Neste oppgradering

R

Rojoh

Gjest
BM er rca til xlr, tror du en av kablene kan lage litt av problemet?
Mulig at Kimberen bidrar negativt, men er vel neppe eneste "synder".

Mvh. Johan

T

Thomas1

Gjest
Tja det er fremdels noe skarpe sss`er på damevokal som krall og melua,
Har dette "problemet" selv. Setter det i hermetegn, da dette inntreffer ikke før jeg spiller godt over nabovennlig nivå på volumet.
Har egentlig vansklig med å tro at en kabel vil endre noe, uten at det vil endre mye av karakteren på hele diskanten som ex mindre luft i toppen, mindre oppløst ogsåvidere.
Vet at Dali spesifiserer at høytalerene deres skal stå rett frem, men har du prøvd å vippe de ett par grader bakover? En form for endring av fasen. Diskanten skal forøvrig treffe neseroten sier de selv. Jeg merker at mine Dali med bånd diskanter mister litt av "kroppen" fordi mine er for lave. ( stativene altså )

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Yahoooooooooo

Framgang, Løftet furutechene panelene med 16 cm og vips så var alt så meget bedre.

:eek: 8) :D ;D 8)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Yahoooooooooo

Framgang, Løftet furutechene panelene med 16 cm og vips så var alt så meget bedre.

:eek: 8) :D ;D 8)
Var det jeg sa. Furutech paneler skal plasseres med omhu ;)
Gøy å høre.

Prøv å løft de så høyt at senter panel er på høyde med diskantelement. Kan funke

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Møbel linken din virker ikke. Husker du navnet på racket?

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.175
Torget vurderinger
7
Denne ja:

Har sett på den selv. Tøff.

O

omholt

Gjest
Var det jeg sa. Furutech paneler skal plasseres med omhu ;)
Gøy å høre.

Prøv å løft de så høyt at senter panel er på høyde med diskantelement. Kan funke
Dette må jeg også få testet, men mister man ikke fordelen med bassen da? Mener også at panelene strammer bassen litt.

Et annet tips: Prøv og fjern TVen og se om du merker forskjell.

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Akkurat dette med tv'en ja, jeg bruker å henge et fleece pled over den, blir litt roligere lydbilde da, ikke så spissst
Dette er en 42" plasma, så det vil vel bli en del refleksjoner der også.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Følte meg temmelig gal i dag, startet prosjektet fjerne tv.
Etter og ha rasert stua, Jeg har overhode ikke plass til stereo, tv og data krok så nå ser det temmelig rart ut her inne, dette hadde nok ikke fungert med en dame tilstede.

Jaja, men det er jo ikke det viktigste i denne saken, det som betyr noe er jo naturligvis lyden.
Lyden åpnet seg, rommet ble dobbelt så stort og lyden mye mere homogen i rommet.

O

omholt

Gjest
En crt TV mellom høyttalerne kveler lydbildet, det er min erfaring. God grunn til å kjøpe plasma som man henger på veggen ;)
Sikkert ikke 100% optimalt med skjerm på veggen heller siden den også har harde overflater, men det i hvert mye bedre enn crt som blir stående midt i mellom høyttalerne.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
En crt TV mellom høyttalerne kveler lydbildet, det er min erfaring. God grunn til å kjøpe plasma som man henger på veggen    ;)
Sikkert ikke 100% optimalt med skjerm på veggen heller siden den også har harde overflater, men det i hvert mye bedre enn crt som blir stående midt i mellom høyttalerne.
Kveler ja, 100% enig. 8)

Topp Bunn