Noen Fiat interesserte her?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 6bm8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    654
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mener å huske at det var flere med interesse for Fiat her inne. Pøs på med bilder av fiatene deres :D

Her er min.

Den til venstre er min. Fiat 500L fra 1970

Mvh
    Morten

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    407
    For 25 år siden hadde jeg en 128/3P. Heftig liten sak (når den gikk), 1,3 liters motor med 73hk.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vent bare til Audiomix ser denne tråden, da kommer det nok bilder. Han er Fiatmann. Selv har jeg hatt en 850 Abarth i sin tid, ca 1981. Å kjøre den var nærmest som å trå på en landmine.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.666
    En kjenning av meg har en 500 med "big-block" motor fra en 126 P Effekten er nesten det doble i forhold til orginalen. Den høres ut som en kjempehumle.
    Den er også litt senket og påmontert coil-overs og litt bredere hjul. En liten tøffing.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    Og ja, jeg regner meg som FIAT-interessert og kjører selv kusine Alfa i dag. Fra 1992-1995 kjørte jeg Fiat Ritmo Abarth 130TC. Morsomste bilen jeg har hatt til nå. Litt rust og tørst på bensin (0,85 på langtur og 1,7 i byen. kun 98 oktan blybensin), men spiller det noen rolle. 130hk og 990kg, verdens beste Recarostoler og nydelig ratt skal man heller ikke kimse av. Hadde ikke stereo i den da lyden av twincammotor med doble 45 weber var musikk nok. Hvis noen vet om en svart en i god stand så gi beskjed for nå ble jeg nostalgisk.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Å finne en Ritmo Abarth i god stand er vel omtrent like lett som å finne et nesehorn med manerer. Desverre.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Har gode minner selv fra Ritmo Abarth, vært passasjer x antall ganger og lyden, lukta og grisekjøringa er gode minner som har brent seg fast i hjernebarken.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Hei
    Jeg hadde noen lykkelige ungdomsår i lillebroren til Abarth, Fiat Ritmo 105 TC.
    Knall rød med sorte detaljer. Den var også artig og med sjel. Litt el. problemer og ble spist opp av rust. RIP.

Mvh
    RBN

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    impulse skrev:
    Å finne en Ritmo Abarth i god stand er vel omtrent like lett som å finne et nesehorn med manerer. Desverre.

Det holder med en. Og det finnes alltids noen som ser hva det er og tar vare på de.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Både jeg, min bror og min far hadde faktisk like Fiat'er på 90 tallet. Viste seg å være gode og pålitelige biler ifht ryktet, litt tweaking med det elektriske så var de aller fleste problemer borte.
    Men kanaler, skjermbuer bak og fester til bakhjulsopphenget rustet opp noen år for tidlig.

Vedlegg

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.429
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært innom noen av disse;jeg startet karrieren min med en 128. Så fulgte en ganske påkostet og fin 128 3P 1300, så en råtten 132 1800 GLS, til slutt en helt grei Spider 2000i.
    Ellers husker jeg en halvkompis som rasa rundt i en 2000 med hjemmelagd turbo og motivlakkeringer.
    Ganske moro, det der. Men, det er så lenge siden at det ikke er noen bilder tilgjengelig. Rappet derfor ett fra nettet.

Vedlegg

6bm8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    654
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jøss, interessen er her ser jeg ja ;)
    Mange fine biler dere har/har hatt. Selv er jeg stor fan av 128/3p og selvfølgelig 500. Men det er mange i rekken av Fiater jeg skulle ha hatt ja.

Her fra siste treffet i halden, en Abarth stylet 500 som tilhører en entusiast fra halden.

750 ccm motor og sync girkasse++++

Min derimot er orginal og skal få være det :) Men jeg må nok ha en Abarth jeg også.
    Mvh

6bm8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Antall liker
    654
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Pink_Panther skrev:
    En kjenning av meg har en 500 med "big-block" motor fra en 126 P Effekten er nesten det doble i forhold til orginalen. Den høres ut som en kjempehumle.
    Den er også litt senket og påmontert coil-overs og litt bredere hjul. En liten tøffing.
    Da har han nå ca 30 Hk. Men så veier den ikke mer en 470 kg

Mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    6bm8 skrev:
    Da har han nå ca 30 Hk. Men så veier den ikke mer en 470 kg

Mvh
    Til sammenligning, min bil veier 1725kg sånn ca og har 78 diesel hk ::)
    Tror nok den lille rotta legger avgårde. Herlig bil :)

Jo...Croma turbo var den bilen jeg kjørte opp i, i sin tid. God bil men synd at de var så glad i rust.

/jan

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.686
    Torget vurderinger
    0
    Mine eneste erfaringer med Fiat er en prøvetur med en kamerats 850, og det var jo gøy for cirkus 35 år siden.

Og så disponerte jeg en slik en en helg:

Og det var enda gøyere!! ;D ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    .retteP skrev:
    Jeg har vært innom noen av disse;jeg startet karrieren min med en 128. Så fulgte en ganske påkostet og fin 128 3P 1300, så en råtten 132 1800 GLS, til slutt en helt grei Spider 2000i.
    Ellers husker jeg en halvkompis som rasa rundt i en 2000 med hjemmelagd turbo og motivlakkeringer.
    Ganske moro, det der. Men, det er så lenge siden at det ikke er noen bilder tilgjengelig. Rappet derfor ett fra nettet.
    Det stod en fin slik under et bølgeblikk-tak utenfor brødrene Huis gamle administasjonsbygg i Sandviken for et par år siden. Den stod der ganske lenge, men er forsvunnet nå. Meget fin bil som jeg siklet på hver gang jeg passert på vei til butikken.

Selv disponerte jeg Chroma med 2l motor på slutten av åttitallet. Glimrende kjøre-egenskaper, men dessverre plaget med elektrisk tull. Oljetrykklampen lyste stort sett hele tiden, noe en ny bil ikke burde plages med. Den varslet også om åpne dører uten at det stemte. Men gøy å kjøre, jada. Og den stoppet ikke, selv om elektronikken var plaget. Det hadde ingenting å si på selve kjøringen.

Ble ikke X1/9 produsert ganske lenge etter at Fiat kuttet produksjonen av Bertone? Det var jo en populær modell i statene, og for Bertone var det nok den største pengemaskinen av de modellene de produserte selv.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Leide en Fiat Punto Cabriolet i Hellas. Gul og fin. Artig bil.

Men jeg ble jævli solbrent.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    En kompis har Croma. Den nekter rett og slett å dø. Personlig har jeg prøvd Uno Turbo ved et par anledninger. Den ene hadde en drøy Nissan 200SX-transplantert høyttrykksturbo. Galskap.

Jeg hugser også da jeg jobbet på Kjørnes Camping for 8 år siden - fire velvoksne italienere kom kjørende i en gammel 500. To små telt. For et syn!

127 er ganske kul!
    http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20819395&reference=5/208/193/95_1366220216.jpg

Denne har jeg siklet litt på en stund, fin liten sak å bruke på korte Oslo turer til Impulse og 65finger.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    Brasse skrev:
    En kompis har Croma. Den nekter rett og slett å dø. Personlig har jeg prøvd Uno Turbo ved et par anledninger. Den ene hadde en drøy Nissan 200SX-transplantert høyttrykksturbo. Galskap.

Jeg hugser også da jeg jobbet på Kjørnes Camping for 8 år siden - fire velvoksne italienere kom kjørende i en gammel 500. To små telt. For et syn!

127 er ganske kul!
    http://www.finn.no/finn/car/viewimage?finnkode=20819395&reference=5/208/193/95_1366220216.jpg

Denne har jeg siklet litt på en stund, fin liten sak å bruke på korte Oslo turer til Impulse og 65finger.

Håvard
    Den hvite rotte! den er kul!!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Haavard skrev:
    Brasse skrev:

127 er ganske kul!

Håvard
    Da er du sikkert velkommen, for de slipper å være flau over besøket sitt da. Disse bilene er jo litt mod også, på en måte. Selv er jeg nok Mini Cooper '69-mann. Det vil si at det er den eneste bilen jeg har hatt som minner om dette. Mitt livs kjærlighet, men den skal jeg la ligge nå. Ave Fiat, får jeg vel si. I alle fall i dag.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Haavard skrev:

Håvard
    En Oslo tur er ikke kort i en 127 Haavard!
    10km er morsomt, 10 mil er slitsomt :)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    norcad skrev:
    Haavard skrev:

Håvard
    En Oslo tur er ikke kort i en 127 Haavard!
    10km er morsomt, 10 mil er slitsomt :)
    10 mil er aldri slitsomt i en morsom bil? De er de uengasjerende turene som er slitsomme erfaringsmessig.

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Trondmeg skrev:
    10 mil er aldri slitsomt i en morsom bil? De er de uengasjerende turene som er slitsomme erfaringsmessig.
    Du har forsåvidt rett i det.
    Men en 127 er ikke en morsom milsluker (i mine øyne)
    Høyt turtall, høyt støynivå, lite dreiemoment og lite sittekomfort gjør lengre turer på motorvei e.l. slitsomme uansett.
    Derimot en den en morsom gatekjøkkenracer :)
    Men det var vel dumt å påstå i en tråd for Fiat entusiaster antagelig ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt endel Fiat, til og med den kantete rare Regata 100S, min var hvit, fatter hadde koksgrå. Checkpanelet ga beskjed om at den ikke hadde lys, bremser, olje, kjøleveske etc etc men gikk som rakkern! En tidlig Ritmo 85S med endel rust gikk som F, ukependlet Oslo-Porsgrunn med den en stund. Litt guffent at gjengene røk i hub'en hvor jeg skrudde på hjula, spesielt to bolter ved siden av hverandre. Gjorde 180 gjennom Askerlandet med Sony Trinitron 29" baki. Kjører Punto 55s i dag, 1996mod som bare går og går, byttet noen foringer i bakstillingen og det var på tide for det var like før den ble tohjuling! Kjørte den tørr for vann en gang og da smalt et par stempler på E18 men fikk tak i delebil og bytta motor. Dro 180 på nåla på en laaaaaang slette som helte marginalt i rett retning. Skal nok ha fler Fiat, tror en gen2 Punto HGT kan være et greit alternativ, evt Panda 100hp. Billig i Tyskland! ;D

Edit: 127 kan kjøres langt og lenge, en kamerat kjørte Skien-Narvik t/r noen ganger hehe

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Angrer som en hund at ikke jeg kjøpte en orange 131 Racing av en bekjent for noen år siden, kanontøff bil til 20.000,-

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Nei! Ingen Fiat-interesse her i går'n...BMW på to hjul og nazi-blikk ( VW Caravelle ) på fire hjul, iallefall inntil jeg får råd til å kjøpe Pajero eller Landcruiser. Jeg har håpa lenge nå på at disse bilene skulle bli skitbillige s.f.a. drivhuseffekt, global oppvarming osv. Men det lar vente på seg. Hvordan kan man få satt fortgang i verditapet, sånn at disse blir kjøpanes for vanlige folk?

;D mvh. VilhelmW

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Nei! Ingen Fiat-interesse her i går'n...BMW på to hjul og nazi-blikk ( VW Caravelle ) på fire hjul, iallefall inntil jeg får råd til å kjøpe Pajero eller Landcruiser. Jeg har håpa lenge nå på at disse bilene skulle bli skitbillige s.f.a. drivhuseffekt, global oppvarming osv. Men det lar vente på seg. Hvordan kan man få satt fortgang i verditapet, sånn at disse blir kjøpanes for vanlige folk?

;D mvh. VilhelmW
    Rammebytte?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    VilhelmW skrev:

;D mvh. VilhelmW
    Nå handlet altså denne tråden om kjøreglade biler :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.713
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    VilhelmW skrev:
    Nei! Ingen Fiat-interesse her i går'n...BMW på to hjul og nazi-blikk ( VW Caravelle ) på fire hjul
    <snipp>
    ;D mvh. VilhelmW
    Med det fornavnet, så er du jo programforplikta til å kjøre nazi-blikk... ;)

Mhp firehjulstrekker, hvorfor ikke finne deg en G-klasse?

For å gå litt On Topic - en kompis av meg disponerte mora sin Fiat Punto en gang på slutten av 80-tallet. Gyselige seter og forferdelig trangt baki...

Johan-Kr

norcad

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Antall liker
    22
    Synes Fiat reklamen på TV er morsom jeg.
    Fiat økte mest i Norge i 2009.
    Ikke så rart det; solgte EN bil i 2008 og TO i 2009, dvs 100% salgsøkning! ;D

ePi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    1.530
    Fiatentusiast ja? Det må man vel si... 8)

Nåværende: Punto 75SX -94. Kilometerstand 311 000 :eek: Helt utrolig pålitelig og billig i drift.

Venter på 30mm Eibach senk, Bilstein Sprint dempere, Eibach stabilisatorstag, Goodridge stålomspunne slanger, oppgrader til 257mm ventilerte skiver fra Fiat Tipo 2.0, Red•Dot slissede skiver og Fast Road klosser, Bonalume shortshift, Momo Competizione girknott, Tricker 43mm spjellhus, fremstoler fra en Coupé Fiat og Ragazzon mellomrør og endepotte. Pluss diverse oppjazzing av motoren; målet er ~120 sugehester fra 1.2-literen ;D

Eks-morobilen: Lancia Delta HF Integrale 16V -90. Fullbur, highbackstoler, ++++. Kvitteringer for over 90K. F*en som jeg savner den :'(

Hifiguru: du er ikke den eneste som er sugen på en 100hp. Sinnsykt morsomme biler, som elsker pisk og i tillegg er holdbare! EVO mag lovpriser den også... Og så den lyden da! 8)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn