Nok en tråd om RIAA-anbefaling...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.837
    Antall liker
    50.830
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forresten hørt noen rykter om at Gold Note PH-10 støyer litt. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det?
    Den støyer ikke her i det hele tatt. Hvem kommer med den infoen?

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.837
    Antall liker
    50.830
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gjomle: Helt ærlig..Jeg ville faktisk heller sett på et Rega drivverk, for så å beholde 010. Så god er nemlig den. Pickup? Ortofon. Men hvis du likevel vil jobbe mer med Thorensen, ta inn en Rega Aria.
    Du gjør nok det!

    O
     

    Ivgubahta

    Medlem
    Ble medlem
    26.07.2016
    Innlegg
    41
    Antall liker
    42
    Sted
    Skibotn . Sapmi
    Torget vurderinger
    1
    Forresten hørt noen rykter om at Gold Note PH-10 støyer litt. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det?
    I mitt anlegg opplever jeg ingen støy fra Gold Note PH-10 . Men jeg har ikke allverdens erfaring med div riaa, eneste jeg har opplevd sjenerende støy med var Heed Quasar, q-psu'en var kilen på plasering
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.837
    Antall liker
    50.830
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Forresten hørt noen rykter om at Gold Note PH-10 støyer litt. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte det?
    Den støyer ikke her i det hele tatt. Hvem kommer med den infoen?

    O
    Var innom denne tråden. Der kom støy opp som et tema: https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/91964-gold-note-venner.html
    Det var jo en enslig hendelse,ikke noe utpreget problem på selve RIAA. Merker som sagt ikke noe her.

    O
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.269
    Antall liker
    6.425
    Sted
    Under stjernene
    Jeg kan forstå at enkelte er skeptiske til hva Puffin gjør men det den gjør med signalet gjør den bedre en svært mange "analoge" trinn med et bra signal/støy nivå. At den også spiller musikk er etterhvert ganske mange temmelig enig i. Forøvrig driver Anthem og Devialet med det samme. Flytter det analoge signalet inn i det digitale domenet hvor man kan endre det før det konverteres tilbake til analogt igjen uten å miste noe på veien.

    -BB-
    Hei

    Har en lydfilosofi "en kabel med forsterker", altså ingen tukling med signalet - eller musikken om du vil.
    Jeg har ikke hørt digitalisering av signalet, forsterkning og deretter analogt igjen - så det vet jeg ikke noe om.
    Derimot er jeg skeptisk til å tukle med signalet.

    Når man har brukt en god del både tid å penger til å sette sammen anlegget og ikke minst platesamlinga som er samlet i løpet av 50 år, så er det galskap å tukle med signalet.

    Musikktips:
    Terje Rypdal/Descendre og hør på spillinga til Jon Christensen(RIP), f.eks Avskjed og Circles.

    Eneste tilpasning er C (og kanskje R) til MM, og R til MC.
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    2.564
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Har stående en Trichord Delphini som jeg ikke bruker, lurer på hvordan den står seg i dag?
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Jeg har i det siste gått og tenkt på hva neste naturlige steg i oppgradering av mitt mid-fi anlegg skal være, og siden jeg har for alvor kastet meg på vinyl-bølgen, er konklusjonen at jeg trenger et solid RIAA-trinn.
    Når en har "kastet seg på vinyl-bølgen" og ber om råd om solide RIAA-trinn synes jeg det er svært rart,- egentlig off-topic, å anbefale trådstarter en Puffin. Det er jo en AD / DA med DSP hvor billige maine-stream Texas Instrument-kretser er basis i konstruksjonen. Det kan sikkert være artig å leke med DSP.
    Men komboen DSP / vinyl skjønner jeg ikke. Analoge tonekontroller derimot...
    Helt enig.
    Jeg bruker Puffin med min Goldmund Studio/FR64S spiller. Tror ikke jeg har hatt bedre lyd noen gang og det har vært sinnsykt mange RiAA trinn innom i løpet av de 35 år jeg har spilt plater aktivt. Det samme har skjedd hos kompiser med Rega Rp10 og Sme 20.2 som begge byttet ut det de hadde med Puffin. Jeg har rundt regnet 30 pickuper, men bruker for det meste Lyra Skala og Ortofon Rohmann, og det er en fryd å kunne ratte inn godlyd med få trykk på Puffin. Det er en veldig smart laget boks. Et phono trinn er uansett en eq som "tukler" med signalet, og i etter min erfaring er dette en bedre måte å gjøre det på.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Kanskje jeg skal teste min Puffin og da snart? Jeg kjøpte en som har ligget i esken ca 1-2 år. Det er sikkert bare litt menyaversjon. Jeg liker oversiktlige og fysiske grensesnitt. Skyldes sikkert alderen.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.572
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kanskje jeg skal teste min Puffin og da snart? Jeg kjøpte en som har ligget i esken ca 1-2 år. Det er sikkert bare litt menyaversjon. Jeg liker oversiktlige og fysiske grensesnitt. Skyldes sikkert alderen.
    Hvem selger Puffin? Link :)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.840
    Antall liker
    38.572
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Jeg kan forstå at enkelte er skeptiske til hva Puffin gjør men det den gjør med signalet gjør den bedre en svært mange "analoge" trinn med et bra signal/støy nivå. At den også spiller musikk er etterhvert ganske mange temmelig enig i. Forøvrig driver Anthem og Devialet med det samme. Flytter det analoge signalet inn i det digitale domenet hvor man kan endre det før det konverteres tilbake til analogt igjen uten å miste noe på veien.

    -BB-
    Jeg gir meg ende over! Hva mener du med å sette analoge i hermetegn??? Og hvordan mener du at en kan flytte et analogt signal inn i det digitale domenet og konvertere det tilbake til analogt uten å miste noe på veien? Med en 20-kroners AD og en tilsvarende DA digital krets fra TI?
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Bare for å legge til et par variabler i ønske om anbefaling, selv om jeg ikke kjenner til hva slags påvirkning det vil ha: jeg bruker en rørpre av typen Conrad Johnson PV11 og en Doxa 72 effekt.

    Jeg er veldig glad i den fargingen rørpre gir, og er ikke nødvendigvis ute etter en ... kall det klinisk ... gjengivelse av lyden.

    Som en enkel sammenligning har jeg prøvd et par forskjellig (om enn rimelige) DACer som Topping D50 som jeg kastet på dør til fordel for en med rør da jeg det ble for nøytralt og kjedelig for mine ører.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.524
    Sted
    Sørlandet
    Jeg kan forstå at enkelte er skeptiske til hva Puffin gjør men det den gjør med signalet gjør den bedre en svært mange "analoge" trinn med et bra signal/støy nivå. At den også spiller musikk er etterhvert ganske mange temmelig enig i. Forøvrig driver Anthem og Devialet med det samme. Flytter det analoge signalet inn i det digitale domenet hvor man kan endre det før det konverteres tilbake til analogt igjen uten å miste noe på veien.

    -BB-
    Jeg gir meg ende over! Hva mener du med å sette analoge i hermetegn??? Og hvordan mener du at en kan flytte et analogt signal inn i det digitale domenet og konvertere det tilbake til analogt uten å miste noe på veien? Med en 20-kroners AD og en tilsvarende DA digital krets fra TI?
    Jeg snur på det og spør deg hva du mener som mistes på veien. Jeg har Puffin og en rekke andre riaatrinn samt grei hørsel for alderen.

    -BB-
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Bare for å legge til et par variabler i ønske om anbefaling, selv om jeg ikke kjenner til hva slags påvirkning det vil ha: jeg bruker en rørpre av typen Conrad Johnson PV11 og en Doxa 72 effekt.

    Jeg er veldig glad i den fargingen rørpre gir, og er ikke nødvendigvis ute etter en ... kall det klinisk ... gjengivelse av lyden.

    Som en enkel sammenligning har jeg prøvd et par forskjellig (om enn rimelige) DACer som Topping D50 som jeg kastet på dør til fordel for en med rør da jeg det ble for nøytralt og kjedelig for mine ører.
    Jeg vil da tro at det siste du vil ha er en billig ADC og tilsvarende billig DAC med en DSP imellom når du nå har valgt å gå for vinyl. Du trenger bare en god analog RIIA. Du får sikkert to gode RIAAer til ditt budsjett for å matche ditt behov for to innganger.
    Å putte inn en kip ADC og DAC (Puffin) i signalveien fra en vinylspiller til høyttalerne er intet mindre enn meningsløst.
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Jeg snur på det og spør deg hva du mener som mistes på veien. Jeg har Puffin og en rekke andre riaatrinn samt grei hørsel for alderen.

    -BB-
    Hæ? Om du ikke skjønner hva jeg mener hører du nok heller ikke forskjell på DAC-en i PC-en din og Henry-DACen din.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Skal din fraråding uten tilsynelatende engang å ha sett apparatet, telle mer enn andres anbefalinger på grunnlag av faktisk bruk av det? Hvor er logikken?
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Skal din fraråding uten tilsynelatende engang å ha sett apparatet, telle mer enn andres anbefalinger på grunnlag av faktisk bruk av det? Hvor er logikken?
    Jeg antar at den var til meg.
    Logikken er som følger:
    En DAC er en viktig komponent for avspilling av digital lyd. Og en Hi-fi DAC har en ganske så avansert og kostbar digitalbrikke. Type Sabre f.eks. All mulig konsumelektronikk har DAC-er. PC-er, DAB-radioer, kompaktstereo-anlegg o.s.b. TI-brikken benyttet i Puffin er svært populær i konsumentelektronikken.

    Så velger en da å gå analogt. Investerer i en spiller til 59 lapper. Dr. Feickert f.eks. Og legger til noen titalls lapper til i arm og PU. Og ender opp med å spille disse greiene gjennom en ultrabillig TI ADC med tilhørende ultrabillige DAC?

    Hvor er logikken?

    Omtrent som å frese avgårde i en Ferrari F40 på 80 oktan bensin...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Skal din fraråding uten tilsynelatende engang å ha sett apparatet, telle mer enn andres anbefalinger på grunnlag av faktisk bruk av det? Hvor er logikken?
    Jeg antar at den var til meg.
    Logikken er som følger:
    En DAC er en viktig komponent for avspilling av digital lyd. Og en Hi-fi DAC har en ganske så avansert og kostbar digitalbrikke. Type Sabre f.eks. All mulig konsumelektronikk har DAC-er. PC-er, DAB-radioer, kompaktstereo-anlegg o.s.b. TI-brikken benyttet i Puffin er svært populær i konsumentelektronikken.

    Så velger en da å gå analogt. Investerer i en spiller til 59 lapper. Dr. Feickert f.eks. Og legger til noen titalls lapper til i arm og PU. Og ender opp med å spille disse greiene gjennom en ultrabillig TI ADC med tilhørende ultrabillige DAC?

    Hvor er logikken?

    Omtrent som å frese avgårde i en Ferrari F40 på 80 oktan bensin...
    Så du synes din retorikk skal telle mer enn at de som har en slik og mener den låter bra og dermed vil anbefale den. Det er ikke logisk i min bok. Bilanalogien er at man ikke skal tro på de som har kjørt en gitt bil, men heller høre på en som har lest seg til at de har brukt en konstruksjon vedkommende ikke synes noe om. Gode DACer og ADCer er forresten ikke spesielt dyre.

    Spørsmålet står ubesvart: Hvor er logikken?
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Skal din fraråding uten tilsynelatende engang å ha sett apparatet, telle mer enn andres anbefalinger på grunnlag av faktisk bruk av det? Hvor er logikken?
    Jeg antar at den var til meg.
    Logikken er som følger:
    En DAC er en viktig komponent for avspilling av digital lyd. Og en Hi-fi DAC har en ganske så avansert og kostbar digitalbrikke. Type Sabre f.eks. All mulig konsumelektronikk har DAC-er. PC-er, DAB-radioer, kompaktstereo-anlegg o.s.b. TI-brikken benyttet i Puffin er svært populær i konsumentelektronikken.

    Så velger en da å gå analogt. Investerer i en spiller til 59 lapper. Dr. Feickert f.eks. Og legger til noen titalls lapper til i arm og PU. Og ender opp med å spille disse greiene gjennom en ultrabillig TI ADC med tilhørende ultrabillige DAC?

    Hvor er logikken?

    Omtrent som å frese avgårde i en Ferrari F40 på 80 oktan bensin...
    Så du synes din retorikk skal telle mer enn at de som har en slik og mener den låter bra og dermed vil anbefale den. Det er ikke logisk i min bok. Bilanalogien er at man ikke skal tro på de som har kjørt en gitt bil, men heller høre på en som har lest seg til at de har brukt en konstruksjon vedkommende ikke synes noe om. Gode DACer og ADCer er forresten ikke spesielt dyre.

    Spørsmålet står ubesvart: Hvor er logikken?
    Logikken har jeg allerede vist deg veien til. Jeg ønsker svar på hvor du finner logikken i å kjøre et helanalogt medium gjennom en digitaliseringsprosess bestående av billige kretser som nødvendigvis har en rekke artifakter i stedet for å kjøre ditt analoge medium gjennom et analogt RIAA-filter?

    Hvorfor?

    Hvor er logikken?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Skal din fraråding uten tilsynelatende engang å ha sett apparatet, telle mer enn andres anbefalinger på grunnlag av faktisk bruk av det? Hvor er logikken?
    Jeg antar at den var til meg.
    Logikken er som følger:
    En DAC er en viktig komponent for avspilling av digital lyd. Og en Hi-fi DAC har en ganske så avansert og kostbar digitalbrikke. Type Sabre f.eks. All mulig konsumelektronikk har DAC-er. PC-er, DAB-radioer, kompaktstereo-anlegg o.s.b. TI-brikken benyttet i Puffin er svært populær i konsumentelektronikken.

    Så velger en da å gå analogt. Investerer i en spiller til 59 lapper. Dr. Feickert f.eks. Og legger til noen titalls lapper til i arm og PU. Og ender opp med å spille disse greiene gjennom en ultrabillig TI ADC med tilhørende ultrabillige DAC?

    Hvor er logikken?

    Omtrent som å frese avgårde i en Ferrari F40 på 80 oktan bensin...
    Så du synes din retorikk skal telle mer enn at de som har en slik og mener den låter bra og dermed vil anbefale den. Det er ikke logisk i min bok. Bilanalogien er at man ikke skal tro på de som har kjørt en gitt bil, men heller høre på en som har lest seg til at de har brukt en konstruksjon vedkommende ikke synes noe om. Gode DACer og ADCer er forresten ikke spesielt dyre.

    Spørsmålet står ubesvart: Hvor er logikken?
    Logikken har jeg allerede vist deg veien til. Jeg ønsker svar på hvor du finner logikken i å kjøre et helanalogt medium gjennom en digitaliseringsprosess bestående av billige kretser som nødvendigvis har en rekke artifakter i stedet for å kjøre ditt analoge medium gjennom et analogt RIAA-filter?

    Hvorfor?

    Hvor er logikken?

    Jeg ser du fremdeles unngår å svare på det jeg spør om og heller velger det du ønsker å svare på.

    Skal du spørre om logikken i det jeg mener så får du konfrontere meg med det jeg faktisk sier og ikke konfrontere stråmenn.
    Jeg sier at det er mer logisk å høre på anbefalinger fra de som har testet produktet i praksis og likt det, enn det som fremstår som en synser med kjepphester.

    Der har du logikken.

    Et lite PS: Eksempelet du henviser til, en Dr Feickert med arm og pickup til noen 10-tusener ligner svært på min platespiller. Jeg bruker ikke Parks Audio hvis du trodde det. Noen poster over kan du lese at jeg bruker Luxman EQ500 og Pass Labs X-ono som RIAA. Det er imidlertid riktig at jeg eier en Parks Audio Puffin.

    Trådstarter som har bedt om RIAA-råd, sitter imidlertid med en Thorens TD-160 som ikke koster 59000 + noen 10-tusener.
     
    Sist redigert:

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Jeg ser du fremdeles unngår å svare på det jeg spør om og heller velger det du ønsker å svare på.

    Skal du spørre om logikken i det jeg mener så får du konfrontere meg med det jeg faktisk sier og ikke konfrontere stråmenn.
    Jeg sier at det er mer logisk å høre på anbefalinger fra de som har testet produktet i praksis og likt det, enn det som fremstår som en synser med kjepphester.

    Der har du logikken.
    Greit nok. Om det er slik at en vinylrigg til 100 lapper spilt via en Puffin DSP bestående av ultrabillige mainstream ADC og DAC-kretser spiller bedre enn gjennom en analog kvalitets- RIAA må det da være slik at det som betyr noe for lyden i hi-fi-verden er DSP.

    Det er logisk!

    Jeg foretrekker en analog tonekontroll.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg ser du fremdeles unngår å svare på det jeg spør om og heller velger det du ønsker å svare på.

    Skal du spørre om logikken i det jeg mener så får du konfrontere meg med det jeg faktisk sier og ikke konfrontere stråmenn.
    Jeg sier at det er mer logisk å høre på anbefalinger fra de som har testet produktet i praksis og likt det, enn det som fremstår som en synser med kjepphester.

    Der har du logikken.
    Greit nok. Om det er slik at en vinylrigg til 100 lapper spilt via en Puffin DSP bestående av ultrabillige mainstream ADC og DAC-kretser spiller bedre enn gjennom en analog kvalitets- RIAA må det da være slik at det som betyr noe for lyden i hi-fi-verden er DSP.

    Det er logisk!

    Jeg foretrekker en analog tonekontroll.
    Hvilken vinylrigg til 100000 er det som spiller på en Puffin?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.448
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jævla bra tips man får her inne. Folk dømmer ting nord og ned uten en gang å ha hørt det.

    Tipper det inspirerer mange til å spørre om råd.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.524
    Sted
    Sørlandet
    Nå er det slikt at man enkelt kan bortkoble DAC`n i Puffin og heller koble den til en annen DAC om man ønsker. Da kan man bruke en så dyr DAC man måtte ønske.

    -BB-
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hvilken vinylrigg til 100000 er det som spiller på en Puffin?
    Din er vel i den gata:confused:
    Jeg spiller ikke på Puffin. Det skulle fremgå ganske tydelig av min signatur og innlegg #57 og #66. Jeg har imidlertid 6 andre platespillere der 1 av dem nok skal få prøve seg på en Puffin. Fordi Puffin har fått gode anmeldelser av noen som har prøvd.
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Nå er det slikt at man enkelt kan bortkoble DAC`n i Puffin og heller koble den til en annen DAC om man ønsker. Da kan man bruke en så dyr DAC man måtte ønske.

    -BB-
    Det kan en naturligvis ikke.
    Fordi RIAA-filtreringen skjer i det digitale domenet.
    Og for at det skal kunne skje må det analoge signalet fra PU først digitaliseres i en kip TI-krets for deretter å analogifiseres i en en tilsvarende kip TI DAC-brikke.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Siste versjon av Puffin er levert med digital utgang slik at du kan koble til ekstern DAC..... Med andre ord kan DAC'en frakobles slik Beetlebug skriver. AD-konverteren er naturlig nok ikke en del av DAC'en og den kan selvfølgelig heller ikke bortkobles i dette apparatet. Ellers har konstruktør lagt ut en enkel manual for å etablere en digital utgang for oss som eier en uten slik. Det er 2 motstander og en kontakt. Ellers forutsetter det fortrolig omgang med bormaskiner.
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Jævla bra tips man får her inne. Folk dømmer ting nord og ned uten en gang å ha hørt det.

    Tipper det inspirerer mange til å spørre om råd.

    Ja. Alle og enhver burde sette pris på mitt råd som enkelt og greit går på at når en velger å satse på vinyl kjører en ikke det rene analoge signalet fra PU gjennom en kip digitaliserings- og analogofiseringsprosess. Særdeles ikke ved hjelp av de billigste IC-ene som finnes å oppdrive.

    Har en behov for tonekontroll må en gjerne kjøre digitalt. Men med vinyl som kilde blir det temmelig meningsløst uansett kvalitet på ADC / DAC. Til vinyl kjører en analog tonekontroll.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Bare for å legge til et par variabler i ønske om anbefaling, selv om jeg ikke kjenner til hva slags påvirkning det vil ha: jeg bruker en rørpre av typen Conrad Johnson PV11 og en Doxa 72 effekt.

    Jeg er veldig glad i den fargingen rørpre gir, og er ikke nødvendigvis ute etter en ... kall det klinisk ... gjengivelse av lyden.

    Som en enkel sammenligning har jeg prøvd et par forskjellig (om enn rimelige) DACer som Topping D50 som jeg kastet på dør til fordel for en med rør da jeg det ble for nøytralt og kjedelig for mine ører.
    Tilbake til utgangspunktet for tråden. Jeg mistenker at vi har noe av samme lydideal - har nettopp kjørt Doxa 72 og rørpre. Nå integrert røramp. Jeg kjøpte meg nettopp en Mofi StudioPhono. Den liker jeg veldig godt og funker nydelig til rørforsterkeren. Billigere enn du ser for deg, men den må vel ikke koste mye hvis den låter bra? Dessuten trenger du vel to :)
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    Hvilken vinylrigg til 100000 er det som spiller på en Puffin?
    Din er vel i den gata:confused:
    Jeg spiller ikke på Puffin. Det skulle fremgå ganske tydelig av min signatur og innlegg #57 og #66. Jeg har imidlertid 6 andre platespillere der 1 av dem nok skal få prøve seg på en Puffin. Fordi Puffin har fått gode anmeldelser av noen som har prøvd.
    Det bli bare litt mindre absurd å spille vinyl digitalt på en blillig platespiller.
    Kanskje denne er noe for deg?: https://www.hifiklubben.no/stereo/platespiller/argon-audio-tt-platespiller/?variant=ARGTTBK&gclid=EAIaIQobChMI-4Gwj76J6AIVzaiaCh29WgUSEAQYASABEgLpn_D_BwE
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Har stående en Trichord Delphini som jeg ikke bruker, lurer på hvordan den står seg i dag?
    Det er en bra riia det som står seg godt også i dag. Det har ikke akkurat skjedd mye på riia fronten de siste 10 år.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Hvilken vinylrigg til 100000 er det som spiller på en Puffin?
    Din er vel i den gata:confused:
    Jeg spiller ikke på Puffin. Det skulle fremgå ganske tydelig av min signatur og innlegg #57 og #66. Jeg har imidlertid 6 andre platespillere der 1 av dem nok skal få prøve seg på en Puffin. Fordi Puffin har fått gode anmeldelser av noen som har prøvd.
    Det bli bare litt mindre absurd å spille vinyl digitalt på en blillig platespiller.
    Kanskje denne er noe for deg?: https://www.hifiklubben.no/stereo/platespiller/argon-audio-tt-platespiller/?variant=ARGTTBK&gclid=EAIaIQobChMI-4Gwj76J6AIVzaiaCh29WgUSEAQYASABEgLpn_D_BwE
    Hvorfor skal jeg kjøpe en billig platespiller når jeg har 7 spillere som jeg antar alle er bedre enn denne? Jeg kan ikke ta råd fra deg alvorlig slik du holder på. Ikke leser du hva som skrives og ikke svarer du på det som det spørres om. At du velger bort noe du ikke vet hva er av grunner som ikke kan rasjonaliseres kan jeg dessverre ikke ta innover meg. Siden jeg i tillegg har referanse-RIAAer som holder høy standard er jeg ikke bekymret for å teste dette apparatet. Og skulle akustikken hjemme svikte så har jeg i tillegg Luxman hodetelefonforsterker og både Focal Utopia og Sennheiser HD800s (blant fler) så jeg er ikke bekymret for at jeg ikke skal ha tilstrekkelig gode betingelser for å teste apparatet. Digitalangsten ga seg dessuten i 1983.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn