Gratulerer med nytt anlegg!Jimmy Jazz skrev:Da var Unitien på plass!
Gratulerer med nytt anlegg!Jimmy Jazz skrev:Da var Unitien på plass!
Ja, gode råd omkring dette hercybervision_ skrev:Lodde?
Jeg har fått en Nait 5i i hus og skal feste mine uterminerte kabler i disse doble bananhusene som følger med. Skal man da bare lodde dem i sporene i toppen, altså de som ser ut som svært grove åpninger for flatt skruejern?
Takker og bukker, fant ikke noe i manual eller i tips-seksjonen på nett.Ketil B skrev:Ja, gode råd omkring dette hercybervision_ skrev:Lodde?
Jeg har fått en Nait 5i i hus og skal feste mine uterminerte kabler i disse doble bananhusene som følger med. Skal man da bare lodde dem i sporene i toppen, altså de som ser ut som svært grove åpninger for flatt skruejern?
http://forums.naim-audio.com/eve/forums/a/tpc/f/3452929996/m/2922924807
No' herk å avisolere samt lodde NACA 5, varmekrevende greier, det der. Husk å presse metallpluggene ut av plasthuset FØR du setter i gang med loddingen, ellers har du ikke noe plasthus etterpå. Hold tunga rett i munnen mht + og -, husk også (som tidligere nevnt) at Naim har byttet om høyre og venstre på sine forsterkere.cybervision_ skrev:Lodde?
ardilla skrev:Noen som har noen erfaringer/innspill mht kombinasjonen Squeezebox touch
(som vistnok skal være utstyrt med en bedre digitalutgang enn tidligereSB-er)
og NAIM DAC (eller andre DACer for den saks skyld? )
Sammenlignet md Linn sine DS-er? Sneaky DS, Majik DS, Akurate DS?
Artig å høre brukererfaringene dine Sorsy. Lurer fælt på disse konverterne selv, har testet Hegel.Sorzy skrev:Da har jeg endelig fått ut finger'n og testet en Naim DAC i helgen. Har sammenlignet med Hegel HD10 som jeg har vært veldig fornøyd med. ... osv
DEn teddycap en jeg har , har en kabel til cd spiller og en til headline , kablen er splittet opp , slik at det går en kabel ut fra teddy og forgrenes ut til en plugg til vsnlig din og en til headline.Carter skrev:Jeg foretrakk DualTeddyCap II (forrige generasjon) framfor FlatCap 2x, da brukt på CD5x og 122x samtidig.ssm skrev:Hei , da er cd 5x i hus , og spiller som frittstående komponent i ett ikke-naim sett...
Jeg ble frarådet å kjøpe denne tidligere en gang , for den gjorde seg mest med Naim , det kan være en riktig påstand det selvsagt , mn den spiller jammen forrykende i ett ikke-Naim anlegg også-
Ikke prøvd med min teddycap psu enda , tenkte å spille noen dager uten , for så å koble den til.
Noen som har noe formeninger om hvordan en flatcap x virker inn på lycden opp mot teddycap s ??
I og med at jeg har 5x ( uten s) vil jeg selvsagt ha en flatcap i samme finish en , så da er jeg vel henvist til bruktbørs , om jeg ønsker en slik ved en senere anledning.
Vil det være dumt å sette feks cd spillern oppå en slik flatcap x ? har relativt høye avstander mellom rackhyllene , og hadde vært greit å satt to sånne bokser oppå hverandre i så tilfelle,....vet dette sikkert er litt fy fy , men allikevel....
Espen
Jeg skrev følgende om dette for et år siden:
"... jeg har gjort noen små endringer underveis - hovedsaklig av praktiske grunner. Den eneste jeg vil betegne som vesentlig, er overgangen fra FlatCap 2x til DualTeddyCap MkII. Jeg bør vel være forsiktig med å være bastant her, da jeg ikke har sammenliknet direkte og kablene også er bytta. Men jeg mener uansett å oppleve lydbildet som større, mer gjennomsiktig og detaljert, med bedre fokus og oversikt. Dessuten noe glattere i toppen .... Men jeg hadde klart meg fint med FC2x, bevares. CD5x/122x/150x uten noen av dem er derimot en overraskende stor nedtur; ullent og inneslutta i forhold. Jeg hadde ikke trodd at forskjellen skulle være så tydelig da jeg sendte av gårde FC2x."
R-COM er prikken over i'en. Rett og slett en nytelse sammenlignet med alle de andre plastikk-fjernkontrollene ;Dssm skrev:Hei , jeg er jo veldig fornøyd med min "nye" cd 5x , og bestillte meg en ny fjernkontroll hos KP i dag , den skal leveres i morra.
R-COM ;D
Blir lekker på stuebordet.....
Espen
Det er S-kortet du skal ha til en OC9 ja. Det er det "universelle" av disse kortene.SOEDAL skrev:Ser at det er en som skal selge en Stageline S på børsen. Noen som vet hvordan denne matcher Audio Technica oc9ml2? Vet ikke om denne vurderes som low eller medium output? Noen som har peil?
TakkVidar P skrev:Det er S-kortet du skal ha til en OC9 ja. Det er det "universelle" av disse kortene.SOEDAL skrev:Ser at det er en som skal selge en Stageline S på børsen. Noen som vet hvordan denne matcher Audio Technica oc9ml2? Vet ikke om denne vurderes som low eller medium output? Noen som har peil?
S: 100uV/470ohm for low output cartridges
K: 100uV/560ohm for selected moving coil cartridges (Laget egentlig for Linn PU)
E: 400uV/400ohm for medium output cartridges
N: 2mV/47kohms (MM PU)
Hei Vidar , kan bare anbefale denne ut fra :Vidar P skrev:Litt kulere kan det jo bli, med Flash som er en flerfunksjonskontroll med display-grensesnitt... men den er jo mer uhåndterlig. Kunne godt tenkt meg en R-Com selv. Snerten er den.
Samlanes, jeg tror kanskje du har havnet i feil tråd med innlegget ditt?
Flash er standard også i dag. I alle fall her i huset. Samboeren forstår seg ikke på den, så jeg får ha den i fred. Beste Naim-komponenten jeg har.Vidar P skrev:Dette er en Flash;
![]()
Er den utgått? Det er meget mulig det, ser at f.eks NAC552 kommer med R-Com nå til dags. Flash var standard tidligere.
Det var et kortvarig eie?cybervision_ skrev:Skulle noen ha behov for å selge en Nait 5i v2, ta kontakt.