Nordost/QRT Qv2 AC line harmonizer

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
17.142
Sted
Sølvbyen
Jeg tror også det er mer konstruktivt hvis vi diskuterer dingsene våre istedenfor å krangle. Kanskje legge ut noen bilder og sånn også for å sammenligne. Hvem sin er størst?

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
610
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Personlig setter jeg pris på at de med teoretisk kunnskap plasserer skap der de hører hjemme utifra etablert vitenskap. Jeg har selv ikke kunnskap nok til å dissekere de mange esoteriske beretninger om produkt x og y, hvilket sikkert også gjelder mange andre her inne, for ikke å snakke om ferske entusiaster som sånn sett vil være et enda lettere bytte for kreativ markedsføring. Man kan jo ikke forvente at de går gjennom arkivet til HFS for å finne kritiske kommentarer fra 2007. Man velger jo uansett selv hva man kjøper og har tro på. Man kan som Asbjørn her skriver ignorere om man finner etablert vitenskap for plagsom. Jeg nyter feelgood-tråder og subjektiv entusiame vel så mye som den neste her inne, men ville likevel ikke vært fakta foruten. Jeg ser ingen egentlige motsetninger mellom de to i min utfoldelse av hobbyen, det er til syvende og sist jeg som drar kreditkortet.

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.385
Torget vurderinger
18
Jeg har bare ikke så stort behov av å bruke enkle hersketeknikker fo å bevise att folk som investerer i Nordost har feil, eller å latterliggjøre produktet og de som kjøper dem.
Det å beskrive hva komponenten gjør samt sammenlikne den relativt enkle funksjonen med et annet langt billigere produkt kan vel knapt ses på som hersketeknikk. Jeg kan heller ikke se at de som kjøpte produktet ble latterliggjort på noen måte. Det må da være lov å latterliggjøre selve produktet eller?

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Jeg blir sittende å lure på om det er noen nytte i min APC SurgeArrest...? Har hatt den i ørten år, kjøpte den etter en notis i L&B om at selv alminnelige overspenningsvern hadde gode filteregenskaper.
Alt av A/V- IT-utstyr er forøvrig på en dedikert, jordet 16A-kurs lagt opp med 2,5 mm2 PN. Elektrikeren mente det var overkill, men jeg er mer vant med bilelektro og syns det er skummelt med tverrsnitt under 4 mm2 :)

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.574
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg synes det er en god idé, spesielt med "moderne" signalprosessering i racket. En spike av overspenning kan fort gjøre dyre skader. Du kan eventuelt sette effektforsterker(e) på en separat padde med enklere eller ingen filtrering, slik at de garantert får nok strøm i transienter, men det kan tenkes å skape et nytt problem med jordsløyfer hvis du får ulike jordpotensialer. Selv har jeg en padde med overspenningsvern til racket, en enklere med vanlig filtrering til de seks effektforsterkerne, balansert signaloverføring - og hele greia på en dedikert jordet 16A kurs med 2,5 mm2 PN. Jeg funderte på 4 mm2, men var nokså sikker på at det var overkill.

JCP

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.04.2014
Antall liker
368
Sted
Moss
Da er jeg (og anlegget) på rett vei. Foreløpig er det veldig enkelt og basert på en Denon DRA455 tokanals receiver. Regner med det blir ei lita bestilling fra Emotiva rundt julesalgtider.

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2013
Antall liker
167
Sted
Stathelle
Torget vurderinger
23
Da har jeg og gått til anskaffelse av 2 stk Qv2 fra Nordost.
Første inntrykket er at det ble en del mer pondus.
Men må såklart ha noen dager på meg for å kunne si noe mer konkret.

Topp Bunn