Neil Young hva syns du??

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Ja dere ser topic hva syns du om Neil Young??
Favoritt plate eller sang?
Min favoritt plater er vel Harvest, men sang er Down by the river!

Hva med deres? ;)

S

stikken

Gjest
Harvest er vel også en favoritt hos meg, men den mannen har mye bra!! det er sikkert!!! :)
Vh
S

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.731
Torget vurderinger
0
Den mannen "rauter" verre enn ei skikkelig gammal ku................så han skal aldri inn i musikk-samlingen her.................!!!

Makan til umusikalsk greie skal du lete lenge etter.............!!!

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Den mannen "rauter" verre enn ei skikkelig gammal ku................så han skal aldri inn i musikk-samlingen her.................!!!

Du kan jo prøve å nevne et eksempel av noe du syns er bra musikk, legg deg på hoggestabben. Du vil få svar.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.736
Torget vurderinger
4
Harvest Moon er definitivt den beste.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10

Har du slått deg .................................... !

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo

ok, men det var ikke det jeg lurte på
:-/

T

theStig

Gjest
Mannen har en mildt sagt noe spesiell stemme, og den kan man enten like eller ikke. Når det er sagt, våger jeg påstanden at ingen - INGEN - har råere gitarlyd enn Neil Young. Hør f.eks på Ragged Glory eller Weld

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Jeg liker Harvest Moon best. Favorittlåt er vanskelig, men slår et slag (som det heter) for Change Your Mind fra Sleeps With Angels. En femten minutter lang perle hvor han virkelig får vist hva han står for som gitarist. Synes denne låta har havna ufortjent i bakleksa i katalogen hans.

Ellers synes jeg at mange av skivene hans fra 60- og 70-tallet, som de mest ihuga av fansen holder som hans storhetsperiode, har noe traurig over seg. Masse gode låter, javisst, men... Jeg liker best skivene han ga ut mellom 89 og 94.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.731
Torget vurderinger
0
...............våger jeg påstanden at ingen - INGEN - har råere gitarlyd enn Neil Young. Hør f.eks på Ragged Glory eller Weld
DET............er en uttalelse som vekker interessen for å lytte til nevnte skive................. ;)

A

Affa

Gjest
Neil Young har alt. De gode melodiene, den fandenivoldske holdningen, ironien, sartheten, den originale fremføringen. Han mestrer det akustiske like godt som det elektriske. Han er gud med Gibson og pumpeorgel.
Ha er best? "Evey body knows..."? "After the goldrush"?, "Tonight's the night"? "On the Beach"?"Zuma"?"Ragged Glory"? "Weld"?
Som å velge mellom Château Latour, Château Margaux eller Château Mouton Rothschild. De er satans gode alle sammen. OG DE TÅLER TIDENS TANN.

K

kbwh

Gjest
Favoritten er den til enhver tid sist avspilte plata. Akkurat nå Southern man fra After the gold rush.
Stemmen er "karakteristisk". Gitarlyden er tøff, men jeg synes å ha mest sans for mannen når han er i Harvest-modus, om jeg kan bruke et slikt uttrykk.

N

nb

Gjest
I mine ører er svært få, om noen i det hele, tøffere enn Neil Young.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
For de som så og hørte Young dra Dylans "All along the watchtower" på Dylans tribute-konsert der "alle" var tilstede, må det jo ha vært nokså tankevekkende... Han sopte gølvet med alle som var der, folk som var 40 år yngre hadde bare 10% av energien fra dette kraftsenteret i rockehistorien!! Dylan kan jo bare kjøsse seg en viss plass etter den maktdemonstrasjonen!
Trur selveste Hendrix trampa takta der nedenunder også! Ugh!

Honkey Monkey

PS: Faen heller, Affa; her er'e noe vi er enige om!!

N

nb

Gjest
Jeg så Neil Young i Montreux i 2001 på noe nær en perfekt konsert. Etter en 25 minutters versjon av "Like a Hurricane" hadde Neiler'n en streng igjen på gitaren ;D

A

Affa

Gjest
Hehe, han er fantastisk i levende live. Gir alt, kan alt.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Sagt det før og sier det igjen....

Young er Rockeren.....Dylan er poeten.........

De er begge store på sin måte, og det artige er at de ærer hverandres respekt.......

S.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Energi? Neil Young?

Mannen har omtrent like mye sprut som en El-bil.

Høres ut som en blanding av Maria Arredondo, Kurt Nilsen og ei Ku.

Det skal han ha, han spiller NESTEN like bra gitar som Bob Dylan gjør på Ballad of a thin man.

P

Parelius

Gjest
Det skal han ha, han spiller NESTEN like bra gitar som Bob Dylan gjør på Ballad of a thin man.
he he

(Har du tatt på asbestdrakten, Tresko?)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Energi? Neil Young?

Mannen har omtrent like mye sprut som en El-bil.

Høres ut som en blanding av Maria Arredondo, Kurt Nilsen og ei Ku.

Nå er jeg redd du blander Neil Young med en annen, Treskalle... eh.. Tresko. Kan det være Tanita Tikaram du tenker på?

Honkey!

A

Affa

Gjest
Så gøy å værra Bob Dylan. Han er grei, har skrevet en del gode låter med greie tekster, men noen stor dikter er han neppe. Han fremstår etter min mening (2 konserter), i dag, som  en svak, uinspirert musiker backet av et dårlig band som helst vil tilbake til hotellet for å se på pay-tv.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.674
Torget vurderinger
3
Så gøy å værra Bob Dylan. Han er grei, har skrevet en del gode låter med greie tekster, men noen stor dikter er han neppe. Han fremstår etter min mening (2 konserter), i dag, som  en svak, uinspirert musiker backet av et dårlig band som helst vil tilbake til hotellet for å se på pay-tv.
Jeg har heller aldri skjønt hvorfor Bob Dylan har status som live-musiker, å dømme etter opptakene. Men den vestlige verden i sin alminnelighet har akseptert ham som stor poet.

Neil Young derimot, han så jeg på Kalvøya, og det var helt fantastisk. Energi + feeling = ;D ;D ;D ;D

Favoritter ? After the Goldrush og Cortez the Killer live på Weld kanskje..

P

Parelius

Gjest
Neil Young derimot, han så jeg på Kalvøya, og det var helt fantastisk. Energi + feeling =  ;D ;D ;D ;D
Gudene vet hva du tenker på når du nevner energi + feeling. Ett innblikk i hva dette kan innebære, fikk jo de som overvar Dylans siste konsert i Oslo. Mannen rørte seg knapt nok, stod kroket over tangentene hele tiden og "gav gudene stemme fra avgrunnen". Det var mer energi og feeling der enn i noen sprettball jeg har sett...

Affa har sett to konserter, men viste Britney ridderkorset mens inkarnasjonen skjedde rett ved. Stakkars mann!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.674
Torget vurderinger
3
Gudene vet hva du tenker på når du nevner energi + feeling. Ett innblikk i hva dette kan innebære, fikk jo de som overvar Dylans siste konsert i Oslo. Mannen rørte seg knapt nok, stod kroket over tangentene hele tiden og "gav gudene stemme fra avgrunnen". Det var mer energi og feeling der enn i noen sprettball jeg har sett...

Affa har sett to konserter, men viste Britney ridderkorset mens inkarnasjonen skjedde rett ved. Stakkars mann!
De som var på Kalvøya den kvelden vet hva jeg mener.
Energi har ikke nødvendigvis med bevegelse på scenen å gjøre nei , men han gjorde det også. Hvis du har glede av Dylan live , er jo det fint for deg.

Men jeg skjønte ingenting av det du skrev om Affa.

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
De som var på Kalvøya den kvelden vet hva jeg mener.
Energi har ikke nødvendigvis med bevegelse på scenen å gjøre nei , men han gjorde det også. Hvis du har glede av Dylan live , er jo det fint for deg.

Men jeg skjønte ingenting av det du skrev om Affa.
Ja faren min var der, han sa det var noe det beste han hadde opplevd. Det er jo sånn at man nesten beggyner å gråte når man hører på musikken han var det en Kritiker som skrev engang. Mye følelser i musikken hans

N

nb

Gjest
Når jeg så Neil Young så befant han og Crazy Horse seg stort sett innenfor et område på fem kvadratmeter hvor de sammen lette etter rockemagien. De fant den hele tiden.

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Neil er konge, ingen tvil om det, favorittplate fortiden er Live rust, sammen med on the beach. Prairie wind er også en killer.. oohh, glemte After the goldrush.

Nytter ikke for meg å komme med et bestemt album, alle er bra på hver sin måte, unntatt Trans albumet.

Live er han bare helt rå, så hele 2 timers live opptaket fra greendale skiva på DVD, måten han spiller gitar på er bare helt magisk, han er utrolig når han spiller alene.

Lenge leve Neil

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Nytter ikke for meg å komme med et bestemt album, alle er bra på hver sin måte, unntatt Trans albumet.
Samme her,

Å det er så kjekt at pappa og jeg deler musikk smak.
Han har nesten alle albumene og jeg kjøper de nye eller de han ikke har ;)
det kan bli dyrt når jeg flytter da :eek:

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Samme her,

Å det er så kjekt at pappa og jeg deler musikk smak.
Han har nesten alle albumene og jeg kjøper de nye eller de han ikke har  ;)
det kan bli dyrt når jeg flytter da  :eek:
Når du flytter, så må du handle cd`er hører jeg :D:D

Topp Bunn