Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Loevhagen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Antall liker
    1.046
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...
    Så - om 19 år så popper det opp noe grums om deg som de fleste av oss kan være foruten? "tkr" vil nok slite om 7 år.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, om 7 aar er tkr blitt 66 aar gammel. Tror ikke det, gitt! Mvh:)
    Vi gamle holder oss nok godt i vår umodne forumtilstand, tkr. Er ikke helt på din høyde mht alder, men har da passert det halve århundret med ganske god margin innen den tidsfristen er over, he he he. ;)

K

kveita

Gjest
    I dagens "Nordlys" står det på første siden: "Jeg felte Roger". Damen har vært på jakt, men det tok 8 år før hun flådde byttet og fortalte offentlig om hvor forferdelig denne jaktepisoden har vært. Inne i bladet forteller hun om sin hemmelighet. Jeg fikk kaffen i vranghalsen, er dette virkelig forfattet av en dame på 25 år? Er dette nivået på AP's politikere av idag? Svaret fikk jeg da jeg så fylkesordføreren i Troms, Pia Svensgård, hun syns det var forferdelig at bladet "i Tromsø" hadde offentliggjort bildet av damen. Samme Svensgård har offentlig uttalt at dette er en overgrepssak. Syns det er for jævlig at mine skattepenger skal gå til å brødfø en slik mehe som utrolig nok har blitt fylkesordfører i Troms. Hun som lurte samtlige SV-velgere ved å ta overgang til AP rett etter valget.

Frk. Torbergsen ble presentert i avisa " Troms Folkeblad", med fullt navn og alder som nummer 4 på AP sin liste allerede 06.09.12. Hvordan i helvete kan hun da påberope seg anonymitet. En viss professor i Bergen har også stilt seg dette spørsmålet.

Før jeg blir mere oppgitt og fortvilt over denne galskapens teater vil jeg avslutte med et sitat fra dagens "Nordlys"' ,den lille jenta forteller her om sitt første møte med den store stygge ulven, sitat: "Middagen" Jeg var naiv og uskyldig ungdom. Jeg hadde akkurat oppdaget Arbeiderpartiet, og politikk virket spennende. Invitert på middag,hyggelig. Dro til Roger.Hensynsløs.Autoritet.Baktanker.Alkohol.En mann med makt.En mann som brukte meg. Mange ganger.Altfor mange."

Dama er utrolig, hun tar godt i, hør bare her: " Jeg klarte ikke se denne mannen snakke om strafferammer i overgrepssaker. Jeg klarte ikke la være å se paralleller til andre lignende mediasaker."

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh
    Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...
    Da mangler du fortsatt 25 før du kan skryte av det i festlig lag...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh
    Gjør kanskje det. Men herregud for et slit du mener jeg bør utsette meg for. Tror nok heller jeg lar være å skryte av det i festlige lag, og lar historien begrense seg til slike triste forsamlinger som asylet... :rolleyes:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gjør kanskje det. Men herregud for et slit du mener jeg bør utsette meg for. Tror nok heller jeg lar være å skryte av det i festlige lag, og lar historien begrense seg til slike triste forsamlinger som asylet... :rolleyes:
    Ja, livet er faenmeg hardt! ;)

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    - Godt at Kolbergs metoder kommer frem

Lierpolitiker Paul Christian Justad (Ap) mener partikollega Martin Kolberg har gått over streken og sier det blir vanskelig å drive valgkamp med ham.

- Godt at Kolbergs metoder kommer frem - Aftenposten

Nå har vel Kolberg, selv i sine beste stunder, ikke vært noen stor velgermagnet.
    Nei... Han er vel omtrent like karismatisk som.... som.... .... som... hmm... faktisk vanskelig å komme på noen annen kjent person som er like permanent furten, brysk og hoven som ham. Jeg kommer ikke på noen i farten i alle fall.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.622
    Nei... Han er vel omtrent like karismatisk som.... som.... .... som... hmm... faktisk vanskelig å komme på noen annen kjent person som er like permanent furten, brysk og hoven som ham. Jeg kommer ikke på noen i farten i alle fall.
    Har du glemt Siv Jensen? Kanskje bare fortrengt henne, forståelig det. :cool:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tror hun har spist lykkepillene sine. Hun er jo rene lysfontenen sammenlignet med Koldberg for tiden. Men de hadde nok blitt et interessant par.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Kvinner burde deles ut på blå resept etter streng behovsvurdering! De burde også i likhet med sigaretter ha advarselsmerking!:rolleyes:

"DENNE PERSONEN KAN SERIØST FUCKE OPP LIVET DITT!!"

Alternativt:

"DETTE SØTE VESENET VIL EN DAG TA HUSET DITT!!"

Eller:

"DENNE KÅTE TØYTA VIL HENGE DEG UT SOM MANNSGRIS OM 20 ÅR!!"

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vel så interessant er det å studere kva media brukar plass og ressursar på i sjangerfeltet som skulle vore reservert politikk.
    Renkespill, komplott, knivstikking, prostitusjon, svik, dyneløfting, hestehandler og interne nettverk er en viktig del av politikken. Det er en stor fordel at avisene har anledning til å avdekke slikt og skrive om det. Hvis ikke ender vi opp med de minst egnede menneskene i viktige posisjoner i politikken. Og det rammer oss alle, spesielt når det skjer i partier som arbeider intenst for at de som politikere skal ha svært detaljert styring på alle enkeltmennesker i dette land og deres daglige gjøren og væren.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Oh yes! Nå vil vi ha bro over til Nesodden, og det litt brennkvikt!!
    http://e24.no/bil/driftskostnader-spiste-opp-alle-bompengene/20310711
    Du skjønner, når vi betaler bompenger, er det ikke skatt, det er en helt frivillig ordning for kommunene til å få inn penger til vei.

-Veier et statlig ansvar, sier du?

Joda, men staten har ikke råd til mer vei. Veiene må betales av befolkningen.

-Du spør om ikke skattene også betales av befolkningen?

Joda, men bompenger er ikke skatt, det har jeg da allerede sagt!

For, hadde det vært skatt, da hadde jo skattetrykket gått opp, ikke sant? Og det har jo de rødgrønne lovet at ikke skal skje...

mvh

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Bompenger er genialt. Å bruke veier bør være forbeholdt de få rike som har råd til det.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    Vel så interessant er det å studere kva media brukar plass og ressursar på i sjangerfeltet som skulle vore reservert politikk.
    Renkespill, komplott, knivstikking, prostitusjon, svik, dyneløfting, hestehandler og interne nettverk er en viktig del av politikken. Det er en stor fordel at avisene har anledning til å avdekke slikt og skrive om det. Hvis ikke ender vi opp med de minst egnede menneskene i viktige posisjoner i politikken. Og det rammer oss alle, spesielt når det skjer i partier som arbeider intenst for at de som politikere skal ha svært detaljert styring på alle enkeltmennesker i dette land og deres daglige gjøren og væren.
    ???? Der er vi da allerede. Bevisene hagler.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bompenger er genialt. Å bruke veier bør være forbeholdt de få rike som har råd til det.
    Det spillet som nå drives med bompenger, der det nærmest forlanges at trafikantene skal blø en gang til før noe prosjekt kommer inn på Norsk Veiplan er en ren utpressingstaktikk fra statlig hold. Irriterer vettet av meg. Ligger sånn litt under avlatshandel moralsk sett.

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det blir jo stort sett sost bort i ingenting også.

http://e24.no/bil/driftskostnader-spiste-opp-alle-bompengene/20310711

Riksrevisjonen undersøkte i alt 41 selskaper, og ett av fire bomselskaper bruker over halvparten av alle bompengene de får inn til drift. For disse går altså under halvparten av bompengene til faktiske veiformål.
    De pengene blir pisset bort på alt annet enn vei. Nå er det endatil snakk om å bruke dem på jernbane. Og sykkelveier. Og faen vet hva de ellers vil komme på etterhvert.

mvh

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Og det er vel noen kløktige, evigvarende byråkrater som har lagt opp til dette vanviddet? Vi er et av verdens rikeste land på papiret, men har ikke råd til å investere i framtida med skikelig veistandard. Ei heller å senke avgiftene på biler, slik at folk har råd til å holde seg med sånn passe nye biler.

Når bare Høyre og Frp får fjerna formueskatten, blir sikkert alt så mye bedre for oss alle...

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Og det er vel noen kløktige, evigvarende byråkrater som har lagt opp til dette vanviddet? Vi er et av verdens rikeste land på papiret, men har ikke råd til å investere i framtida med skikelig veistandard. Ei heller å senke avgiftene på biler, slik at folk har råd til å holde seg med sånn passe nye biler.

Når bare Høyre og Frp får fjerna formueskatten, blir sikkert alt så mye bedre for oss alle...
    Blir sikkert ikke så mye bedre, men det kan da i hvertfall ikke bli dårligere.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Oh yes! Nå vil vi ha bro over til Nesodden, og det litt brennkvikt!!
    Driftskostnader spiste opp alle bompengene - Bil - E24
    Du skjønner, når vi betaler bompenger, er det ikke skatt, det er en helt frivillig ordning for kommunene til å få inn penger til vei.

-Veier et statlig ansvar, sier du?

Joda, men staten har ikke råd til mer vei. Veiene må betales av befolkningen.

-Du spør om ikke skattene også betales av befolkningen?

Joda, men bompenger er ikke skatt, det har jeg da allerede sagt!

For, hadde det vært skatt, da hadde jo skattetrykket gått opp, ikke sant? Og det har jo de rødgrønne lovet at ikke skal skje...

mvh
    Denne typen avgifter , og gebyrer som du må betale, kan vel best beskrives som former for indirekte skatter. Problemet er gjerne at disse ikke har det man kaller sosial profil, dvs. at man skattes etter evne eller tabellkort/skatteprosent.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Klart vi ikke har råd til mer veg. Vi bruker jo nesten 18 milliarder på veg i år.
    Avgiftene på bil og bensin er jo bare på 50 milliarder.

N

nb

Gjest
    Denne typen avgifter , og gebyrer som du må betale, kan vel best beskrives som former for indirekte skatter. Problemet er gjerne at disse ikke har det man kaller sosial profil, dvs. at man skattes etter evne eller tabellkort/skatteprosent.
    Det er vel bare enkelte FRP-politikere og elementer innen NAF som ikke skjønner at bilavgifter i Norge først og fremst er rene fiskale avgifter.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.530
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt er det fiskale avgifter, men bompenger er en ekstremt ineffektiv måte å kreve dem inn på. Det vises jo tydelig med disse bompengeselskapene som trenger statstilskudd til driften fordi bompengene de krever inn ikke engang er tilstrekkelig til å betale for innkrevingsjobben. Altså ville staten kommet bedre ut totalt sett ved å rive bomstasjonen og la trafikken passere gratis. Eller ved å legge på en ca halv prosent i satsene for inntektsskatt og bruke de pengene til å avskaffe alle de forskjellige bompengeordningene. Men nå er det etablert et helt byråkrati rundt den innkrevingen, med bompengeselskaper som skal ha styrer og administrasjon med bonusordninger og julebord, så det har formodentlig blitt en masse særinteresser som ønsker å fortsette med den klattvise innkrevingen.

N

nb

Gjest
    Selvsagt er det fiskale avgifter, men bompenger er en ekstremt ineffektiv måte å kreve dem inn på. Det vises jo tydelig med disse bompengeselskapene som trenger statstilskudd til driften fordi bompengene de krever inn ikke engang er tilstrekkelig til å betale for innkrevingsjobben. Altså ville staten kommet bedre ut totalt sett ved å rive bomstasjonen og la trafikken passere gratis. Eller ved å legge på en ca halv prosent i satsene for inntektsskatt og bruke de pengene til å avskaffe alle de forskjellige bompengeordningene. Men nå er det etablert et helt byråkrati rundt den innkrevingen, med bompengeselskaper som skal ha styrer og administrasjon med bonusordninger og julebord, så det har formodentlig blitt en masse særinteresser som ønsker å fortsette med den klattvise innkrevingen.
    Delvis enig - aberet er dog om/hvor mye tyngre belastet veiene ville ha blitt om det var gratis å kjøre på de. For min del har aldri bompenger vært et element i vurderingen om jeg skal ta bilen eller ikke, men muligens andre ser annerledes på det. Tipper også at ganske mye av bompengeinntektene kommer på innfartsveiene til de store byene og ikke ute på bøgda, og i byene har bompenger muligens en viss preventiv effekt på trafikkmengden.

Edit: Jeg bor utenfor bomringen i Oslo og synest jeg kjører ganske lite bil og kjører aldri til jobben. Jeg drar på meg ca 1500 kroner i bompenger i kvartalet, altså ikke en sum jeg bryr meg særlig om. Dersom det hadde vært et reelt alternativ å kjøre til jobben (noe det ikke er pga manglende parkeringsfasiliteter og at jeg ikke synest det er morro å stå i bilkø) så ville nok bompengene veid ganske tungt i vurderingen. Det ville kostet meg et par tusen i måneden i tillegg til den andre kjøringen jeg gjør, så rundt 2500 kroner i måneden. Jeg hadde tatt den kostnaden om jeg hadde spart mye tid på det, men det fremstår som ganske lite attraktivt av ulike grunner, og for en del er nok prisen på det en sentral faktor i den vurderingen. Er det noe Oslo har nok av allerede så er det biler på veien i rushtiden. Å kjøpe elbil og late som det var fordi jeg var så politisk korrekt mens jeg ligger i kollektivfeltet og tanker gratis på en elbilplass og ikke betaler i bomringen vill da vært et mer fristende alternativ.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Pengeinnkrevere burde hatt forbud mot julebord.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn