Netværksswitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Glemte selvfølgelig, at dette skulle gjøres med ett 56K modem før de 15 switchene :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Det kan jo kanskje ta noen dager ja. :geek:
    Men selv med modem og hubber så var ikke dette noe problem det heller nei som du sier, bare man lastet ned hele sporet med musikk først så det fikk bufret opp (ellers så ble det så mye avbrudd i musikken).
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Der er kommet en opdatering til PS Audio Directstream DAC MK2, Massiv er navnet, der har sænket støj tal drastisk. Har ikke målingen her, men husker det som omkring 130 dB nede
    Jeg rettede i mit indlæg længere tilbage, og der skete en fejl med en sletning i stedet for.
    Lyden går fra PS Audio DAC Directstream MK 2, til Parasound stereo forforstærker. Den overvejes at sælge fordi;
    jeg har bestilt en MiniDsp Flex balanced i sidste uge, men den er i restordre. Den skal udskifte min MiniDsp HD. Den bruges i dag til at styre 2x8 tommere og en 18 tommere I hver side.
    Mellemtone og diskant går direkte til effektforstærkere.
    Men der er to DAC på bassen.
    Jeg overvejer om den kommende MiniDsp flex balanced skal have samme opgave som den nuværende eller den skal dække mere.
    Mulig jeg misforstår, men hva er vitsen med PS Audio Directstream DAC'en hvis du kjører det analoge signalet fra PS Audio inn i MiniDSP?
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Altså! En samlet internasjonal hifi presse tar IKKE feil!

    Tror de også kåret dingsen til årets produkt.

    Det er tragisk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Hvor mye fancy grep kan man gjøre med en switch før den slutter å gjøre det en TP til 300kr gjør?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor tenker ingen på stakkars UDP?
    UDP har også en checksum for error checking, det er også rekkefølge tagging på pakkene i header. Så lenge det ikke er pakketap så er ikke UDP sammen med noen realtime protokoller noe problem.. UDP brukes ikke veldig ofte, det er heller ikke så mye poeng med å bruke det heller.
    For de som ikke vet hva pakketap er, så er dette noe som forekommer. Men ikke så veldig ofte som mange vil ha det til, det er heller ikke noe man vil legge merke til i løpet av en sang da det kan tilsvare under 1 ms tap av lyd.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Hvad er jeres mening om en netværksswitch?
    Har hatt min siden 2016 og er strålende fornøyd :)

    switch.jpg


    Den gangen sleit jeg med svakt wifi-signal med drop-outs i stua siden DSL-modemet måtte stå på gangen i telefonkontakten og signalet måtte gjennom en murvegg. I dag får jeg internett via lufta og routeren står i stua, så wifi-signalet er sikkert perfekt. Nå er det vel bare det at jeg innbiller meg at kablet forbindelse er mer stabil, så da blir switchen stående ;)

    PS! Da jeg kjøpte denne switchen i 2016 ante jeg ikke at det var audiofilt med switch, så jeg var vel en slags pioner på dette området. Sikkert derfor jeg er strålende fornøyd med lyden i dag :love:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.682
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye fancy grep kan man gjøre med en switch før den slutter å gjøre det en TP til 300kr gjør?
    Det er mye som gjør TP-linken til 300,- udugelig, men det er akkurat der disse "audiofile" switchene stopper også. De alle har noe felles, de er lagd fra samme deler med noen små tweaks som dessverre ikke utgjør noe på de "audiofile".
    Kan nevne en enkel ting som gjør at de ikke duger, management.. Dette gjør at de ikke kan konfigureres med noe slags måte til å tilpasses et driftsmiljø og har heller ikke støtte for overvåkning eller å synce en klokke (noe som alle "audiofile" switcher skryter av). Denne klokken er for dato med tids stempling, enkelt og greit. Nøyaktig tidspunkt er viktig for logger ifølge overvåkning for å finne feil, men igjen når det ikke er management på switchene så får man ikke brukt denne klokken til noe. Data over nettverket skjønner ikke tid, det eneste der er TTL som bestemmer hvor lenge pakken kan ligge før den forkastes og tidsstemplet ligger i header og ikke i selve data som overføres.

    Edit: I et enkelt privat hjem, så funker disse switchene uten management finfint de. Bare å slenge opp så funker de.
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    Jeg har kjøpt en English Electric 8switch. I et godt avstemt anlegg er dette helt klart en skikkelig oppgradering. Den blir værende!

    Den får streming til å ta ett skritt i retning av en god vinylrigg. Musikken flyter mer uanstrengt, mer luft mellom instrumenter. Hvis du har et skikkelig anlegg og streamer musikken, bør du unne deg å prøve dette.
    Trodde det var et greit faktum at vinyl aldri kan nå opp til digital når det gjelder objektiv kvalitet.
    At vi (tullinger) syns vinyl låter bedre skyldes at den innehar forvrengninger som vi foretrekker.

    Så, istedet for å kjøpe en grei platespiller bruker man hundretusener på å få den digitale lyden til å lyde som en platespiller.

    Jada, neida joda -- høres ut som et fornuftig grep :rolleyes:
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Siden English Switch er kommet på banen så fant man vel at den en rebrandet billigswitch som jeg kjøpte for 259,-
    Forskjellen er en meningsløs ny klokke, annen strømforsyning og et aluminiumskabinett som vel egentlig lekker mer EMI enn billigkabinettet i stål. Ikke noe av dette burde utgjøre forskjeller med UDP kabler i en blindtest.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Du har ret. Jeg overvejer vejen fremad!
    Jeg prøvede at gå direkte med USB kabel direkte ind i MiniDsp flex balanced, og det ændrede lyden en del. Jeg skal teste det mere i weekenden, men uden PS Audio Dac Directstream MK 2, steg støj niveauet og jeg var skuffet. Men trommer stod meget realistisk.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.318
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Støy...? Med usb på Flex? Høres meget rart ut. Så lenge lyden går igjen Minidsp Flex, så er det den dacen som blir brukt. At dac på dac skal gjøre det bedre høres meget rart ut.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Støy høres jo merkelig ut, hva kan det komme av tro?.
    Men det er kanskje sannsynlig at den PS Audio dac'en farger lydbildet noe? :unsure:
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Ser det editeres litt på innlegg etterhvert.
    Klart at om det er feil (eller feildesignet) på diverse utstyr som en nettverksswitch, så kan det nok merkes. (ev høres om man kun har det som indikator)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det er kvalitet på den fila eller de filene som ligger hos streamingtjenesten og kvalitet på de serverne som påvirker lyden mest. Derfra er det software som avgjør mye.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ser det editeres litt på innlegg etterhvert.
    Klart at om det er feil (eller feildesignet) på diverse utstyr som en nettverksswitch, så kan det nok merkes. (ev høres om man kun har det som indikator)
    Fordi noen blir fornærmet hvis man sier at:
    "jeg hører forskjell".
    Switcher skal visst stå på noen dager før man kan """'høre""'' effekten - Før man merker chilien i spagettisausen.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    2.106
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Tro kan man gjerne gjøre, mange verdensomspennende religioner også - bare ikke bruk penger på det (gjelder både fancy nettverksswitcher og religion). Har selv prøvd ut med reelle ABX tester å kunne ikke peke på om A eller B var bedre (ble en ren tipping). Dette har spart meg fra å bruke veldig mye penger på meningsløse placebo-produkter (ofte rebranding av annet billig skrot) både når det gjelder kabler, switcher og fancy strømforsyninger, som igjen har ført til at jeg heller har kunne bruke penger på ting som Trinnov Altitude32 og høyttalere.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Fordi noen blir fornærmet hvis man sier at:
    "jeg hører forskjell".
    Switcher skal visst stå på noen dager før man kan """'høre""'' effekten - Før man merker chilien i spagettisausen.
    Du forsøker å snu problemstillingen og hvem som blir fornærmet, på hodet:

    Det er ingen som reagerer på at du eller noen sier "jeg hører forskjell" eller "jeg liker lyden".
    Det som det reageres på er når du eller noen sier; "jeg hører forskjell" på eks nettverksswitch; og så grunngir denne opplevelsen med at den har en dyr/spesiell haifai strømforsyning, har egne dempeføtter av unobtanium, må brennes inn eller er så mye bedre på jitter enn alle andre.

    Det er disse påstandene om årsak til opplevelsen som det reageres på og stilles spørsmål ved.
    Og de som oftest automatisk blir fornærmet, er den/de som påstod alle disse årsakene. :cool:
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du forsøker å snu problemstillingen og hvem som blir fornærmet, på hodet:

    Det er ingen som reagerer på at du eller noen sier "jeg hører forskjell" eller "jeg liker lyden".
    Det som det reageres på er når du eller noen sier; "jeg hører forskjell" på eks nettverksswitch; og så grunngir denne opplevelsen med at den har en dyr/spesiell haifai strømforsyning, har egne dempeføtter av unobtanium, må brennes inn eller er så mye bedre på jitter enn alle andre.

    Det er disse påstandene om årsak til opplevelsen som det reageres på og stilles spørsmål ved.
    Og de som oftest automatisk blir fornærmet, er den/de som påstod alle disse årsakene. :cool:
    Opplevelsene går opp og ned.
    - Mest ned hvis jeg setter min EE switch inn i riggen. Jeg kjøpte min ee for et par år siden. Strømforskyning som følger med er ubrukelig.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.646
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Ja det er rigtigt. Jeg vender tilbage om det.
    Jeg har ikke støj i dag. Den skyldes, at jeg delte et ballanceret kabel ud fra min Parasound stereo forforstærker, og det har na_X forklaret grundigt andet sted.
    Senere fik jeg støj igen, men det skyldes PS Audio Dac, der nu er inde hos forhandleren. Måske skyldes det opdateringen. Men det bliver løst.
    Den skal så bruges efter MiniDsp Flex Digital.
    MiniDsp flex Balanced skal bruges til at styre 4 subwoofere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn