Nord-koreanerne angriper

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Men det er jo bare for å straffe sør-koreanerne litt for å ha holdt militærøvelse sammen usa...

Kanskje vi burde bombet russerne litt da de øvde seg mellom oljeplatformene våre...

Får håpe partene tar til fornuften etter hvert...
 
V

vredensgnag

Gjest
Treskuffer til titusener, så blir du kvitt snøen på veien.

 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.739
Antall liker
21.609
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg må innrømme at dagbloidetpånett traff blink med bildebruken, BT:

 

Mman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2005
Innlegg
148
Antall liker
39
Torget vurderinger
11
DPRK - den "Demokratiske" Folkerepublikken Korea

Minner om hjernevask på andre områder...var det noen som nevnte religion..?

"På kjøkkenet hadde alle en radio med statskanalen på. Radioen kunne skrus ned, men ikke helt av."

...les artikkelen i aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3919509.ece
 
V

vredensgnag

Gjest
Den nordkoreanske nyhetsoppleseren som skulle formidle ledernes harnisk med kroppsspråk og tonefall var et stykke maktteater av første klasse. Hun truet med totalrespons om landet ble invadert med selv 0,001mm.
Hun kan beundres gjennom denne linken - det er uforglemmelig. Vår Dagsrevy er jammen kjedelig.

http://www.guardian.co.uk/world/video/2010/nov/23/south-korea-north-korea-shelling-reaction



Det nordkoreanske propagandasvaret kan ses her: http://www.telegraph.co.uk/news/wor...a-response-to-Yeonpyeong-Island-shelling.html
 

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
USA skal ned og leke nå.

USS George Washington er på vei.

 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=nrI4PTNw1As[/video]

8)
 

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Innlegg
290
Antall liker
1
Nord-Korea er et land som minner om Disneyland. Etter at jeg var der i påska, har jeg begynt å kalle det Kimland. Det er et land fullt av kulisser til glede for propagandaen, men ingenting annet. Og der folk er så hjernevasket at de tror at kulissene er ekte, og at alle andre mennesker på jorda har det værre enn dem. Og de som vet bedre, vet å holde kjeft om det.

Jeg fikk ikke lov å gå en meter utenfor hotellet mitt i Pyongyang uten at guidene ble med (jeg sneik meg ut første kvelden, og fikk STRENG beskjed om at slikt gjorde jeg IKKE). Når jeg spurte hvorfor, fikk jeg som svar "Hvorfor vil du ut av hotellet? Alt du trenger har du her"...

Les hele historien her : http://theworldaccordingtoragnar.blogspot.com/2010_04_01_archive.html

Nord-Korea er vel uten sidestykke det mest bisarre landet jeg har besøkt. Og jeg har besøkt en del land i verden...
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Et av verdens fattigste land hvor bl.a. mat er mangelvare, med en av verdens største hærer, atomvåpen, en maktsyk leder og et uopplyst og indoktrinert folk. Dette er ingen god kombinasjon.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Brasse skrev:
[youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=nrI4PTNw1As[/video]

8)
F/A-18E/F Super Hornet erstattet i 2006 alle F-14 Tomcat.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvorfor er et ingen som skriver om selve hendelsen som var utgangspunktet for tråden? Kanskje fordi det egentlig er en ikke-sak, utelukkende et spill for galleriet?
 

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Innlegg
290
Antall liker
1
baluba skrev:
Hvorfor er et ingen som skriver om selve hendelsen som var utgangspunktet for tråden? Kanskje fordi det egentlig er en ikke-sak, utelukkende et spill for galleriet?
Jeg tror jeg vil si bingo på dette. Kim Il-Sung kunne skryte på seg å nesten egenhendig å ha kastet ut japanerne. Kim Jung-Il ble sagt å ha vokst opp under krigen og det første ordet han skrev var "revolusjon". Mens Kim Jung-Un er bare en bortskjemt drittunge. Så derfor måtte NK sende noen granater med håp om at SK skulle svare. Slik at de kunne fortelle at "vår nye leder stod med jernvilje mot the imperialist forces and the puppet government i Sør Korea, da de gjorde den forbrytelse å tro at de kunne bombe fredelige Nord Korea under dets fredelige leder, Kim-Jung-Un."
Så dette er bare spill for galleriet. Nå kan Kim Jung-Un fortsette i farens fotspor, og få innskrevet i fjellene lovsanger til vår sterke leder, Kim Jung-Un, som "mennesker spontant har hogget ut i en gledes-rus over å være undersåtter under Solen selv".
Beklager, men jeg har vært der, og 6 dager i Kim's "paradis" har gitt meg en seriøs avsmak hver gang jeg hører noen si noe som helst om NK...
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Hva er det med koreanere? Har hatt litt kontakt med dem ifbm jobben, og når de får litt å drikke, bllr mange av dem omtrent slik som NK/SK holder på nå.

Kanskje de rett og slett har drukket?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Koreanere kommer fra en helt annen kultur i en helt annen del av verden. Dette med Nord/Sør-Korea er en nokså følelsesladet affære for mange. Det kan jeg forstå, med tanke på landets historie.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.798
Torget vurderinger
23
cobra skrev:
baluba skrev:
Hvorfor er et ingen som skriver om selve hendelsen som var utgangspunktet for tråden? Kanskje fordi det egentlig er en ikke-sak, utelukkende et spill for galleriet?
Jeg tror jeg vil si bingo på dette. Kim Il-Sung kunne skryte på seg å nesten egenhendig å ha kastet ut japanerne. Kim Jung-Il ble sagt å ha vokst opp under krigen og det første ordet han skrev var "revolusjon". Mens Kim Jung-Un er bare en bortskjemt drittunge. Så derfor måtte NK sende noen granater med håp om at SK skulle svare. Slik at de kunne fortelle at "vår nye leder stod med jernvilje mot the imperialist forces and the puppet government i Sør Korea, da de gjorde den forbrytelse å tro at de kunne bombe fredelige Nord Korea under dets fredelige leder, Kim-Jung-Un."
Så dette er bare spill for galleriet. Nå kan Kim Jung-Un fortsette i farens fotspor, og få innskrevet i fjellene lovsanger til vår sterke leder, Kim Jung-Un, som "mennesker spontant har hogget ut i en gledes-rus over å være undersåtter under Solen selv".
Beklager, men jeg har vært der, og 6 dager i Kim's "paradis" har gitt meg en seriøs avsmak hver gang jeg hører noen si noe som helst om NK...
Hva med den andre, mer ukjente sønnen, Mental Ly Ill :eek: :eek:
 
Topp Bunn