Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.050
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Som både Mimir og Giske sier vi skal møte Frp velgere på hvorfor de føler seg til sidesatt i dagens politikk, og vise de at en sosialdemokratisk politikk er et bedre svar på deres problemer enn høyresidens. Og vi skal jobbe for at venstresiden fortsatt står på de sosialdemokratiske ideene.
    Istedenfor å brunbeise freppere skal de og deres problemer tas på alvor.
    Jeg har alltid ment at venstresiden skal være tøff on crimes, fordi kriminalitet stort sett rammer de nederst i samfunnet, å overlate den diskusjonen til høyresiden har vært et strategisk feilvalg. Parallellsamfunn og utenforskap har man heller ikke vært gode på.
    Og nå er det konsensus om at det enkleste er bevæpnet politi og stengte grenser
    Det er forskjell på velgere og parti. Velgere går ofte til ytterkantene, når midten overser deres behov.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.565
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    for en dømmende holdning det utvises her,
    kunne like så godt sagt at alle terrorister er muslimer...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.050
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    for en dømmende holdning det utvises her,
    kunne like så godt sagt at alle terrorister er muslimer...
    Hva er det fordømmende? At Frp, som parti, beskyldes for rasistiske holdninger? Det partiet har jo vært rasistisk siden stiftelsen i kinoen i 1973. Det forandres da ikke av at Erna Solberg tok de inn i regjering.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.428
    Sted
    Oslo
    Som både Mimir og Giske sier vi skal møte Frp velgere på hvorfor de føler seg til sidesatt i dagens politikk, og vise de at en sosialdemokratisk politikk er et bedre svar på deres problemer enn høyresidens. Og vi skal jobbe for at venstresiden fortsatt står på de sosialdemokratiske ideene.
    Istedenfor å brunbeise freppere skal de og deres problemer tas på alvor.
    Jeg har alltid ment at venstresiden skal være tøff on crimes, fordi kriminalitet stort sett rammer de nederst i samfunnet, å overlate den diskusjonen til høyresiden har vært et strategisk feilvalg. Parallellsamfunn og utenforskap har man heller ikke vært gode på.
    Og nå er det konsensus om at det enkleste er bevæpnet politi og stengte grenser.
    Og som en påpekte, det er ironisk at unge med knapt nåla i veggen mener at formuesskatt er en av de viktige sakene i valgkampen.
    Faktisk viktigere enn boligpolitikk og miljø
    Og for å legge til, radikale og venstreorienterte har i over hundre år bekjempet religion og mørkemenn, og jeg har siden åttitallet ment at min side i politikken har vært altfor unnfallende mot importert religion og mørkemanns tenkning.
    For å sitere han som skrev " Stryk kristenkorset av ditt flagg, og heis det rent og rødt":

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv"

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.565
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det fordømmende? At Frp, som parti, beskyldes for rasistiske holdninger? Det partiet har jo vært rasistisk siden stiftelsen i kinoen i 1973. Det forandres da ikke av at Erna Solberg tok de inn i regjering.
    du sitter og sier at alle ekstreme religøse er yttre høyre
    og alle terrorister er yttre høyre
    Bytt om yttre høyre til feks muslimer så kanskje du innser at du er akkurat like dømmende som de du sitter og dømmer for å være dømmende...
    Bare følte jeg måtte påpeke dette, fordi jeg syns det er like festlig hver gang, det kalles å kaste stein i glasshus

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.050
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bytt om yttre høyre til feks muslimer så kanskje du innser at du er akkurat like dømmende som de du sitter og dømmer for å være dømmende...
    Bare følte jeg måtte påpeke dette, fordi jeg syns det er like festlig hver gang, det kalles å kaste stein i glasshus
    Det er forskjell på å gå etter mennesker og holdninger. Det er holdninger som angripes, ikke mennesker.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.428
    Sted
    Oslo
    Nå har forsåvidt @lars_erik svart selv.
    Men ja, jeg mener ekstreme religiøse, uansett trosretning, er ytre høyre.
    At det fins terrorister også på venstresiden er å slå inn åpne dører.
    Men iallefall etter krigen, har all terrorisme i Norge, fra brenning av bokhandler, til kasting av bomber mot 1mai tog, til Utøya og skyting mot homser, vært utført av høyre ekstreme. Kom gjerne med eksempler på terror virksomhet fra venstresiden i Norge?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn