Noen som kjenner denne innspillingen? Nina Simone?

Ian71

Medlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
7
Sted
Risør
Hei,

Leter etter en innspilling av en easy listening låt (Where do I begin fra filmen Love Story) i jazz versjon som jeg mener må være Nina Simone, men jeg er ikke istand til å finne noen innspilling av denne sangen med Nina Simone. Det kan jo forsåvidt være en tribute innspilling også, men er stort sett bare dårlige easy listening versjoner jeg finner.

Jeg vet ikke om det er lov til å linke til Youtube her, men grunnen til at jeg leter er at jeg hørte den når jeg kikket etter demo materieal av Lii Audio Silver-10 diy høyttalere, lurer på å bygge et par:

Det virker til å være en god innspilling og det hadde vært kult og testet den på mine Monopulse Model A. Har spurt han som postet demoen og han husker ikke artisten og innspillingen.

Er det noen her som kjenner til denne?
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.677
Antall liker
1.778
Torget vurderinger
1
Chirley Bassey og Patricia Kaas har spilt denne inn blant annet, kan det være en av disse. Kan ikke huske Simone.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.525
Antall liker
8.080
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Jepp, tipper på Shirley Bassey. Hvilken innspilling er verre.

 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.677
Antall liker
1.778
Torget vurderinger
1
Hørte ikke opptaket føre jeg skrev, var nok litt rask med tanke på Kaas. Mere Bassey dette her.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.827
Antall liker
21.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Her er Shirley Bassey live. Synes vel ikke at fraseringen fra stereoanlegget stemmer helt:


Ah. JMM var først.
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.491
Antall liker
3.325
Torget vurderinger
1
I mine ører er ikke dette på høyden med verken Nina Simone eller Shirley Bassey.
Arrangementet er litt sånn Hi-Fi aktig, så tipper en mindre kjent sangerinne på en eller annen sampler-CD.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.525
Antall liker
8.080
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Her er Shirley Bassey live. Synes vel ikke at fraseringen fra stereoanlegget stemmer helt:

Kommer an på når og hvor. På Spotify er det stort sett en innspilling som gjelder, men det må vel være flere der ute. Men som pedal sier, det kan være noe helt annet. Ingen Bassey-spesialist her.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.827
Antall liker
21.782
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg forbinder Bassey med slik fullgass som på videoen i alle fall. De to Bond-sangene hennes er snytlike i vokalstil, men omtrent der stopper det jeg vet.
 

Ian71

Medlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
7
Sted
Risør
Takk for interessen, jeg er enig at det høres hifi ut. Men det kan være live og, men da veldig godt innspilt. Både instrumentering med litt midtøsten trommer og kontrabass med stryk i starten og tilsynelatende mye luft og rom i innspillingen. Men jeg synes piano biten i starten er veldig typisk Nina Simone med innblanding i av klassiske mørke skala løp. Men jeg mistenker at dette er en tribute innspilling som er gjort i nyere tid av en eller annen ukjent artist. Det er veldig mye luft og litt romklang på vokalen slik jeg oppfatter det. Skulle gjerne funnet denne innspillingen, synes det er en veldig kul og fin versjon.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.169
Antall liker
6.866
Torget vurderinger
4
Noen av fraseringene kan minne om Nina Simone, men mest om noen som gjerne vil ligne på henne, og stemmen er definitivt ulik.
 
Topp Bunn