Norsk AKG K701 forening avd. Trøndelag og den øvrige verden...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Stover

    Gjest
    Hei. Hvilken forsterker brukte du på AKG 701 ?
    Enkelt. Naim Headline, powret fra napsc. Har også forsøkt med Hicap, uten at jeg synes forskjellen er veldig stor.

    Vet det er andre her som benytter samme konfig. med godt resultat. Me not..... ;)
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    Stover skrev:
    Hei. Hvilken forsterker brukte du på AKG 701 ?
    Enkelt. Naim Headline, powret fra napsc. Har også forsøkt med Hicap, uten at jeg synes forskjellen er veldig stor.

    Vet det er andre her som benytter samme konfig. med godt resultat. Me not..... ;)
    Ok. Jeg har kun hørt på denne kombinasjonen i helgen, sliter med alt for dårlig
    kilde i forhold til cd spiller.. Platespiller(Clearaudio,LP12 er ikke oppe å går ennå...
    virker noe lys i lyden på noen innspillinger.
    Jeg liker veldig godt at lydbildet ligger litt bakover slik at man kan lytte til musikk i
    en lengre periode uten å få den slitsome pipingen i ørene etter lytting. :)
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    leon skrev:
    Stover skrev:
    Hei. Hvilken forsterker brukte du på AKG 701 ?
    Enkelt. Naim Headline, powret fra napsc. Har også forsøkt med Hicap, uten at jeg synes forskjellen er veldig stor.

    Vet det er andre her som benytter samme konfig. med godt resultat. Me not..... ;)
    Jeg liker veldig godt at lydbildet ligger litt bakover slik at man kan lytte til musikk i
    en lengre periode uten å få den slitsome pipingen i ørene etter lytting. :)
    Foreslår at du skrur ned volumet litt. Så kanskje du unngår piping i ørene etter lytting.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg bruker også Headline/Napsc/K701, og er svært fornøyd. Dette med hodetelefoner er nok antakelig en enda mer "personlig" sak enn andre hifikomponenter kanskje, så meninger om det vil muligens alltid være delte.

    Nå må det tilføyes at Stover er "bortskjemt" med en Grado til mange ganger prisen av K701, og virkelig god er den! :)

    Mvh Vidar P
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.581
    Antall liker
    166
    Sted
    Trondheim
    Wergeland skrev:
    leon skrev:
    Stover skrev:
    Hei. Hvilken forsterker brukte du på AKG 701 ?
    Enkelt. Naim Headline, powret fra napsc. Har også forsøkt med Hicap, uten at jeg synes forskjellen er veldig stor.

    Vet det er andre her som benytter samme konfig. med godt resultat. Me not..... ;)
    Jeg liker veldig godt at lydbildet ligger litt bakover slik at man kan lytte til musikk i
    en lengre periode uten å få den slitsome pipingen i ørene etter lytting. :)
    Foreslår at du skrur ned volumet litt. Så kanskje du unngår piping i ørene etter lytting.
    Det skal jeg huske du.....
     
    S

    Stover

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Hei, jeg bruker også Headline/Napsc/K701, og er svært fornøyd. Dette med hodetelefoner er nok antakelig en enda mer "personlig" sak enn andre hifikomponenter kanskje, så meninger om det vil muligens alltid være delte.

    Nå må det tilføyes at Stover er "bortskjemt" med en Grado til mange ganger prisen av K701, og virkelig god er den! :)

    Mvh Vidar P
    Grado RS-1 koster drøyt det dobbelte av AKG 701, begge nye, så så ille er det ikke.
    Prisforskjell, $300 mot $700.

    Grado har en annen spillestil så den er nok ikke for alle.

    Som nevnt mener jeg at dere skal fortsette å verdsette 701, selv om jeg mener noe annet.
    Jeg kan ta feil for alt hva jeg vet.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Elektrostatiske taper seg vel fortsatt endel i kvalitet med årene, så det spørs vel på hvor gamle Stax'ene er det sikkert. Før i tiden ble det antydet noe slikt som rundt ti års levetid med full kvalitet, deretter stadig avtakende. Mulig det er både rett og feil, jeg vet ikke. Mine Stax'er er... tja 17-18 år, og er helt ute av spec iallefall, låter ikke bra lengre.

    Mvh Vidar P
    Interessant, Vidar
    Mine Staxer er over 20 år gamle, men relativt lite brukt faktisk. Jeg syns fremdeles de låter bedre enn det meste jeg støter på, men gammel kjærlighet ruster aldri og kan gjøre aldrende tåper som meg både døve og blinde. Taper elektrostater seg mest ved bruk, eller bare ved aldring?
    I anlegg nr. to har jeg nå (begynner å bli kos) Meridian 101, Meridian 555, en Marantz CD-57 + kanskje klassiske Mission 700 småtasser. Eneste hodetelefonutgangen jeg har der er på CD-spilleren, den har volumkontroll men ganske svakt signal syns jeg og jeg er usikker på kvaliteten. Hvor følsom er egentlig en K701 ? Får jeg bedre kvalitet med en hodetelefon-forsterker og hvordan kobles de vanligvis? Pre-out eller høytt-utgang ?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Eller via Tape Monitor. Den mest elegante løsningen kanskje.

    Mvh Vidar P
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt med K701 når kvinnfolket sover og rødvinsflaska er halvfull. Låter bra gjør de også ut fra DP200'en
     

    Helge_G

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2006
    Innlegg
    73
    Antall liker
    1
    Jøgga skrev:
    Du kan ikke bruke K701 med hodetelefonutgangen på en CD-spiller. Det kommer lyd ut, kanskje til og med sterkt nok, men det er altfor svak forsterkning til at det skal låte bra. De må ha en hodetelefonforsterker med tanke på lydkvaliteten. Og ikke hva som helst heller.

    Tapeutgangen er det en bruker til en hodetelfonforsterker, ja.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.246
    Antall liker
    4.881
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei, AKGere!

    Håper det er mulig å stille andre AKG-spørsmål her.

    In-ear proppene til AKG ser interessante ut. Noen som vet om noen som forhandler dem i Norge? Eller som har hørt på dem og kanskje sammenlignet med tilsvarende fra Shure, Sony, Etymotic, Kllipsch m.fl. ?

    Jeg tenker spesielt på toppmodellen K370 som ser slik ut:

     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Har noen noe intrykk av RME ADI-2 sin hodetelefonutgang? Noen som bruker denne på 701?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Helge_G skrev:
    Jøgga skrev:
    Marantz CD-57 + kanskje klassiske Mission 700 småtasser. Eneste hodetelefonutgangen jeg har der er på CD-spilleren, den har volumkontroll men ganske svakt signal syns jeg og jeg er usikker på kvaliteten. Hvor følsom er egentlig en K701 ? Får jeg bedre kvalitet med en hodetelefon-forsterker og hvordan kobles de vanligvis? Pre-out eller høytt-utgang ?
    Du kan ikke bruke K701 med hodetelefonutgangen på en CD-spiller. Det kommer lyd ut, kanskje til og med sterkt nok, men det er altfor svak forsterkning til at det skal låte bra. De må ha en hodetelefonforsterker med tanke på lydkvaliteten. Og ikke hva som helst heller.

    Tapeutgangen er det en bruker til en hodetelfonforsterker, ja.
    Noen anbefalinger til billig men bra HT-forsterkning her?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke kommet over noen billige forsterkere som fungerer bra med K701. Det betyr ikke at de ikke fins.

    Forresten så har jeg prøvd med gode forsterkere og rimelig DVD kilde til K701, det gikk ikke så veldig bra.

    Mvh Vidar P
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Jøgga skrev:
    Helge_G skrev:
    Jøgga skrev:
    Marantz CD-57 + kanskje klassiske Mission 700 småtasser. Eneste hodetelefonutgangen jeg har der er på CD-spilleren, den har volumkontroll men ganske svakt signal syns jeg og jeg er usikker på kvaliteten. Hvor følsom er egentlig en K701 ? Får jeg bedre kvalitet med en hodetelefon-forsterker og hvordan kobles de vanligvis? Pre-out eller høytt-utgang ?
    Du kan ikke bruke K701 med hodetelefonutgangen på en CD-spiller. Det kommer lyd ut, kanskje til og med sterkt nok, men det er altfor svak forsterkning til at det skal låte bra. De må ha en hodetelefonforsterker med tanke på lydkvaliteten. Og ikke hva som helst heller.

    Tapeutgangen er det en bruker til en hodetelfonforsterker, ja.
    Noen anbefalinger til billig men bra HT-forsterkning her?
    Hva er billig?
    Har selv en relativt billig Darkvoice jeg mener gjør jobben ganske bra. Den kjøpte jeg brukt for 1200 kr:) Synes ikke RME ADI-2 jeg nettopp har fått i hus er så dramatisk mye bedre foreløpig. (Litt usikker på hvor bra utgangen er, men regner med den er ok).
     
    E

    eet179

    Gjest
    Hjelp! Hunden har spist putene på mine utmerkete K701. Kjøpte mine i Tyskland for noen år siden, den norske importøren gidder ikke svare. Hvor får jeg nye puter.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å ringe importøren? Jeg opplever stadig at mange ikke er så flinke å følge opp mail.

    AKG sentralt er vel også nærliggende. www.elusivedisc.com hvor jeg kjøpte mine er autorisert AKG-forhandler og svært kundeorientert imo, og driver også nettsalg. De kunne kanskje også hjelpe?

    Mvh Vidar P
     

    SirHifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Hei hei!

    En snart rykende fersk innehaver av AKG k701 søker medlemskap i foreninga! Skal sies at jeg har bodd i Trondheim på "Øvre Singsaker" i 4 år :p
    Dessverre får jeg ikke mine hodetelefoner før rundt 20 desember da min gode kamerat kommer hjem fra USA :) I mellomtiden har undersøkt hva jeg bør ha av forsterker får å kunne utnytte potensialet i disse, til en relativt rimelig penge. Har pløyd meg igjennom tråden og med fare for at jeg ikke husker alle av forsterkerne har DOGE brent seg fast. Er student nå så jeg føler at 4500kr blir litt i det dyreste laget, brukt er absolutt en mulighet. Men er det noen andre verdige kandidater som kunne koste litt mindre enn DOGEs, Darkvoice ble nevnt?? De er det hvertfall hyggelige priser på fra ebay :) Noen som vet hvordan moms problematikken rundt import blir når man kjøper brukt? Gjerne også hva frakten normalt kunne ha ligget på fra USA?

    Kan ikke skjule at mine forventinger er skyhøye etter å ha lest disse 15 sidene med omtrent 99% positiv omtale av k701! Da vil jeg at forutsetningene skal ligge til rette også vet dere!

    Takker for svar!
    Cato
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Jeg har tre hodetelefonforsterkere i daglig drift, en Meier Audio med USB-dac og crossfeed på jobb. Høres kult ut og ser kul ut, men holder ikke mål på AKG'en i det hele tatt.
    Har en Darkvoice jeg liker godt, litt rufsete i stilen kanskje, tilbakelent topp, fin mellomtone og noe fyldig bass. Gir mye glede. Rørbasert billig og stilig sak. Må være et super kjøp til prisen. Kan vel også tunes med andre rør.
    Har siste uken spilt mest med RME ADI2-dac'en sin HT-utgang (som jeg egentlig vet lite om). Den er nok bedre, mer korrekt og analytisk i stilen, og mer åpen og detaljert i toppen. Fordelen er at signalveien er kort og digital. Det liker vi:)
    Har ikke hørt Doge, men det hadde vært artig med en Shootout:)
     

    SirHifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Fint med sammenligning av de tre belia! Så man kan kanskje sammenligne lydsignaturen til Darkvoice med EC? Har sett at det finnes diverse typer av denne, kunne du lagt ut en link til hvilken du hadde?

    Hordan er det med rørforsterkere? Har hørt at rørene trenger å skiftes når de har passert en viss spilletid.. Med det kommer voltjusteringer og diverse instillinger knyttet til skiftingen av rørene. Er dette vanskelig?
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    SirHifi skrev:
    Fint med sammenligning av de tre belia! Så man kan kanskje sammenligne lydsignaturen til Darkvoice med EC? Har sett at det finnes diverse typer av denne, kunne du lagt ut en link til hvilken du hadde?
    http://stereo-untypical.com/2007/10/05/darkvoice-336i-vacuum-tube-headphone-amp-from-china/

    Ser mange kjøper her på Ebay:
    http://stores.ebay.com/Jasmine-Hifi-Audio-Store
    239$ er billig!

    Søk ellers på Darkvoice (eller alt annet for den del:)) på Headfi.com. Bra på hodeoppsett:)

    Hordan er det med rørforsterkere? Har hørt at rørene trenger å skiftes når de har passert en viss spilletid.. Med det kommer voltjusteringer og diverse instillinger knyttet til skiftingen av rørene. Er dette vanskelig?
    Tror nok rørene holder lenge. Dette er det andre her som nok vet mye mer om. Ser ut som endel driver med tube-rolling på disse china-ampene.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    belia skrev:
    Jøgga skrev:
    .......................Noen anbefalinger til billig men bra HT-forsterkning her?
    Hva er billig?
    Har selv en relativt billig Darkvoice jeg mener gjør jobben ganske bra. Den kjøpte jeg brukt for 1200 kr:) Synes ikke RME ADI-2 jeg nettopp har fått i hus er så dramatisk mye bedre foreløpig. (Litt usikker på hvor bra utgangen er, men regner med den er ok).
    Billig kan vel bety så mangt, her mener jeg en pris som ikke virker latterlig i forhold til kostnaden på resten av systemet og den begrensete bruken. Argon hos Hifi-klubben f.eks. er veldig billig.
    Når K701 nå koster 2549kr (www.cdon.no) og resten av systemet ligger rundt 60000 tenker jeg 2500 er naturlig for ekstraforsterkning. Og jeg vil ha ny, ikke brukt.
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    Jøgga skrev:
    belia skrev:
    Jøgga skrev:
    .......................Noen anbefalinger til billig men bra HT-forsterkning her?
    Hva er billig?
    Har selv en relativt billig Darkvoice jeg mener gjør jobben ganske bra. Den kjøpte jeg brukt for 1200 kr:) Synes ikke RME ADI-2 jeg nettopp har fått i hus er så dramatisk mye bedre foreløpig. (Litt usikker på hvor bra utgangen er, men regner med den er ok).
    Billig kan vel bety så mangt, her mener jeg en pris som ikke virker latterlig i forhold til kostnaden på resten av systemet og den begrensete bruken. Argon hos Hifi-klubben f.eks. er veldig billig.
    Når K701 nå koster 2549kr (www.cdon.no) og resten av systemet ligger rundt 60000 tenker jeg 2500 er naturlig for ekstraforsterkning. Og jeg vil ha ny, ikke brukt.
    Tja.
    Vil du ha nytt kan det bli utfordrende å finne noe som matcher mht budsjettet. Kanskje en Kina-forsterker? Ser at på Headfi er det mye om amper jeg aldri har hørt om, men som er billige og etter sigende bra. Meier Audio-forsterkeren jeg har på jobb som har kosta 3,5K(tror jeg) faller helt igjennom på 701.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tror du kan doble budsjettet uten å få fullt utbytte ut av hodetelefonene....
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Hei.
    Driver min 701 med en Musical Fidelity x.can v8, og er godt fornøyd med lyden.
    Skal kjøpe dac, og lurer på en med ht forsterker, slik at et salg av MF kan bidra til finnsiering av dac`en.

    Vil dette være et stort steg tilbake, eller når f.eks. Lavry DA-10 opp mot MF?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tror de såkalte proffdacene har gode hodetelefonforsterkere innebygd.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg bestillt 701 og vil med dette tiltrede mitt medlemskap
    i denne foreningen ;)

    Karaktersvak som jeg er, klarte jeg ikke lengre å styre min nyskjerrighet ::)

    Det er dog med en viss skepsis, jeg har fra før Stax SRS-4040 system ..... :-\

    Så kan jo kanskje menigheten fortelle meg hva jeg har i vente ???
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer larry! :)

    Da er spørsmålet mitt: Hva skal du drive K701 med?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    Gratulerer larry! :)

    Da er spørsmålet mitt: Hva skal du drive K701 med?
    Tja, så langt har jeg ikke tenkt ::) Klarer ikke McIntoshen dette da? Dog har den
    bare en irriterende 'mini-jack' utgang.

    Ellers har jeg jo alltids tatt vare på Shanlingen (CD-T100) som har amp/volum?

    Ble litt utsyket jeg nå, må jeg ha egen amp for at dette skal bli bra ??? ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    larry skrev:
    emotikon skrev:
    Gratulerer larry! :)

    Da er spørsmålet mitt: Hva skal du drive K701 med?
    Tja, så langt har jeg ikke tenkt ::) Klarer ikke McIntoshen dette da? Dog har den
    bare en irriterende 'mini-jack' utgang.

    Ellers har jeg jo alltids tatt vare på Shanlingen (CD-T100) som har amp/volum?

    Ble litt utsyket jeg nå, må jeg ha egen amp for at dette skal bli bra ??? ;D
    ;)

    Jeg har aldri fått testet K701 på McIntosh. Mulig det holder.......
    Skal høre om jeg får mulighet til å sjekke på en McIntosh C2200.
    Men vet ikke om headphonedelen er den samme som på din MA6900.
    Noen som vet?

    Shanlingen er jeg rimelig sikker på ikke holder. Desverre.

    Men ingen grunn til å bli utpsyket her, men ja, ofte bør en invistere i det som trengs for å få utnyttet potensialet som bor i K701. Tror mange sett er solgt brukt fordi de ikke har fått rette arbeidsbetingelser.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    emotikon skrev:
    larry skrev:
    emotikon skrev:
    Gratulerer larry! :)

    Da er spørsmålet mitt: Hva skal du drive K701 med?
    Tja, så langt har jeg ikke tenkt ::) Klarer ikke McIntoshen dette da? Dog har den
    bare en irriterende 'mini-jack' utgang.

    Ellers har jeg jo alltids tatt vare på Shanlingen (CD-T100) som har amp/volum?

    Ble litt utsyket jeg nå, må jeg ha egen amp for at dette skal bli bra ??? ;D
    ;)

    Jeg har aldri fått testet K701 på McIntosh. Mulig det holder.......
    Skal høre om jeg får mulighet til å sjekke på en McIntosh C2200.
    Men vet ikke om headphonedelen er den samme som på din MA6900.
    Noen som vet?

    Shanlingen er jeg rimelig sikker på ikke holder. Desverre.

    Men ingen grunn til å bli utpsyket her, men ja, ofte bør en invistere i det som trengs for å få utnyttet potensialet som bor i K701. Tror mange sett er solgt brukt fordi de ikke har fått rette arbeidsbetingelser.
    Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\

    Utelukker ikke at mækken er dårlig på utgangen :-[

    Først får jeg hive på dem et par hundre timer innspilling, så må jeg vel studere tråden nærmere
    om hva dere har av forsterkeri...

    Begynner å lure på om jeg skulle gått for lukkede klokker ::)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Multima i Oslo påstår at AKG 701 er utgått og 702 har tatt over ?

    Noen synspunkter om 702 ? Er denne like god ?
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    Paulsen skrev:
    Multima i Oslo påstår at AKG 701 er utgått og 702 har tatt over ?

    Noen synspunkter om 702 ? Er denne like god ?
    K702 er vel et produkt som er kommet i tillegg til K701, ikke i stedet for... Det er visstnok samme hodetelefon i ny farge og med avtagbar/utskiftbar kabel...

    “We wanted our K 702s to look as good as we know they sound,” explained Sonja Malzer, Product Manager, AKG. “The white K 701s were extremely successful and much loved as personal monitors, but they were victims of their own success and studio life took its toll on the pristine white. As such, we’re continuing the K 701 in white and we expect that product to be a very successful personal monitor but we’re now also offering the new K 702s for applications where there will be numerous discrete users and busier traffic.”
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    belia skrev:
    Ser mange kjøper her på Ebay:
    http://stores.ebay.com/Jasmine-Hifi-Audio-Store
    239$ er billig!
    Bestillte en Darkvoice Figaro fra han. Så får jeg beskjed om at denne er 'out of stock' og
    heller ikke produseres mere. Hvorfor ligger den da enda på ebay-butikken tenker jeg ::)

    Så foreslår jeg/han at vi kan legge til cash og få en 336se i stedet. Jeg prøver å
    spørre om hvordan vi skal løse dette, men han er jo så dårlig i engelsk....

    Siden har jeg ikke hørt noe på en 2-3 dager :(

    Redd jeg har gått på en smell her :(

    Noen som har råd om hvordan jeg skal forholde med til dette? Rapportere på eBay og PayPal,
    eller vente et par dager?
    Butikken har jo god omtale og rating ellers.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    larry skrev:
    .. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
    Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.

    Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.

    Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye :)

    Mvh Vidar P
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vidar P skrev:
    larry skrev:
    .. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
    Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.

    Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.

    Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye :)

    Mvh Vidar P
    Kan ikke bli mer enig med deg i det her Vidar.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Anonym skrev:
    Vidar P skrev:
    larry skrev:
    .. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
    Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.

    Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.

    Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye :)

    Mvh Vidar P
    Kan ikke bli mer enig med deg i det her Vidar.
    Jeg er vel enig jeg også....nå har den stått til innspilling noen dager og det låter betraktelig bedre ;)

    Så har jeg denne 'case'n' på eBay nevnt lengre opp hvor jeg håper å få tak i en Darkvoice 336SE som
    jeg har hørt mye godt om.
    Så får vi bare se om kineser'n klarer å få sendt av gåre ampen og at den forhåpentligvis havner i Trondheim ::)
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Vidar P skrev:
    larry skrev:
    .. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
    Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.

    Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.

    Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye :)

    Mvh Vidar P
    Mine K701 ble kjørt på X-CANv8/X-PSUv8, og jeg var godt fornøyd med kombinasjonen. Denne forsterkeren fikk dessuten hederlig omtale i testen i Hifi&Musik her før jul (Naim-settet kom der best ut).

    Nå skal det sies at jeg solgte mine K701 nylig; hodebøylen var litt for knapp, så når jeg hadde hatt de på en stund ble det litt ubehag. Og musikkopplevelsen skal jo være positiv, så ...
     

    belia

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.12.2005
    Innlegg
    562
    Antall liker
    4
    larry skrev:
    Anonym skrev:
    Vidar P skrev:
    larry skrev:
    .. Vel, det siste du sa kan jeg nå godt forstå. Det låt ikke spesielt bra på mækken, og det må
    være alt for lavt gain eller noe...må jo over halv styrke på volum før det begynner å skje noe.

    Virker umiddelbart veldig oppløst og fin i toppen, men helt uten dynamikk og bass ellers.
    Det skuffet meg faktisk litt, for jeg hadde forventet mye mer dynamikk i forhold til Stax'n.

    Nå er den jo ikke innspillt, men likevel...mye må skje før dette låter bra i nedre del :-\
    Dette virker jo å være den klassiske problemstillingen for K701; den er så rimelig at den nærmest "lurer" folk til å kjøpe den til bruk med rimelige headamper i den tro at dette skal bli bra; sannheten er at den er notorisk kravstor på amp, og vil låte flatt og trist på rimelige forsterkere.

    Derimot vil den blomstre opp uten like på gode forsterkere imo. Problemet er bare det at disse gode forsterkerne gjerne er dyrere enn hva K701-kunden hadde regnet med på forhånd, gjerne mye dyrere enn hodetelefonene selv, og dermed får noen av kundene aldri oppleve hvor god disse hodetelefonene egentlig er.

    Synes nå jeg da.. som har nesten tre timer bak meg i formiddag med K701 på hodet.. til usigelig stor fryd, må jeg tilføye :)

    Mvh Vidar P
    Kan ikke bli mer enig med deg i det her Vidar.
    Jeg er vel enig jeg også....nå har den stått til innspilling noen dager og det låter betraktelig bedre ;)

    Så har jeg denne 'case'n' på eBay nevnt lengre opp hvor jeg håper å få tak i en Darkvoice 336SE som
    jeg har hørt mye godt om.
    Så får vi bare se om kineser'n klarer å få sendt av gåre ampen og at den forhåpentligvis havner i Trondheim ::)
    Er nok enig med Vidar P over. Darkvoicen er nok i grenseland for hva som funker med 701. Den spiller greit, kanskje til og med veldig bra til prisen, men man er nok litt snillere i kritikken av så billige komponenter.
    Jeg synes etterhvert som tiden går at RME-dacen min er mye bedre en Darkvoicen, men liker å ha sistnevnte da den er helt grei til stuebruk når kjerringa ser tv, kostet meg 1200 kr, og ser bra ut i tillegg:)

    336i min kan om ønskelig prøves her på Byåsen:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn