ru-jo skrev:
Nei! Gjør som Loevhagen sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
CDWMcInSpots skrev:
Komforttiltak
CDWMcInSpots skrev:
CDWMcInSpots skrev:
[...]
Så langt ser det ut som om følgende komforttiltak virker bra/positivt:
- Oppbinding/utkobling av strikker
- Endre hodebåndets form (med Vitaplex Vitamineral )
[...]
Min AKG K 701 har nå vært gjenstand for hodebåndsoppbinding siden ca. 17. mai og vel 1 ukes kur med Vitaplex Vitamineral. Kuren har endret hodebåndets form til det bedre. Jeg skal nå teste om hodebåndet beholder den endrede formen i lengre tid.
[...]
Hodebåndet har så langt beholdt den endrede formen i ca. 1 uke. I går lyttet jeg lenge med AKG K 701, og den lengste sesjonen varte i vel 3 timer uten at jeg tok hodetelefonen av hodet. Jeg hadde ingen komfortproblemer.
Jeg antar at bruk av lærmykningsmidler kanskje kan forbedre komforten ytterligere, men tror egentlig ikke at det er nødvendig.
Det er antagelig også mulig å lage en anordning som klemmer sammen hodebåndsknottene med mulig varig virkning etter en tid. Det vil antagelig kreve en god del mer innsats enn ovenbeskrevne og gjennomførte tiltak. Det har jeg neppe behov for.
Så vidt jeg vet har ikke Loevhagen hatt behov for å gjøre noe som helst. Han er så langt jeg har forstått blant de heldige som ikke opplever komfortproblemer eller ubehag med AKG x70x.
Han har derimot vært hjelpsom overfor oss andre og stadig kommet med egne og andres forslag til komforttiltak. Igjen, takk til Loevhagen.
ru-jo skrev:
sett på K-601 hodebånd. problem løst ;D
Jeg tittet på dette forslaget da det ble presentert av Loevhagen og tråden det var dokumentert i. Byttingen var så langt jeg forstod relativt fiklete hvis man kun har to hender til rådighet. Et hodebånd for AKG K 601 er en reservedel, og hvis jeg husker rett, koster det derfor en del.
Min løsning er derimot meget enkel og rimelig (for mange i praksis gratis). Den kan (formodentlig) utføres selv av personer med meget dårlige anlegg for praktiske aktiviteter.