Godt svart!J.Haugen skrev:Nei, nå må dere kutte ut. Det sier seg selv at han ikke kan teste produkter/merker som han selger selv, men han kan da klare å være objektiv til andre produkter?
Et annet spørsmål er selvfølgelig om det står bedre til blant andre hifi-skribenter i Norge og utlandet. For hva med personlige preferanser o.l. som alltid er med på å sette sitt preg på en test? Er det mer objektivt? Min mening er ihvertfall at Rognlien bør få slippe til fra tid til annen i Fidelity, men må holde seg langt unna egne produkter.
Hans evne til å vurdere konkurrerende produkter svekkes ikke nødvendigvis av at han er forhandler. Jeg mener dog at det ikke er det det dreier seg om. Hvis jeg solgte/forhandlet et utstyrsmerke, så hadde jeg hatt store betenkligheter med å la en konkurrent teste mitt utstyr. Fidelity graver sin egen grav hvis de er dumme nok til å begi seg inn på et slikt spor!J.Haugen skrev:Nei, nå må dere kutte ut. Det sier seg selv at han ikke kan teste produkter/merker som han selger selv, men han kan da klare å være objektiv til andre produkter?
Et annet spørsmål er selvfølgelig om det står bedre til blant andre hifi-skribenter i Norge og utlandet. For hva med personlige preferanser o.l. som alltid er med på å sette sitt preg på en test? Er det mer objektivt? Min mening er ihvertfall at Rognlien bør få slippe til fra tid til annen i Fidelity, men må holde seg langt unna egne produkter.
Vel talt!! ;D ....EngelholmAudio skrev:En annan grej är ju att läsare måste läsa kritiskt och själva ta ansvar. Om man kräver färdigtuggad mat, inte tar ett eget aktivt ansvar tycker inte jag att man får klaga/sura/grina...![]()
Lese kritisk? Et blad som hører enorme forskjeller på kabler, men ikke kan gjøre en skikkelig blindtest eller lage en artikkel som fra et vitenskapelig ståsted kan forklare de enorme forskjellene de hevder å høre på forskjellige kabler. Nei Fidelity er allerede et blad som baserer mye av sin journalistiske stil på følelser. Folk leser vel Fidelity allerede med en viss skepsis.EngelholmAudio skrev:Abolsut! Låt Fidelity/Knut å gänget själva ta ansvar för att detta blir bra.
En annan grej är ju att läsare måste läsa kritiskt och själva ta ansvar. Om man kräver färdigtuggad mat, inte tar ett eget aktivt ansvar tycker inte jag att man får klaga/sura/grina...![]()
Det låter som att du bör söka dig till andra tidningar/magasin/artiklar för att få ditt behov uppfyllt.wotg skrev:Lese kritisk? Et blad som hører enorme forskjeller på kabler, men ikke kan gjøre en skikkelig blindtest eller lage en artikkel som fra et vitenskapelig ståsted kan forklare de enorme forskjellene de hevder å høre på forskjellige kabler. Nei Fidelity er allerede et blad som baserer mye av sin journalistiske stil på følelser. Folk leser vel Fidelity allerede med en viss skepsis.EngelholmAudio skrev:Abolsut! Låt Fidelity/Knut å gänget själva ta ansvar för att detta blir bra.
En annan grej är ju att läsare måste läsa kritiskt och själva ta ansvar. Om man kräver färdigtuggad mat, inte tar ett eget aktivt ansvar tycker inte jag att man får klaga/sura/grina...![]()
At man i tillegg må lese tester utifra hvilke merker en av skribentene pusher som levebrød blir litt for mye av det gode.
Veldig enig med deg Johan.Rojoh skrev:Hans evne til å vurdere konkurrerende produkter svekkes ikke nødvendigvis av at han er forhandler. Jeg mener dog at det ikke er det det dreier seg om. Hvis jeg solgte/forhandlet et utstyrsmerke, så hadde jeg hatt store betenkligheter med å la en konkurrent teste mitt utstyr. Fidelity graver sin egen grav hvis de er dumme nok til å begi seg inn på et slikt spor!J.Haugen skrev:Nei, nå må dere kutte ut. Det sier seg selv at han ikke kan teste produkter/merker som han selger selv, men han kan da klare å være objektiv til andre produkter?
Mvh. Johan
ja.Valentino skrev:Er det såå vanskelig å finne en uavhengig rør og horn-skribent?