Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SirHifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    Sitter og lytter på musikk via mine AKG 701 her nå mens resten av familien har lagt seg.
    Føler at hodetelefonene nå har fått ganske så bra hjelp til å spille bra også, her flyr tiden unna.
    Pokker så vanskelig det er å få lagt seg selv om man skal opp før kl seks i morgen når det låter så bra! ;D
    Deilig å se en så fin "Verktøykasse" :D ;)
    Er definitivt enig om at det er vanskelig å legge seg når denne komboen er oppe og går!!
    Kom til å tenke på hva slags rør du bruker? Jeg bruker fortsatt de som fulgte med og er svært så fornøyd med det... :) Mulig jeg har gått glipp av noe stort siden den ankom mitt rede?!? ;D
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    I fjor brukte jeg laptop og usb lydkort sammen med AKG K701 på verandaen.

    I år bruker jeg Stello DP200 som har en meget habil hodetelefonforsterker (bedre enn den seperate HP100), Grado forlengelseskabel og AKG K701. Dette er high end lyd på verandaen, utrolig kjekt :)

    Tror de fleste med interesse for hifi kan ha et stort utbytte av et godt hodetelefonoppsett som referanse/sammenligning.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har akkurat kjøpt meg AKG K701 og Doge 6210 hodetelefonforsterker, og lurer på et par ting. På forsterkeren har jeg et par valgmuligheter.


    På høyresiden er det en vippebryter hvor jeg kan velge mellom ODEUM og GENERAL, mens det ene hjulet kan jeg velge mellom 600 Ohm, 300 Ohm og 60 Ohm.


    Hvilken innstillinger bør jeg sette den på?

    Roy
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    svaret er så banalt som, prøv deg frem....... ;)

    Velkommen i klubben. Mine 701'ere har begynt å slippe taket, og spiller overbevisende bra.


    Drømmer bare om Sennheiser HD800 nå, men det er mitt problem.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Samtidig som R.E.S. trår inn i klubben får jeg nok melde meg ut.. ;)
    AKG 701 er ca 62 Ohms last, sånn sett så matcher den teknisk mest mot 60 Ohm. Men det er jo bare å prøve seg frem (på lavt volum) om du synes de spiller bedre når forsterkeren er stillt inn på f.eks 300 ohms last.

    Jeg fikk ikke helt taket på ODEUM instillingen, synest det låt absolutt bedre i GENERAL (Plain music..)

    Takker herved av for mitt medlemskap i Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...
    Kansje jeg en dag igjen trår inn i hodetelfonenes verden, da står AKG 701 høyt på ønskelista.

    //Terka
     

    Norwiz

    Fersking
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Hadeland er ikke så veldig langt unna Trøndelag ....på kartet!

    Har lyst til å dele med dere en fantastisk kombinasjon som gir masse deilig glede og lyd.
    Forsterkeren er en Corda Opera kjøpt direkte fra produsenten i Tyskland. Fantastisk service og oppfølging i tillegg til et fantastisk produkt. Kom på ca 7.5K ferdig importfortollet.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    @Norwiz

    Den hodetelefonforsterkeren ser seriøs ut, gratulerer.
     

    anderssb

    Fersking
    Ble medlem
    20.11.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Det er på høy tid at jeg også melder meg inn i foreningen :D

    Har hatt K-701-ene i et halvt år nå, drevet av hodetelefonutgangen på en vanlig forsterker. Men har nå endelig fått tatt til vett og kjøpt meg Doge 6210 mk II. Har ikke hørt mange timene på den ennå, men det virker som å være en meget god match, i tråd med det dere her inne har sagt.

    Det blir nok en sein natt, med mye lytting :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Norwiz skrev:
    Hadeland er ikke så veldig langt unna Trøndelag ....på kartet!

    Har lyst til å dele med dere en fantastisk kombinasjon som gir masse deilig glede og lyd.
    Forsterkeren er en Corda Opera kjøpt direkte fra produsenten i Tyskland. Fantastisk service og oppfølging i tillegg til et fantastisk produkt. Kom på ca 7.5K ferdig importfortollet.
    Takk for hint. Har du noe mer info, evt. link til produsent av forsterkeren?

    ;D
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Norwiz skrev:
    Hadeland er ikke så veldig langt unna Trøndelag ....på kartet!

    Har lyst til å dele med dere en fantastisk kombinasjon som gir masse deilig glede og lyd.
    Forsterkeren er en Corda Opera kjøpt direkte fra produsenten i Tyskland. Fantastisk service og oppfølging i tillegg til et fantastisk produkt. Kom på ca 7.5K ferdig importfortollet.
    Takk for hint. Har du noe mer info, evt. link til produsent av forsterkeren?

    ;D
    http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/amplifiers.htm

    Selv har jeg en Meier Audio Corda Cantate som jeg er veldig fornøyd med. Ligger bl.a noen innsidebilder av forsterkeren i tråden min.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har fått byttet kabel til sitt Akg 701 head sett? Har lånt meg en Sennheiser 650. Fikk med en standard og annen kabel til det head settet. Likte Akg mye bedre ved standard kabel. Men dessverre ble lyden helt fantastisk på Sennheiser når kabelen ble byttet. Det ble virkelig musikk, av mangel på bedre ord må jeg si organisk så det holder. Vi som har Akg skulle fått samme muligheten til kunne bytte kabel? Noen har fått det gjort eller har peiling på hvor slikt kan ordnes? Er forøvrig veldig fornøyd med min Doge audio og mitt Akg 701.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    R.E.S. skrev:
    Jeg har akkurat kjøpt meg AKG K701 og Doge 6210 hodetelefonforsterker, og lurer på et par ting. På forsterkeren har jeg et par valgmuligheter.


    På høyresiden er det en vippebryter hvor jeg kan velge mellom ODEUM og GENERAL, mens det ene hjulet kan jeg velge mellom 600 Ohm, 300 Ohm og 60 Ohm.


    Hvilken innstillinger bør jeg sette den på?

    Roy
    Odeum skal simulere at en hører på vanlige høyttalere. General er uten at litt av lyden fra høyre og venstre kanal mikses sammen. Hva som er best er opp til den enkelte bruker. Selv liker jeg General best. Ohm hjulet burde settes så nært det som headsettet har av motstand. Akg 701 har rundt 64Ohm mener jeg. I følge importør sliter det mindre på rør og lyden skal bli mer korrekt når motstanden er rett stillet etter headsettet.

    Lykke til.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.354
    Antall liker
    10.988
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    AKG 701 har en impedanse på 64 ohm, så da er det 60 ohm som gjelder i følge argumentasjonen til maxmekker. Det er også den innstillingen jeg liker best. På noen eldre doge 6210 har de plassert teksten "odeum" og "general" på feil plass, slik at du hører på det motsatte av det som er merket på fronten.
     

    superdupert

    Fersking
    Ble medlem
    23.11.2009
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Da ønsker jeg også å tre inn i dette gode selskap! Har nå fått en del timer på mine K701 kjøpt i høst. Kjører med HRT MusicStreamer+ fra PC og via hodetelefondelen til Creek Destiny forsterker. Nå er ikke jeg så bevandret i hodetelefonverdenen, men jeg syns det låter svært bra. Spesielt etter at AKGene fikk kjørt seg inn.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    maxmekker skrev:
    Noen som har fått byttet kabel til sitt Akg 701 head sett? Har lånt meg en Sennheiser 650. Fikk med en standard og annen kabel til det head settet. Likte Akg mye bedre ved standard kabel. Men dessverre ble lyden helt fantastisk på Sennheiser når kabelen ble byttet. Det ble virkelig musikk, av mangel på bedre ord må jeg si organisk så det holder. Vi som har Akg skulle fått samme muligheten til kunne bytte kabel? Noen har fått det gjort eller har peiling på hvor slikt kan ordnes? Er forøvrig veldig fornøyd med min Doge audio og mitt Akg 701.
    Er det tilfeldig at ingen ser seg tjent med å svare på dette?
    Jeg har svært vansklig for å tro at Sennheiser og AKG leverer så dårlige kabler på sine tyngste prestisjemodeller at sånne som du og jeg er i stand til å høre forskjell. Dette er ikke for å være negativ, for jeg har både HD650 og K701, nyter dem begge, og har ingenting imot optimalisert lyd fra noen av dem.
    Kast meg gjerne til kabel-ulvene, og hvis jeg tar feil har jeg enda mer å hente.

    Mvh
    Jørgen
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jøgga skrev:
    maxmekker skrev:
    Noen som har fått byttet kabel til sitt Akg 701 head sett? Har lånt meg en Sennheiser 650. Fikk med en standard og annen kabel til det head settet. Likte Akg mye bedre ved standard kabel. Men dessverre ble lyden helt fantastisk på Sennheiser når kabelen ble byttet. Det ble virkelig musikk, av mangel på bedre ord må jeg si organisk så det holder. Vi som har Akg skulle fått samme muligheten til kunne bytte kabel? Noen har fått det gjort eller har peiling på hvor slikt kan ordnes? Er forøvrig veldig fornøyd med min Doge audio og mitt Akg 701.
    Er det tilfeldig at ingen ser seg tjent med å svare på dette?
    Jeg har svært vansklig for å tro at Sennheiser og AKG leverer så dårlige kabler på sine tyngste prestisjemodeller at sånne som du og jeg er i stand til å høre forskjell. Dette er ikke for å være negativ, for jeg har både HD650 og K701, nyter dem begge, og har ingenting imot optimalisert lyd fra noen av dem.
    Kast meg gjerne til kabel-ulvene, og hvis jeg tar feil har jeg enda mer å hente.

    Mvh
    Jørgen
    Jeg bruker Grado skjøtekabel til mine K701 og hører ikke forskjell med og uten den ekstra kabelen så at det å bytte originalkabelen med en annen en har jeg ikke ikke noen tro på
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Jøgga skrev:
    maxmekker skrev:
    Noen som har fått byttet kabel til sitt Akg 701 head sett? Har lånt meg en Sennheiser 650. Fikk med en standard og annen kabel til det head settet. Likte Akg mye bedre ved standard kabel. Men dessverre ble lyden helt fantastisk på Sennheiser når kabelen ble byttet. Det ble virkelig musikk, av mangel på bedre ord må jeg si organisk så det holder. Vi som har Akg skulle fått samme muligheten til kunne bytte kabel? Noen har fått det gjort eller har peiling på hvor slikt kan ordnes? Er forøvrig veldig fornøyd med min Doge audio og mitt Akg 701.
    Er det tilfeldig at ingen ser seg tjent med å svare på dette?
    Jeg har svært vansklig for å tro at Sennheiser og AKG leverer så dårlige kabler på sine tyngste prestisjemodeller at sånne som du og jeg er i stand til å høre forskjell. Dette er ikke for å være negativ, for jeg har både HD650 og K701, nyter dem begge, og har ingenting imot optimalisert lyd fra noen av dem.
    Kast meg gjerne til kabel-ulvene, og hvis jeg tar feil har jeg enda mer å hente.

    Mvh
    Jørgen
    Skulle ønske at det ikke var forskjeller på kablene. Har nettopp testet dette på Sennheiser 650. Det ble en helt fantastisk forskjell. Lyden ble langt mer oppløst og mye mer troverdig. Organisk kan vi vel kanskje si. Jeg har selv likt lyden til Akg 701 bedre enn Sennheisern. Men slik er det ikke nå lengre etter oppgraderingen. Det er vel kanskje ikke uten grunn at Akg 702 har mulighet for enkelt kabelbytte? Pluss at kabelen som er standard skal være oppgradert til det bedre i forhold til 701? Det må jo ligge noe i det når de gjør det til en salgs greie for 702. Har faktisk vurdert å grave dypt i pengeboken for å kjøpe Akg 702. Må se litt utpå nyåret hva regningsbunken sier. Foreløpig kjøper jeg meg bedre rør til Dogen min.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei vil en MF v3 klare å drive en 701 til man klarer å spare penger til noe bedre? Helst en Woo Audio eller noe l den duren. Mvh Lille Hiawata.
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    maxmekker skrev:
    Noen som har fått byttet kabel til sitt Akg 701 head sett? Har lånt meg en Sennheiser 650. Fikk med en standard og annen kabel til det head settet. Likte Akg mye bedre ved standard kabel. Men dessverre ble lyden helt fantastisk på Sennheiser når kabelen ble byttet. Det ble virkelig musikk, av mangel på bedre ord må jeg si organisk så det holder. Vi som har Akg skulle fått samme muligheten til kunne bytte kabel? Noen har fått det gjort eller har peiling på hvor slikt kan ordnes? Er forøvrig veldig fornøyd med min Doge audio og mitt Akg 701.
    Jeg har to stkk Akg-701 hvorav det ene settet har blitt modda med ny kabel av langt bedre kvalitet enn originalkabelen.
    Montering av denne kabel ble gjort i USA av selger der. Disse hodetlf, med prodnr. 2985, er spesialimportert med dette kabelsettet.
    Lyden i denne Akg-701'en med den nye splittkabel er fantastisk, og dette settet er blitt mitt referansesett. Det er så absolutt mer kropp og sjel i lydbildet her uten at det har gått på bekostning av 701's fabelaktige oppløsning.





    Kabelbytte på hodetelefoner er absolutt verdt å prøve.
    Jeg har bytta til Cardas-kabler på begge Sennheiserene mine. Hd580 gjorde et godt løft med nevnte kabel, så nå for noen dager siden fikk jeg tilsvarende kabel, 1 mtr, til min Hd25 også. Denne kabel er for Ipod-bruk.
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    For meg høres det rart ut at det skal være så hørbart med kabler til AKG K701. Selv bruker jeg Grado sin 15 fot lange kabel og jeg sliter med å høre forskjell med uten den ekstra kabellengden.

    Er dere sikre på at det ikke er forsterkeren som er problemet?
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    For meg høres det rart ut at det skal være så hørbart med kabler til AKG K701. Selv bruker jeg Grado sin 15 fot lange kabel og jeg sliter med å høre forskjell med uten den ekstra kabellengden.

    Er dere sikre på at det ikke er forsterkeren som er problemet?
    Ja, jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren som er problemet.
    Som du ser på første bildet av mine to 701'er så er det helt ny kabel på den høyre hodetelefon,
    og den lyder nok et knepp eller to bedre enn originalen, desverre...
    Jeg har to stk som du ser og dermed er det ikke vanskelig å sammenligne :)

    Jeg tror ikke lyden blir bedre om du kobler til en Gradokabel i tillegg til originalkabel fra Akg, men der synser jeg bare ::)

    Vil si at Akg 701 sammen med en god forsteker, gjerne Doge, låter himmelsk.
    Det finnes også andre gode alternativer ute i mylderet av hodetelefoner, amper og kabler.
    Det viktigste bør vel være å finne seg sitt oppsett, og deretter lytte til musikk.

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ROCKETOR skrev:
    Ja, jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren som er problemet.
    Som du ser på første bildet av mine to 701'er så er det helt ny kabel på den høyre hodetelefon,
    og den lyder nok et knepp eller to bedre enn originalen, desverre...
    Jeg har to stk som du ser og dermed er det ikke vanskelig å sammenligne :)
    Får du samme resultat med de K701`erne når du bytter plass på PH1 og PH2?
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    emotikon skrev:
    ROCKETOR skrev:
    Ja, jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren som er problemet.
    Som du ser på første bildet av mine to 701'er så er det helt ny kabel på den høyre hodetelefon,
    og den lyder nok et knepp eller to bedre enn originalen, desverre...
    Jeg har to stk som du ser og dermed er det ikke vanskelig å sammenligne :)
    Får du samme resultat med de K701`erne når du bytter plass på PH1 og PH2?
    Tja, si det du..
    Jeg syns nå at den modda Akg'en har den beste lyden uansett PH1 el PH2.

    mvh
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ROCKETOR skrev:
    emotikon skrev:
    ROCKETOR skrev:
    Ja, jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren som er problemet.
    Som du ser på første bildet av mine to 701'er så er det helt ny kabel på den høyre hodetelefon,
    og den lyder nok et knepp eller to bedre enn originalen, desverre...
    Jeg har to stk som du ser og dermed er det ikke vanskelig å sammenligne :)
    Får du samme resultat med de K701`erne når du bytter plass på PH1 og PH2?
    Tja, si det du..
    Jeg syns nå at den modda Akg'en har den beste lyden uansett PH1 el PH2.

    mvh
    Kan du teste ut om nivået er det samme på begge utgangene med begge dine K701 påkoblet?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    ROCKETOR skrev:
    Anonym skrev:
    For meg høres det rart ut at det skal være så hørbart med kabler til AKG K701. Selv bruker jeg Grado sin 15 fot lange kabel og jeg sliter med å høre forskjell med uten den ekstra kabellengden.

    Er dere sikre på at det ikke er forsterkeren som er problemet?
    Ja, jeg er helt sikker på at det ikke er forsterkeren som er problemet.
    Som du ser på første bildet av mine to 701'er så er det helt ny kabel på den høyre hodetelefon,
    og den lyder nok et knepp eller to bedre enn originalen, desverre...
    Jeg har to stk som du ser og dermed er det ikke vanskelig å sammenligne :)

    Jeg tror ikke lyden blir bedre om du kobler til en Gradokabel i tillegg til originalkabel fra Akg, men der synser jeg bare ::)
    Poenget mitt er det at selv med ca 3 meter lengre kabel enn originalt så er forskjellen meget liten hos meg.

    Fikk anbefalt forlengelseskabelen av et annet medlem på dette forumet som heller ikke har rapportert om noen forskjeller av betydning.

    Det at du merker store forskjeller kan muligens ha noe med systemet ditt å gjøre men der synser jeg.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen i Norge som utfører kabel bytte på Akg? Kunne hvert interessant og høre hva noe slikt kommer til å koste og hvilken babel de kan erstatte den originale med.
    Noen tips?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En kveld i konsentrasjon med AKG K701 og Sugden Headmaster, i anledning at min Pink Floyd-samling endelig er komplett f.o.m i dag.


    Systemet låter glimrende, luftig og kraftfullt.
    Og avslørende: Hva i helvete er det de gjør i noen av disse masterene på CD?
    A Momentary Lapse of Reason kom i posten idag, den låter komprimert og hardt så jeg blir dårlig.
    Pink Floyd på CD skal være medisin i øregangen med dette systemet, men akkurat denne faller totalt igjennom.
    Det kan ikke være tilfelle at Final Cut er en ekstremt mye bedre lydproduksjon enn Lapse of Reason?
    Gamle Obscured by Clouds låter også fint i sammenlikning.

    Ikke spesielt snill mot dårlige remastere, altså, K701 med Sugden Headmaster.
    Bortsett fra det tror jeg at jeg er trygt i havn når det gjelder hodelyd.

    Jørgen
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    maxmekker skrev:
    Er det noen i Norge som utfører kabel bytte på Akg? Kunne hvert interessant og høre hva noe slikt kommer til å koste og hvilken babel de kan erstatte den originale med.
    Noen tips?
    Her er link til firma som har modda mine 701'er,
    http://www.aloaudio.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_12&products_id=59 ,
    og ja, de spiller bedre enn originalkabelen :)

    Jeg ønsker ikke noen lang kabeldebatt her på VENNskapstråden for Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen venner av Akg 701 som har testet 702? Lurer på om det er verd de ekstra pengene det koster å bytte? Er jo veldig fornøyd med 701, men det er jo noe med at mye vil ha mer.... ;D
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er vel omlag samme hodetelefon i en mer robust pro-innfatning vel? Eller husker jeg feil?
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Remastere lyder altid dårligere end orginalen.
     

    quad_lars

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    976
    Antall liker
    4
    702 er rettet mot proffmarkedet. Spesifikasjonene er de samme. En liten fordel er kanskje at man har muligheten til å bytte kabel.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    ROCKETOR skrev:
    maxmekker skrev:
    Er det noen i Norge som utfører kabel bytte på Akg? Kunne hvert interessant og høre hva noe slikt kommer til å koste og hvilken babel de kan erstatte den originale med.
    Noen tips?
    Her er link til firma som har modda mine 701'er,
    http://www.aloaudio.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_12&products_id=59 ,
    og ja, de spiller bedre enn originalkabelen :)

    Jeg ønsker ikke noen lang kabeldebatt her på VENNskapstråden for Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...
    Håpløs hersketeknikk det å komme med en bastant påstand for å si at du ikke ønsker noen debatt.

    Du kan gjerne mene det men jeg mener det at hvis det er en signifikant forskjell så er det noe feil et eller annet sted i kjeden.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Så, så...

    novgarod skrev:
    så her er altså starten på HFS´s "hyggeligste" tråd. ;D
    Utover det, så er dette en svært skummel tråd ::)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    http://k701.blogspot.com/

    300t breakin... det er vel 2 uker med innspilling. Vurderer sterkt en oppgradering da putene på mine 13år gamle 501 er ganske slitne.

    Noen som bruker annet stativ enn det som følger med?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    passerte noen hyller på Gatwick Airport ikveld.

    108 pund er vel en grei pris?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ca. 1000,-. Hvor mye koster en tur/retur billett? :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Bargain endeed.
    Til sammenligning kostet HD-650, 368 pund. Hadde jo et lønnlig håp om HD-800 til gibort pris, men var ikke å se.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ErosLoveking skrev:
    passerte noen hyller på Gatwick Airport ikveld.
    108 pund er vel en grei pris?
    For K701?
    Det er ikke en grei pris, den er altfor lav!
    Mer sannsynlig K601, men.... Du kjøpte vel?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn