Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Naim DAC + Squeezebox Touch vs. Linn DS

Noen som har noen erfaringer/innspill mht kombinasjonen Squeezebox touch
    (som vistnok skal være utstyrt med en bedre digitalutgang enn tidligereSB-er)
    og NAIM DAC (eller andre DACer for den saks skyld? )
    Sammenlignet md Linn sine DS-er? Sneaky DS, Majik DS, Akurate DS?

C

Cyber

Gjest
    Lodde?

Jeg har fått en Nait 5i i hus og skal feste mine uterminerte kabler i disse doble bananhusene som følger med. Skal man da bare lodde dem i sporene i toppen, altså de som ser ut som svært grove åpninger for flatt skruejern?

ketilb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Antall liker
    141
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    C

Cyber

Gjest

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.363
    Torget vurderinger
    2
    cybervision_ skrev:
    Lodde?

Jeg har fått en Nait 5i i hus og skal feste mine uterminerte kabler i disse doble bananhusene som følger med. Skal man da bare lodde dem i sporene i toppen, altså de som ser ut som svært grove åpninger for flatt skruejern?
    No' herk å avisolere samt lodde NACA 5, varmekrevende greier, det der. Husk å presse metallpluggene ut av plasthuset FØR du setter i gang med loddingen, ellers har du ikke noe plasthus etterpå. Hold tunga rett i munnen mht + og -, husk også (som tidligere nevnt) at Naim har byttet om høyre og venstre på sine forsterkere.

Mvh
    Håkon Rognlien

C

Cyber

Gjest
    Fikk hjelp av min elektriske bror. Lodder ikke så ofte gætt.

Takk igjen.

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Bach_Man, takk for det.
    Nå manlgler bare Stageline. Vurderer Superline, men tror det får vente en stund.
    Akkurat nå har jeg et riia fra Rega som gjør en fin jobb.

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er umåtelig glad for at Naim gav Uniti den muligheten til å kjøre Naim-phonotrinn som halvbror Nait 5i mangler. Når man slipper å kjøpe PSU blir Stageline et godt kjøp. Skal man i tillegg betale ut en NAPSC finnes det en rekke utfordrere i prisklassen.

balthar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    12

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Naim DAC squeezebox

Takk!

Det så jo ikke så galt ut det der - ikke umulig at jeg sitter med en SB selv snart. Naimen er på vei.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.205
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Naim - støy gjennom forsterker/høyttaler fra kjøleskap o.l

Hei

Er det noen som har problemer med at det slår inn støy fra kjøleskap el.l. inn på annlegget?

Når kjøleskapet mitt slår seg av kommer det ofte en høy skurrelyd fra høyttalerene mine.

Har også en lampe hvis bryter kan indusere et "knepp".

Jeg har en Nait XS - problemet var ikke der med mine to tidligere forsterkere (Marantz/Primare).

Mute-knappen gjør ingen forskjell.

Jeg har til og med fått lagt opp en egen kurs til stereoen. Det hjalp ikke. Men stereoen står i samme rom som kjøleskapet - det var min sønn og ikke stereoen som fikk eget rom..

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    517
    Sorzy skrev:
    Da har jeg endelig fått ut finger'n og testet en Naim DAC i helgen. Har sammenlignet med Hegel HD10 som jeg har vært veldig fornøyd med. ... osv
    Artig å høre brukererfaringene dine Sorsy. Lurer fælt på disse konverterne selv, har testet Hegel.
    Håper det er noen flere som kan gi noen beskrivelser av Naim DAC.

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Antall liker
    3
    Melder meg inn i klubben for folk som er (veldig) nysgjerrig på hvordan Touch - og andre Squeezebox produkter - fungerer sammen med n-dac.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Carter skrev:
    ssm skrev:
    Hei , da er cd 5x i hus , og spiller som frittstående komponent i ett ikke-naim sett...

Jeg ble frarådet å kjøpe denne tidligere en gang , for den gjorde seg mest med Naim , det kan være en riktig påstand det selvsagt , mn den spiller jammen forrykende i ett ikke-Naim anlegg også-

Ikke prøvd med min teddycap psu enda , tenkte å spille noen dager uten , for så å koble den til.

Noen som har noe formeninger om hvordan en flatcap x virker inn på lycden opp mot teddycap s ??

I og med at jeg har 5x ( uten s) vil jeg selvsagt ha en flatcap i samme finish en , så da er jeg vel henvist til bruktbørs , om jeg ønsker en slik ved en senere anledning.

Vil det være dumt å sette feks cd spillern oppå en slik flatcap x ? har relativt høye avstander mellom rackhyllene , og hadde vært greit å satt to sånne bokser oppå hverandre i så tilfelle,....vet dette sikkert er litt fy fy , men allikevel....

Espen
    Jeg foretrakk DualTeddyCap II (forrige generasjon) framfor FlatCap 2x, da brukt på CD5x og 122x samtidig.

Jeg skrev følgende om dette for et år siden:

"... jeg har gjort noen små endringer underveis - hovedsaklig av praktiske grunner. Den eneste jeg vil betegne som vesentlig, er overgangen fra FlatCap 2x til DualTeddyCap MkII. Jeg bør vel være forsiktig med å være bastant her, da jeg ikke har sammenliknet direkte og kablene også er bytta. Men jeg mener uansett å oppleve lydbildet som større, mer gjennomsiktig og detaljert, med bedre fokus og oversikt. Dessuten noe glattere i toppen .... Men jeg hadde klart meg fint med FC2x, bevares. CD5x/122x/150x uten noen av dem er derimot en overraskende stor nedtur; ullent og inneslutta i forhold. Jeg hadde ikke trodd at forskjellen skulle være så tydelig da jeg sendte av gårde FC2x."
    DEn teddycap en jeg har , har en kabel til cd spiller og en til headline , kablen er splittet opp , slik at det går en kabel ut fra teddy og forgrenes ut til en plugg til vsnlig din og en til headline.

din pluggen må benyttes for at headline pluggen skal virke ( sa forrige eier) , dermed fikk meg med en overgang fra tin til pluggen for headline , slik at psu en kunne benyttes bare på headline.

Det lille jeg har hørt av headline koplet via supernait var veldig lovende...Nå som jeg har kjøpt akg 242hd regner jeg med at det blir høvlig hodetelefon - lyd etterhvert.

Jeg tenker å "snu" ledningene på pluggen til signal til headline , for å kunne kjøre denne rett i cd 5x. Det ble vel sagt her at pinnekonfigurasjonen var motsatt , slik at signalet kanselleres ved å koble rett på ? Håper jeg har forstått rett.

Mvh Espen

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Bestilte en N-Link og Stageline til min Uniti i dag.
    Lurer på en ting, følger det med kabler fra Stageline til Unitien?
    Er en liten jungel for meg dette her.

Dere får ha meg unnskyldt om dette spørsmålet har vært stilt, men håper på
    svar likevel.

På forhånd takk.

Mvh Jazz

S

Stereo_Mono

Gjest
    Det følger med en SNAIC kabel som du kan bruke med Unitien. Husk å bestill riktig Stageline i forhold til dere PU.

Jimmy Jazz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Takk Digiman.
    Fikk beskjed fra forhandler at en må kjøpe en SNAIC i tillegg til Stageline.
    Fint å slippe det.
    N Stageline til min Rega P5 ble bestilt.

Mvh Jazz

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg er jo veldig fornøyd med min "nye" cd 5x , og bestillte meg en ny fjernkontroll hos KP i dag , den skal leveres i morra.

R-COM ;D

Blir lekker på stuebordet.....

Espen

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    517
    Ser at det er en som skal selge en Stageline S på børsen. Noen som vet hvordan denne matcher Audio Technica oc9ml2? Vet ikke om denne vurderes som low eller medium output? Noen som har peil?

Sorzy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    948
    Sted
    Akershus
    ssm skrev:
    Hei , jeg er jo veldig fornøyd med min "nye" cd 5x , og bestillte meg en ny fjernkontroll hos KP i dag , den skal leveres i morra.

R-COM ;D

Blir lekker på stuebordet.....

Espen
    R-COM er prikken over i'en. Rett og slett en nytelse sammenlignet med alle de andre plastikk-fjernkontrollene ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.430
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jo Naim hatt noen lekre fjernkontroller tdligere. NAC-52 fjernkontrollen (forgjengern til R-Com) og Flash. Desverre var ikke alle Flash kontrollene like gode. Min tok kvelden ganske fort.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    SOEDAL skrev:
    Ser at det er en som skal selge en Stageline S på børsen. Noen som vet hvordan denne matcher Audio Technica oc9ml2? Vet ikke om denne vurderes som low eller medium output? Noen som har peil?
    Det er S-kortet du skal ha til en OC9 ja. Det er det "universelle" av disse kortene.

S: 100uV/470ohm for low output cartridges

K: 100uV/560ohm for selected moving coil cartridges (Laget egentlig for Linn PU)

E: 400uV/400ohm for medium output cartridges

N: 2mV/47kohms (MM PU)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    517
    Vidar P skrev:
    SOEDAL skrev:
    Det er S-kortet du skal ha til en OC9 ja. Det er det "universelle" av disse kortene.

S: 100uV/470ohm for low output cartridges

K: 100uV/560ohm for selected moving coil cartridges (Laget egentlig for Linn PU)

E: 400uV/400ohm for medium output cartridges

N: 2mV/47kohms (MM PU)
    Takk :)

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

Lurer på om noen kunne anbefale forst som kan parres med Heart beat 300b på mine spendor sp100.
    Pris,lavest mulig,maks 10k.
    Har endelig fått den varmen i lyden/mellomtonen som eg ønsker med Heart,men 9watt får ikkje liv i bassen.(men mangler ikkje nok volum med 9watt)

Må bruke sub,da funker det ok,uten sub blir lyden for tynn.

Ideellt sett innbiller eg meg at eg burde ha mulighet for gainjust på effekttrinn eg evnt skal prøve?
    spendorene deler bassen på 600hz,da vil vel også stemmer påvirkes noe.
    Ellers er anlegget som vist i signaturen.
    Er dette dødfødt ide,er det bare å sei ifra!

På forhånd takk!
    Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da fikk jeg levert en FLOTT R-COM fra Kontrapungt i dag......den flotteste ( og dyreste) fjernkontrollen jeg har hatt.

det kuleste er at lysene i knappene lyser når man løfter kontrollen fra bordet , full oversikt , selv i mørket.....kulere blir det ikke.... ;D

Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Litt kulere kan det jo bli, med Flash som er en flerfunksjonskontroll med display-grensesnitt... men den er jo mer uhåndterlig. Kunne godt tenkt meg en R-Com selv. Snerten er den.

Samlanes, jeg tror kanskje du har havnet i feil tråd med innlegget ditt?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    De har en fast gain på +29dB, så om det er identisk med din Heart så får du iallefall like høyt lydnivå fra elementene. Men jeg synes det høres ut som å kjøpe seg trøbbel.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Litt kulere kan det jo bli, med Flash som er en flerfunksjonskontroll med display-grensesnitt... men den er jo mer uhåndterlig. Kunne godt tenkt meg en R-Com selv. Snerten er den.

Samlanes, jeg tror kanskje du har havnet i feil tråd med innlegget ditt?
    Hei Vidar , kan bare anbefale denne ut fra :

Finish
    flott lys som gir rask oversikt....
    supert likk til batteriene , med maskinskruer og medflg unbrakonøkkel.

ett pluss må være at Naim la med batterier , slik at man hadde disse ved utpakkingen.

Dyr , men fin , noenganger er det kjempeallright å bare kunne kjøpe seg en sånn ny dings sporadisk , fordi man rett og slett har veldig lyst på-.

Flash kjenner jeg selvsagt ikke til , har ikke sett den. Tydligvis utgått modell .

De plastkontrollene er sikkert greie de , jeg hadde bare lyst på denne , og det er skjelden jeg bataler såpass for ett hi-fi produkt som definitivt ikke forbedrer lyden.

Mvh Espen

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dette er en Flash;

Er den utgått? Det er meget mulig det, ser at f.eks NAC552 kommer med R-Com nå til dags. Flash var standard tidligere.

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svar Vidar,da spørst det om det blir spekulert meir med "superideen" min.

Kunne nok alltids brukt rothwell dempeplugger,trur eg, mtp gain ,usikker på gain på Heart.

Mvh.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Den var jo fin , den kunne jeg i allfall ikke se på de "nyrenoverte" Naim sidene i går.

R-COM er fin den , og jeg liker den godt her den ligger , men prisen er drøy ja.

Uansett , jeg fikk god service hos hyggelige kontrapungt , og kommer nok til å reise dit igjen.

Mye spennede greier der , En hel del Linn LP 12 var også til beskuelse.

Noen som har sammenliknet nye superline med andre High-end riaatrinn der ute ?

Nå gjelder det å få Headline signalet i orden , så akg ene kan nytes....

Mvh Espen

toriamos

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    5
    Vidar P skrev:
    Dette er en Flash;

Er den utgått? Det er meget mulig det, ser at f.eks NAC552 kommer med R-Com nå til dags. Flash var standard tidligere.
    Flash er standard også i dag. I alle fall her i huset. Samboeren forstår seg ikke på den, så jeg får ha den i fred. Beste Naim-komponenten jeg har.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    300
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Flash er kjempegod ja, brukergrensesnittet er jo supert. Kunne gjerne hatt en R-Com, har tenkt litt på det siden den er hendigere, og den er mye rimeligere også, men redd jeg kommer til å savne grensesnittet jeg har vent meg til på Flash. Slett ikke sikkert da. Ville sikkert vært superfornøyd med begge.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn