Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Kanskje Sindre ville unngå skjebnen til Arne Brundtland og Dennis Thatcher, som nærmest gikk for luft og ignoranse i pressa?
    Nå er han definitivt "The Talk of the Day"
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Kanskje Sindre ville unngå skjebnen til Arne Brundtland og Dennis Thatcher, som nærmest gikk for luft og ignoranse i pressa?
    Tankane iallfall går unekteleg til hertugen av Edinburgh og prinsesse Margaret slik dei vert framstilte i The Crown. På hi sida: Det er vel akkurat den dramaturgien Høgres PR-avdeling har lagt opp til.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.181
    Antall liker
    13.698
    Sprekker litt i forklaringen om at Finnes sørget for å ha ca lik portefølje ved årsslutt også


    «Han har sittet igjen med omtrent samme portefølje ved årsslutt hvert år, når aksjonærregisteret oppdateres. Dette er gjort for å skjule omfanget av handel for meg og for omverden».

    Men det var flere endringer i aksjonærregisteret i løpet av årene Solberg var statsminister. Ifølge DNs gjennomgang kan minst 57 aksjehandler identifiseres kun ved å bruke dette som kilde. Solbergs første mulighet til å oppdage at mannen handlet aktivt på denne måten var på tampen av 2015, ettersom hun da kunne sammenligne med aksjebeholdningen Finnes hadde i 2014 – som var året registeret ble lansert.

    Mellom 2014 og 2015 hadde Finnes blant annet solgt alle sine aksjer i Odfjell Drilling, solgt seg ned i Q-Free, kjøpt seg opp i Norsk Hydro, og plassert penger i nye selskaper – slik som Nordic Nanovector og Skandiabanken.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.181
    Antall liker
    13.698
    Til liks med VG og e24.no er også DN godt under middels imponert over Peggy Følsviks og Raymond Johansens medieforståelse


    Dagen etter sto LO-leder Peggy Hessen Følsvik på Dagsrevyen og sa at «det snakkes om» at noen har sittet på informasjon og ikke latt den komme ut, og at hun håpet mediene «går i seg selv». Både Johansen og Hessen Følsvik har i ettertid gått tilbake på uttalelsene sine.
    ..

    Følsvik og Johansen viser ikke bare dårlig impulskontroll, men en elendig forståelse for hvordan pressen fungerer. Kampen om lesernes tillit og betalingsvilje er knallhard i det norske medielandskapet. Å utsette publiseringen av det som ligger an til å bli tiårets største og mest bisarre politiske skandale, hadde vært å risikere å tape saken til en konkurrent. Det ville krevd en kollektiv svikt i flere titall journalister og redaktørers presseetiske ryggmargsrefleks og samvittighet. Dessuten er det umulig å forstå hva det skulle vært å vinne på det.

    Tilliten til mediene er under konstant angrep fra utenlandsk propaganda, konspirasjonskontoer på nettet og en amerikansk ekspresident. Akkurat nå får norske redaksjoner direkte spørsmål fra lesere om hvorvidt de av sympati for Høyre har utsatt avsløringen. Det eneste Følsvik og Johansen er i ferd med å oppnå, er dermed å snu kraften i avsløringene bort fra Solberg og Høyre, og over til mediene som har stått for dem. Det er godt jobbet fra to aktører for norsk venstreside.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Sulten på vervet som leder?
    Må si som Marvin Wiseth sa da jeg spurte ham hvorfor han ikke gikk for lederjobben i partiet den gangen Rolf Presthus døde og Jan Petersen ble valgt. Marvin hadde fått spørsmålet fra valgkomiteen men han takket nei. Han var leder i Trondheim Høyre 1984-88. Det han sa til meg var "Æ tur æ har det bedre som ei stor gjedde i ein liten dam, einn som ein liten mort i en stor innsjø!" Tror det er noe av det mest fornuftige jeg har hørt en politiker si!
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Ser det spekuleres i hvem som kan overta i Høyre.
    Et navn som jeg ( som står langt fra de politisk) ville trukket fram er Børge Brende
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Politisk er jeg kanskje ikke helt på linje med ham, men jeg kjenner ham personlig og jeg tror han er en rakrygget OK fyr.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Under den fallerte generalen Erna, ser det jo ut som om Høyre bare har sersjanter.
    Sånn er det jo, en sterk stjerne stjeler lyset fra alle andre, og når den dør blir den et svart hull der intet kommer ut.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.181
    Antall liker
    13.698
    Under den fallerte generalen Erna, ser det jo ut som om Høyre bare har sersjanter.
    Sånn er det jo, en sterk stjerne stjeler lyset fra alle andre, og når den dør blir den et svart hull der intet kommer ut.
    Er vel mye samme i AP etter at de to arvtakeren sendte seg selv ut på sidelinja. Hadde det vært noen tydelig avtager til Støre så hadde det nok vært mer debatt der. Hvor lenge har Erna holdt på nå? 20 år eller så?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.699
    Antall liker
    10.022
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Avhenger av massen det. Den kan også ende som en hvit dverg.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.219
    Antall liker
    16.782
    Torget vurderinger
    2
    Erna har vært leder i 19 år. Røe Isaksen fikk ikke bli arvtaker fordi han er en rotekopp organisatorisk og planleggingsmessig. Det holder ikke om du vil ha toppvervet. Selv har jeg sansen for den mer rett fra levra Røe Isaksen som kom ut i rampelyset etter at han sa fra seg verv i Høyre.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.889
    Antall liker
    2.880
    Torget vurderinger
    1
    Pr-avdelingen i Høyre jobber nå garantert på høygir. Jyplingene i blå skjorte enser ikke demokratisviket en tanke, alt handler nå om å gjøre det beste ut av det. Som vil være å få spadd møkkalasset over på Spillavhengighet og Stakkars Erna og Stakkars Sindre. Om man etter hvert flytter grenser for hva politikere kan tillate seg så er jo det en ren bonus! Vi kjører gjenforening i Se & Hør om en måneds tid. Pass på at begge ser slitne og ærlige ut! Og få for guds skyld Sindre til å endre startside på PCen fra børsen.no til matprat,no! Skal Clemet inn før eller etter Se og Hør med hvor vanskelig og krevende det er å være toppolitiker for tiden? Hvem tar det med apanasje og regler for børsspilling i framtida? Vi har to år på oss før neste valg! Jobbe nå gutter, jobbe!!
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Ser det spekuleres i hvem som kan overta i Høyre.
    Et navn som jeg ( som står langt fra de politisk) ville trukket fram er Børge Brende
    Absolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.

    @Pink_Panther Heilt sant at Isaksen hadde vore den mest lovande, men han er trass alt (og har vore det sidan han var med på å sparka liv i Minerva att) meir ein tenkjar, ideolog og skribent. Som politikar imponerte han meg ikkje så veldig. Litt handlekraft, rett nok: Han var jo mannen bak UH-strukturreforma, som i mine augo er eit nesten like stort vas som kommunereforma.

    Eg trur analysen er rett, både i Ap og H manglar dei klare leiarkandidatar. Dei som var, står stort sett på sidelinja.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.365
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Ytterst i havgapet...

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Absolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.

    Eg trur analysen er rett, både i Ap og H manglar dei klare leiarkandidatar. Dei som var, står stort sett på sidelinja.
    Børge 58 år?? Herrgud! Da jeg var med i Trondhjem Unge Høire kom den guttungen inn på disp fra aldersgrenser fordi hans mor ba så pent om at han måtte få bli med fordi hun trodde at han da fikk et så godt miljø å vokse opp i. Så feil kan foreldre faktisk ta!

    Men seriøst så imponerte gutten veldig. Han stillte masse spørsmål om absolutt alt og det var gjennomtenkte spørsmål også, og han lærte veldig mye. Han er helt klart ingen dumskalle! Men spørsmålet er om han gidder for han har jo faltisk gjort det "rimelig bra" på andre arenaer. Jeg tror han har den nødvendige integritet som vil behøves som leder i Høyre i dag, arbeidskapasitet og smartnes har han også. Håper at han ikke takker ja til et slik tilbud!

    Men at han har blitt så gammel da???? Alltid litt sjokkerende når man må sette egen alder i perspektiv! Børge er jo bare en "guttunge"!
    Du skal fanmeg ha takk Tweedjakke!
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.045
    Hva med Henrik Syse, ? han er kanskje høyremann ennå.
    Mulig overkvalifisert og trives godt med den karrieren han har
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    606
    Antall liker
    485
    Sted
    Aarhus
    Absolutt, men han er nær på same generasjon som Solberg. 60 år i 2025. Det kan nok vera eit kompromiss, men han er ikkje framtida. I beste fall ein som kan stå i eit skuffande (for H) val og gjera det beste ut av det.

    @Pink_Panther Heilt sant at Isaksen hadde vore den mest lovande, men han er trass alt (og har vore det sidan han var med på å sparka liv i Minerva att) meir ein tenkjar, ideolog og skribent. Som politikar imponerte han meg ikkje så veldig. Litt handlekraft, rett nok: Han var jo mannen bak UH-strukturreforma, som i mine augo er eit nesten like stort vas som kommunereforma.

    Eg trur analysen er rett, både i Ap og H manglar dei klare leiarkandidatar. Dei som var, står stort sett på sidelinja.
    har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Henrik Syse kunne faktisk fungere, men er redd ( for Høyres del ) at han er for smart til å takke ja.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.181
    Antall liker
    13.698
    har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
    Erna har vært ubestridt så lenge at det vel knappest er tenkt tanken. Når man ser hvordan Høyre reagerer nå så er ligner ting mer enn en smule på en personkult. Beste kandidaten er kanskje Ine Eriksen Søreide men det spørst om hun er spesielt interessert.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    1.414
    Kanskje litt meget Caymanøyene på Syse til at han er helt kosher nå?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tror partiet er et synkende skip nå, så hvem i all verden ønsker å bli husket som den som sto til rors da det gikk under?
    At Erna dro ut bunnpluggen vil bli glemt, det er kapteinen da det gikk under som blir husket!
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    har de ikke noen nestledere de kan hive inn. ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola. Erna Solberg ble ikke regnet som et stor ledertalent når hun overtok
    Asheim? Eg har ikkje heilt trua, eg har meir sett på han som eit ungdomsalibi.

    Det Erna hadde, var eit slags sosialpolitisk prosjekt som skilde seg «pengeteljing», den moraliserande tanta som sa at folk måtte ta seg saman og ta ansvar, men at staten ikkje skulle vera hjartelaus. Dette er sikkert litt karikert (sidan Høgre aldri har fått røysta mi, og sannsynlegvis aldri vil det), men for the sake of the argument.

    Isaksen kunne hatt eit tilsvarande prosjekt, kanskje (men han får vel neppe sleppa inn på Høgres hus etter dette), og ein litt rufsete charme.

    Kanskje Henrik Syse, men dei kan ikkje henta inn nokon utanfrå for å vera stm-kandidat om to år.
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    606
    Antall liker
    485
    Sted
    Aarhus
    En som står igjen som en smågutt i skurkeselskapet er Moxnes. Nepotisme, innsidehandel, bostøttesvindel, tukling med reiseregninger. Hjelpe og trøste! hva med å tjene landet?
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    606
    Antall liker
    485
    Sted
    Aarhus
    Asheim? Eg har ikkje heilt trua, eg har meir sett på han som eit ungdomsalibi.

    Det Erna hadde, var eit slags sosialpolitisk prosjekt som skilde seg «pengeteljing», den moraliserande tanta som sa at folk måtte ta seg saman og ta ansvar, men at staten ikkje skulle vera hjartelaus. Dette er sikkert litt karikert (sidan Høgre aldri har fått røysta mi, og sannsynlegvis aldri vil det), men for the sake of the argument.

    Isaksen kunne hatt eit tilsvarande prosjekt, kanskje (men han får vel neppe sleppa inn på Høgres hus etter dette), og ein litt rufsete charme.

    Kanskje Henrik Syse, men dei kan ikkje henta inn nokon utanfrå for å vera stm-kandidat om to år.
    Jeg husker godt hvor håpløs og klønete Solberg var i debattene rett etter at hun overtok. Ble dømt nord og ned i media. de klarer sikkert å hoste opp en eller annen som kan overta.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.933
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Sunnmøre
    Beste kandidaten er kanskje Ine Eriksen Søreide
    Det er sant. Tviler på at ho vil, men ho hadde vore eit godt val, trur eg. Ingen som tvilar på at ho er flink (men eg veit nada om korleis ho er organisasjonspolitisk, og om Høgre kunne velja, er ho nok litt for mykje Oslo Vest).
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.365
    Antall liker
    11.949
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Problemet med de fleste av de større partiene ser ut til å være at det ikke finnes alternativer til dagens ledere... bare broilere som har flydd rundt i partikontorene siden de var ferdige med bacheloren sin.. spader, langkoster og annet verktøy aner de knapt hva er....
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Tina Bru mot Brenna?
    Aasheim mot Vestre?
    Tror ingen av dem har pondus i nær framtid.
    Børge Brende mot Raymond derimot.
    Det er tungvektsboksing.
    Begge er gamle nok til å ha hår i ræva
    Godt over 60, javel
    Men ungsauer i forhold til hva som skjer i the USofA
     

    PUKK OG GRUS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Innlegg
    606
    Antall liker
    485
    Sted
    Aarhus
    Børge brende, er ikke han travelt opptatt med å booke hotellrom til Stein Erik Hagen og andre rikinger i Sveits? Fylle snittefat og pusle med overheaden
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn