- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
De forstår visst ikke forskjellen på fred og miljø...
Tja - du kan jo forestille deg hva det blir av kriger og strid omkring knappe naturressurser og boplasser om prognosene viser seg å holde stikk. Allerede er det vannkriger på gang ...BT skrev:De forstår visst ikke forskjellen på fred og miljø...
Jo, det gjør de.BT skrev:De forstår visst ikke forskjellen på fred og miljø...
Siden jeg tydeligvis er naiv; HVEM korrumperer Nobelkomiteen? Hvordan? Hvem utöver makt over dem, og med hvilke midler?Nostrum skrev:Hehe, artig innfalsvinkel der Frank ;D. Kunne nok skrevet mye om hvilke prioriteringer som ligger til grunn hos Nobelkomiteen, men nøyer meg i denne omgang å påpeke det hersker liten tvil om at Noblekomiteen ikke er så uavhengig som vi liker å tro....
Utter bullshit. Kom opp med en link der seriöse forskere hevder at menneskelig forurensing ikke er et problem for det globale miljö, er du snill.omholt skrev:Dette var dårlige greier. At klimaproblemene skyldes menneskelig forrurensing, er langt fra vitenskapelig bevist og er høyst tvilsomt. Da sier det selv at fredsprisen burde gått til noen andre.
FNs klimapanel som har bannlyst forskere som har andre meninger og ikke åpen for nøytal debatt.
Men like ille som at Arafat fikk fredsprisen er det kanskje ikke.
Ja det må vel forkomme deg litt pussig at mannen har fått Nobels Fredspris for sin kamp mot slike meninger og virkelighetoppfatninger som du viser. :-\omholt skrev:Dette var dårlige greier. At klimaproblemene skyldes menneskelig forrurensing, er langt fra vitenskapelig bevist og er høyst tvilsomt. Da sier det selv at fredsprisen burde gått til noen andre.
FNs klimapanel som har bannlyst forskere som har andre meninger og ikke åpen for nøytal debatt.
Akkurat det kan nok være et problem min venn, etter som ALLE forskere som stiller spørsmål ved konklusjonene til FN's klimapanel er DEFINERT som useriøse!! Nå besitter ikke jeg noen som helst ekspertise på området, men det synes meg litt pussig at de som påpeker de siste års økende solaktivitet bare blir avfeid sånn helt uten videre!? Kan DET ha noe å gjøre med det sørgelige faktum at det er vanskelig å legge skatt på solens sykluser ??Honkey-Chateau skrev:Utter bullshit. Kom opp med en link der seriöse forskere hevder at menneskelig forurensing ikke er et problem for det globale miljö, er du snill.omholt skrev:Dette var dårlige greier. At klimaproblemene skyldes menneskelig forrurensing, er langt fra vitenskapelig bevist og er høyst tvilsomt. Da sier det selv at fredsprisen burde gått til noen andre.
Honkey
Ironisk (og litt artig) at fredsprisen forårsaket en aldri så liten krig her ;D.Spiralis skrev:Honkey-Chateau skrev:Utter bullshit. Kom opp med en link der seriöse forskere hevder at menneskelig forurensing ikke er et problem for det globale miljö, er du snill.omholt skrev:Dette var dårlige greier. At klimaproblemene skyldes menneskelig forrurensing, er langt fra vitenskapelig bevist og er høyst tvilsomt. Da sier det selv at fredsprisen burde gått til noen andre.
Akkurat det kan nok være et problem min venn, etter som ALLE forskere som stiller spørsmål ved konklusjonene til FN's klimapanel er DEFINERT som useriøse!! Nå besitter ikke jeg noen som helst ekspertise på området, men det synes meg litt pussig at de som påpeker de siste års økende solaktivitet bare blir avfeid sånn helt uten videre!? Kan DET ha noe å gjøre med det sørgelige faktum at det er vanskelig å legge skatt på solens sykluser ??
Men som sagt så skal jeg ikke utgi meg for å være ekspert på området.
Honkey
Honkey-Chateau skrev:Utter bullshit. Kom opp med en link der seriöse forskere hevder at menneskelig forurensing ikke er et problem for det globale miljö, er du snill.omholt skrev:Dette var dårlige greier. At klimaproblemene skyldes menneskelig forrurensing, er langt fra vitenskapelig bevist og er høyst tvilsomt. Da sier det selv at fredsprisen burde gått til noen andre.
Honkey
noruego skrev:Riktig artig er det jo når evolusjonsmotstandere føler seg prinsippielt/religiøst forpliktet til å forkaste ethvert ymt om menneskapte klimaendringer...
Her er du på viddene med dine hentydninger. Jeg ønsker en åpen debatt på område og at forskere som har andre meninger enn FNs klimapanel skal slippe frem. Det skjer ikke og det mye følelser og frykt som bestemmer.noruego skrev:Riktig artig er det jo når evolusjonsmotstandere føler seg prinsippielt/religiøst forpliktet til å forkaste ethvert ymt om menneskapte klimaendringer...
Tja, vet nå ikke helt om det bare er sunn akademisk skepsis som ligger til grunn for den rimelig høye korrelasjon i USA hva gjelder motstand mot evolusjonsteori og dokumentasjon på menneskapte klimaendringer.omholt skrev:Her er du på viddene med dine hentydninger.noruego skrev:Riktig artig er det jo når evolusjonsmotstandere føler seg prinsippielt/religiøst forpliktet til å forkaste ethvert ymt om menneskapte klimaendringer...
Bare for å ha presisert det; om enn jeg verdsetter Gore sitt engasjement, jeg er langt fra overbevist om at han var den sterkeste kandidat til fredsprisen.omholt skrev:Gores film er neppe spesielt vitenskapelig og balansert. Det at den britiske domstolen ansa en dom om at filmen bare kunne vises i britisk skole dersom det fulgte med informasjon som balanserte filmens ensidige informasjon og faktefeil, sier vel det meste.
Gore tildeles mye av æren for at internett så fort ble gjort tilgjengelig for så mange. Jeg kan bare anbefale at du drar bedre nytte av det, for eksempel til å kunne prestere en smule mer informerte utsagn om nettopp Gore enn hva du nå gjorde.oddgeir skrev:Tøvete utdeling. Fratar Nobelprisen all kredibilitet. Først Arafat, nå dette.
Det må være en betingelse at man har utrettet noe, foreløbig har Gore kun laget en film full av faktafeil.
Kan ikke se at Danbolt Njøs brukte dette svært tunge argumentet for å gi ham prisen, eller er dette en mer skjult begrunnelse?noruego skrev:Gore tildeles mye av æren for at internett så fort ble gjort tilgjengelig for så mange.
Ja den hadde visst en del faktafeil.omholt skrev:Gores film er neppe spesielt vitenskapelig og balansert. Det at den britiske domstolen ansa en dom om at filmen bare kunne vises i britisk skole dersom det fulgte med informasjon som balanserte filmens ensidige informasjon og faktefeil, sier vel det meste.
Må si jeg håper denne mannen tar feil, men det er jeg redd han ikke gjør. Analysen av politikere var jo ganske så treffende. ;Doddgeir skrev:
Vi kan ta det med ro Spiralis, vi har jo båt. Jeg syns jeg ser oss, seilende mot nordpolen. ;D ;D ;DSpiralis skrev:Må si jeg håper denne mannen tar feil, men det er jeg redd han ikke gjør. Analysen av politikere var jo ganske så treffende. ;D
Syns vel at denne kommentaren her sier det meste...oddgeir skrev:Ellers kan ikke denne leses for ofte. En enkel og grei gjennomgang av mr Gore's lettvinte omgang med fakta.
E24
Ja vi nordmenn bør jo klare oss bra med tanke på at den oppvoksende slekts store helt er Kaptein Sabeltann.oddgeir skrev:Vi kan ta det med ro Spiralis, vi har jo båt. Jeg syns jeg ser oss, seilende mot nordpolen. ;D ;D ;D
Jada, hvorfor vil ingen fortelle meg hvorfor snøen på Mars-polene også smelter? Hvem produserer CO2 der? Hvor lenge skal vi vente på at solens betydning skal bli anerkjent?topline skrev:Syns vel at denne kommentaren her sier det meste...oddgeir skrev:Ellers kan ikke denne leses for ofte. En enkel og grei gjennomgang av mr Gore's lettvinte omgang med fakta.
E24
Gjentar denne fra TM da den sier sitt; "Drivhuseffekten, og fysikken i det er egentlig veldig enkel. Det handler ikke om tro, ikke om filmer eller grafer, men ren fysikk som kan måles. -Gir Co2 og Metan en varm planet? Ja, jmf Geirs kommentar om fotoners energinivå -Produserer vi Co2 slik at Co2-nivået øker? Ja, dette måles ofte og korrekt -Bør vi følgelig redusere produksjonen av Co2? Ja, dersom vi ikke ønsker en varmere planet."
Vrøvel igjen, Omholt. Dommen sier at filmen i det store og hele er korrekt, men inneholdt 9 mindre faktafeil.omholt skrev:Gores film er neppe spesielt vitenskapelig og balansert. Det at den britiske domstolen ansa en dom om at filmen bare kunne vises i britisk skole dersom det fulgte med informasjon som balanserte filmens ensidige informasjon og faktefeil, sier vel det meste.
Tja, hvis det å snu forholdet mellom temperaturøkning og CO2 mengden i atmosfæren på hodet er en mindre faktafeil, så ja. ok. ;Dspanishjohnny skrev:men inneholdt 9 mindre faktafeil.
Da jeg gikk på videregående fikk vi se Pink Floyd - The Wall filmen. Her burde skolen absolutt advart om sterk vanedannende musikk.omholt skrev:Gores film er neppe spesielt vitenskapelig og balansert. Det at den britiske domstolen ansa en dom om at filmen bare kunne vises i britisk skole dersom det fulgte med informasjon som balanserte filmens ensidige informasjon og faktefeil, sier vel det meste.
Norska Pajaskommitén bör läsa testamentet
Dom har missat vilka kriterier som Alfred Nobel satte upp för sitt Fredspris:
http://nobelprize.org/alfred_nobel/will/short_testamente.html
Ja, eller så kan vi jo skynde oss å gi den til Irans president, før det er for seint...Spiralis skrev:Jeg synes den russeren som IKKE sendte atombomber mot USA burde få den !
Ref annen tråd her på OT."A close shave"