Noen som har erfaring med Neutrik NA2F-D0B-TX ?
Finnes det bedre kvalitets trafo der ute ?
Finnes det bedre kvalitets trafo der ute ?
Sist redigert:
|
2 Neutrik Digital audio impedance trafo 75ohm - 110ohm XLR til bnc har jeg liggende disse var jeg meget fornøy med .Jeg har Neutrik varianten EBU/AES til S/PDIF og bruker Jensen isotrafo fra balansert til single ended.
Here you go: Home Theater | Jensen Transformers2 Neutrik Digital audio impedance trafo 75ohm - 110ohm XLR til bnc har jeg liggende disse var jeg meget fornøy med .Jeg har Neutrik varianten EBU/AES til S/PDIF og bruker Jensen isotrafo fra balansert til single ended.
Noe link til jensen iso trafo ?
Mvh
Takker så meget er det PI-2XP du har ?Here you go: Home Theater | Jensen Transformers2 Neutrik Digital audio impedance trafo 75ohm - 110ohm XLR til bnc har jeg liggende disse var jeg meget fornøy med .Jeg har Neutrik varianten EBU/AES til S/PDIF og bruker Jensen isotrafo fra balansert til single ended.
Mvh
Denne: http://www.jensen-transformers.com/wp-content/uploads/2014/07/CI-2RR.pdfTakker så meget er det PI-2XP du har ?Here you go: Home Theater | Jensen Transformers2 Neutrik Digital audio impedance trafo 75ohm - 110ohm XLR til bnc har jeg liggende disse var jeg meget fornøy med .Jeg har Neutrik varianten EBU/AES til S/PDIF og bruker Jensen isotrafo fra balansert til single ended.
Mvh
Lundahl skal prøves hvis jeg ikke blir fornøyd med NeutricFant fram delene.
Lundahl LL1592 og Neutrik kontaktet.
Balansert til ubalansert eller omvendt.
Vis vedlegget 475613
Koster 129£ hos Canford i UK....FWIW,
her er enda et eksempel på konvertere, fra en seriøs produsent som er stor i kringkastingsmarkedet:
CM-ULX1 Unbalanced to Balanced Audio Converter
CM-LUX1 Balanced to Unbalanced Audio Converter
Merk at alle spesifikasjoner samt blokkdiagram er oppgitt for disse konverterne.
Du får et signal inn på forsterker som er kraftigere. Jeg har ikke tallene i hodet, men et XLR-XLR forbindelse gir høyere signal inn i forsterkeren (i volt) enn et RCA-RCA.Hei. Jeg har kun balansert inn på forsterker men kun ubalansert ut på forforsterker. Jeg har derfor brukt Neutrik RCA-XLR adapter (NA2FPMF - Neutrik). Hva har jeg å tjene på å bruke transformator/konverter i stedet for, slik som f.eks. @Audiomix kan lage?
Bare ut av nysgjerrighet: Synes du 129 pund er mye?Koster 129£ hos Canford i UK....FWIW,
her er enda et eksempel på konvertere, fra en seriøs produsent som er stor i kringkastingsmarkedet:
CM-ULX1 Unbalanced to Balanced Audio Converter
CM-LUX1 Balanced to Unbalanced Audio Converter
Merk at alle spesifikasjoner samt blokkdiagram er oppgitt for disse konverterne.
I hifi har tusenlappene en tendens til å fly og da synes jeg 100-150 pund er moderat...Både ja og nei...De Lundahl-trafoene Audiomix viste koster innpå en tusing/stk, og de to andre Lundahl som ble vist koster rundt 2000/stk - pr kanal......
Gode trafoer er dyre, og er fortsatt en betydelig problemløser i pro audio. Lundahl og Sowter er blant de beste....
Fant ikke noe om hvilke trafoer som står i Sonifex-boksene, men jeg brukt Sonifex analoge kringkastinsmiksere i noen år, og fant god kvalitet...
Kan vel også uttrykkes slik: +1V mellom + og common og -1V mellom - og common, gjennom at signalene går i motfase.1V mellom + og common og 1V mellom - og common.
Man ubalanserer vel den balanserte kretsen når man kobler RCA og XLR samtidig, når single ended signalet tas fra den ene siden av utgangstrafo, dvs. man mister +6dB gain. Den tilsluttede impedansen spiller også inn.Riktig - men det er når balansert og ubalansert drives fra felles utgangstrinn, hvor det ubalanserte signalet stort sett hentes mellom +Sig og jord...
Hvis en skal konvertere med trafo, blir det ikke mer enn det trafoen bestemmer.....