Nordost

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har de siste to mnd byttet ut høyttalerkabler og strømkabel til Nordost Blue Heaven LS. Å du verden som de ryddet opp i hele frekvensområdet. Spesielt fikk jeg mer luft og strammere bass. Ett par uker etter BH LS så tenkte jeg at jeg og fikk bytte ut min strømkabel (LMC med Furutech). En strømkabel som fungerer meget godt, og hadde vel ikke noe tro på at det skulle gi noen som helst forskjell. Men siden Nordost hevder at det er strømkabel som gjør mest utslag i et anlegg, kjøpte jeg en Blue Heaven strømkabel også (siste gen). Fikk meg et lite sjokk. Jeg skjønner hvorfor Hegel og mange andre bruker Nordost, for at en strømkabel skulle gi like mye lydforbedringer som ht kabel, hadde jeg aldri trodd.

    Jeg blir nok å satse på Blue Heaven LS i hele oppsettet utover. På sikt kanskje gå for brukt Heimdal 2 i hele oppsettet. Har aldri hørt Heimdal 2, men regner med det er en real oppgradering ift Blue Heaven:) Men akkurat nå blir Blue Heaven LS i oppsettet.

    Jeg skal lese denne tråden ett stykke bakover, og vurderer Sort Kone under ting som Riaa-trinn og Hegel H160. Har de noe for seg?
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Er det også sett opp mot Sort Kone? Hvilke sorbotane anbefaler du?
    Oppdaget at dette var Nordost-vennetråden, så jeg slettet innlegget mitt for å ikke spamme tråden:)
    Men Ok. Sorbothane dempeføttene fåes i flere størrelser og fasthet. Det står som regel anbefalt vekt i beskrivelsen, så en må bare lete til en finner noe som passer under den aktuelle komponenten. Og bare så det er sagt: Hvis det er noe som virker slik det skal, så er det slike sorbothane-føtter.:)

    Hvis en er ute etter å forhindre forplanting av vibrasjoner fra underlag til komponent, så er alle slags harde remedier totalt uten virkning.
    Virker egentlig stikk motsatt!

    Edit: Det er sikkert best å diskutere dette i en egen tråd om hva som funker som demping under komponenter.
     
    Sist redigert:

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har testet sorte koner under høyttalerene?
    Gulvstående høyttalere, med sine høye tyngdepunkt og små fotavtrykk, tror jeg trenger skrufester for å bli stabile. Men det er mulig at Kones kan fungere hvis man finner en kreativ måte å feste dem på. Når det gjelder subwoofere så kan det tilsynelatende være stabilt med Kones - bilde hentet fra Stereo+ sin "hjemme hos" reportasje.
     

    Vedlegg

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Er det også sett opp mot Sort Kone? Hvilke sorbotane anbefaler du?
    Oppdaget at dette var Nordost-vennetråden, så jeg slettet innlegget mitt for å ikke spamme tråden:)
    Men Ok. Sorbothane dempeføttene fåes i flere størrelser og fasthet. Det står som regel anbefalt vekt i beskrivelsen, så en må bare lete til en finner noe som passer under den aktuelle komponenten. Og bare så det er sagt: Hvis det er noe som virker slik det skal, så er det slike sorbothane-føtter.:)

    Hvis en er ute etter å forhindre forplanting av vibrasjoner fra underlag til komponent, så er alle slags harde remedier totalt uten virkning.
    Virker egentlig stikk motsatt!

    Edit: Det er sikkert best å diskutere dette i en egen tråd om hva som funker som demping under komponenter.
    Men når det gjelder Sort Kone så sier Nordost at disse er for å dempe vibrasjoner som komponenter selv produserer (eksempelvis vibrasjoner fra trafo). Altså ikke vibrasjoner fra utsiden og inn.

    Om de har noe for seg er hva jeg lurer på. Jeg har blitt overrasket før av tweaks jeg i utgangspunktet ikke trodde på, så derfor er jeg forsiktig med å anta og tippe:)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    At det gjør noe med lyden er for meg i alle fall hevet over enhver tvil. Om lyden blir entydig bedre er en annen sak.
     

    GlennM

    Medlem
    Ble medlem
    19.02.2016
    Innlegg
    15
    Antall liker
    2
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    1
    Noen erfaringer med Purple flare XLR? god pris nå med tilbudet som er på OHFC
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Er det også sett opp mot Sort Kone? Hvilke sorbotane anbefaler du?
    Oppdaget at dette var Nordost-vennetråden, så jeg slettet innlegget mitt for å ikke spamme tråden:)
    Men Ok. Sorbothane dempeføttene fåes i flere størrelser og fasthet. Det står som regel anbefalt vekt i beskrivelsen, så en må bare lete til en finner noe som passer under den aktuelle komponenten. Og bare så det er sagt: Hvis det er noe som virker slik det skal, så er det slike sorbothane-føtter.:)

    Hvis en er ute etter å forhindre forplanting av vibrasjoner fra underlag til komponent, så er alle slags harde remedier totalt uten virkning.
    Virker egentlig stikk motsatt!

    Edit: Det er sikkert best å diskutere dette i en egen tråd om hva som funker som demping under komponenter.
    Men når det gjelder Sort Kone så sier Nordost at disse er for å dempe vibrasjoner som komponenter selv produserer (eksempelvis vibrasjoner fra trafo). Altså ikke vibrasjoner fra utsiden og inn.

    Om de har noe for seg er hva jeg lurer på. Jeg har blitt overrasket før av tweaks jeg i utgangspunktet ikke trodde på, så derfor er jeg forsiktig med å anta og tippe:)
    For en god stund siden tok jeg med meg 3 stk BC-kones til en kamerat som er en jordnær fyr som ikke lar seg imponere av hype. De tre ble plassert under hans Bladelius Amplifix, og dermed kunne jeg bare glemme enhver tanke om å få dem med meg hjem...
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Van den Hul d-103, Frey 2, LFD Grainless,red dawn ls, kabler fra biltema m.m Spiss lyd var gamle Nordost nå er det bare oppløst og bra med trykk. Hva skal du bruke de imellom?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt den forsterker kombinasjonen den fungerer strålende der. P5 kunne være litt hard i lyden noen ganger, strøm-rens eller en padde som isolerer komponentene fra hverandre fikset det.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    For en god stund siden tok jeg med meg 3 stk BC-kones til en kamerat som er en jordnær fyr som ikke lar seg imponere av hype. De tre ble plassert under hans Bladelius Amplifix, og dermed kunne jeg bare glemme enhver tanke om å få dem med meg hjem...
    Jeg kjøpte nylig en Sort Kone TC på tilbud, så nå har jeg 28 Kones, av alle typer. Akkurat nå er det jo tilbud på NordOst på OHC, slik at de fleste priser havner litt under nivået de hadde før "krone-kollapsen". Jeg benyttet også anledningen til å kjøpe to subwoofer-kabler.

    Jeg vil absolutt si at Sort Kones har noe for seg, særlig under effektforsterkere og nettfiltre. PCen min er et svært stort tower-kabinett, som nå står på fire Sort Kone AS. Før var jeg plaget med tildels kraftige resonanser fra kabinettet, men stort sett alle hørbare vibrasjoner forsvant med Kones. Jeg trodde på forhånd at de skulle hjelpe litt, men regnet samtidig med at det måtte være noen vifter eller deler høyt oppe i kabinettet som fortsatt ville vibrere. Den gang ei. En ting som er litt spesielt med dette eksempelet er at den vibrasjonsdempende effekten kunne observeres "direkte", istedenfor å være basert på en opplevelse av komponenters lydkvalitet. Kabinettet har godt integrerte dempeføtter i ganske hard gummi, men de fungerte altså langt dårligere. Er det noe jeg ikke skjønner, så er det hvordan enkelte kan foretrekke mykt dempemateriale fremfor spikes eller Kones. Spikes har i alle tilfeller fått mine høyttalere til å låte langt strammere og mer fokusert. Derimot har alle gummiføtter gitt mye drønning fra underlaget, noe som helt klart stjeler fokus og detaljer. Jeg tester gjerne Sort Füt så snart lommeboka tillater det, men klarer meg inntil videre med Soundcare SuperSpikes under høyttalere og sub.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har slått til på tilbud jeg også, sort fut. Må si det er en meget spesiell opplevelse, ALT med lyden er mye bedre fra topp til bunn... Virker som om alt av kabinettresonanser er borte. Står på parkett. Når jeg ført er inne i vennetråden er det noen her som har testet Valhalla v2 powercord og kan si litt om inntrykkene?
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Sort Füt har jeg ikke fått anledning til å teste under kontrollerte forhold, men omtalen fra en rekke brukere er ikke til å ta feil av. De koster litt, ja, men jeg tror de kan være en fornuftig investering selv i forholdsvis "rimelige" anlegg. Kjøper man et sett slike trenger man aldri mer å tenke på høyttalerføtter. De medfølgende gjengadapterene sørger jo for at de kan brukes til de aller fleste høyttalere, og høydejustering må være en drøm.

    Fint at det er litt aktivitet i tråden igjen. Vi "kabel-troende" får jo mye pepper rundt omkring, derfor er det viktig at "Odins Soldater" står sammen! :cool:
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    30 prosent hos OHC også. Ting tyder på at det er en ny generasjon kabler på gang, kanskje?
    Hele kabelsortimentet (bortsett fra Odin 2), pluss Sort Kones BC/TC hadde 33 % rabatt, men kun i forbindelse med messe-helgen. Under VårPULS for et år siden kjørte OHC også 25 % på alle NordOst-kabler, mens de ved lanseringen av Odin 2 ga 40 % avslag på Odin 1. Uten å være sikker, tror jeg ikke det ligger an til et generasjonsskifte riktig enda. Da ville vi nok sett noe høyere rabatt på en bestemt serie (f.eks. Norse 2). Det ble jo nylig lansert en ny kabel i Tyr 2-serien (coax), pluss nettverkskabler i Blue Heaven og Heimdall 2-seriene, noe som ville vært merkelig dersom de snart skulle skiftes ut. Men i Leif-serien virker det riktignok litt mer "tilfeldig" hvilke produkter som fornyes, og når.
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    Jeg var på en av de berømte kabeldemoene idag hos OHC for Nordost nettverkskabler. En litt hemmelighetsfull demonstratør spilte samme låt 3 ganger, iallefall deler av den og skiftet ut standardkabel mot en "rimelig" nordost nettverkskabel, deretter til en dyrere.

    Effekten var tydelig bedring, over all forventning. Min datakyndige kamerat hørte samme som meg og ristet på hodet etterpå. dette an ikke være mulig, sånn virer ikke slike kabler.

    Jeg vet ikke om låten ble spilt i forskjellig bitrate de 3 gangene, men det var en del trykking på maskin mellom disse skiftene.

    Noen erfaringer?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Sort Füt har jeg ikke fått anledning til å teste under kontrollerte forhold, men omtalen fra en rekke brukere er ikke til å ta feil av. De koster litt, ja, men jeg tror de kan være en fornuftig investering selv i forholdsvis "rimelige" anlegg. Kjøper man et sett slike trenger man aldri mer å tenke på høyttalerføtter. De medfølgende gjengadapterene sørger jo for at de kan brukes til de aller fleste høyttalere, og høydejustering må være en drøm.

    Fint at det er litt aktivitet i tråden igjen. Vi "kabel-troende" får jo mye pepper rundt omkring, derfor er det viktig at "Odins Soldater" står sammen! :cool:
    Helt enig. Man blir jo påvirket av det som skrives i alle kabeltrådene, har til og med kjøpt toppmodellene til Clas for å sammenligne litt over tid for å se om dette er innbilte forskjeller men ender alltid tilbake på Nordost. Kjørt blindtester på kona uten at hun vet det og hun velger nordost hver gang. Men klart er forskjell på apparater også, Abrahamsen v2 up blir ikke veldig påvirket av kabelskifter hver strømkabel, xlr eller høytalerkabel men med Mcintosch og Luxman er forskjellene store.

    Når det gjelder strømkabler fra Nordost foretrekker jeg Red Dawn Ls fremfor Frey2 og Heimdall2 men er veldig nygjerrig på hva Valhalla 2 kunne gjort med Luxmannen min.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på en av de berømte kabeldemoene idag hos OHC for Nordost nettverkskabler. En litt hemmelighetsfull demonstratør spilte samme låt 3 ganger, iallefall deler av den og skiftet ut standardkabel mot en "rimelig" nordost nettverkskabel, deretter til en dyrere.

    Effekten var tydelig bedring, over all forventning. Min datakyndige kamerat hørte samme som meg og ristet på hodet etterpå. dette an ikke være mulig, sånn virer ikke slike kabler.

    Jeg vet ikke om låten ble spilt i forskjellig bitrate de 3 gangene, men det var en del trykking på maskin mellom disse skiftene.

    Noen erfaringer?

    Jeg har akkurat samme erfaring når jeg tester hjemme utrolig hvordan det påvirker lyden. Jeg foretrekker lyden i Red Dawn Leif serien på powercord siden fremfor Norse ( har ikke testet Tyr2) her hjemme.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    @ McLaren: Nettverket var ustabilt da jeg var på demoen, men jeg hørte ganske stor forskjell mellom Heimdall 2 og Tyr 2 coax-kablene - til min overraskelse. I sammenligningen mellom ulike USB-kabler vil jeg si at det var godt merkbare forskjeller i at lydbildet ble tydeligere for hvert hopp.

    Når det gjelder strømkabler fra Nordost foretrekker jeg Red Dawn Ls fremfor Frey2 og Heimdall2 men er veldig nygjerrig på hva Valhalla 2 kunne gjort med Luxmannen min.
    Jeg var på en tidligere demo, hvor det ble gjort et utall av endringer. Med og uten Kones her og der, Qv2 og Qk1 i forskjellige oppsett, og eksperimentering med strømkabler. Det var Valhalla 2 i hele systemet, og det ble kun endret kabel til en CD-spiller som også fungerte som DAC og forforsterker. Jeg opplevde ikke stor forskjell av noen av endringene, med unntak av spranget fra Tyr 2 til Valhalla 2. Da satt jeg og lurte på hva som skjedde, og hadde ikke trodd at det ene kabelstrekket kunne ha noe særlig betydning. Det ville jo vært mindre overraskende om det var snakk om kabelen til en svær effektforsterker. Det er sikkert grådig høye marginer på disse produktene, men mitt inntrykk av hele Valhalla 2-serien er uansett svært bra. Hvis jeg hadde råd ville jeg absolutt ha vurdert den.
     
    Sist redigert:

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Har trålet nettet og egentlig ikke funnet noe negativt om den. Ja er det som er så f... med de marginene...
    Har snakket en del med gutta på OHC dette er jo drevne selgere men de har også gitt meg mange gode råd mht andre komponenter som virkelig har gitt resultater i systemet mitt.
    Har gått runden og handlet etter tester og magefølelsen (dyrt) men nå har jeg bestemt meg for å lytte til rådene derfra tror faktisk det vil bli både billigere og bedre enn at jeg styrer for mye selv.
    Anbefalingen er at Frey 2 er mer enn godt nok på høyttalerkabler og ic men at det er Valhalla 2 som gjelder for meg på powercord siden.

    Har vært på hytta i helgen så fikk dessverre ikke med med demoen.
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Har nettopp solgt ett sett med Nordost Valkyrja høyttalerkabler selv. Var på markedet en kort periode, men ble i sin tid erstattet med Tyr, Frey og Heimdall.

    Skal kjøpe nye høyttalerkabler nå, og har egentlig siktet meg inn på Frey 2. Er det noen som har hørt Frey 2 opp mot Valhalla (1)? Eventuelt noen som har sammenlignet Frey 2 med Tyr 2? Valhalla 2 blir nok litt utenfor budsjett... Tar gjerne mot tips her!
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    889
    Antall liker
    433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Har nettopp solgt ett sett med Nordost Valkyrja høyttalerkabler selv. Var på markedet en kort periode, men ble i sin tid erstattet med Tyr, Frey og Heimdall.

    Skal kjøpe nye høyttalerkabler nå, og har egentlig siktet meg inn på Frey 2. Er det noen som har hørt Frey 2 opp mot Valhalla (1)? Eventuelt noen som har sammenlignet Frey 2 med Tyr 2? Valhalla 2 blir nok litt utenfor budsjett... Tar gjerne mot tips her!
    Jeg har ingen egen erfaring, men på OHC sier de at Tyr 2 er litt bedre enn Valhalla 1.
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke om nedenfor er riktig, men har forstått det som at forholdet mellom ny og gammel serie blir cirka slik:

    Kjør debatt eventuelt...:)

    Gammel serie
    Ny serie
    1
    Odin 2
    2
    Odin
    Valhalla 2
    3
    ¨¨¨¨¨¨¨¨
    Tyr 2
    4
    Valhalla
    Frey 2
    5
    Tyr
    Heimdall 2
    6
    Frey
    7
    Heimdall
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    316
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Din rangering rimer godt med min oppfatning. Odin 1 er nok et lite hakk bedre enn Valhalla 2, og når det gjelder nøytralitet vil jeg tro at Frey 2 har et lite overtak på Valhalla 1. Sistenevnte kan ifølge omtale bli litt skarpe i lyden. Myten om at NordOst låter "tynt" henger nok litt igjen fra tidligere modeller, og V1 er vel 15 år gamle.

    Stort sett synes jeg NordOst har et tydelig hierarki, hvor de ulike kablene innenfor samme serie passer godt sammen. Et lite unntak er Heimdall 2 strømkabler, som jeg mener står litt tilbake for resten av serien. Å bruke Heimdall 2 høyttaler -og signalkabler sammen med Frey 2 strømkabler vil være en god kombinasjon, mens det motsatte gir lite mening etter min oppfatning.
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Enig med det du skriver om synergi!

    Første "high-end" kabelen jeg kjøpte, var en Tyr 2 rca fra cd-spiller til forsterker, og dette fungerte ikke i det hele tatt. Lyden ble hard og skarp. Når jeg derimot fikk plassert en Frey 2 strømkabel (med enda en Frey 2 og QX4) foran forsterkeren, løste det seg. Tydelig at man må ha strømkablene på plass, for å få noe glede av kabelene lenger nede i kjeden . Er nå dekket med Frey 2 strømkabler på alle komponentene og dette fungerer enda bedre. Venter på et sett med Frey 2 høyttalerkabler nå (som erstatter Valkyrja), så håper dette gir enda et løft!

    Din rangering rimer godt med min oppfatning. Odin 1 er nok et lite hakk bedre enn Valhalla 2, og når det gjelder nøytralitet vil jeg tro at Frey 2 har et lite overtak på Valhalla 1. Sistenevnte kan ifølge omtale bli litt skarpe i lyden. Myten om at NordOst låter "tynt" henger nok litt igjen fra tidligere modeller, og V1 er vel 15 år gamle.

    Stort sett synes jeg NordOst har et tydelig hierarki, hvor de ulike kablene innenfor samme serie passer godt sammen. Et lite unntak er Heimdall 2 strømkabler, som jeg mener står litt tilbake for resten av serien. Å bruke Heimdall 2 høyttaler -og signalkabler sammen med Frey 2 strømkabler vil være en god kombinasjon, mens det motsatte gir lite mening etter min oppfatning.
     

    Paolo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2016
    Innlegg
    66
    Antall liker
    90
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Noen med erfaring med Nordost høyttalerkabler terminert med Nordost Jumpers ? På høyttaler sider eller forsterker sider, eller begge deler.

    Noe forbedring?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Strammer opp lyden, liker den best med jumpers. Vet ikke hvorfor. Ikke hørt forskjell på hvilken ende jeg bruker de i.
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Jepp testa i helga. Det er over min fatteevne at noen små kabelstumper skal påvirke lyden sånn. På mine høyttalere var det fullklaff. Fjernet spisse s'er og flyttet energien opp med mer luft som resultat. Fikk en etterlengtet glattet og ro i lydbilde. Dette var Referance til ca 6'.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.675
    Antall liker
    1.772
    Torget vurderinger
    1
    Enig med James og Strømling, har ett sett liggende som jeg brukte tidligere sammen med Nordost Blue Heaven høyttaler kabler, hadde disse mellom forsterker og høyttaler kabler, hele lydbildet fikk ett løft. Nå er de ikke bruk grunnet bytte av forsterker og kabler, men kommer sikkert til og bruke de igjen. Kan Ambefales på det varmeste, jeg var skeptisk til disse men ble positivt overrasket.
     

    Paolo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2016
    Innlegg
    66
    Antall liker
    90
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jepp testa i helga. Det er over min fatteevne at noen små kabelstumper skal påvirke lyden sånn. På mine høyttalere var det fullklaff. Fjernet spisse s'er og flyttet energien opp med mer luft som resultat. Fikk en etterlengtet glattet og ro i lydbilde. Dette var Referance til ca 6'.
    Hadde du Reference jumpers i høyttalerne eller koblet til høyttalerkabler mellom forsterker og høyttalerkabler eller mellom høyttalerkabler og høyttalerne? eller i begge ends?
     

    Paolo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2016
    Innlegg
    66
    Antall liker
    90
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Noen med erfaring med Nordost høyttalerkabler terminert med Nordost REFERENCE Jumpers ?
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Jepp testa i helga. Det er over min fatteevne at noen små kabelstumper skal påvirke lyden sånn. På mine høyttalere var det fullklaff. Fjernet spisse s'er og flyttet energien opp med mer luft som resultat. Fikk en etterlengtet glattet og ro i lydbilde. Dette var Referance til ca 6'.
    Hadde du Reference jumpers i høyttalerne eller koblet til høyttalerkabler mellom forsterker og høyttalerkabler eller mellom høyttalerkabler og høyttalerne? eller i begge ends?
    Er plassert mellom forsterker og høyttalerkabel. Hadde vert kjekt å testa med et sett i andre enden også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn