken var å kjøpe effekttrinn og bruke H1 som en midlertidig forforsterker.

    Har fått et par tips av folk som er kjent med Gradient, men det meste ligger for høyt i pris. MEN, skal ikke glemme at man får mye for penga hvis man handler brukt, og så mye flotte ting som ligger på bruktbørsen for tiden så er det stor sjangs for at jeg finner noe der til en rimelig penge.
    Budsjettet mitt ligger på rundt ca 15 - 20.000,- for effekt. Integrert er også interessant.

    Her er noen ideer og tips jeg har fått. Kom veldig gjerne med litt inputt her.

    Usher R 1,5 - 150w kl.A "varm, nesten rørlyd". Veldig interessant effekttrinn. Vet bla at Devilej her på forumet brukte denne på Gradienten han hadde med hell.

    Hegel H200 - Skal ikke være så klinisk og "kald" som H1. Litt varm. Denne tror jeg hadde taklet Gradientene mine bra.

    Rotel Rb 1572 2*250w kl.D - Finner ikke noen skikkelige tester. Men snill pris vs effekt.

    Vincent SP-993 - Integrert kjempe. Fått knalltester.

    Rouge Audio 90 - Har ikke så mye peil på rør men tror det kunne vært spennende. Mange anbefaler rør til Gradient. 90 strømsterke rørwatt sparker vel fra seg?

    Eller rett og slett vente og se om noe spennende dukker opp på brukten. Ser det ligger en Hegel H4A til 20 lapper ute nå feks. Hadde man bare hatt penger nå....


    En annen mulighet jeg har tenkt på, som jeg ikke finner så mye info om er å bi-ampe en integrert forsterker med en effektforsterker.
    Feks en integrert rørforsterker på diskant/mellomtone også en transistor effektforsterker koblet til preout fra den integrerte, til bass. Vil dette fungere? Ujevnt volum på topp og bunn?

    Eller bare kjøpe effektforsterker og en preamp med tida, også muligens biampe senere. Det er vel det letteste og beste, men desverre det dyreste også.

    Skal ta meg en lytte runde snart. Når man kommer opp på sånne summer kan man liksom ikke håpe det blir en grei match. Selfølgelig, det beste hadde vært å lånt med hjem, men det er ikke bestandig det går..
     

    Vedlegg

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hei

    Velkommen til denne tråden, det virker som du har vært med anonymt en stund allerede. Leste tråden din på av-forum, du har da jobbet litt med gradientene dine ser det ut som. Så bra da, å ha en ht som gjør innsatsen verdt det.
    Din opplevelse av Hegel deler jeg, har prøvd h-200 i eget oppsett, kan lett være smak og behag, men jeg likte ikke denne.
    Problemet med biamping er å få samme nivå på både topp og bunn, da er du avhengig av å kunne justere forsterkerne innbyrdes, dersom de ikke er identiske.
    Jeg synes det høres ut som en god ide å bruke pre-out på Hegelen inntil videre, og å kjøpe et effekttrinn brukt. Det er mye å velge i bare på sentralens egne bruktbørssider i ditt budsjett, og enda mer om du legger på til 15 - 25 000.
    Siden det ikke er lov å kommentere annonser konkret i trådene her, så sender jeg en PM.
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Takker for det! Utrolig mye fint på brukten ja. Kikket mye her på sentralen og det er mye jeg kunne tenkt meg å prøve.
    Det jeg egentlig er mest ute etter lydmessig er mer punch i bassen og litt mildere i toppen + litt mer engasjerende lyd.. Det kan bli litt skarpt til tider. Det viktigste er at det engasjerer samtidig som det er luftig, detaljrikt og ekte.
     

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Jeg har som jeg nevnte for deg på avforum testet endel forskjellige forsterkere på de finske damene, og en av dem var Rogue Stereo 90 som jeg hadde når Gradient kom i hus. Den hadde rett og slett ingen sjanse til å drive disse høyttalerene da den ble alt for strømsvak. Mulig M150 hadde fungert bedre, men da begynner det å koste litt mer igjen
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Eg brukte tidl ein Krell KAV 250a. Denne gav bra bunndrag og serverte eitt rimeleg engasjerande lydbilde. Skarpt var det aldri.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Ingen tvil - stoooor DP og Gradient er match made in heaven (min ihvertfall! ;D). Lurer på om du ikke kjøpte disse nord i Oslo? Da har du hørt de sammen med DP A5 ;).

    Godt å se at du er fornøyd med ht, de leverer når du forer de med kvalitet i alle ledd.

    Synes du er en god fotograf også - kudos for flotte bilder på avforum!

    Tommy
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Tommy:disse er kjøpt nord i Oslo ja ;) Ingen tvil om at dp er en god match! Men nå surrer jeg enda i en litt mindre prisklasse enn det dp ligger på, både brukt og nytt.. Men får ta tiden til hjelp og kikke mye på brukten.

    Takker for skryt! ;)
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Skal vist aldri si aldri.. Dp A1b er på vei! Hørte Dp på Revolution hos Tand, dette var riktig nok en A5 som er en del kraftigere en A1b, men tror ikke A1b gjør skam på Gradienta mine for det! Kanskje suplere med en til etterhvert..... Endelig skal Gradienta få mer mat. Var og handlet litt idag også og kom hjem med en Classè Cp-35 pre ;) Nå skal det spilles!!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Gratulerer så mye med DP kraftverk!! Hvordan spiller det nå i forhold til før?
     

    Rottenikken

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2008
    Innlegg
    93
    Antall liker
    1
    Det første jeg la merke til var mer fraspark i bunn og tydligere basslinjer. Tror også nedre mellomtone fikk en bitteliten snert.. I det hele et mer behagelig, tydligere og detajert lydbilde. Godt fornøyd!
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Se der ja!

    Det er noe riktig med DP og Gradient.

    Gratulerer!
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Der ja! Nå har de riktig selskap ;)!!
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Heller ikkje eg er overraska over at DP+Revolution falt i smak.

    Begge stødige produkter levert av dyktige konstruktører med beina trygt planta på bakken.

    Gratulerer!!
     
    J

    JAE

    Gjest
    Hei
    synes
    tar dette stille og rolig,da mitt active system er solgt til en meget hyggelig trønder,som kjørte Trondheim-Bergen,for å hente disse aktive dipoler,og forsikre seg at dette ble uten skader.

    Venter litt i spenning hva "herren" sier kontra passiv.Skriver ikke mere i denne omgang,la "herren" få lov å fomidle hva han synes om det active-kontra passiv utgave.

    kan vel legge til at herren er en sann Revolusjonær.



    Mvh:John
     

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    En heldig trønder isåfall som fikk dette fantastiske høyttalersystemet til en meget hyggelig pris etter hva jeg så i annonsen din. Hadde jeg hatt et ekstra rom å fylle med lyd hadde jeg slått til selv. Med alt det lekre som selges brukt om dagen ønsker jeg meg et par stuer til
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn