Netgear ReadyNAS-klanens ultrahemmelige konspirasjonstråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har akkurat anskaffet en Netgear Readynas Duo v2 med to harddisker på 2tb hver. Denne er kjøpt brukt og selger husker desverre ikke brukernavn eller passord. Mitt problem er for det første at jeg er totalt grønn på slikt lagringsutstyr. Videre er det endel musikk fra forrige eier på harddisk som jeg håper ikke må slettes. Finnes det en oppskrift på hvordan jeg resetter brukernavn og passord på en måte som samtidig berger data allerede lagret?
    Hvis forrige eier ikke har endret passordet, skal du kunne logge på med brukernavn "admin" og passord "netgear1". Det kan hende at du får en sikkerhetsadvarsel om at sertifikatene på serveren ikke er utstedt av noen kjent myndighet (eller lignende), men det kan du rolig se bort fra. Hvis serveren er veldig gammel (firmware v3 eller eldre) er standard passord "infrant1". Hvis han derimot har endret passordet, kan det hende at du har et lite problem...
     

    GjeEsp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    575
    Antall liker
    111
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Tusen takk for hjelp Asbjørn:)
    Nå er jeg inne på NASen og får knotet meg videre, forhåpentligvis.

    Mvh
    Gjert
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Utrolig god pris på Readynas Ultra på komplett nå, 995,- Betalte selv det dobbelte. Den modellen er mye kjappere enn den gamle og streamer til flere squeezeboxer her uten problemer. Genial sak.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hei
    Har en NV+ stående.
    Heromdagen koblet jeg av det trådløse nettet i Altobox-boksen min, og gikk over til en ekstern trådløs router. En ASUS RT-N66U.
    Nå finner jeg ikke volumene på NAS'en, kun selve NAS'en når jeg trykker på "Min Datamaskin". Slik at jeg ikke får flyttet musikk fra bærbar PC til NAS folderen som jeg ikke finner, "min musikk".
    Noen som skjønner hva jeg forsøker å forklare, og kasnskje også vet hva jeg må gjøre?

    Mvh Håkon
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan er nv+ tilkoblet nettet? Kablet til altibox eller den eksterne? Uten at jeg er en ekspert vil jeg tippe at du må ha den kablet til samme nett som du er tilkoblet trådløst med pcen.
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Om du åpner Raidar og browse herfra, får du ikke tilgang da heller?
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan er nv+ tilkoblet nettet? Kablet til altibox eller den eksterne? Uten at jeg er en ekspert vil jeg tippe at du må ha den kablet til samme nett som du er tilkoblet trådløst med pcen.
    Hei
    Kablet med cat kabel til Asus.
    Sonos har ingen problem med å spille filer som allerede ligger i musikk-mappen.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Om du åpner Raidar og browse herfra, får du ikke tilgang da heller?
    Jo, da fik jeg tilgang. Rippet Bob Dylan-Tempest på vei til NAS.
    Hva er grunen til at den ikke vises i "min datamaskin-Nettverk"
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    Sjekk oppsettet på NAS for forskjellige protokoller mot "shares".

    NetGear.jpg


    Og hva som er satt opp under "Security": "Workgroup name" etc.
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Hej, hoppas ett svar på svenska går bra :)
    Jag skulle gissa på anslutningen till ditt hemnätverk. Om du öppnar Network and sharing center(via nätverksikonen nere till höger)
    Är du ansluten till din s.k. Homegroup? Joined? (Har engelsk version så vet inte vad det står på norsk eller svensk för den delen heller:))
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hej, hoppas ett svar på svenska går bra :)
    Jag skulle gissa på anslutningen till ditt hemnätverk. Om du öppnar Network and sharing center(via nätverksikonen nere till höger)
    Är du ansluten till din s.k. Homegroup? Joined? (Har engelsk version så vet inte vad det står på norsk eller svensk för den delen heller:))
    Og ser slik ut:
    nettverk.jpg
     

    x-it

    Fersking
    Ble medlem
    20.12.2012
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Har en ready nas jeg ikke finner ut av passord oppsett.
    Har tre mapper. media, backup og dokumenter. Vil gjerne sette passord på dokumenter/backup, slik at folk som låner Pc\en min ikke kommer seg inn på mappa. Er dette mulig.
    Har for øvrig et hovedpassord for i det heile tatt komme seg inn på serveren ( Admin, XXXX), men når jeg ligger inne med NAS er det fritt frem for alle som har pCèn å klikke enten på C: eller mappene for å komme seg inn på innholdet på NAS. Her vil jeg gjerne ha et tilleggspassord !!

    Er dette mulig ?? , Takker for svar :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke sikker på om det lar seg gjøre med det oppsettet, men ReadyNAS har jo mulighet for å sette opp "shares" per bruker. Jeg har områder media, backup og home på NAS'en, og under home ligger en mappe per bruker. De er koblet til brukerkonto, sånn at hver bruker bare ser sin mappe på NASen.

    Det funker selvsagt bare hvis du har flerbrukeroppsett på PC'en, sånn at du logger inn som deg og andre brukere som "låner" PCen logger på med et annet brukernavn. Jeg har også satt opp en "restricted user" for meg selv. Da trenger jeg ikke å være pålogget med administrative rettigheter hele tiden. Det begrenser skadepotensialet hvis det skjer noe dumt.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Hei, jeg er på leting etter en ny nas. Vurderer en slik, skal brukes til bilder, filmer og mp3. Er denne readynasen fortsatt å anbefale?
    Og hvordan kan jeg streame musikk via Tandbergen min med en slik? Hva trengs av ekstrautstyr?
    Vil også kunne streame filmer til TV'en (hdmi) hvis det går.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.492
    Antall liker
    35.372
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min funker ihvertfall helt glimrende fremdeles. Har ikke ofret den en tanke på lenge, den funker bare. Eneste vedlikehold er å støvsuge den i ny og ne, for den vifta drar gjennom så mye luft at den perforerte fronten ser ut som en ulldott til slutt.
     

    Falcon1i

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2012
    Innlegg
    1.822
    Antall liker
    1.823
    Sted
    Exil i huvudstaden
    Min funker ihvertfall helt glimrende fremdeles. Har ikke ofret den en tanke på lenge, den funker bare. Eneste vedlikehold er å støvsuge den i ny og ne, for den vifta drar gjennom så mye luft at den perforerte fronten ser ut som en ulldott til slutt.
    Det känns igen...ibland undrar man hur dammigt det är här hemma ;)
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Har en usb disk med musikk tilkoblet min pc.
    Har etter flere år stillstand koblet opp readynas nv+ til routeren.
    Tenkte å ta en backup fra usb disken til nas, men klarer ikke å opprette kontakt nå jeg skal stille inn backupkilde i nas. Er en del forhåndsvalg, men finner ikke pc eller usb disken der. Har det noe med instilling av deling å gjøre?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.839
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Koble usb-disken til NAS istedet for til PC, så bør det gå bra.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Det fikk jeg til i går, men i fremtiden kommer antagelig nas til å stå et annet sted og det hadde vært kjekt å få det til på den andre måten også. Får prøve å feile litt til...
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Sliter med min DUO V2. Den har veldig dårlig lesehastighet. Klarer ikke å streame en BluRay Rip uten å hakke. Samme fil streames fint fra laptop og stasjonær PC. Har lest en del om dette problemet og den generelle løsningen ser ut til å være å endre MTU-størrelsen. Problemet er at jeg ikke klarer å finne en setting for dette i dashboardet. Har satt MTU-størrelse i routeren (en NetGear WNDR4500).

    Noen tips?
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.831
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    noen som kan gi meg en rask svar på hvor store harddisker en Readynas Duo klarer å håndtere?

    Takk for hjelpen!
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Sliter med min DUO V2. Den har veldig dårlig lesehastighet. Klarer ikke å streame en BluRay Rip uten å hakke. Samme fil streames fint fra laptop og stasjonær PC. Har lest en del om dette problemet og den generelle løsningen ser ut til å være å endre MTU-størrelsen. Problemet er at jeg ikke klarer å finne en setting for dette i dashboardet. Har satt MTU-størrelse i routeren (en NetGear WNDR4500).

    Noen tips?
    Du skal være meget forsiktig med å endre MTU-størrelsen din. For det første så er økning av MTU noe som kun gjøres i gigabit-nett eller raskere. Det kreves at absolutt alle enheter koblet i det samme broadcast-domenet/lag2-nettverket/subnettet støtter jumbo-frame MTUen som settes. Dette gjelder også switchen. Du må sette MTU manuelt på alle enheter i nettverket, både PCer, printere, laptoper osv. Har du en unmanaged switch er det ikke sikkert at jumboframes støttes i det hele tatt. På andre støttes dette direkte, mens man på en del managed switcher må aktivere dette selv.

    Hvis du i tillegg har et trådløst aksesspunkt i samme nettverk som står som bridge (access point modus) og ikke som router så er det i hvertfall bare å droppe dette. Siden trådløsnettverket med alt rasket av mobilenheter og tilsvarende da inkluderes i det samme broadcast-domenet.

    Vanligvis er den eneste 100% pålitelige måten å implementere jumbo-frames på å avsette et helt eget nettverk dedikert for et høyhastighetsformål uten andre enheter. Typisk et backbone for lagringstrafikk.

    Det vil delvis virke selv om ikke alle enheter støtter dette (med unntak av switch), men det vil garantert oppstå problemer, mystiske "heng" og andre upåliteligheter på sikt dersom ikke alle enheter støtter samme MTU størrelse i samme broadcast-domene.

    Fordelen med jumbo-frames er redusert CPU-bruk i form av færre interrupts. Dette er vanligvis ikke et reellt tema før man kommer over på 10gbit/s med dagens maskinvare. Jeg antar at det da er dette som er problemet selv ved lavere enn 100mbit/s hastigheter på Duo'en (blu-ray krever vel rundt 50-60 mbit/s stabilt mener jeg å huske)? Det er i såfall helt tragisk. Kjører du en form for mediaserver på samme enhet som du streamer fra, alternativt andre typer oppgaver som går i bakgrunnen (innebygget torrent-klient, mediaserver, backup eller tilsvarende)?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Disk til NETGEAR Readynas Ultra 2

    Bruker to Seagate Barracuda® Green 2TB i min NETGEAR Readynas Ultra 2

    Den en takket for seg i dag :(

    Bruker denne til Logitech Media Server og bilder.

    Hvilken ny disk er å anbefale ?

    WD Red 2TB NAS Harddrive ?

    Knut :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ville holdt meg til Seagate - har dårlige erfaringer med Ultra og WD !
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Bruker to Seagate Barracuda® Green 2TB i min NETGEAR Readynas Ultra 2

    Den en takket for seg i dag :(

    Bruker denne til Logitech Media Server og bilder.

    Hvilken ny disk er å anbefale ?

    WD Red 2TB NAS Harddrive ?

    Knut :)
    Hm... Byttet om på diskene for å være sikker jeg hadde tatt ut riktig disk.
    Da var det liv i den igjen og startet recovery, og etter noen timer nå så virker alt normalt !

    Hvor lenge varer dette, bør jeg alikevel reklamere ?
    Garantien går ut 13.04.2014

    Er dette noe som kan skje, og så at disken vare lenge etter dette ?

    Knut :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Bruker to Seagate Barracuda® Green 2TB i min NETGEAR Readynas Ultra 2

    Den en takket for seg i dag :(

    Bruker denne til Logitech Media Server og bilder.

    Hvilken ny disk er å anbefale ?

    WD Red 2TB NAS Harddrive ?

    Knut :)
    Hm... Byttet om på diskene for å være sikker jeg hadde tatt ut riktig disk.
    Da var det liv i den igjen og startet recovery, og etter noen timer nå så virker alt normalt !

    Hvor lenge varer dette, bør jeg alikevel reklamere ?
    Garantien går ut 13.04.2014

    Er dette noe som kan skje, og så at disken vare lenge etter dette ?

    Knut :)
    Tror du må skille på garanti på NAS og disker her - hva slags garanti snakker vi om ? Det kan være at du har hatt en dårlig kontakt i kontakten bak slik at NAS'n har feilrapportert - har opplevd det. I dag sitter jeg med 3 Netgear NAS så jeg har litt erfaring.

    Ellers tror jeg disker er greie så lenge de står på kompabilitetslista til Netgear. Tror og det er lurt å slå på funksjonen som stenger ned diskene etter en tid uten aktivitet slik at de ikke går seg for varme samt å stenge den ned om natta når den ikke er i bruk - alt kan automatiseres. Det er vel dette som skiller NAS disker og vanlige, at de er bygd for å tåle mer varme over tid, men så lenge de får seg en pause kan man godt bruke vanlige disker. Min eldste Duo har gått feilfritt i 5 år +
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Bruker to Seagate Barracuda® Green 2TB i min NETGEAR Readynas Ultra 2

    Den en takket for seg i dag :(

    Bruker denne til Logitech Media Server og bilder.

    Hvilken ny disk er å anbefale ?

    WD Red 2TB NAS Harddrive ?

    Knut :)
    Hm... Byttet om på diskene for å være sikker jeg hadde tatt ut riktig disk.
    Da var det liv i den igjen og startet recovery, og etter noen timer nå så virker alt normalt !

    Hvor lenge varer dette, bør jeg alikevel reklamere ?
    Garantien går ut 13.04.2014

    Er dette noe som kan skje, og så at disken vare lenge etter dette ?

    Knut :)
    Tror du må skille på garanti på NAS og disker her - hva slags garanti snakker vi om ? Det kan være at du har hatt en dårlig kontakt i kontakten bak slik at NAS'n har feilrapportert - har opplevd det. I dag sitter jeg med 3 Netgear NAS så jeg har litt erfaring.

    Ellers tror jeg disker er greie så lenge de står på kompabilitetslista til Netgear. Tror og det er lurt å slå på funksjonen som stenger ned diskene etter en tid uten aktivitet slik at de ikke går seg for varme samt å stenge den ned om natta når den ikke er i bruk - alt kan automatiseres. Det er vel dette som skiller NAS disker og vanlige, at de er bygd for å tåle mer varme over tid, men så lenge de får seg en pause kan man godt bruke vanlige disker. Min eldste Duo har gått feilfritt i 5 år +
    Snakker om garanti på disken som feilet, som det er 12 mnd, ikke 24 som jeg først trodde. Så da utgår jo det.
    Dette er disker som er kompatibel, og som ble solgt sammen med NAS fra komplett.

    Får håpe det bare var dårlig kontakt. Skal inn å justere litt på oppsettet så de får seg litt pause på natten.

    Takk for svar.

    Knut :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Så lenge disken er kjøpt i Norge har du 5 års garanti på den, uavhengig av produsentens garantiordninger.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.268
    Antall liker
    1.172
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Så lenge disken er kjøpt i Norge har du 5 års garanti på den, uavhengig av produsentens garantiordninger.
    Tror du skal argumentere godt for å få en harddisk erstattet på 5 års regelen - er neppe ment å vare vesentlig lenger enn 5 år...

    Var en kar som kjørte en sak mot Elkjøp for noe år siden. Ville ha dekket kostnader til ny harddisk og rekonstruksjon av alle data på den ødelagt innenfor 5 års regelen - tror ikke han kom noen vei.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Man trenger kun å overbevise om at den er defekt. Siden man normalt sett kan forvente at en harddisk varer i opp mot 5 år, gjelder 5 års garanti her i Norge. Jeg bytter mange disker i året og det har aldri vært stilt et eneste spørsmål. Det er en av grunnene til at jeg kun handler disker av seriøse aktører som komplett og ikke amatørbedrifter som elkjøp. Nå skal det også sies at jeg alltid kan vise til teknisk dokumentasjon når jeg feilmelder en disk, f.eks SMART-data eller tilsvarende, så jeg tror ikke de gidder å prøve seg på noe tull som man kanskje kan slippe unna med mot folk som strengt tatt ikke en gang kan bevise at det er disken og ikke noe annet i PCen som er defekt.

    Når man er såpass frikoblet fra virkeligheten at man krever datarecovery ved disktryn på bakgrunn av 5 års garanti så fortjener man avslag, og gjerne også betale for alle omkostninger elkjøp har hatt ved behandling av saken og et godt klapp i trynet for å kaste bort alles tid. En ting er å få erstattet en defekt disk, noe annet er å få elkjøp til å betale for egen dårskap fordi man ikke evnet å ta backup. Garantien gjelder selvsagt kun diskens funksjonalitet, ikke backup av dataene på disken.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Litt mer kjøtt på beinet:
    Garanti og reklamasjon - Forbrukerrådet.no

    Det eneste kravet er "vesentlig lengre enn 2 år" for at 5-års reklamasjon skal gjelde gitt at du har kjøpt produktet av en yrkesaktør her i Norge. Dette inkluderer også mobiltelefoner som de fleste "normale" folk kun tenker på at er brukbare i et år eller to.

    Disker er med andre ord 100% sikkert innbefattet av dette her, noe også egen erfaring understøtter.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.839
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Klar tale, marsboer :)
    Kjapt spørsmål. Min ReadyNAS har snurret i drøye to år. Hadde spin-down i starten, men ikke slått av på natten.
    Er det å forvente lengre levetid ved spin down etter feks en time og power down mellom feks 0130 og 0700?
    Eller vil spin-up og power up slite mer enn kontinuerlig drift?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Fått oppgradert fra getbox 2 kabel til getbox 2 fiber med ny ruter. Nå finner Raider ikke min Readynas Ultra 2

    Noen som vet hvordan dette fikses ?

    Knut :)
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Fått oppgradert fra getbox 2 kabel til getbox 2 fiber med ny ruter. Nå finner Raider ikke min Readynas Ultra 2

    Noen som vet hvordan dette fikses ?

    Knut :)

    Logg deg inn på den gamle ruteren og merk deg IP-adressen. Hvis den f.eks er 192.168.1.1 og den nye ruteren har 192.168.2.1, kan det bli feil. Hvis Readynasen er satt opp med en fast IP-adresse, så er den ikke på samme nett som den nye ruteren.

    Hvis det ovenstående er tilfelle, så må du endre IP enten på NAS'en eller ruteren.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Fått oppgradert fra getbox 2 kabel til getbox 2 fiber med ny ruter. Nå finner Raider ikke min Readynas Ultra 2

    Noen som vet hvordan dette fikses ?

    Knut :)

    Logg deg inn på den gamle ruteren og merk deg IP-adressen. Hvis den f.eks er 192.168.1.1 og den nye ruteren har 192.168.2.1, kan det bli feil. Hvis Readynasen er satt opp med en fast IP-adresse, så er den ikke på samme nett som den nye ruteren.

    Hvis det ovenstående er tilfelle, så må du endre IP enten på NAS'en eller ruteren.
    Den har jo get tatt med seg. Ikke helt sikker hvor jeg gjør dette riktig, men har logget inn på ruter å kikket litt....
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Var det du selv som koblet til NAS'et forrige gang? Husker du om du valgte å sette fast IP, eller DHCP (at NAS får tildelt IP-adresse fra ruteren)?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn