Hi-Fi forretninger Noen som har handlet her? Hi-Fi Lyden AS Øvre Holmegate 22. 4006 STAVANGER

brunBar

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.08.2021
Innlegg
663
Antall liker
692
Sted
Rogaland
Noen som vet om han alltid har vært slik? Jeg traff ham i 2007 muligens, virket som en hyggelig fyr..

Tekstene får han til å fremstå som syk, og jeg vil også nesten påstå at personer uten teknisk innsikt også ikke biter på dette, er jo bare vrøvl
 
P

parafinoksen

Gjest
Tekstene minner litt om han svenske galningen. Patrick, var det det?
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Virker som det er stort sett mynter og frimerker det går i for ham på Finn nå om dagen. Ikke noe tullespråk på de annonsene som jeg kunne se, virker som han er heller nøktern der. Men hifi-sakene bærer nesten preg av ren spott.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.131
Antall liker
2.098
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Tja, når de kommer med tall og forkortelser, så bruker de ikke proprietære måleparametre? Jeg har i hvert fall aldri hørt om MXD-flow og ører, men er ingen ingeniør, så mulig det er meg det skorter på.

Link til bruktannonse fjernet. Ikke tillatt
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.265
Antall liker
9.054
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Noen som vet om han alltid har vært slik? Jeg traff ham i 2007 muligens, virket som en hyggelig fyr..

Tekstene får han til å fremstå som syk, og jeg vil også nesten påstå at personer uten teknisk innsikt også ikke biter på dette, er jo bare vrøvl
Nei han har ikke alltid vært slik og fyren er langt fra så ille som folk skal ha det til så lenge man "vet om det" og kan ta han med en klype salt.
Har hatt flere trivelige samtaler med fyren og det er aldri noe tull å spore da :)
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Sitat: "som studio-teknikere og musikere definerer som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!"
Løp og kjøp😂😂😂 Galskap!
Flere enn han som tilegner kabelstumper egenskaper kabler ikke har, virker som om noen misoppfattet tror at dess dyrere kabler blir jo mer magiske egenskaper har dem. HiFi-blekkene er verstinger der synes jeg, og leder ukritiske til å tro at riktige kabler kan utrette mirakler (noe de ikke kan)... Ironisk nok blir det alltid til det bedre på alle måter, det er jo litt humoristisk men samtidig dypt tragisk å lese hva HiFi-journalister kan få seg til å skrive, vanlige brukere tar jo vrøvlet til seg og ingen burde være overrasket over at en hifi-selger trolig er den som spar mest på...
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.458
Antall liker
84.140
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Sjekk denne teksten, da!

" - En ekstrem Super-Referanse av en signal-kabel som du kanskje blir helt avhengig av - uansett hvilke kabler du måtte ha som Referanse - garantert !!!!!!!? Navnet kabelen innehar kan være en STERK underdrivelse av hva den kan gjøre med Deg ! Den har en ubeskrivelig forførende organisk FLYT med magisk transparant momentum av tung karakter !!!
- Super-Referansen av varmt flytende forførelse...!!!
- Personlig Ultra-Referanse ! - MÅ prøves ??
- MX-D-Flow = 0 - 100 - 275,3 + [ 4 ører....] Maxwell Sound System: "
- En helt unik egen-produksjon av kabler med flyt-energi......- som studio-teknikere og musikere definerer som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget studio under selve innspillingen i seg selv !!!
- Slik at lyden av lytte-opplevelsen blir i fullstendig tilstedeværende i henhold til følgende norm :
- Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
- Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333 + [ 7 ører.......]
Dette gir ikke inntrykk av å være skrevet av noen med bakkekontakt, for å si det forsiktig.
Skrivemåten ligner veldig til en her på forumet! 😱
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Skrivemåten ligner veldig til en her på forumet! 😱
Det ville være mer overraskende om han ikke var her på forumet, enn om han er det, all den tid han har startet en hifi-butikk og driver denne. Forstår det slik at han selger modifiserte produkter, hva den modifiseringen består i og hvem som har foretatt den er litt uavklart slik jeg forstår det... Vell, jeg aner ikke om det er englestøv han har drysset over produktene, men er han en god selger så er det nok mulig å selge det også om man spar på med vulgære utsagn. Det forutsetter jo at det er rett kjøper naturlig nok, de fleste hadde nok forlatt lokalet og ristet på hodet og spurt seg selv hva i all verden var det de nettopp hørte.

Har møtt selgere som kommer med mer eller mindre spenstige utsagn jeg også i mine mer enn 30 år med denne hobbyen, så jeg har sluttet å la meg forbause.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.510
Antall liker
8.051
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Er det da så rart egentlig, at noen lar seg lure? Om man ikke er teknisk selv, så har man ikke så mye mer å gå på enn hvilke ord og følelser man får servert. Og mange liker tanken på å kjøpe fra en dedikert "fagmann" i stedet for de store kjedene.

Ja, jeg synes faktisk det er ganske rart. Jeg er ikke akkurat videre teknisk selv, men finner likevel at den relativt minimale kunnskapen om fysikk og naturlover ungdomsskolen og videregående har gitt meg er mer enn tilstrekkelig til å avsløre mye av HiFi-lektyre og reklame som det pureste bullshit. Når man så har tilgang til Google og dermed brorparten av all menneskehetens kunnskap blir det bare enda rarere.
 
Topp Bunn