- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 33.357
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Har bodd og jobbet der oppe noen aar......... Mvh
Så - om 19 år så popper det opp noe grums om deg som de fleste av oss kan være foruten? "tkr" vil nok slite om 7 år.Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...
Vi gamle holder oss nok godt i vår umodne forumtilstand, tkr. Er ikke helt på din høyde mht alder, men har da passert det halve århundret med ganske god margin innen den tidsfristen er over, he he he.Hehe, om 7 aar er tkr blitt 66 aar gammel. Tror ikke det, gitt! Mvh![]()
Og hvem er dere? Sentralen er jo ganske geriatrisk når alt kommer til alt...Dere er begge hva vi kaller interweb-pensjonister. Sorry.
Da mangler du fortsatt 25 før du kan skryte av det i festlig lag...Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh
Gjør kanskje det. Men herregud for et slit du mener jeg bør utsette meg for. Tror nok heller jeg lar være å skryte av det i festlige lag, og lar historien begrense seg til slike triste forsamlinger som asylet...Da mangler du fortsatt 25 før du kan skryte av det i festlig lag...Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh
Ja, livet er faenmeg hardt!Gjør kanskje det. Men herregud for et slit du mener jeg bør utsette meg for. Tror nok heller jeg lar være å skryte av det i festlige lag, og lar historien begrense seg til slike triste forsamlinger som asylet...Da mangler du fortsatt 25 før du kan skryte av det i festlig lag...Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh![]()
- Godt at Kolbergs metoder kommer frem
Lierpolitiker Paul Christian Justad (Ap) mener partikollega Martin Kolberg har gått over streken og sier det blir vanskelig å drive valgkamp med ham.
- Godt at Kolbergs metoder kommer frem - Aftenposten
Nei... Han er vel omtrent like karismatisk som.... som.... .... som... hmm... faktisk vanskelig å komme på noen annen kjent person som er like permanent furten, brysk og hoven som ham. Jeg kommer ikke på noen i farten i alle fall.- Godt at Kolbergs metoder kommer frem
Lierpolitiker Paul Christian Justad (Ap) mener partikollega Martin Kolberg har gått over streken og sier det blir vanskelig å drive valgkamp med ham.
- Godt at Kolbergs metoder kommer frem - Aftenposten
Nå har vel Kolberg, selv i sine beste stunder, ikke vært noen stor velgermagnet.
Har du glemt Siv Jensen? Kanskje bare fortrengt henne, forståelig det.Nei... Han er vel omtrent like karismatisk som.... som.... .... som... hmm... faktisk vanskelig å komme på noen annen kjent person som er like permanent furten, brysk og hoven som ham. Jeg kommer ikke på noen i farten i alle fall.
Kvinner burde deles ut på blå resept etter streng behovsvurdering! De burde også i likhet med sigaretter ha advarselsmerking!Gjør kanskje det. Men herregud for et slit du mener jeg bør utsette meg for. Tror nok heller jeg lar være å skryte av det i festlige lag, og lar historien begrense seg til slike triste forsamlinger som asylet...Da mangler du fortsatt 25 før du kan skryte av det i festlig lag...Jeg har vært sammen med (forhold) ikke mindre enn to av arten. Vakre og farlige skapninger, i alle fall de to...Paa generelt grunnlag, som det saa fint heter, vil jeg hevde at det kan vaere litt uklokt aa bare "skue hunden paa haarene" naar det gjelder nordnorske damer, men det blir litt ekstra OT her..... Mvh![]()
Renkespill, komplott, knivstikking, prostitusjon, svik, dyneløfting, hestehandler og interne nettverk er en viktig del av politikken. Det er en stor fordel at avisene har anledning til å avdekke slikt og skrive om det. Hvis ikke ender vi opp med de minst egnede menneskene i viktige posisjoner i politikken. Og det rammer oss alle, spesielt når det skjer i partier som arbeider intenst for at de som politikere skal ha svært detaljert styring på alle enkeltmennesker i dette land og deres daglige gjøren og væren.Vel så interessant er det å studere kva media brukar plass og ressursar på i sjangerfeltet som skulle vore reservert politikk.
Du skjønner, når vi betaler bompenger, er det ikke skatt, det er en helt frivillig ordning for kommunene til å få inn penger til vei.Oh yes! Nå vil vi ha bro over til Nesodden, og det litt brennkvikt!!
http://e24.no/bil/driftskostnader-spiste-opp-alle-bompengene/20310711
???? Der er vi da allerede. Bevisene hagler.Renkespill, komplott, knivstikking, prostitusjon, svik, dyneløfting, hestehandler og interne nettverk er en viktig del av politikken. Det er en stor fordel at avisene har anledning til å avdekke slikt og skrive om det. Hvis ikke ender vi opp med de minst egnede menneskene i viktige posisjoner i politikken. Og det rammer oss alle, spesielt når det skjer i partier som arbeider intenst for at de som politikere skal ha svært detaljert styring på alle enkeltmennesker i dette land og deres daglige gjøren og væren.Vel så interessant er det å studere kva media brukar plass og ressursar på i sjangerfeltet som skulle vore reservert politikk.
Det spillet som nå drives med bompenger, der det nærmest forlanges at trafikantene skal blø en gang til før noe prosjekt kommer inn på Norsk Veiplan er en ren utpressingstaktikk fra statlig hold. Irriterer vettet av meg. Ligger sånn litt under avlatshandel moralsk sett.Bompenger er genialt. Å bruke veier bør være forbeholdt de få rike som har råd til det.
De pengene blir pisset bort på alt annet enn vei. Nå er det endatil snakk om å bruke dem på jernbane. Og sykkelveier. Og faen vet hva de ellers vil komme på etterhvert.Det blir jo stort sett sost bort i ingenting også.
Riksrevisjonen undersøkte i alt 41 selskaper, og ett av fire bomselskaper bruker over halvparten av alle bompengene de får inn til drift. For disse går altså under halvparten av bompengene til faktiske veiformål.
Dette er uansett en mye større andel enn for bensinavgiften og vegavgiften.Det blir jo stort sett sost bort i ingenting også.
Riksrevisjonen undersøkte i alt 41 selskaper, og ett av fire bomselskaper bruker over halvparten av alle bompengene de får inn til drift. For disse går altså under halvparten av bompengene til faktiske veiformål.
Blir sikkert ikke så mye bedre, men det kan da i hvertfall ikke bli dårligere.Og det er vel noen kløktige, evigvarende byråkrater som har lagt opp til dette vanviddet? Vi er et av verdens rikeste land på papiret, men har ikke råd til å investere i framtida med skikelig veistandard. Ei heller å senke avgiftene på biler, slik at folk har råd til å holde seg med sånn passe nye biler.
Når bare Høyre og Frp får fjerna formueskatten, blir sikkert alt så mye bedre for oss alle...
Tja, hva gjør man vel ikke for sine kjernevelgere.........Regjeringen bruker penger som en full sjømann på offentlig sektor:
- Det er bare i Norge dette kan gjøres uten at noen løfter et øyebryn | ABC Nyheter
"Det strukturelle, oljekorrigerte budsjettunderskuddet i prosent av BNP for fastlands-Norge har økt fra tre til 5,3 prosent i den siste femårsperioden."
Denne typen avgifter , og gebyrer som du må betale, kan vel best beskrives som former for indirekte skatter. Problemet er gjerne at disse ikke har det man kaller sosial profil, dvs. at man skattes etter evne eller tabellkort/skatteprosent.Du skjønner, når vi betaler bompenger, er det ikke skatt, det er en helt frivillig ordning for kommunene til å få inn penger til vei.Oh yes! Nå vil vi ha bro over til Nesodden, og det litt brennkvikt!!
Driftskostnader spiste opp alle bompengene - Bil - E24
-Veier et statlig ansvar, sier du?
Joda, men staten har ikke råd til mer vei. Veiene må betales av befolkningen.
-Du spør om ikke skattene også betales av befolkningen?
Joda, men bompenger er ikke skatt, det har jeg da allerede sagt!
For, hadde det vært skatt, da hadde jo skattetrykket gått opp, ikke sant? Og det har jo de rødgrønne lovet at ikke skal skje...
mvh
Det er vel bare enkelte FRP-politikere og elementer innen NAF som ikke skjønner at bilavgifter i Norge først og fremst er rene fiskale avgifter.Denne typen avgifter , og gebyrer som du må betale, kan vel best beskrives som former for indirekte skatter. Problemet er gjerne at disse ikke har det man kaller sosial profil, dvs. at man skattes etter evne eller tabellkort/skatteprosent.
Delvis enig - aberet er dog om/hvor mye tyngre belastet veiene ville ha blitt om det var gratis å kjøre på de. For min del har aldri bompenger vært et element i vurderingen om jeg skal ta bilen eller ikke, men muligens andre ser annerledes på det. Tipper også at ganske mye av bompengeinntektene kommer på innfartsveiene til de store byene og ikke ute på bøgda, og i byene har bompenger muligens en viss preventiv effekt på trafikkmengden.Selvsagt er det fiskale avgifter, men bompenger er en ekstremt ineffektiv måte å kreve dem inn på. Det vises jo tydelig med disse bompengeselskapene som trenger statstilskudd til driften fordi bompengene de krever inn ikke engang er tilstrekkelig til å betale for innkrevingsjobben. Altså ville staten kommet bedre ut totalt sett ved å rive bomstasjonen og la trafikken passere gratis. Eller ved å legge på en ca halv prosent i satsene for inntektsskatt og bruke de pengene til å avskaffe alle de forskjellige bompengeordningene. Men nå er det etablert et helt byråkrati rundt den innkrevingen, med bompengeselskaper som skal ha styrer og administrasjon med bonusordninger og julebord, så det har formodentlig blitt en masse særinteresser som ønsker å fortsette med den klattvise innkrevingen.
Desto mer fiskale avgifter.Delvis enig - aberet er dog om/hvor mye tyngre belastet veiene ville ha blitt om det var gratis å kjøre på de.