- Ble medlem
- 18.08.2005
- Antall liker
- 6
KindOfBlue skrev:Dag og Tid, Morgenbladet, DN på Lørdag og Weekendavisen dekker mitt avisbehov for uken. Mengder av dyptpløyende featurestoff og innsiktsfulle artikler -- og med god musikkdekning, både for utgivelser og live.
VG og Dagbladet er bortkastet tid - panikkaviser som skjeler til opplagstall.
Dag og Tid er en utrolig god avis, men du må kunne godta nynorsken!
Min far leser og Dag og tid. Fikk en sitatbok av han til jul, mange gode sitater der:
- Oppegåande folk veit når dei skal liggje lågt.
- Intoleranse må møtast med nulltoleranse.
- I helvete blir ingen frosen ut.
- Fundamentalister er truande til litt av kvart.
- Gnagsåret blir til medan du går.
-Å gjere seg kostbar er eit billeg triks.
-Ein får ikkje fleire egotrippar enn ein lagar sjøl.
For å komme med noen eksempler...
Nettavisene er greie med det at de oppdateres raskt, man kan gå inn på en av de mest vanlige og stort sett lese det samme akkurat når det kommer til hva som nylig har skjedd. Når det kommer til utdyping av saker og annet dill de fyller sidene med er det derimot et skille, noen satser stort på kjendis-nyheter, som stort sett er uinteressant sladder og saker om folk man ofte ikke engang aner hvem er.
DB har av og til noen interessante artikler bla. på Magazin-delen, foretrekker DB fremfor VG om jeg må velge. Aftenposten og BT holder et noe høyere nivå.
Enig i at DB taler med to tunger, de har kanskje ikke helt blitt enig med seg selv om hvilken retning de skal satse på..
Der kastet jeg bort ennå noen minutter av mitt liv, for ikke å snakke om deres liv. Sorry for det, det hjelper å ta en bit sjokolade mens man holder på, så er ikke tiden helt bortkastet tross alt.. :