Naim

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • harhau

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.07.2007
    Innlegg
    72
    Antall liker
    1
    Vidar P skrev:
    Begynner å danne seg et lite inntrykk av forskjellene mellom psu'ene her. Noen som har hørt de to på Headline?
    Kjørte NAPSC en liten stund for lenge siden. Den ble raskt byttet ut. Himmelvid forskjell etter hva jeg kan huske.
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vidar P skrev:
    Sitter og hører på skiver via hodetelefoner. Kvelden avsatt til å sammenlikne NAPSC og HICAP til Headline. Kildene er mine vanlige, og hodetelefoner er AKG K701 i kveld. Nå er det Santana, den nye MoFi-utgivelsen..

    Begynner å danne seg et lite inntrykk av forskjellene mellom psu'ene her. Noen som har hørt de to på Headline?
    Jeg har lyttet litt til forskjellen, med Grado RS1. Man får som ellers ved tilførsel av større PSU, mer energi, rikere klang og naturlighet (mer levende og med mer dybde/ rom innover)..........synes nå jeg da.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Griffenfeldt skrev:
    Bowerman skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Er du fra Drammen Griffenfeldt?
    Jeg fikk min første aha opplevelse med Naim hos JFS Soundsystems.... ;)
    Nei, er ikke fra Drammen. Bor 1 times kjøretur unna.
    Har de litt Naim i butikken der?
    Vet han har full xs-serie pluss Supernait pr. i dag. Vet han får inn noe tyngere reference serie om ikke så lenge. Så det satses litt Naim der.... :)
     

    nilsen64

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Innlegg
    1.367
    Antall liker
    89
    har du fått de sorte boksene i hus bowerman?

    litt av et system du har der!

    ;D

    du kan jo ettervert fotelle oss om dine lytteopplevelser.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives :)
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Bowerman skrev:
    Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives :)
    ja det blir spennende...:)

    synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden. de kan kaller seg heldig, at du er så tålmodig bowerman.hva gjøre de egentlig til å få såm premiumkunder her i norge ?min forhandler i tyskland har alt fra i serien til 500. komplett !!! og han er bare en av 10 andere naim forhandlere alenen i hamburg.
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    balthar skrev:
    Bowerman skrev:
    Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives :)
    ja det blir spennende...:)

    synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden.
    Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....
     

    g-h

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.11.2005
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    2
    Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.

    Jeg skal ihvertfall på besøk :D

    Gode tider!
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    g-h skrev:
    balthar skrev:
    Bowerman skrev:
    Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives :)
    ja det blir spennende...:)

    synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden.
    Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....
    dte er greit...men ljudtema er ikke naim...en 5 i kunde få sin lille naiten etter en ukke, mens en superpremium etter 2 monter...skjønner du hva jeg mener ?

    hvorfor kan de ikke spandere ups bare for denen kunden, vis de ikke har ting på lager ?...tjenner de so lite på en 552 og 300 ?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    g-h skrev:
    Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.

    Jeg skal ihvertfall på besøk :D

    Gode tider!

    mens det var veldig gode nyheter :)...vi trenger vel som en butikk her i norge...
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    balthar skrev:
    g-h skrev:
    balthar skrev:
    Bowerman skrev:
    Tar litt tid ja, de sorte bokser enda ikke kommet, men skal love at fyldige lytterinntrykk på dette fora skal skrives :)
    ja det blir spennende...:)

    synst det er lit rart , at ljudtema behandler premiumkunder på det same måte såm en 5i kunden.
    Dette var noe de fokuserte hardt på både når jeg besøkte fabrikken og i andre samtaler med Naim. ALLE kunder er like gode kunder....
    dte er greit...men ljudtema er ikke naim...en 5 i kunde få sin lille naiten etter en ukke, mens en superpremium etter 2 monter...skjønner du hva jeg mener ?

    hvorfor kan de ikke spandere ups bare for denen kunden, vis de ikke har ting på lager ?...tjenner de so lite på en 552 og 300 ?
    Er det snakk om to måneder ventetid nå?

    Ljudtema burde selvfølgelig hatt dette på lager, men det er jo alltid snakk om timing her. Finnes det noen mulighet for at de kan ha blitt utsolgt og har måttet vente på levering fra Naim?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    g-h skrev:
    Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.

    Jeg skal ihvertfall på besøk :D

    Gode tider!
    Er ikke JFS den lille, trange butikken i Drammen? Fint at utstyret er på plass, men får de best mulig demoforhold i JFS sine lokaler? Kan de kanskje ha byttet lokale? Uansett, deilig at noen satser på Naim. Det må vi jo alle være glade for. Og ja, jeg vil også på besøk... :)
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Minner om at den Norske importøren er Ljudtema i Gøteborg :)

    Ljudtema i Oslo blir Ljudtemas eller importørens representant i Norge.
    Således er Ljudtema Oslo til en viss grad prisgitt Gøteborg og deres "importpolitikk" vil jeg tro?
    Mistenker at de f. eks prioriterer det Svenske markedet fremfor det Norske.

    Det finnes endel på lager, både i Oslo og i Gøteborg, men antar det er produkter på lavere nivå reference.
    I disse tider er det ikke mange som har stor lagerbeholdning.
    I tillegg forstår jeg det sånn at Naim produserer de mer eleverte produkter, på bestilling?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Steinar O skrev:
    I tillegg forstår jeg det sånn at Naim produserer de mer eleverte produkter, på bestilling?
    Når du sier det, har jeg også hørt snakk om dette før. Dette kan jo være noe av forklaringen på leveringstid?
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Jeg vil rettferdiggjøre denne leverings tiden som dere opplever hos Ljudtema, mtp tiden mellom innleggene mine.
    Jeg er på flytte fot, og dette anlegget skal opp på ny adresse, vil begynne å flytte inn der i februar, så litt ut i februar tenker jeg godlyden er oppe :D
    Jeg har derfor informert importør om at det ikke er noe stress med egen påkostet frakt. Det var bl.a ganske lang tid etter at jeg la inn bestilling at jeg endret fra NAC252 til NAC552, så jeg er veldig gla for at det ikke ble sent raskt innen jeg klarte å overbevise meg selv om at det er 552'en jeg skal leve med :)

    Hvilke utstyrs nivå Ljudtema Sverige sitter med på lager er jeg ikke sikker på, men det må da være en del av deres produkter som kan sendes raskt direkte fra Sverige ??

    Regner med at JFS Soundssystems vil øke sine kunde besøk fremover ja.
    I hvertfall for Naim kjøpere, han blir stor på demo nå....
     
    S

    Steinar O

    Gjest
    Vet ikke sikkert hvilket nivå som finnes på lager i GB, men jeg gjetter på 202-282-200-SN nivå?
    De samler også opp varer, for levering til Oslo.

    Det er viktig å forstå at det ikke er veldig innbringende å drive hifi business i disse tider og at man sparer inn der man kan spare. Mitt inntrykk er at Oslo gjør det som er mulig, innenfor de satte rammer.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Steinar O skrev:
    Vet ikke sikkert hvilket nivå som finnes på lager i GB, men jeg gjetter på 202-282-200-SN nivå?
    De samler også opp varer, for levering til Oslo.

    Det er viktig å forstå at det ikke er veldig innbringende å drive hifi business i disse tider og at man sparer inn der man kan spare. Mitt inntrykk er at Oslo gjør det som er mulig, innenfor de satte rammer.
    Jeg har skjønnt det slik nå at det samles opp en stor bestilling som sendes rett til Ljudtema Oslo, og ikke om Sverige. Vil vel tro at dette er økonomisk besparende ja, og at det også forenkler en del jobb med vidreseninger. Nå blir jo hele denne forsendelsen til det norske marked.
    Og hi-fi bransjen har vel vært ganske tøff den siste tiden ja, så jeg skjønner godt at frakt kostnader bør holdes nede..

    Jeg synes også at det å bestille Naim utstyr har gitt meg en mye større vente glede, en alt det jeg har handlet tidligere, som har dukket opp på 2-7 dager.
    Nesten som å handle ny bil, 12 uker i spenning ;)

    Også har jeg jo alle dere her på forum å skrive med om jeg tenger å få litt Naim føde....
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Anfield skrev:
    g-h skrev:
    Det er ganske spennende tider for oss fremover. JFS sound system skal også ha samme oppsett som Bowerman i butikken. Jeg hadde en lengre samtale med importøren i går angående DAC'en og han nevnte at de kom til å bli den fremste butikken i Norge hva angår demomuligheter på Naim.

    Jeg skal ihvertfall på besøk :D

    Gode tider!
    Er ikke JFS den lille, trange butikken i Drammen? Fint at utstyret er på plass, men får de best mulig demoforhold i JFS sine lokaler? Kan de kanskje ha byttet lokale? Uansett, deilig at noen satser på Naim. Det må vi jo alle være glade for. Og ja, jeg vil også på besøk... :)
    JFS har ikke store lokaler, men det er utrolig godlyd i rommet der.
    Har vært på en rekke demoer hos større butikker med dedikerte demo rom de siste 4 år, men ingen har hatt like riktig akustik ut i fra mine ører...
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nai'men, er det ikke postmannen!

    Har sett bedre innpakking, men det ser ut som den er hel og fin.
    Nå, bli ferdig arbeidsdag.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Brasse skrev:
    Nai'men, er det ikke postmannen!

    Har sett bedre innpakking, men det ser ut som den er hel og fin.
    Nå, bli ferdig arbeidsdag.
    Er det Nait5i som er ankommet?? gratulerer, prøvde å nøste opp i de siste innleggene fra deg hva oppsettet ditt var, men har ikke helt oversikten...
    Du snakket bl.a om DAC og eget drivverk husker jeg :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Nait5 uten bokstav.

    Skal brukes med Pro-Ject RPM-1 / Cambridge 640P, Oblivion Neo Frankenport Avantgarde Redundant Express DAC (på lån) og Audio Note AN-E.
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Dvs at det er forgjengeren til Nait5i??
    Jeg er litt grønn på evt. foregående serier som nå evt. er fornyet. Prøver å plukke opp litt fra dag til dag ;)
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Da jeg kjøpte min SuperNait hos Kontrapunkt fikk jeg den på dagen.

    Eller faktisk bare etter noen timer faktisk.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, har hørt at Nait5 er 5-versjonen å kjøpe.
    Litt færre watt, lang større muligheter på strømsiden.
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Brasse skrev:
    Ja, har hørt at Nait5 er 5-versjonen å kjøpe.
    Litt færre watt, lang større muligheter på strømsiden.
    Ja, og så på riaa-siden

    ;D
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ikke minst på den siden også! ;D
    Med 94 db/w høyttalere tror jeg dette kommer til å svinge!
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Paulsen skrev:
    Da jeg kjøpte min SuperNait hos Kontrapunkt fikk jeg den på dagen.

    Eller faktisk bare etter noen timer faktisk.
    Da var den vel evt. på lager i Oslo, Kort vei for Kontrapunkt :)
    En Supernait er vel også et av produktene de har størst omløpshastighet på..
     

    Bowerman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Brasse skrev:
    Ja, har hørt at Nait5 er 5-versjonen å kjøpe.
    Litt færre watt, lang større muligheter på strømsiden.
    Muligheten på strømsiden er viktig å prioritere, altenativet hadde jo da vært en Nait XS, men den koster jo noen kroner.....
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Får en del musikk for differansen mellom min Nait og en XS. Så jeg legger pengene der istedet ;D
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Ja, også kan du kjøpe deg en Stageline, denne er super bra match
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har satt opp en liten søkerobot etter Stageline ja ;)
    Tror det er mye musikk for lite penger.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hvis Nait5 har strømuttak for Stageline er det et bra kjøp. Hvis ikke må du beregne 3000 ekstra for en NAPSC, da er det mye annet som kan vurderes.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den lever! Har hørt at den trenger et par dager på oppvarming, så den skal få stå på. Er det OK å sette denne i ei hylle med full gjennomlufting og 15-20 cm klaring oppover?
     

    balthar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    741
    Antall liker
    12
    Brasse skrev:
    Den lever! Har hørt at den trenger et par dager på oppvarming, så den skal få stå på. Er det OK å sette denne i ei hylle med full gjennomlufting og 15-20 cm klaring oppover?
    takk for igår :)..hope you dont have a to heavy fight with the naca5

    yes it is fine with 15 - 20 cm..in a naim fraim it is even less...

    you though should consider to let it stand without powering over night. the outer temperatures might lead to condensation inside the unit.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Brasse skrev:
    Den lever! Har hørt at den trenger et par dager på oppvarming, så den skal få stå på. Er det OK å sette denne i ei hylle med full gjennomlufting og 15-20 cm klaring oppover?
    Nait 5 har strømuttak til Stageline (via AUX2). Ved kjøp av Stageline medfølger den Snaic5 som trengs for å forbinne de to.

    Kjøper du en dag en Flat-Cap 2 til Nait'en, så har denne også plass til fx Stageline. I så fall trenger du til Stageline en ekstra kabel, en Interconnect 4-til-5, foruten den Snaic5 som du allerede har.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Har bare skrudd den på og sjekket at det var signal og at fjernkontroll og volum fungerte.
    Knall kvalitetsfølelse på boksen. Merker Naim stemninga er begynnt å sige inn.
    Kablene skal ikke bli noe problem, har hårføner og erfaring fra da jeg slåss med solid-core.

    Gleder meg til fortsettelsen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn