Dårlig med ressurser i politiet om dagen.
Noen har tagget på en t-banevogn ved Helsfyr. Vi søker etter 4 mørkkledde i området. Helikopteret vårt bistår de på bakken.Ok sjefOg hva er egentlig greia med å poste nesten alt man ser på twitter her inne? Er det ikke twitter som er til denslags?
Hmmm - troller du?Jakte på grafittifolk med helikopter faktisk.
Si meg var det noen politihelikopter på Utøya? Jeg er usikker, virket som om luftrommet var fult av media... som filmet at Delta gummibåten som sikkert aldri hadde vært testet med våpen... SANK..
Hvorfor tok det så lang tid før politi kom til øya? Virket som de var redde eller noe, mener å ha hørt rykter om dette.
Dersom det stemmer og at de nølte, så burde de bli avskjediget og heller dirigere trafikken. Når du er signa opp for å bekjempe terror og mafia, så bør man vite hva man har som oppgaver og plikt.
Man må selvfølgelig teste politibåter med antall mannskap og våpen som trengs på et oppdrag. Dette bør absolutt gjøres på øvelse, og det virker som om det ikke var gjort. Det er flaut.Hmmm - troller du?Jakte på grafittifolk med helikopter faktisk.
Si meg var det noen politihelikopter på Utøya? Jeg er usikker, virket som om luftrommet var fult av media... som filmet at Delta gummibåten som sikkert aldri hadde vært testet med våpen... SANK..
Hvorfor tok det så lang tid før politi kom til øya? Virket som de var redde eller noe, mener å ha hørt rykter om dette.
Dersom det stemmer og at de nølte, så burde de bli avskjediget og heller dirigere trafikken. Når du er signa opp for å bekjempe terror og mafia, så bør man vite hva man har som oppgaver og plikt.
Politihelikoptermannskapet var på ferie.
Hvordan tester man en gummibåt med våpen? Skrujern? Ostekniv? Den var jo ikke lekk, den gummibåten, og sank altså ikke. Men den ble overbelastet.
Deltastyrken virket ikke redd, snarere overivrig dumdristig i sitt forsøk på invasjon i rød gummibåt. Ganske lett mål, den gjengen, om man ønsket å skyte på dem. Hvilket på en måte tilsier at de ikke var redde, samme hva du har hørt av rykter. Men de oppførte seg på en måte man ikke forbinder med en elitestyrke. Det er noe annet.
Om du mener at noen i politiet var redd "og at de nølte" og at de dermed burde vært avskjediget, så tror jeg du har misforstått rollene til ulike avdelinger innen politiet. Ved terroraksjoner er det ikke forventet at vanlig politi skal trå til slik du har sett i æksjønfilmer.
Verden er full av Lenestolsgeneraler ...
Er jo vant til litt av hvert fra den kanten. Mannen er lite egnet som justisminister, det skjønner vel de fleste nå.Hva synes folk om en justisminister som bruker en falsk, eller 'anonym' facebookprofil ved en 'feiltagelse'?
Justisministeren konfronterte politimann via anonym Facebook-profil - sier han trykket på feil knapp- Dagbladet
Jepp. Anders synes han er kjempeflink, og på toppen av det hele en trivelig fyr. Sånn kommer det til å forbli.Er jo vant til litt av hvert fra den kanten. Mannen er lite egnet som justisminister, det skjønner vel de fleste nå.Hva synes folk om en justisminister som bruker en falsk, eller 'anonym' facebookprofil ved en 'feiltagelse'?
Justisministeren konfronterte politimann via anonym Facebook-profil - sier han trykket på feil knapp- Dagbladet
Det rare er at Erna fortsatt ikke skjønner det.
Hva med å la foreldre ta litt ansvar? Bare et forslag altså.
Kunnskapsministeren om sexkulturen blant unge:*– Skolen må ta mer ansvar - VG
Er det lenge siden du satt på tinget nå?Er vel få ting som er kjedeligere enn å sitte på stortinget. Er en grunn til at salen stort sett er tom når det skjer noe der.
Alt er jo i praksis vedtatt og utdebattert på forhånd uansett.
Joa. Beslutningene er som regel allerede tatt når det 'debatteres' i storstua. Men ikke desto mindre etter debatt, vel? I partigruppene, i komiteene, i gangene. På grunnlag av drøye mengder dokumenter gjennomlest av de som har saken i sitt felt, under sin komité og i det hele tatt. Med unntak av 'enkelte statsråder', så har jeg inntrykk av at politikere leser og tenker over høringsuttalelser og denslags. Den formelle 'debatten' er vel gjerne for å strø sand på ting, nesten å få det i referatet og dokumentert for fremtiden. Grunnen til at salen er tom kan fort være at representantene leser eller diskuterer sitt eget 'fag' et annet sted, eller lager film, alt ettersom,Er vel få ting som er kjedeligere enn å sitte på stortinget. Er en grunn til at salen stort sett er tom når det skjer noe der.
Nå siktet jeg spesifikt til å oppholde seg i Stortingssalen under "debatter" og denslags. Selve tilværet som litt obskur representant er nok generelt helt ok skulle jeg tro.Joa. Beslutningene er som regel allerede tatt når det 'debatteres' i storstua. Men ikke desto mindre etter debatt, vel? I partigruppene, i komiteene, i gangene. På grunnlag av drøye mengder dokumenter gjennomlest av de som har saken i sitt felt, under sin komité og i det hele tatt. Med unntak av 'enkelte statsråder', så har jeg inntrykk av at politikere leser og tenker over høringsuttalelser og denslags. Den formelle 'debatten' er vel gjerne for å strø sand på ting, nesten å få det i referatet og dokumentert for fremtiden. Grunnen til at salen er tom kan fort være at representantene leser eller diskuterer sitt eget 'fag' et annet sted, eller lager film, alt ettersom,Er vel få ting som er kjedeligere enn å sitte på stortinget. Er en grunn til at salen stort sett er tom når det skjer noe der.
Ikke at jeg stiller til valg, men jeg tror det kunne vært en helt OK jobb, bortsett fra alle møtene....
LAN = Local Area Nutcase (MdG)Heter LAN men er ikke på nett. Uffameg
Ja, jeg husker hun på vegne av enslige krevde mindre forpakninger av ferdigmat, for hun var lei av å spise samme mat flere dager etter hverandre eller å måtte fryse ned rester. Den var morsom. Jeg tror forresten Trine har funnet en tredje mulighet.Trine leverer konstant massevis å ta henne på, og alt gutta her inne klarer å finne er kroppsfasongen...
Var det bare jeg som fikk assosiasjoner til ABB's psykiske torturhelvete, nå?Ja, jeg husker hun på vegne av enslige krevde mindre forpakninger av ferdigmat, for hun var lei av å spise samme mat flere dager etter hverandre eller å måtte fryse ned rester. Den var morsom. Jeg tror forresten Trine har funnet en tredje mulighet.Trine leverer konstant massevis å ta henne på, og alt gutta her inne klarer å finne er kroppsfasongen...
fnis