Nok et vinylvaskprosjekt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Da har jeg fornøyelsen av å gratulere "Platesjappa" i Lillestrøm med en vinylvasker! De bestilte "full pakke", med sentrifugaltørk og det hele.
    Håper de får mange fornøyde kunder, når de nå kan tilby ferdigvasket vinyl! :)
    Beklager ellers et elendig mobilbilde, men det får våge seg for denne gang...
    platesjappa.jpg
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Ja absolutt, gutta er meget trivelige og imøtekommende! :)
    En god ide med en handlekveld der ja! Det er jeg ganske sikker på at gutta er interessert i.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Begynner å bli et kommersielt produkt nå:)
    Det ble mest jobb og lite tid til annet. Får tenke på en tur til de dype skoger noe senere.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Tenkte faktisk på deg i sommer Hans, ettersom vi jo har snakket om et besøk!
    Men også for egen del ble det for så vidt mye "jobb" gjennom pass av barnebarn og slikt, og ikke minst en "hasteutrykning" i forbindelse med en prematur fødsel av barnebarn nr.3, sørget jo for at tiden rant unna i de tre ukene "på skauen".
    Ja, det ble bare tre uker på oss i år, takket være en gjenstridig svoger som nå plutselig har begynt å pukke på en bruksdeling av stedet. Kona og hennes arbeidsledige bror eier stedet sammen, men han har inntil nylig brydd seg døyten om stedet, i de siste syv årene etter farens død.
    Dette bunner antakelig i en slags misunnelse over at vi trives så godt der oppe, noe han aldri har gjort.
    I sine tre uker tidligere i sommer var han der kun en gang, for å klippe plenen. Bare for å kjøre i filler plentraktoren etter kort tid. Deretter reiste han hjem igjen.

    Kort sagt så drar dette seg i retning av advokatbistand, så får vi se hvordan det hele ender til slutt.....

    Ellers er det jo morsomt å se at det tar av litt mht kommersialisering ja! ;)
    Bestillingene tikker ellers jevt og trutt inn, og sannelig er det visstnok vist interesse fra utlandet også! En som nylig kjøpte en vasker av meg la ut noen bilder på et større utelandsk forum, og der var det visst folk fra bl.a. Saudi Arabia som har vist interesse.... :cool:
     
    Sist redigert:

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    ;);)
    Nåja, sååå voldsomt blir det jo neppe! Jeg har i alle fall ikke fått noen henvendelser derfra, foreløpig. :rolleyes:
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Medvedev er jo en ihuga lydfreak, han burde absolutt få tilbud. Og tenk da når CIA oppdager hva de driver med inside Kreml. Dette kan virkelig ta av...
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    I disse tider, med sanksjonering av både kretii pleti, er det kanskje lurt å drøye den henvendelsen litt? :p
    Politiske eskapader vil jeg helst unngå! ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ser for meg at CIA kommer til å montere kikkehullskamera i tørkemotordioden på et av de kommende eksemplarene. :cool:
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skulle tro det. Regner dog med nedtur. Antageligvis tilbringes aftnene med sammenligning av kabler der også.

    Edit: Referanseinnspilt balalaikaorkester kan sikkert være kult et par ganger, men samme låta igjen og igjen, hele kvelden?
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Stille her, lager du vaskere fremdeles?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Jada, det produseres fortsatt vaskere! :)
    Men dessverre får jeg si; slett ikke i det samme tempoet som jeg hadde sett for meg i min nye tilværelse som pensjonist.......

    Det er nok ikke alle som har fått det med seg, men for ca 1mnd siden fikk jeg alvorlig hjertetrøbbel midt på natta.
    Heldigvis er ikke veien herfra til Ullevål Sykehus så alt for lang, og det var nok mye av årsaken til at jeg fortsatt sitter her og skriver.

    Etter en ca tre timer lang akutt PCI-operasjon, som i korthet går ut på å plassere en såkalt stent, (i mitt tilfelle tre stk) i hjertets kransarterier, tikker og går det igjen som det skal der inne!
    Kirurgen var forøvrig ikke heeelt fornøyd med oppsynet til kransarterie nr. to, så den skal pusses litt på om ni dager. Da i litt mer planlagte former, i den forstand som at det da ikke er snakk om noe infarkt i tillegg.
    Inntil da har jeg fått klar beskjed om å ta det med ro, og besøkene i "Sponstua" blir av den grunn sporadiske og (foreløpig) kortvarige.
    Derimot avlegges det daglige timelange spaserturer i nabolaget, som jeg pent sagt begynner å bli godt kjent i! ;)

    Slike opplevelser snur naturlig nok litt på tilværelsen, i mange sammenheng. Røyken er selvsagt lagt på hylla for godt, og kosthold og levevaner har nødvendigvis tatt litt andre og forhåpentligvis bedre retninger enn hva tilfellet var for relativt kort tid siden.
    Men ikke skal jeg sitte her og påstå at jeg ikke savner min forgagne og nok noe mer usunne tilværelse!
    Dog må man av og til ta noen viktige valg, med de konsekvenser disse nødvendigvis får.....

    Hendelsen fikk dessverre en konsekvens mtp levering av et par vaskere, men de som ble rammet av forsinkelsen har selvsagt vist storforståelse for dette.

    Så du og andre som måtte lure; jeg kommer sterkere tilbake! :cool:
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.369
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Moss
    Ting skjer fort, been there.
    God bedring til deg og ta det med ro. :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.893
    Antall liker
    26.730
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Uff det var kjip lesing Scrooge:p Håper virkelig det nu blir bra med deg, så du får en fin og velfortjent pensjonist tilværelse.

    Mvh
    Roger
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.990
    Antall liker
    11.886
    Sted
    Hus
    Å faen, såppas ja. Godt at du er på bedringens vei, og god bedring videre fra fornøyd kjøper :)

    Jada, det produseres fortsatt vaskere! :)
    Men dessverre får jeg si; slett ikke i det samme tempoet som jeg hadde sett for meg i min nye tilværelse som pensjonist.......

    Det er nok ikke alle som har fått det med seg, men for ca 1mnd siden fikk jeg alvorlig hjertetrøbbel midt på natta.
    Heldigvis er ikke veien herfra til Ullevål Sykehus så alt for lang, og det var nok mye av årsaken til at jeg fortsatt sitter her og skriver.

    Etter en ca tre timer lang akutt PCI-operasjon, som i korthet går ut på å plassere en såkalt stent, (i mitt tilfelle tre stk) i hjertets kransarterier, tikker og går det igjen som det skal der inne!
    Kirurgen var forøvrig ikke heeelt fornøyd med oppsynet til kransarterie nr. to, så den skal pusses litt på om ni dager. Da i litt mer planlagte former, i den forstand som at det da ikke er snakk om noe infarkt i tillegg.
    Inntil da har jeg fått klar beskjed om å ta det med ro, og besøkene i "Sponstua" blir av den grunn sporadiske og (foreløpig) kortvarige.
    Derimot avlegges det daglige timelange spaserturer i nabolaget, som jeg pent sagt begynner å bli godt kjent i! ;)

    Slike opplevelser snur naturlig nok litt på tilværelsen, i mange sammenheng. Røyken er selvsagt lagt på hylla for godt, og kosthold og levevaner har nødvendigvis tatt litt andre og forhåpentligvis bedre retninger enn hva tilfellet var for relativt kort tid siden.
    Men ikke skal jeg sitte her og påstå at jeg ikke savner min forgagne og nok noe mer usunne tilværelse!
    Dog må man av og til ta noen viktige valg, med de konsekvenser disse nødvendigvis får.....

    Hendelsen fikk dessverre en konsekvens mtp levering av et par vaskere, men de som ble rammet av forsinkelsen har selvsagt vist storforståelse for dette.

    Så du og andre som måtte lure; jeg kommer sterkere tilbake! :cool:
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Huffda, god bedring og lykke til med neste inngrep.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    2.914
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    God bedring, Scrooge.
    Har nettopp blitt ferdig med ei vaskeøkt på ca 110 nyinnkjøpte skiver.
    Vaskeren fungerer strålende.
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    God bedring :) Jeg er på bestillingslista di men vet ikke hvor langt fremme i køen jeg er nå?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    God bedring!
    Har justert litt ned her og jobber bare 100%.
    Håper å se deg snart.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God bedring J. Det er viktige ting, og så er det VIKTIGE ting :)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Tusen takk for mange og hyggelige lykkønskninger, og ikke minst positive tilbakemeldinger for vaskeren!
    Tro meg; begge deler varmer langt inn i både sjel og hjerterot, og arbeidslysten blir jo ikke mindre av slikt!
    Det blir nok en liten runde i Sponstua i dag også, vær trygge på det! :)
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Må bare slenge meg på helsningene her jeg også; ta vare på helsen og god bedring.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Oi! God bedring, Jan. Ta vare på helsa og kom sterkt tilbake. Vi har savnet OVK's supertrivelige Reodor. Jeg har til og med noen tanker om sykkelbremser som jeg gjerne skulle drodlet litt over. Regner med at vi tar det på serviettene til Bare Jazz om ikke lenge.

    :)

    Å faen, såppas ja. Godt at du er på bedringens vei, og god bedring videre fra fornøyd kjøper :)

    Jada, det produseres fortsatt vaskere! :)
    Men dessverre får jeg si; slett ikke i det samme tempoet som jeg hadde sett for meg i min nye tilværelse som pensjonist.......

    Det er nok ikke alle som har fått det med seg, men for ca 1mnd siden fikk jeg alvorlig hjertetrøbbel midt på natta.
    Heldigvis er ikke veien herfra til Ullevål Sykehus så alt for lang, og det var nok mye av årsaken til at jeg fortsatt sitter her og skriver.

    Etter en ca tre timer lang akutt PCI-operasjon, som i korthet går ut på å plassere en såkalt stent, (i mitt tilfelle tre stk) i hjertets kransarterier, tikker og går det igjen som det skal der inne!
    Kirurgen var forøvrig ikke heeelt fornøyd med oppsynet til kransarterie nr. to, så den skal pusses litt på om ni dager. Da i litt mer planlagte former, i den forstand som at det da ikke er snakk om noe infarkt i tillegg.
    Inntil da har jeg fått klar beskjed om å ta det med ro, og besøkene i "Sponstua" blir av den grunn sporadiske og (foreløpig) kortvarige.
    Derimot avlegges det daglige timelange spaserturer i nabolaget, som jeg pent sagt begynner å bli godt kjent i! ;)

    Slike opplevelser snur naturlig nok litt på tilværelsen, i mange sammenheng. Røyken er selvsagt lagt på hylla for godt, og kosthold og levevaner har nødvendigvis tatt litt andre og forhåpentligvis bedre retninger enn hva tilfellet var for relativt kort tid siden.
    Men ikke skal jeg sitte her og påstå at jeg ikke savner min forgagne og nok noe mer usunne tilværelse!
    Dog må man av og til ta noen viktige valg, med de konsekvenser disse nødvendigvis får.....

    Hendelsen fikk dessverre en konsekvens mtp levering av et par vaskere, men de som ble rammet av forsinkelsen har selvsagt vist storforståelse for dette.

    Så du og andre som måtte lure; jeg kommer sterkere tilbake! :cool:
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    God bedring, Jan! Dette var urovekkende lesning, men godt at det gikk bra!
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.474
    Antall liker
    4.279
    Torget vurderinger
    10
    God bedring, kos deg med musikk!

    Mvh.
    SAL
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.369
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Moss
    Gi meg et hint hvis du begynner å bygge igjen, god bedring.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Takk, Aerik! :)
    Av forskjellige årsaker tok det ganske lang tid før jeg i det hele tatt tenkte på å bygge vaskere igjen, men jeg har da vært igang siden litt utpå nyåret.
    Litt til og fra riktignok, men nok til at jeg har levert et par vaskere; èn til et spleiselag på Kongsberg, og en til en kar på Skudenes.
    Utover det har jeg faktisk syv stk i bestilling / tre stk av disse er under arbeid.

    Det er imidlertid noen mørke skyer i horisonten:
    Det har etterhvert vist seg svært vanskelig å få tak i den messingvinkelen jeg bruker som hjørnebeslag på vaskerne. Innledningsvis ble det brukt vinkler på 30x30x3mm, men så viste det seg at det ikke lenger ble produsert vinkler i 3mm tykkelse. Man fikk ta til takke med 2mm i stedet. En liten strek i regningen, men til å leve med. Leverandøren av vinklene er / var ibg.no, men nå viser det seg at de har solgt hele partiet til en eller annen grossist, som visstnok ikke selger til privatpersoner. Skal få tak i navnet på denne, etterhvert.
    Er absolutt avhengig av messing, for å få loddet "toppbeslaget" på hjørnevinklene.
    Om noen gidder å snoke litt rundt, eller vet om noen alternative leverandører, setter jeg pris på å høre om dette!
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.975
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Er det ikke en stor metall grossist nederst i bakken fra deg?
    Aluminium?
    Du har sikkert sjekket ut alt dette. Måtte bare forsøke med et bidrag:)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.990
    Antall liker
    11.886
    Sted
    Hus
    Astrup har mye rart i hyllene så vidt jeg husker :)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Er det ikke en stor metall grossist nederst i bakken fra deg?
    Aluminium?
    Du har sikkert sjekket ut alt dette. Måtte bare forsøke med et bidrag:)
    Takker så mye for det tipset! Men den gjengen der driver nok mest med stål, andre metaller er det langt imellom. Aluminium kunne jo vært en opsjon, hadde det ikke vært for pålodding av trekantene på toppen av vinklene. De er jo vitale, ettersom de holder karet på plass i kassa, samtidig som messing nok tar seg litt bedre ut, i de fleste's øyne.
    @ Bartesam: Har sjekket hos Astrup. De har "alt", bortsett fra messingvinkler... :(
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6
    Takk, Aerik! :)
    Av forskjellige årsaker tok det ganske lang tid før jeg i det hele tatt tenkte på å bygge vaskere igjen, men jeg har da vært igang siden litt utpå nyåret.
    Litt til og fra riktignok, men nok til at jeg har levert et par vaskere; èn til et spleiselag på Kongsberg, og en til en kar på Skudenes.
    Utover det har jeg faktisk syv stk i bestilling / tre stk av disse er under arbeid.

    Det er imidlertid noen mørke skyer i horisonten:
    Det har etterhvert vist seg svært vanskelig å få tak i den messingvinkelen jeg bruker som hjørnebeslag på vaskerne. Innledningsvis ble det brukt vinkler på 30x30x3mm, men så viste det seg at det ikke lenger ble produsert vinkler i 3mm tykkelse. Man fikk ta til takke med 2mm i stedet. En liten strek i regningen, men til å leve med. Leverandøren av vinklene er / var ibg.no, men nå viser det seg at de har solgt hele partiet til en eller annen grossist, som visstnok ikke selger til privatpersoner. Skal få tak i navnet på denne, etterhvert.
    Er absolutt avhengig av messing, for å få loddet "toppbeslaget" på hjørnevinklene.
    Om noen gidder å snoke litt rundt, eller vet om noen alternative leverandører, setter jeg pris på å høre om dette!
    Er det vanlig messingvinkel i 3 meters lengder du trenger?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Er det vanlig messingvinkel i 3 meters lengder du trenger?
    Ja, det er riktig.
    Dvs det mest vitale er dimensjon / tykkelse, som ideelt sett bør være 30x30x3mm. De siste lengdene jeg fikk tak i var bare 2mm tykke, men det fungerte det også. Hvilke lengder vinkelen leveres i er ikke viktig, de skal uansett kappes til lengder på 26cm.
    Har du et tips, så kom gjerne med det!
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.308
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei
    dette var heftige greier
    dette vet jeg alt om da jeg hadde infarkt i 2000
    tur, kosthold og tenk gjenoppbygging av kroppen
    lykke til
    det er starten på resten av et bedre liv
    mvh
    Leif
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Jotakk Leif! :)
    Ganske heftig imens det sto på, selv om det slett ikke var spesielt vondt.
    Har nok slitt verre med tiden etterpå - det har virkelig tatt sin tid å komme seg ut av "bobla".
    Skal forresten på en sykkeltest på A-hus mandag førstkommende, fastlegen min var ikke helt fornøyd med hva jeg fortalte ved siste besøk.
     

    tekaktus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2008
    Innlegg
    70
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    6
    Er det vanlig messingvinkel i 3 meters lengder du trenger?
    Ja, det er riktig.
    Dvs det mest vitale er dimensjon / tykkelse, som ideelt sett bør være 30x30x3mm. De siste lengdene jeg fikk tak i var bare 2mm tykke, men det fungerte det også. Hvilke lengder vinkelen leveres i er ikke viktig, de skal uansett kappes til lengder på 26cm.
    Har du et tips, så kom gjerne med det!
    Skal sjekke hva jeg kan få tak i, driver et sveiseverksted så det er litt lettere for meg å bestille messing.
    Er helt sikkert ikke polert vinkel, men regner med at du ordner det?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn