Norge i fare ...

V

vredensgnag

Gjest
Denne mannen er ansvarlig for norsk utenrikspolitikk.

Det er regnvær, han er naken, han bruker elektrisk motorsag, tett ved vannet. Jeg liker spesielt dette at ledningen ligger rett ved siden av kappunktet og at han skjærer ned, mot føttene.

Vedlegg

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Det er regnvær, han er naken, han bruker elektrisk motorsag, tett ved vannet. Jeg liker spesielt dette at ledningen ligger rett ved siden av kappunktet og at han skjærer ned, mot føttene.
Joda, du peker på en rekke vesentlige problemområder der. Disse kan kun finne sin løsning på en måte: Gjennom dialog.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.332
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hadde det vært Jan Petersen, hadde han ringt Bush først og spurt om han fikk lov. Bush på sin side hadde nok syntes det var en god ide.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Visse menneskers handlinger gjør at man faktisk må vurdere om det skal innføres krav om bæretillatelse for hammer og sag, og da følger det vel at motorsag kun bør kunne anskaffes og brukes etter søknad i 5 eks til politiet med grunngivelse for behov og skriftlig dokumentasjon fra Skogbruksskolen på nødvendig opplæring i bruken.

Herregud for en idiot !!!

Skal sies at undertegnede har dokumentert opplæring i bruk og stell av motorsag. Ministeren ville ha blitt sendt hjem fra kurset i skam hvis han hadde prøvd et slik stunt der. Dette er så dumt at det ikke er håp om at han kan lære noe som helst om fornuftig trygg bruk av farlig redskap!

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Herr Dialog trengs mange steder, sånn som her, eller....

Mener selv at dialog er bortkastet i slike tilfeller, mere fasthet og prinsipiell avstandtaken!

Hardt mot hardt!

Z

Zomby_Woof

Gjest
vredensgnag skrev:
...og at han skjærer ned, mot føttene.
Mye erfaring med motorsag, Vredens?

Sager du oppover i så fall? Du vet at på oversiden av bajonetten går kjedet fra deg? Du vet at da kommer saga mot deg hvis kjedet får 'tak' i veden?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Zomby_Woof skrev:
vredensgnag skrev:

Sager du oppover i så fall? Du vet at da går kjedet fra deg? Du vet at da kommer saga mot deg hvis kjedet får tak i veden?
Hele opplegget er så totalt feil at det nesten er umulig å vte hvor man skal begynne. Men slik han sager ned mot stein har han ikke plagsomt mye kontroll på når sverdspissen treffer berget. Man kan derfor håpe at tennene på kjedet er slipt av mot fjellet før han treffer seg selv. ::) :p

Z

Zomby_Woof

Gjest
Spiralis skrev:
Zomby_Woof skrev:
vredensgnag skrev:

Sager du oppover i så fall? Du vet at da går kjedet fra deg? Du vet at da kommer saga mot deg hvis kjedet får tak i veden?
Hele opplegget er så totalt feil at det nesten er umulig å vte hvor man skal begynne. Men slik han sager ned mot stein har han ikke plagsomt mye kontroll på når sverdspissen treffer berget. Man kan derfor håpe at tennene på kjedet er slipt av mot fjellet før han treffer seg selv. ::) :p
Sånn jeg ser det gjør han én stor feil. Han bruker motorsag uten verneutstyr.

Man skal sage nedover med motorsag. Sager man oppover risikerer man 'kickback', at saga slår mot deg og oppover. Ille å sage seg i beinet, verre å sage seg i overkroppen. Og mye større sannsynlighet.

Å treffe et glatt svaberg med sagkjedet er ikke all verdens farlig. Ikke faen om han sager gjennom steinen og ned i føttene. Saga får heller ikke tak så den stikker fra deg.
Eneste vesentlige faren med tanke på steinen er fragmenter som kan treffe øynene. Farlig nok, men igjen, verneutstyr (briller/maske).

Når det gjelder elektrisk sag ved vannet... Neppe farligere enn en radio med nettilkobling. Kanskje han burde hatt på seg sko for å ikke skli.

En annen ting: Hvis han sager av ledningen stopper saga. Sannsynligvis går sikringen også. Ny skjøteledning får du for en sang og en dans på Biltema.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.120
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
gi alle i AP en motorsag og få ned medlemstallet ;D
who cares?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Støre? Hvem er det? (Jeg sitter og leser boken om Norges historie anno 2050)

V

vredensgnag

Gjest
Zomby_Woof skrev:
vredensgnag skrev:

Sager du oppover i så fall? Du vet at på oversiden av bajonetten går kjedet fra deg? Du vet at da kommer saga mot deg hvis kjedet får 'tak' i veden?
Har brukt litt motorsag, ja. Står du først naken på et svaberg, i vannkanten, og skjærer glatt rundstokk, så syns jeg det blir ekstra underholdende å skjære nedover, mot de bare føttene - helt uavhengig av hva man ellers gjør når man går forskriftsmessig frem. ;D

Må gudene vite hva det er utenriksministeren er ute på. Men han er altså en klovn.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.332
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Må gudene vite hva det er utenriksministeren er ute på. Men han er altså en klovn.
Det står neppe i stillingsinstruksen at han må være god på motorsag. Sannsynligvis er han ikke klar over at ytelsen på saga kan oppgraderes skikkelig om han kjøper en skikkelig dyr strømkabel til den en gang.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
erato skrev:
vredensgnag skrev:
Det står neppe i stillingsinstruksen at han må være god på motorsag. Sannsynligvis er han ikke klar over at ytelsen på saga kan oppgraderes skikkelig om han kjøper en skikkelig dyr strømkabel til den en gang.
Og skikkelig nettfilter er et must. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
erato skrev:
vredensgnag skrev:
For ikke snakke om hva skikkelige kontakter og polvending vil ha å si! ;D ;D

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Linolje på kjedet hadde nok gjort susen! ;D

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.544
Zomby_Woof skrev:
Eneste vesentlige faren med tanke på steinen er fragmenter som kan treffe øynene. Farlig nok, men igjen, verneutstyr (briller/maske).
Er nok ikke bare øynene jeg ville beskyttet mot splinter om jeg stod splitter naken med motorsag!

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Hadde vært greit om Vredens hadde opplyst hvilken agenda han har med dette innlegget. Slik det er står man fritt å gjette og det kan utvilsomt så flere veger enn motorsagen.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.577
Torget vurderinger
1
Sitat fra: Zomby_Woof på I går kl. 23:51:33
Trodde de rosa brillene gav beskyttelse mot alt som kan virke ubehagelige, jaja så feil kan man ta :p

Er nok ikke bare øynene jeg ville beskyttet mot splinter om jeg stod splitter naken med motorsag!
Hipp hipp du har funnet ballene til AP, viss noen finner skapet med ryggrader så kan utdelingen starte

Hva er det forresten med beste vestkantborgere og valg av tid/sted for å opptre naken

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.556
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det var det jeg visste. Støre er en kul fyr.

R

Ronny_D

Gjest
Vel på en måte gjennspeiler det de intrykk man allerede har fra jonas & co

Ikke rart det går som det gjør... ::)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Og hvilken relasjon skal praktiske evner ha i utføringen av et rent akademisk yrke? Jeg er heldigvis blant de litt over middels nevenyttige mennene jeg kjenner, men har møtt flere personer med ti tommetotter som kunne blitt en bedre minister enn meg. Jeg vet det skal godt gjøres å bli så god, men de finnes faktisk. Mennesker med ti tommeltotter som faktisk er smarte. Kanskje det er fordi de tenker mer med det store enn det lille hodet enn det jeg gjør. Og flere enn meg skal jeg tolke denne tråden. ;)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Så vidt jeg vet så var det CIA som lå i buskene og knipsa det bildet ;)
Det kan ha vært Magnhild også, men den teorien tror jeg ikke noe på - jeg tror ikke hun er i stand til å ta bilde av noe som helst.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Den konsp.teorien faller nok. Ifølge Al Støre var det storersøs som knipsa

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Gubra skrev:
Den konsp.teorien faller nok. Ifølge Al Støre var det storersøs som knipsa

Og du vet med SIKKERHETat storesøstra ikke jobber for CIA ?? ::)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ai, ai, ai!
Gahr har sannelig sunket dypt.
Naken på tv med motorsag, Skravlan, svensk ex-prostituert og en klebrig hallik. Han trenger beskyttelse mot seg selv.
Må han tvangsmedisineres?
Stakkars Norge.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Hva maser dere med? Mannen har en jobb å gjøre, og gjør den. Bryr seg ikke om føreforhold eller utstyr (heldigvis får vi ikke utsikt til hele "verktøykassa), men går på. Slik skal det være. Heia Støre!

Mvh
Bjarne

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Uff, det ser ut som han står med bare tærne inne på brygga med høyrebeinet jo - han kunne like gjerne ha ramla uti og kappa av seg hue og blitt electricuted på en gang - er han en adrenalinjunkie?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tor Nado skrev:
...og neppe noen ny Putin.
Jeg synes jaggu Vladimir har 'bitch-tits' jeg (se fiskebildet). Aner vi en krakilsk og premenstruell statsleder etter år med steroider?

Kanskje vi har det greit her i Potetia likevel?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Uff, håper det ikke er altfor mange tause kvinnelige smugtittere her på sia - det vil bare føre til flere single menn ;)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
vredensgnag skrev:
Det var selvsagt også farlig før.

- Enten så bærer du staur med oss, eller så skal jeg ta staura å.... Nei det var da menn var menn det. Kan du se nusselige eller liksommacho motiver på den underbuksa? Nei, der snakker vi gylf. Høy beredskap og lite snikk snakk!

Mvh
Sniff

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Synes dere skal være stolte af jeres udenrigsminister han er " tøff " . ;D

Topp Bunn