Norge - et sted hvor lovløsheten rår?

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Ja det skurrer fealt i mine örer naar det brukes terminologi som 'anti-social behaviour' for aa rettferdiggjöre overvaakn?ngssamfunnet. Guffent. Lurer paa hvor lenge det tar för det er paakrevet at alle faar innopperert en gps dings i nakken.

"Talking CCTV cameras have been installed at two Norwich parks with the aim of slashing anti-social behaviour."

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Jeg tipper du er en av disse anti-sosiale Gjestemedlem, som bedriver gufne ting i landets parker så often du kan.

K

knutinh

Gjest
bjornh skrev:
Dette stemmer nok antagelig veldig godt. Legevakta og sykehuset er utrolig kjekke ting (og veier, ambulanser og helikopter da...).

Hilsen Bjørn
Når veiene forbedres så kjører folk farligere. For å "kompensere" ved å holde dødssannsynligheten tilnærmet konstant virker det som.

Kan det være tilsvarende mekanismer (bevisst eller underbevisst) som gjør at folk har lettere for å dra kniven når de "vet" at mange overlever et knivstikk?

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
Lille_Adam skrev:
Jeg tipper du er en av disse anti-sosiale Gjestemedlem, som bedriver gufne ting i landets parker så often du kan.
Litt usikker på hva som krever for å bli anti-sosial. Holder det å sitte alene på en benk? Eller er det bare usosialt?

Er man ille ute hvis man tar en bayer i parken en sommerdag, eller må man røyke rullings og lese Gateavisa før boksene begynner å snakke til deg eller patruljen sendt ut?

Mystisk påkledning hjelper kanskje. Men ikke sikker på hva som må til her heller. Må man kle seg i i vadestøvler og Derrickfrakk eller holder det med rastalue og parkas?

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Om det holder å sitte alene på en benk er jeg usikker på, men er du i tillegg forspent med rastalue, vadestøvler og Kampa eller Gateavisa burde det være bankers. Om du vil forvirre makta kan du forsøke samme antrekk, men lese Wall Street Times istedet. Det burde føre til heftig beslutningsangst blant de uniformerte.

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Antall liker
1.008
Sted
Oslo
Torget vurderinger
127
helt syke tilstander særlig i oslo..kansje som et resulatet at byen utvikler seg til metropol?

anyway...min kjære far ble rundstjålet av frekke smidige tyver på gardermoen, forsikringa dekket tapet men til tross for alle overvåkingskameraene ble ikke ingen tatt!

heia heia!

G

Gjestemedlem

Gjest
NEVATON skrev:
helt syke tilstander særlig i oslo..kansje som et resulatet at byen utvikler seg til metropol?

anyway...min kjære far ble rundstjålet av frekke smidige tyver på gardermoen, forsikringa dekket tapet men til tross for alle overvåkingskameraene ble ikke ingen tatt!

heia heia!
Noen plasser er overvåkning og kameraer helt uproblematisk. Flyplasser og banker er to gode eksempler på dette. Men det er et langt steg herfra å installere dem i den allminnelige offentlighet, på gatehjørner og i parker eller enda verre, hjemme i stuen din (og i gangen slik at du ikke kan snike deg vekk). Dette blir vel også koblet sammen med de nye kravene om å lagre all informasjon som teoretisk kan blir brukbart for politi og andre myndigheter vi ikke vet så mye om. Da vil all informasjon fra slike kameraer bli lagret i mist ett år.

Bildet begynner å krystalisere seg etterhvert.

Topp Bunn