Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvem er det som har gitt denne fløyen av KrF innflytelse? Jo, Høyre.

    Kanskje du skal rette kritikken dit der den hører hjemme?
    Det er vel egentlig velgerne som har stemt på Krf som har "skylden" og siden de uheldigvis er en del av et nødvendig parlamentarisk flertall så må man dessverre finne seg i at regjeringens politikk vil inneholde noen viktige saker for Krf.

    Det samme kan skje om vi får et sosialistisk flertall etter valget neste gang og regjeringen er avhengig av støtte fra kommunistene.
    Surrehue. Du jublet når den "blå" fraksjonen av KrF rev seg løs og ålte seg inn i regjering. "Røde" Hareide fikk så ørene flagret for ledningen med kommunistene og Ropstad/Bollestad ble kanonisert.
    La det ikke være noe tvil. Jeg ønsker Krf døde og minimaliserte. Men ett steg av gangen.

    Nå er de ynkelige jesuskommunistene jaget bort, den forsvenskede judasen er parkert, så nå gjenstår bare de kristenkonservative. Deres tur neste gang og forhåpentligvis havner partiet godt under sperregrensen.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Det er vel egentlig velgerne som har stemt på Krf som har "skylden" og siden de uheldigvis er en del av et nødvendig parlamentarisk flertall så må man dessverre finne seg i at regjeringens politikk vil inneholde noen viktige saker for Krf.

    Det samme kan skje om vi får et sosialistisk flertall etter valget neste gang og regjeringen er avhengig av støtte fra kommunistene.
    Surrehue. Du jublet når den "blå" fraksjonen av KrF rev seg løs og ålte seg inn i regjering. "Røde" Hareide fikk så ørene flagret for ledningen med kommunistene og Ropstad/Bollestad ble kanonisert.
    La det ikke være noe tvil. Jeg ønsker Krf døde og minimaliserte. Men ett steg av gangen.

    Nå er de ynkelige jesuskommunistene jaget bort, den forsvenskede judasen er parkert, så nå gjenstår bare de kristenkonservative. Deres tur neste gang og forhåpentligvis havner partiet godt under sperregrensen.
    Er det virkelig mulig, eller er det alzheimer denne gang?
    Er det nå plutselig din oppfatning at Hareides knapt detekterbare venstressving kan tituleres som kommunisme?

    Dette tar jo helt av.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.635
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel egentlig velgerne som har stemt på Krf som har "skylden" og siden de uheldigvis er en del av et nødvendig parlamentarisk flertall så må man dessverre finne seg i at regjeringens politikk vil inneholde noen viktige saker for Krf.

    Det samme kan skje om vi får et sosialistisk flertall etter valget neste gang og regjeringen er avhengig av støtte fra kommunistene.
    Surrehue. Du jublet når den "blå" fraksjonen av KrF rev seg løs og ålte seg inn i regjering. "Røde" Hareide fikk så ørene flagret for ledningen med kommunistene og Ropstad/Bollestad ble kanonisert.
    La det ikke være noe tvil. Jeg ønsker Krf døde og minimaliserte. Men ett steg av gangen.

    Nå er de ynkelige jesuskommunistene jaget bort, den forsvenskede judasen er parkert, så nå gjenstår bare de kristenkonservative. Deres tur neste gang og forhåpentligvis havner partiet godt under sperregrensen.
    Er det virkelig mulig, eller er det alzheimer denne gang?
    Er det nå plutselig din oppfatning at Hareides knapt detekterbare venstressving kan tituleres som kommunisme?

    Dette tar jo helt av.
    Det er vel riktigere å konstatere at dette tok av for lenge siden og har krasjet som en 737 MAXX kort etter takeoff.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Det er vel egentlig velgerne som har stemt på Krf som har "skylden" og siden de uheldigvis er en del av et nødvendig parlamentarisk flertall så må man dessverre finne seg i at regjeringens politikk vil inneholde noen viktige saker for Krf.

    Det samme kan skje om vi får et sosialistisk flertall etter valget neste gang og regjeringen er avhengig av støtte fra kommunistene.
    Surrehue. Du jublet når den "blå" fraksjonen av KrF rev seg løs og ålte seg inn i regjering. "Røde" Hareide fikk så ørene flagret for ledningen med kommunistene og Ropstad/Bollestad ble kanonisert.
    La det ikke være noe tvil. Jeg ønsker Krf døde og minimaliserte. Men ett steg av gangen.

    Nå er de ynkelige jesuskommunistene jaget bort, den forsvenskede judasen er parkert, så nå gjenstår bare de kristenkonservative. Deres tur neste gang og forhåpentligvis havner partiet godt under sperregrensen.
    AP, Sv og SP regjerte dette landet helt utmerket i 8 år. Med KRF på laget er man lenger unna Rødt. Så hva er problemet om KRF går i samarbeide med AP,SV og SP?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.635
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har jo vært her en stund, så du burde vite bedre. Men trekk på deg verneutstyret og forbered deg på å lære noen nye ord.
     
    6

    65finger

    Gjest
    joda men han bør finne tilbake til formfaktoren fra 2010. da var han spennende
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.153
    Antall liker
    6.497
    Interessant den artikkelen i Dagbladet som det lenkes til.

    Det var tydeligvis et problem at det norske fagmiljøet som er i stand til å sette denne sprøyta i hjertet på det fosteret man vil "redusere" mener det er faglig uforsvarlig å foreta inngrepet før uke 12, så da har man klart å finne en lege i USA som ikke er enig. Men siden det uansett er det norske fagmiljøet som skulle ha gjennomført dette burde kanskje deres synspunkter ha litt større betydning?
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    AP, Sv og SP regjerte dette landet helt utmerket i 8 år. Med KRF på laget er man lenger unna Rødt. Så hva er problemet om KRF går i samarbeide med AP,SV og SP?
    Det gjør den nåværende også. A/S Norge går oppsiktsvekkende godt og den blåblå regjeringen har fortsatt et godt stykke igjen til de er like upopulære som de rødgrønne var på slutten av sin åtteårsturnus.

    Bare 4,3 prosent av de spurte sier de ønsker en rødgrønn regjering i en meningsmåling utført av Sentio for Nationen. (2012)
    Dette er en naturlig og sannsynligvis positiv dynamikk i politikken; etter lang nok tid blir en hver regjering upopulær og får regjeringsslitasje. Det eneste som er mer sikkert enn at en regjering med tiden taper popularitet, er at folks politiske hukommelse er så kort at de glemmer at det var akkurat likedan forrige gang.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.936
    Antall liker
    16.266
    Torget vurderinger
    2
    Vitlause Frp dundrer på. Ramnefjell forsøker å rydde litt i debatten.

    Fra konklusjonen:

    I 2007 fikk staten inn 72,5 milliarder kroner i avgifter for bruk og kjøp av bil, i 2019 ser de ut til å ende på 44 milliarder. Differansen er på 28, 5 milliarder kroner. Det er mye penger som kunne bidratt til finansiering bybane i Bergen, og andre prosjekter (og kanskje reddet byen fra deres Bompengeliste-skjebne).

    De fleste tenker at dette først og fremst er fordi elbilene slipper avgift, men det stemmer ikke. El-bilene er blitt en nyttig syndebukk i avgiftsdebatten. Sannheten er at fossilbilene står for den aller største reduksjonen i inntekter til staten. Hvis satsene på engangsavgiften hadde vært hold på samme nivå for fossilbiler i 2018 som i 2008, ville det gitt omtrent 5 milliarder mer i skatteinntekter - per år. El-bilene har i samme periode til sammenlikning kostet staten en milliard per år.

    Regjeringen, i denne sammenheng ledet av Frp, har altså økt utgiftene, og redusert inntektene. Handlingsrommet er mindre. Bompengeopprøret er dermed vanskelige å håndtere enn det kunne ha vært.
    Siv meldte en tid tilbake at "det skal lukte asfalt over hele Norge". Veier liker partiet å bygge, men de liker ikke å betale for dem.

    Fremskrittspartiet forsøker å gi inntrykk av at de nå prøver å få kontroll på situasjonen, men faktum er at det er de som har skapt den. Deres forslag til løsninger de siste ukene har vært

    *100 milliarder fra oljefondet til sletting av bompengegjeld.

    *Å stoppe kommuners mulighet til å øke lokale bompenger og dermed i praksis fryse lokal infrastrukturutvikling, og sist men ikke minst

    *Å kalle inn til et krisemøte blant regjeringspartiene for å diskutere situasjonen.

    Det er Frp som burde ha vært innkalt til et krisemøte av de andre partiene. I praksis er det nemlig de som blokkerer de fleste løsningene her. La oss se på noen av dem.
    https://www.dagbladet.no/kultur/en-...1QRuy6KI1XFUfes9TEq4zo24k-vrCclply6v6UJORxf_M
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.153
    Antall liker
    6.497
    genial ide. La partiene betale for veiene.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    13.486
    FrP bygger landet, en bomstasjon om gangen (eller 4 i dette tilfellet)

    https://www.dn.no/politikk/bompenger/e6/regjeringen/regjeringen-ber-om-nye-bom-milliarder/2-1-609918

    Forslaget passerte statsråd fredag, midt i en opphetet debatt om dagens og kommende bompengeprosjekter.

    Det er det statlige selskapet Nye Veiers utbygging av strekningen Moelv-Øyer på E6 som nå skal finansieres.

    Forslaget inneholder fire nye automatiske bomstasjoner på strekningen, der innkrevingen skal skje i begge retninger. Takst er anslått til henholdsvis 17, 23, 25 og 45 kroner for personbiler, men med 20 prosent rabatt med brikkeavtale.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.936
    Antall liker
    16.266
    Torget vurderinger
    2
    ^Jeg begynner å forstå hvorfor Frp vil bygge så mye vei, de trenger mer plass til alle bommene sine.

    Jens Kihl kommenterer. Jeg hørte innslaget, Goggen hadde det tungt:

    Det var nesten vondt å høyre samferdsleminister Jon Georg Dale (Frp) i Politisk kvarter på P2 torsdag morgon.

    For korleis skal du forklare at du kjempar mot bompengar når regjeringa di set nye rekordar på området? På sist måling fekk Frp 2,7 prosent i Bergen.

    Snart er det fleire bomstasjonar enn Frp-veljarar i vestlandshovudstaden.

    Dagen før, altså onsdag, røysta fleirtalet i Nedre Eiker kommune ned ein ny byvekstavtale for Drammen. Stortingsrepresentant Bård Hoksrud frå Frp jubla i Dagsnytt 18-studioet same kveld.

    Men då Politisk kvarter-programleiar Astrid Randen torsdag lurte på om Frp i regjering jubla slik som Frp på Stortinget, måtte Dale svare slik:

    – Nei, eg jublar ikkje over det, men eg synst alltid det er bra når bompengane går ned.
    https://www.bt.no/btmeninger/kommentar/i/70BOk4/i-regjering--tre-politikkar
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.735
    Antall liker
    8.021
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Feiret bom-kutt på 200 millioner – denne uken stemmer Frp for å øke innkrevingen med 10 milliarder

    Tirsdag sier Fremskrittspartiets veipolitikere ja til å kreve inn ytterligere 10,1 milliarder kroner i bompenger fra norske bilister.

    https://www.nrk.no/norge/feiret-bom...oke-innkrevingen-med-10-milliarder-1.14566112
    Bompenger... Jeg ser at spesielt FrP har et gedigent forklaringsproblem. Men jeg kjenner også at jeg ikke bryr meg om bompenger isolert sett, det koster penger å eie bil, masse penger, det er et tapsprosjekt fra A-Å. Jeg har billån, renter til banken, men jeg er ikke sur, det koster å låne. I det øyeblikk du tar bilen ut av butikken, begynner tusenlappene å rase ut, verditapet er enormt, dernest har du forsikring og drivstoff med en mengde avgifter. Vi har flere ordninger som skal dekke inn veibruk, mye går via drivstoffet, en del over veiavgiften, mens noe går via bompenger, ergo punktbelastning basert på prosjektfinansiering. At dette kan falle urettferdig ut, kan jeg klart se.
    Saken er at de som bruker bil og vei, skal spleise på kostnadene; veibygging, vedlikehold, slitasje, snø og is, forurensning etc... Det er ikke nødvendigvis ok å ta det over alles skatteseddel, ettersom noen faktisk velger bort privatbilen helt bevisst. Nå som elbilene overtar mer og mer av veibruken, må også veibruksbeskatning endres i sin form. Bensin / diesel selges stadig mindre, ergo faller mye inntekter øremerket for trafikk/vei bort, og dette må erstattes, dersom man tenker å opprettholde veistandard. Ergo tvinger en eller annen form av veibruksbeskatning seg fram, og den bør ha mye fleksibilitet innebygget, dvs. en eller annen bruk av moderne teknologiske løsninger.
    Men selve "ranet av sakesløse bilister" kommer man seg ikke unna, så lenge man velger å holde seg med egen moderne utgave at "hest og kjerre", ja, gjerne flere av arten pr. husholdning. Sutringen over bilkostnader er i sannhet fornem nød så det holder. Du kan spare titusener hvert år på å kjøpe elsykkel samt bruke kollektivt transportmiddel.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.088
    Antall liker
    3.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Problemet er vel i hovedsak ikke selve kostnadene i seg selv, men den åpenbare løgnen, og misbruket av stemmekveget sitt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Problemet er vel i hovedsak ikke selve kostnadene i seg selv, men den åpenbare løgnen, og misbruket av stemmekveget sitt.
    Det er jo i så fall et rent FrP-problem, og ikke en slags nasjonal krise, slik enkelte ser ut til å få for seg i disse dager. At folk velger et annet parti enn FrP basert på dette med bompenger er vel helt greit og demokratisk, men at 25% av velgerne i Norges nest største by bekjenner seg til et parti uten program, blir bare for dumt. Noen kaller MdG et "mongoparti" av lignende årsaker, men i rettferdighetens navn bør man vel få med seg at dette partiet i det minste har et fullstendig partiprogram.

    Mens folket sutrer over prosaiske saker som inngangspenger, dør dyrearter og planter i et katastrofalt tempo. Men det er tydeligvis ikke så veldig kritisk, for det koster ikke noe. Enda.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.088
    Antall liker
    3.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det sier vel mest om menneskene som har befestet regionen det er snakk om.
    Mulighetene er store for at det store mørke feltet på kartet Fela postet ganske nylig gradvis flyttet seg litt nordover med årene.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Problemet er ikke at bilister skal betale for å kjøre. Det må de gjerne. Det er et gode man forbruker. Men man kan ikke basere seg på å stjele fra tifeldig forbipasserende. Da må man heller se etter andre former for avgifter som veiprising eller generell skattt.

    Frp har null troverdighet som bilparti. Siste sprell fra dem nå er å skulle gjøre nye biler mye dyrere. Vi har allerede passert stadiet er ovet 50 % av nye biler er elektriske og denne andelen vil bare øke. Så det nissene i Frp vil gjøre er ikke annet enn atter en gang å fordyre det å kjøpe og eie bil. De er en gjeng med svindlere og tullinger. I alle fall på dette området.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.847
    Antall liker
    10.466
    Problemet er ikke at bilister skal betale for å kjøre. Det må de gjerne. Det er et gode man forbruker. Men man kan ikke basere seg på å stjele fra tifeldig forbipasserende. Da må man heller se etter andre former for avgifter som veiprising eller generell skattt.

    Frp har null troverdighet som bilparti. Siste sprell fra dem nå er å skulle gjøre nye biler mye dyrere. Vi har allerede passert stadiet er ovet 50 % av nye biler er elektriske og denne andelen vil bare øke. Så det nissene i Frp vil gjøre er ikke annet enn atter en gang å fordyre det å kjøpe og eie bil. De er en gjeng med svindlere og tullinger. I alle fall på dette området.
    Punktbelastning som lokal veifinansiering kan ofte falle uheldig ut, så jeg kan være enig i at det kan løses bedre. Men begreper som ran, svindel og nasjonal krise, har ingen plass i en slik prosaisk debatt. FrP har her rodd seg helt inn i bakevja, de sier en ting, og gjør noe helt annet, sånt viser seg ofte i valgresultater i bakkant.

    Finansiering av nye veiprosjekter, samt vedlikehold står foran et veiskille(!), og jeg er rimelig sikker på at veldig mange blir sure som f..., uansett hvilke løsninger som velges. Mange bilister er som måker, ska-ha!, ska-ha!, men de skal ikke betale noe. Jeg har liten sympati. På en eller annen måte må pengene inn. Koster det å komme inn i en by, så ta for faen toget, da. Betal ekstra på Vy for å bringe sykkelen med deg. Det er en deilig opplevelse å oppdage hvor liten Oslo er på sykkel.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.003
    Antall liker
    13.486
    Lurer også på om ymse lokalpolitikere har tenkt over at de effektivt har stengt den statlige pengekrana. Om de ikke stiller med sin andel stiller ikke staten med sin, slik er ståda.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.563
    Antall liker
    9.362
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    FrP vil innføre moms på elbil i 2020 og bruke det de tror de får inn i avgift på å fjerne noen bomstasjoner. Samtidig som de innfører nye bomprosjekter....Snakk om å ha panikk. Troverdigheten til partiet er jo null. Skammer meg over å ha stemt på FrP tidligere, skal aldri gjøre det mer, men alle har kanskje stemt på et parti de angrer på?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    He-he

    Neida. Men jeg har faktisk ikke angret på at jeg stemte på de jeg stemte på den gang jeg stemte på dem. De fikk ikke stemme neste gang når jeg ikke lenger likte det jeg hadde erfart i ettertid.

    Jeg var i mange år AP-mann; sågar medlem og representant i kommunen. Da de innførte det norske hus hoppet jeg ut vinduet. Jeg angrer ikke på det jeg stemte og gjorde før det kom. Så ja, jeg har ikke angret en stemmegiving, jeg angrer ikke engang for at jeg var med i AP frem til forliset.

    Sist gang stemte jeg Rødt. Angrer intet, på tross av idiotiske diskusjoner om de skulle ha med kommunistisk i sitt manifest. Jeg har for tiden et ganske pragmatisk forhold til partier og hvem jeg stemmer på. Det gir meg en ekstra glæde at det sitter en iscenesatt tastaturatavist/-autist på Askøy hva angår slike ting.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.635
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Stemte Venstre en gang. Vet ennå ikke helt som gikk av meg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.132
    Antall liker
    8.478
    Torget vurderinger
    1
    Feiret bom-kutt på 200 millioner – denne uken stemmer Frp for å øke innkrevingen med 10 milliarder

    Tirsdag sier Fremskrittspartiets veipolitikere ja til å kreve inn ytterligere 10,1 milliarder kroner i bompenger fra norske bilister.

    https://www.nrk.no/norge/feiret-bom...oke-innkrevingen-med-10-milliarder-1.14566112
    Bompenger... Jeg ser at spesielt FrP har et gedigent forklaringsproblem. Men jeg kjenner også at jeg ikke bryr meg om bompenger isolert sett, det koster penger å eie bil, masse penger, det er et tapsprosjekt fra A-Å. Jeg har billån, renter til banken, men jeg er ikke sur, det koster å låne. I det øyeblikk du tar bilen ut av butikken, begynner tusenlappene å rase ut, verditapet er enormt, dernest har du forsikring og drivstoff med en mengde avgifter. Vi har flere ordninger som skal dekke inn veibruk, mye går via drivstoffet, en del over veiavgiften, mens noe går via bompenger, ergo punktbelastning basert på prosjektfinansiering. At dette kan falle urettferdig ut, kan jeg klart se.
    Saken er at de som bruker bil og vei, skal spleise på kostnadene; veibygging, vedlikehold, slitasje, snø og is, forurensning etc... Det er ikke nødvendigvis ok å ta det over alles skatteseddel, ettersom noen faktisk velger bort privatbilen helt bevisst. Nå som elbilene overtar mer og mer av veibruken, må også veibruksbeskatning endres i sin form. Bensin / diesel selges stadig mindre, ergo faller mye inntekter øremerket for trafikk/vei bort, og dette må erstattes, dersom man tenker å opprettholde veistandard. Ergo tvinger en eller annen form av veibruksbeskatning seg fram, og den bør ha mye fleksibilitet innebygget, dvs. en eller annen bruk av moderne teknologiske løsninger.
    Men selve "ranet av sakesløse bilister" kommer man seg ikke unna, så lenge man velger å holde seg med egen moderne utgave at "hest og kjerre", ja, gjerne flere av arten pr. husholdning. Sutringen over bilkostnader er i sannhet fornem nød så det holder. Du kan spare titusener hvert år på å kjøpe elsykkel samt bruke kollektivt transportmiddel.
    Du har antagelig mye mer penger enn de som sutrer. Slik som adelen i gamle dager som ikke forsto hva folk bråkte om. Infrastruktur er et fellesanliggende. Man kan velge bort bilen, men ikke veiene og hva de bringer med seg.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Den som ikke forstår at sikkerhet, infrastruktur, utdannelse, helse og fordelingspolitikk er et felles anliggende, har lite forstått. Men det er klart, vi har nye tider hvor tidligere fornuft har etablert ordninger som det nå er mulig å opprettholde en parasitær eksistens på.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Problemet er vel at det er mange distriktsprosjekter som er svært lite lønnsomme fra et samfunnsøkonomisk perspektiv. Tidligere har man kunnet forsvare disse prosjektene ved at de betales av brukere lokalt. Tror det blir like mye ramaskrik som vi har nå når det går opp for distriktene at disse prosjektene i fremtiden aldri blir bygget.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.201
    Antall liker
    11.680
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis du først og fremst refererer til alle populistiske veiprosjekter som er i lufta, så er jeg faktisk enig. Fergefri E39 er kroneksemplet på politisk idioti. Norge er et fjord- og fergeland... ikke dermed sagt at ikke enkelte enklere strekninger med fordel kan utbedres med bedre vei og tunneller.....
    Dette er blitt en sløseregjering uten sidestykke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn