nedskalering i stor skala

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Testet såvidt Kenwood/DL103R opp mot Luxman/Delos i går. Puffin riaa med samme innstillinger. Låt selvsagt litt forskjellig - mer punch og kropp med første, mer raffinement og detaljer med andre - men en nytelse begge deler. Er imponert over Kenwood-spilleren.

IMG_3819.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Årets hifi messe i Horten var et lite antiklimaks. Færre utstillere, mindre utstyr av interesse for min del. Av det jeg ga nok tid til å mene noe om, var det tre rom som utmerket seg.

Mala: Verdande beviste at Ø Audio har kommet i mål med en vellykket høyttaler på et helt annet nivå enn prototypen. En kostbar sak som spilte med autoritet, trøkk og kontroll. Låt stort og tøft.

Soundgarden: En annen høyttaler som imponerte var Monitor Audios nye toppmodell til en drøy mill, drevet av Electrocompaniet. Den hadde mye av nærheten til musikken som en god fulltone kan prestere, men i en helt annen skala. Frigjort, raffinert og nydelig.

Audioaktøren: I et av de store rommene spilte det flott med både vinyl og tape på den nye Qln Reference 9. Også et anlegg i øvre prissjikt, men svært vellykket i mine ører.

Disse tre oppsettene hadde til felles at det ble benyttet variert og til dels overraskende musikk - noe som også bidro til å løfte opplevelsen.

IMG_4479.jpeg
    IMG_4468.jpeg
    IMG_4475.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Mange bra konserter for tiden! Einsturzende Neubauten er ikke tapt bak en handlevogn, eller en bormaskin for den saks skyld. Klangrikdommen var stor på Sentrum Scene i går, selv om de gradvis har roet ned støyelementene. Mørkt, underfundig og fint.

IMG_4541.jpeg

Sist redigert:

oal

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Antall liker
    2.037
    Torget vurderinger
    3
    Mange bra konserter for tiden! Einsturzende Neubauten er ikke tapt bak en handlevogn, eller en bormaskin for den saks skyld. Klangrikdommen var stor på Sentrum Scene i går, selv om de gradvis har roet ned støyelementene. Mørkt, underfundig og fint.

Vis vedlegget 1065785
    En fantastisk konsert i mine ører!😊☀

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Fjorårets beste skiver? Disse topper min liste, Tindersticks og siste av The Smile sine to album i 2024.
    IMG_0572.jpeg

• Liker
    Reaksjoner: oal

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Chameleons på Rockefeller i går. Deres aller første konsert i Norge, 42 år etter debutalbumet. Det holdt mål, selv med bare to igjen fra originalbesetningen.

IMG_0778.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Lite nytt på hifi-fronten, bortsett fra at Gold Note effekttrinnet er solgt og Focal Bathys headset innkjøpt. Bra førsteinntrykk.

IMG_1187.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Oppskalering! Har handlet diverse byggeklosser. Men så skal det jo settes sammen og lage lyd; kjenner jeg noen som kan MiniDSP og har en målemikrofon?
    Fugleperspektiv:

IMG_1920.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Se der, ja! Har kjøpt MiniDSP flex eight, men mangler Umik 1.

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Det var forresten en svipptur innom Hifi & Vinyl i Ski som satte i gang dette prosjektet. Ble fristet av et par fine Yuichi horn 😊

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    I hornet sitter det JBL 375, i basskassene JBL E145. Etter hvert skal det JBL 2405 i toppen. Tror det kan blir en bra combo.

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Fikk dette til å spille riktig bra, før jeg loset basskassene videre til ny eier - de ble rett og slett for store i stua.
    Inntil videre må horna innta innbytterbenken. Men de legendariske JBL 375 driverne, som bl.a. står i Hartsfield og Paragon, levde opp til forventningene. Forhåpentligvis kommer det på plass en ny og mer kompakt bassløsning etter hvert.

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    Etter en kjapp runde for å sjekke ut vårens Record Store Day, stoppet jeg innom vinylhjørnet på Tronsmo. Alltid noe interessant å finne der: to ukjente og en favoritt!

IMG_2330.jpeg

Sist redigert:

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.522
    Torget vurderinger
    5
    IMG_3318.jpeg

Har fått rigget opp horna igjen med nye basskasser, gikk for Faital Pro 15PR400. Takk til ArneM som laget kassene, selv har jeg bare lagt inn demping og malt dem.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn