Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    rr30629

    Gjest
    Enig. Vi må ha en motvekt som fokuserer på politikk slik at vi får en dynamikk i det politiske Norge, de siste årene har vært preget av mye fjas. Tror heller ikke at dette kommer til å gå over med det første og Jonas er dessverre feil mann, han har det bare ikke. Samtidig vanskelig ved første øyekast å se hvem som kunne tatt over.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Jeg fatter ikke hva AP driver med. Jeg stemmer borgerlig men tenker at det er veldig fint med et alternativt og velfungerende styringsparti på sosialistisk side. Det blir vanskelig nok å håndtere Hakkebakkeskogen hvis de skulle vinne valget.
    Jeg er mindre imponert over Høyre. De regelrett beskyttet en voldtektsmann, for partiet var viktigere enn sine unge kvinner. Ingen av de som beskyttet overgrepsmannen har måtte gå. Giske har "bare" vært "slesk" etter hva vi har fått høre. Han har ikke skjenket sine ofre fulle og så hatt sex med 16-åringer som var ute av stand til samtykke.

    Høyre er dog flinkere til å fortie det hele. "don't rock the boat"-Erna ved roret. Hold kjeft. Forti mest mulig. Håp det går over. Og det gjør det jo, for media fokuserer på Giske og ikke Tonning-Riise og hans enablers som fortsatt befinner seg sentralt i partiet Høyre.

    Erna gjorde overgriperen Søviknes stueren igjen. Så vi kan ikke si at det står det grann til bedre til på den fløyen. Heller hakket verre, men deres velgere og medlemmer ser ut til å bry seg mindre.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Enig. Vi må ha en motvekt som fokuserer på politikk slik at vi får en dynamikk i det politiske Norge, de siste årene har vært preget av mye fjas. Tror heller ikke at dette kommer til å gå over med det første og Jonas er dessverre feil mann, han har det bare ikke. Samtidig vanskelig ved første øyekast å se hvem som kunne tatt over.
    ABB gjorde stor skade på det norske demokrati der han henrettet kremen til AUF, de som skulle ta over. En av de døde eller hardt skadde ville trolig vært nestleder i AP i disse tider. AP har lidd massiv skade. Og Norge har ikke en gang tatt oppgjør med tankegodset til ABB.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Banner tydeligvis i kirka nå, men det får så være. Er godt vant med det.

    Dersom Trøndelag Ap vil ha Giske som fylkesleder, tenker jeg det er helt greit og gidder ikke hisse meg opp over det. Her er det tydeligvis et sammensurium av metoo og maktkamp. Giske er neppe den verste. Søviknes kom tilbake, først som ordfører, så på Stortinget og til slutt ble han nestleder igjen. Og horebesøkene til Hoksrud? Osv....

    Tviler sterkt på at Giske vil begå nye overtramp og dumheter framover. Dette går bare bra.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå handler vel ikke dette bare om Giske, det handler vel også om kvinnene og de som ble «berørt» av Giske sine handlinger opp igjennom årene.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ja? Det har de vel både fått fram, fått beklagelse for og satt Giske i livslang forlegenhet for?

    Bli ferdig med det.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Du og du, en beklagelse. Helt fantastisk.

    Hadde han hatt noe som kunne minne om en antenne så hadde han takket nei og satt partiet foran alt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tøv. Mannen måtte gå kanossagang i riksdekkende media, fratatt tillitsverv og ble satt i livslang forlegenhet. Da er det på tide å gi seg. Vil flertallet ha ham som fylkesleder, så er det helt greit.

    Hisser meg adskillig mer opp over alle støtteerklæringene til Northug.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Northug har ingen betydning. det har svinet Giske og hans like i alle partier. Du var jo opprørt over Per Sandberg. er det kun farven på drakten som betyr noget?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Du og du, en beklagelse. Helt fantastisk.

    Hadde han hatt noe som kunne minne om en antenne så hadde han takket nei og satt partiet foran alt.
    Det er vel hans antenne som har vært problemet hele tiden......
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Northug har ingen betydning. det har svinet Giske og hans like i alle partier. Du var jo opprørt over Per Sandberg. er det kun farven på drakten som betyr noget?
    La meg nå se;
    Sandberg kom med sterkt rasistiske kommentarer til en asylsøker fra Kosovo eller Bosnia og skallet ham ned senere på kvelden. Ble senere nestleder i partiet og til og med justisminister.

    Nei; Giske er nok adskillig verre. Korsfest, korsfest!
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nå gjør du det samme som Northug fansen gjør i Northug tråden; at andre har driti seg ut før er formildende.
     
    6

    65finger

    Gjest
    La meg nå se;
    Sandberg kom med sterkt rasistiske kommentarer til en asylsøker fra Kosovo eller Bosnia og skallet ham ned senere på kvelden. Ble senere nestleder i partiet og til og med justisminister.

    Nei; Giske er nok adskillig verre. Korsfest, korsfest!
    det rangeres likt. skandaløst at de ikke begge ble tuppa ut av partiene
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Alle partier har sine svin på skogen og Giske har nok vært mest umoral ovenfor sine livspartnere. Jeg er enig i at det lukter mye maktkamp fra dekningen av Giske. At mange ikke liker hans utseende, sleske tilnærminger osv er ikke nødvendigvis verken straffbart eller imot Aps interne retningslinjer. Når det er sagt så blir det også naivt å ikke vektlegge alle saker som har dukket opp.

    Høyre og skandalen med flere overgrep ble godt slukket og fyren er borte fra politikken. Problemet med Giske er at en omstridt person skaper bråk i partiet som er dårlig timing - de trenger ikke det i en fase der de risikerer å måtte styre klubben Kokkelimonke neste år. Da trenger hele Norge et sterkt og solid AP.

    Søviknes er en engangs gigatabbe - han har angret og var borte lenge fra rikspolitikken. Det blir noe litt annet enn Giske - selv om søkviknes åpenbart har begått en større engangsforbrytelse - og angivelig heller ikke har oppført seg helt bra ovenfor ofret i etterkant.

    Men det er summen av støy i ap som virker helt rart på meg. De burde ha fokusert på sin egen politikk og ikke minst satt klarere grenser mot sine potensielle partnere. Med et regjeringsskifte så trenger vi et sterkt og solid Ap som virkelig må finne tilbake til sine røtter. Barnehagen trenger en skikkelig disiplinert barnehageonkel !
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Fyren i Høyre borte fra politikken? Han ble lobbet inn på Stortinget, vel vitende om hans voldtektsmannsbakgrunn. De hadde fuckings vitner på voldtekten. Han hadde fortsatt om ikke metoo kom rundt hjørnet, grunnet Høyres ønske om å fortie det hele. Denne gangen lyktes de ikke. Hvilke saker har Høyre lyktes med? Tonning-Riise forsvinner fra Stortinget ved neste valg, men hans beskyttere fortsetter sin karriere i partiet. Han hadde ikke kommet dit han var om ikke mektige personer aktivt så vekk fra hva han gjorde. Tonning-Riise ble fotfulgt helt ut på Venstres arrangement, slik at han ikke skulle voldta noen.


    Søviknes? Eneste han angret var at han ble tatt. Og vi vet enda ikke hvem den andre personen som utnyttet voldtektsofferet samme natt er? Sandberg? Hoksrud? Siv "jeg vil ikke vite" Jensen beskytter sine overgrepsmenn også. Men hun får fortsette som partileder. Det er en skam! Og Erna ga Siv finansministerposten, og hvitevasket Søviknes TO ganger. Det var ikke FrP som tok Søviknes tilbake til rikspolitikken. Det var Høyre. Tygg på den.


    Den artikkelen er god. Og vi vet hvorfor FrP, SP, Høyre holder godt kjeft. De har samme ukulturen i sin organisasjon, om ikke enda verre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nettopp. Ukulturen er der i alle partier. Og Giske er milevis fra å være den verste. Likevel er han altså den som skal hakkes i biter.

    Problemet i Ap har aldri vært Giske. Derimot et uovertruffent elendig lederskap. Både rundt dette, at Støre ikke forlanger ro, for lite tydelig på å markere forskjellen mellom Ap og Høyre, utallige kompromiss med regjeringen, manglende markeringer i forhold til mulige regjeringspartnere osv, osv.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Men kanskje ikke å noen god ide å sette posterboyen for denne ukulturen som vaktmesteren som skal rydde opp?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.824
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er det godt mulig det ikke er. Men det får være opp til Trøndelag Ap.

    En rasistisk og voldelig justisminister fra Frp var jo helt greit....
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Mottoet er at har man ikke kommet seg i seng før 0100 så kan man like gjerne gå og legge seg.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Trakassering og noe som er i grenseland voldtekt er selvsagt uproblematisk. kjenner noen som har opplevd Giskebass. Han og tynning i høyre. Svake ledere som lar sånne gå løs
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.744
    Antall liker
    9.395
    Sted
    Trondheim
    Det sier jo litt når folk i Trøndelag AUF sier at de advarte sine medlemmer mot å snakke med disse folka (Giske + flere) på arrangementer, men samtidig fikk beskjed om å stemme på dem når det skulle velges inn noen i viktige posisjoner i partiet. Det vitner om en skrekkelig ukultur i Trøndelag AP.
    Jeg har vurdert å melde meg inn i partiet slik at jeg kan melde meg ut igjen dagen etter.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg prøvde ikke å unnskylde høyre men registrerer at fyren er fjernet nå. Det stemmer sikkert at både denne og flere saker er forsøkt feid under teppet. Det stemmer også helt sikkert at Giske er langt ifra å være den verste. Men - det er gjentakende historier på Giske og han er veldig synlig i rikspolitikken per idag - som bidrar til å ustabilisere AP. Når det er så mange separate saker på ham fra unge kvinner - så tenker jeg at det er noe man burde ha tenkt litt over.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.516
    Antall liker
    9.286
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    For en som ikke stemmer AP er det fantastisk å se hvordan partiet nærmest selvdestruerer 1/2 år før valgkampen drar i gang.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    giske giske

    han er et politisk dyr, mer enn en byråkrat.
    ap trenger ham mye som det - mer enn en byråkrat

    han har blitt fanget i metoo. sikkert med rette. metoo vaker mellom overgrep og uønsket oppmerksomhet. giske er ikke overgriper. han har nok - etter sigende - bedrevet en del uønsket oppmerksomhet.

    kjærringa holder ham nok på matta fremover.

    beklagelser og unnskyld er menneskets måte å nullstille klokka. hvorfor skulle en ikke tenke slik her? er vi for alltid de feilsteg vi engang gjorde? prøv på deg selv!
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Tonning-Riise er da ikke fjernet. Han sitter på Stortinget som representant for partiet Høyre. Han var Unge Høyre-leder og kronprins i partiet. Han måtte kjempe for sin listetopp i Hedmark, det var langt fra sikker plass. Partiet lobbet kraftig for han. Vel vitende om at han var en fuckings voldtektsmann. Det var vitner! Fyren blir fjernet, fordi han over natten ble totalt uspiselig. Ikke for Høyre, de hjalp han jo opp og frem med kunnskap om hvem han faktisk var. Tonning-Riise ble uspiselig grunnet Metoo.

    Hva har Høyre gjort siden? Null, nada, niks. De skjuler sine skyldige. De skjuler de som lobbet for å få voldteksmannen inn på Stortinget. De skjuler de som visste hvem han var og likevel pushet han opp og frem.

    Imens ler de hele veien til stemmeurnene, fordi AP lager bråk om Giske. Høyremedlemmer burde lage megabråk om Tonning-Riise og de som hjalp ham opp og frem. Men for dem kan man jo ikke risikere fortsatt skattelette til kapitalen. Posisjonen er mye viktigere enn om dattera til kollegaen din blir voldtatt på en konferanse med en annen kollegas velsignelse. Kanskje den andre kollegaen burde kastes på hodet ut av partiet. Men slikt skjer selvsagt ikke, fordi det ville laget krusninger på sjøen, og Erna sier at båten må ikke rokkes.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    ^^Stien bak meg er ganske rufsete men jeg er heldigvis ikke en politiker som har et indelig ønske om å være med og bestemme hvordan andre skal ha det i livet sitt.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.585
    Antall liker
    35.508
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tonning-Riise er ferdig i politikken. Dessverre ikke mulig å avsette ham som stortingsrepresentant, men han er ikke kandidat til neste valg. Borte.

    Giske, derimot, er Iznogood som så inderlig gjerne vil bli kalif i stedet for kalifen til tross for at det slår spektakulært feil gang etter gang.

    Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på den gamle Frostatingslovens paragraf om at hvis kongen begår overgrep mot bøndenes koner eller døtre har bøndene rett til å ta livet av ham. Da skal man skjære hærpil og la den gå i alle fylkene innenfor Agdenes. Innført som hasteparagraf etter at gamle Håkon jarl viste seg å ikke være helt #metoo-compliant, han heller.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en kan da ha vettuge meninger om fordelingspolitikk selv om en har bedrevet uønsket oppmerksomhet. det fins ingen rene rulleblad blant oss.

    vi er alle syndere. de færreste overgripere.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Tonning-Riise og alle andre saker, inkludert de som er nevnt i FrP - og vi har jo en rekke andre eksempler fra andre partier - er ikke mindre alvorlige enn Giske - kanskje tvert i mot i flere tilfeller. Men - her diskuterer vi Giske og hvordan det på påvirker AP. Videre - vi har sett en rekke alvorlige saker fra flere varslere På ham over flere år. At Tonning-Riise er en drittsekk er jo ikke relevant med tanke på hvorvidt det er riktig å ha Giske som leder i Trøndelag.

    Hva tenker herremennene her om alle de stygge sakene som har kommet opp fra disse jentene? Ikke minst - hvor velegnet er Giske til å rydde opp i en ukultur i Trøndelag AP?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.585
    Antall liker
    35.508
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Bak paywall, men også bakgrunnen for rundkastet fra AUF:

     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Tonning-Riise er ferdig i politikken. Dessverre ikke mulig å avsette ham som stortingsrepresentant, men han er ikke kandidat til neste valg. Borte.

    Giske, derimot, er Iznogood som så inderlig gjerne vil bli kalif i stedet for kalifen til tross for at det slår spektakulært feil gang etter gang.

    Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på den gamle Frostatingslovens paragraf om at hvis kongen begår overgrep mot bøndenes koner eller døtre har bøndene rett til å ta livet av ham. Da skal man skjære hærpil og la den gå i alle fylkene innenfor Agdenes. Innført som hasteparagraf etter at gamle Håkon jarl viste seg å ikke være helt #metoo-compliant, han heller.
    Jeg snakker ikke om Tonning-Riise, Asbjørn, men alle som hjalp Tonning-Riise opp og frem, vel vitende om hvem han var.

    Hvor mange av disse har trukket seg, sa du? Tallet begynner på N og slutter på ull.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Er det virkelig noen som tror at ting kan bli bedre når folk som Siv "jeg vil ikke vite" Jensen får lov til å fortsatt sitte med makten?

    "Jo mindre jeg vet jo bedre, og det forstår du" <-- en slik leder bør aldri behandle varsler.

    Det trengs en kraftig opprydding i alle politiske parti, hvor enablere blir hivet på hodet ut.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215

    Hvis noen lurer på hvorfor ting går feil, så kan man lese litt snacks her.

    " Styret i Oslo Ap vil ha Tone Tellevik Dahl, administrerende direktør i NHO-foreningen Norsk Eiendom, som leder av nominasjonskomiteen. "

    Wait, what, who? Representant for en hovedmotstander skal styre nominasjonsprosessen?

    Dette avsnittet er også morosamt.

    " Grunnen til at sammensetningen av en lokal nominasjonskomité vekker så sterke reaksjoner, er at den går inn i en større debatt i Ap om hvem partiet skal bestå av og være til for: Høyt utdannede eller kandidater med bakgrunn fra faglig arbeid og yrkesfag? Partisekretær Kjersti Stenseng ga foran kommune- og fylkestingsvalget partiorganisasjonen marsjordre om å prioritere faglige kandidater på valglistene. Mange fylkeslag lyttet til rådet fra partisekretæren og fikk inn tillitsvalgte på de lokale listene. I Oslo gikk det annerledes: Hovedstadspartiet valgte ingen slike kandidater til de ti sikre plassene. "

    Akademikerpartiet kan de snart bytte navn til. Det er ikke rart de snuser på 20 % snart.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.777
    Antall liker
    13.266
    Ble ikke fred og ro så veldig lenge, som forventet


    om det går en faen i folk kan de holde på slik i små drypp helt frem til valget regner jeg med. Det finnes alltids en historie til virker det som.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Folk vil ikke ha Giske. Folk vil ikke ha fortsatt trakassering. Gutteklubben Grei i trøndelag arbeiderparti trodde de kunne fortsette som før, men har feilberegnet totalt. Støyen er langt fra over.

    Det er mange representanter som skjelver i buksene nå. De er redd for at deres egen historie skal komme frem i lyset. Det gjeldende AP og i andre partier.

    Det er derfor de andre partiene holder kjeft. De vet at hvis de sier noe feil, så står det en kvinne klar til å stå frem med sin historie og helvete er løs for dem også.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Bak paywall, men også bakgrunnen for rundkastet fra AUF:

    hvis det er det samme som dette, så burde hun bare holde kjeft

     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.297
    Antall liker
    9.537
    Torget vurderinger
    2
    Trøndelag AP må være men sjelden planet avsondret fra folkevett og reelle velgermasser . At de ikke skjønner at Giske en en uspiselig kandidat og uforenlig med et godt Ap valg er smått utrolig. De må enten være en korrupt gubbemafia som håper å få lønnsomme posisjoner i Entra og sånn fra Giske , eller en undergraverkommando med ukjent oppdrag. Herlig å se at motfylkingen trår til...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det var en gang at moralen var utenfor politikken. så gjorde moralen seg breiere og breiere innen politikken. i dag har moralen overtatt politikken.

    det kommer intet godt ut av det.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.777
    Antall liker
    13.266
    det var en gang at moralen var utenfor politikken. så gjorde moralen seg breiere og breiere innen politikken. i dag har moralen overtatt politikken.

    det kommer intet godt ut av det.
    Forsåvidt enig i poenget, men det er unektelig et betydlig skjær av komikk og/eller tragedie når reglene AP er veldig opptatte av at skal gjelde i arbeidslivet ikke skal gjelde i partiet eller for ansatte i partiorganisasjonen. Under valgkampen i 2017 var det angivelig en temmelig vanlig hendelse at ansatte låste seg inne på do for å gråte på jobben.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.297
    Antall liker
    9.537
    Torget vurderinger
    2
    det var en gang at moralen var utenfor politikken. så gjorde moralen seg breiere og breiere innen politikken. i dag har moralen overtatt politikken.

    det kommer intet godt ut av det.
    Hva mener du egentlig .?At moralen er en så dominerende og at kravet om dydsmønster overdøver politikken? Enig i at politisk korrekthet har tatt helt overhånd . Men Giske er en korrupt drittsekk , og Entra saken alene er nok for meg til å ønske mannen ut av enhver maktposisjon
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn